Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: caca 14. 04. 2018, 15:12:07

Název: Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 14. 04. 2018, 15:12:07
Dobrý den, prosím o radu v jaké knihovně udělat GUI v C++ a jakou mi můžete doporučit.
Něco ve stylu sportovních manažerů, chci něco co je ideální pro vznik v 2d, kde si člověk může pohrát s grafikou.
Je to jen pro vlastní potřebu, jako hobby ve volnu.
Název: Re:jaké GUI na C++
Přispěvatel: n 14. 04. 2018, 15:29:01
Dneska asi Qt
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Kozel 15. 04. 2018, 13:21:55
A co zítra?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Kozzi 15. 04. 2018, 13:38:18
A co zítra?

wxwidgets
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: hu 15. 04. 2018, 13:41:37
A co zítra?

wxwidgets

Horší volba už je asi jenom MFC.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: uuuuuuuu 15. 04. 2018, 15:12:15
Nebo webovou apku.
Co zkusit Wt framework.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: BoneFlute 15. 04. 2018, 15:13:27
A co zítra?

wxwidgets

Horší volba už je asi jenom MFC.
Proč?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 15. 04. 2018, 15:14:38
OK....dik za rady...stahnul jsem qt, ale problem je že když založim novej project.
Tak to po mě chce kit selection, kde nic nemam. koukal jsem po internetu a asi někde mám něco stáhnout, ale
nenašel jsem link, ono celkově v tom programu to může být snadné, ale s tim nevim jak pokročit?

kdyby někdo byl tak ochotný a hodný, že by pomohl byl bych velice rád.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 15. 04. 2018, 15:16:26
Nebo webovou apku.
Co zkusit Wt framework.

OK dik, ale spis jsem chtěl zkusit herni GUI.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: hu 15. 04. 2018, 15:26:35
A co zítra?

wxwidgets

Horší volba už je asi jenom MFC.
Proč?

Oboje je relikt a bastl plný maker.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: borekz 15. 04. 2018, 15:49:32
Makra dokážu překousnout. Rozhodují featury. Poslední verze MFC je hodně nabušená, je zdarma i pro komerční účely a pořád je to víceméně nativní Win32. Pokud mi stačí deploy pro Windows, je to asi nejlepší volba. V opačném případě WxWidgets.
A pořád mám raději makra než proprietární preprocesor nějakého proprietárního rádobyjazyka.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Kate 15. 04. 2018, 16:09:12
Vzhledem k požadavku „pohrát si s grafikou“ nejspíš opravdu Qt a konkrétně QML.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: ameri 15. 04. 2018, 17:36:55
OK....dik za rady...stahnul jsem qt, ale problem je že když založim novej project.
Tak to po mě chce kit selection, kde nic nemam. koukal jsem po internetu a asi někde mám něco stáhnout, ale
nenašel jsem link, ono celkově v tom programu to může být snadné, ale s tim nevim jak pokročit?

kdyby někdo byl tak ochotný a hodný, že by pomohl byl bych velice rád.
ak ide o qt creator, pravdepodobne treba nainstalovat g++, alebo v pripade ubuntu a spol. qt5-default, ci ako sa ten balicek presne nazyva. Ak to uz je nainstalovane a stale blbne, potom su pravdepodobne  nainstalovane 2 verzie qt (4 a 5) a v tom okne, kam to pri vybere kitu odkazuje, treba v knizniciach vybrat qt5.
Název: Re: Jaké GUI na C++: Nuklear ci rovnou Quarks
Přispěvatel: guista 15. 04. 2018, 20:35:05
Na herni (multiplatformni) GUI nic z vyse uvedeneho, nybrz jednoznacne Nuklear (https://github.com/vurtun/nuklear (https://github.com/vurtun/nuklear)) ci rovnou Quarks (https://gist.github.com/vurtun/c5b0374c27d2f5e9905bfbe7431d9dc0 (https://gist.github.com/vurtun/c5b0374c27d2f5e9905bfbe7431d9dc0)). Vlastne bych to doporucil na jakekoliv GUI, ne pouze herni.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: BoneFlute 15. 04. 2018, 20:42:49
Oboje je relikt a bastl plný maker.

