6
« kdy: 16. 03. 2024, 23:04:03 »
Ahoj,
prosím o radu, jak nastavit domácí síť. Zkoušel jsem všechny kombinace, ale ať nastavuju jak chci, stále se objevují různé chyby (např. ze stolního PC, který je připojený kabelem k Netgearu se nejde připojit když zadám 192.168.1.1, přestože internet funguje. Jindy D-Link odpojuje mobily od WiFi a nejde se k němu připojit, atd.).
Takže chci znova začít tím, že vrátím oba routery do továrního nastavení a nastavím vše znova).
Popis situace:
K internetové přípojce je připojen router Netgear Rax40v2 (192.168.1.1). K němu je kabelem připojen stolní PC 1, NTB2 a router D-Link RT-N150. Rovněž je u Netgearu vytvořená WiFi síť Home1 ke které se připojuje venkovní kamera.
Na routeru D-Link je vytvořená WiFi síť Home2 a k ní se připojujů všechny mobilní zařízení (cca 5 kousků).
Netgear má nastaveno:
IP adresa 192.168.1.1
Maska 255.255.255.0
DHCP:
Počáteční adr.: 192.168.1.5
Koncová adr.: 192.168.1.200
Vyhrazené adr.:
Kamera: 192.168.1.4
D-Link: 192.168.1.2
Stolní PC: 192.168.1.3
D-Link má nastaveno
Dynamic DHCP
IP Adresa: 192.168.1.2
Maska:255.255.255.0
Na stolním PC, který je připojen kabelem k Netgearu musím mít nastaven DNS server, jinak mi nefunguje připojení (8.8.8.8 a 8.8.8.4). DHCP získává automaticky.
Všechny ostatní zařízení mají rovněž nastaven DHCP automaticky, ale DNS server nastavovat nemusím.
Ještě pozn.: Když se pořipojím k Netgearu přes mobilní aplikaci, tak se tváří, že všechno funguje a vše je připojeno, přestože koncové zařízení mi ukazují různé chyby připojení (např. co jsem popisoval výše). Připojená zařízení jsou s Windows 10 a různé verze Androidu.
Co mám, prosím, špatně a případně jak bych měl zařízení nově nastavit? Děkuji