To C++ taky.
Název: Re: Jaké GUI na C++: Nuklear ci rovnou Quarks
Přispěvatel: caca 16. 04. 2018, 22:15:02
Na herni (multiplatformni) GUI nic z vyse uvedeneho, nybrz jednoznacne Nuklear (https://github.com/vurtun/nuklear (https://github.com/vurtun/nuklear)) ci rovnou Quarks (https://gist.github.com/vurtun/c5b0374c27d2f5e9905bfbe7431d9dc0 (https://gist.github.com/vurtun/c5b0374c27d2f5e9905bfbe7431d9dc0)). Vlastne bych to doporucil na jakekoliv GUI, ne pouze herni.

Koukal jsem na to, nějak to uplně nechápu k čemu to je. To jako jen nějakej návod asi k C++ ne?
Protože jako knihovna to asi nefunguje. Jak to můžu využít na GUI?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: bubak 17. 04. 2018, 02:45:28
ja nevim, ja Te nechcu urazit, ale asi by bylo pro Tebe vhodnejsi si necim projit; jako treba jak bylo kdysi Delphi a tak. Embarcadero ma posledni verze nastroju docela slusne, samozrejme s i c++, i kdyz tam nejsou las featurez, ale jak Te tak posloucham, tak se mi nezda, ze bys v 'tom' mel nejak moc jasno.

jinak, jestli ses treba profik pres C++, tak jed na Ultimate++ (gugl_).

no a jestli ses teda nejakej main-stream nebo tak, tak to, jak kluci a holka vyse zminovali, Qt.

ale budes muset bojovat.

jinac taky existuje knihovna typu SDL, jestli si 'dobrodruzny' typ. (rikam to, pac sem si v tom naopsal kdyzi svoe gui)

cest
Název: Re: Jaké GUI na C++: Nuklear ci rovnou Quarks
Přispěvatel: Neviditelný 17. 04. 2018, 11:32:47
Na herni (multiplatformni) GUI nic z vyse uvedeneho, nybrz jednoznacne Nuklear (https://github.com/vurtun/nuklear (https://github.com/vurtun/nuklear)) ci rovnou Quarks (https://gist.github.com/vurtun/c5b0374c27d2f5e9905bfbe7431d9dc0 (https://gist.github.com/vurtun/c5b0374c27d2f5e9905bfbe7431d9dc0)). Vlastne bych to doporucil na jakekoliv GUI, ne pouze herni.

Koukal jsem na to, nějak to uplně nechápu k čemu to je. To jako jen nějakej návod asi k C++ ne?
Protože jako knihovna to asi nefunguje. Jak to můžu využít na GUI?
Nuklear je takový trochu esoterický přístup k tomu, jak napsat UI knihovnu. Qt jsou OK, stahuj zde: http://download.qt.io/official_releases/online_installers/qt-unified-linux-x64-online.run
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 17. 04. 2018, 14:28:16
OK moc děkuju chlapi...poslední otázka, kdybych třeba chtěl udělat projekt, kterej by se dělal několik dalších let
něco ve stylu sportovních manažerů a chtěl nejprve udělat GUI (kde v dnešní době žádnej zázrak).
Stačí na to QT? dá se to v něm udělat nebo je to jenom na takový appky do Win? Třeba bych to později dělal několik měsíců, když bude čas, ale za pokus to stojí. Tak mi napište zda to mam zkusit v QT nebo použít jinej program...
Doufám, že mi poradíte ať se popřípadě do toho můžu pustit.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: fdrwqerwqer 17. 04. 2018, 14:31:55
OK moc děkuju chlapi...poslední otázka, kdybych třeba chtěl udělat projekt, kterej by se dělal několik dalších let
něco ve stylu sportovních manažerů a chtěl nejprve udělat GUI (kde v dnešní době žádnej zázrak).
Stačí na to QT? dá se to v něm udělat nebo je to jenom na takový appky do Win? Třeba bych to později dělal několik měsíců, když bude čas, ale za pokus to stojí. Tak mi napište zda to mam zkusit v QT nebo použít jinej program...
Doufám, že mi poradíte ať se popřípadě do toho můžu pustit.

v Qt se delaji velke projekty.

neni vhodnejsi forma pro nejake sportovni manazery webova aplikace? muze ji pouzivat vice lidi na internetu najednou jednodussim zpusobem.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: bubak 17. 04. 2018, 14:59:33
neni vhodnejsi forma pro nejake sportovni manazery webova aplikace? muze ji pouzivat vice lidi na internetu najednou jednodussim zpusobem.

souhlas.

OK moc děkuju chlapi...poslední otázka, kdybych třeba chtěl udělat projekt, kterej by se dělal několik dalších let
něco ve stylu sportovních manažerů a chtěl nejprve udělat GUI (kde v dnešní době žádnej zázrak).
Stačí na to QT? dá se to v něm udělat nebo je to jenom na takový appky do Win? Třeba bych to později dělal několik měsíců, když bude čas, ale za pokus to stojí. Tak mi napište zda to mam zkusit v QT nebo použít jinej program...
Doufám, že mi poradíte ať se popřípadě do toho můžu pustit.

jinak, jestli Te dobre chapu, myslis sportovni mager jako hra?
jestli jo a nevadi Ti nutnost nejake te podpory 3D akcelerace, tak hod vocko na

http://wiki.ogre3d.org/-GUI (http://wiki.ogre3d.org/-GUI) (za me CEGUI)

a muzes pouzit rovnou tenhle materskej framework, jestli To natebebude sprechtit.

at se podari
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Honza 17. 04. 2018, 15:00:02
OK moc děkuju chlapi...poslední otázka, kdybych třeba chtěl udělat projekt, kterej by se dělal několik dalších let
něco ve stylu sportovních manažerů a chtěl nejprve udělat GUI (kde v dnešní době žádnej zázrak).
Stačí na to QT? dá se to v něm udělat nebo je to jenom na takový appky do Win? Třeba bych to později dělal několik měsíců, když bude čas, ale za pokus to stojí. Tak mi napište zda to mam zkusit v QT nebo použít jinej program...
Doufám, že mi poradíte ať se popřípadě do toho můžu pustit.
Sportovní manažery? A nebude tě náhodou limitovat spíš to, v jakých jazycích seženeš knihovny na parsování spec. datových formátů? A teprve potom řešit GUI lib? Máš to už prozkoumané?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 17. 04. 2018, 15:45:44
OK moc děkuju chlapi...poslední otázka, kdybych třeba chtěl udělat projekt, kterej by se dělal několik dalších let
něco ve stylu sportovních manažerů a chtěl nejprve udělat GUI (kde v dnešní době žádnej zázrak).
Stačí na to QT? dá se to v něm udělat nebo je to jenom na takový appky do Win? Třeba bych to později dělal několik měsíců, když bude čas, ale za pokus to stojí. Tak mi napište zda to mam zkusit v QT nebo použít jinej program...
Doufám, že mi poradíte ať se popřípadě do toho můžu pustit.
Sportovní manažery? A nebude tě náhodou limitovat spíš to, v jakých jazycích seženeš knihovny na parsování spec. datových formátů? A teprve potom řešit GUI lib? Máš to už prozkoumané?

Zatím jsem to moc neřešil...tak programovat asi by měl člověk v c++...proto se ptám v čem je nejlepší udělat základ a to teda je GUI...až bude nějak to uživatelský rozhraní trochu vypadat a bude fungovat bych řešil dál.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Honza 17. 04. 2018, 16:20:08
OK moc děkuju chlapi...poslední otázka, kdybych třeba chtěl udělat projekt, kterej by se dělal několik dalších let
něco ve stylu sportovních manažerů a chtěl nejprve udělat GUI (kde v dnešní době žádnej zázrak).
Stačí na to QT? dá se to v něm udělat nebo je to jenom na takový appky do Win? Třeba bych to později dělal několik měsíců, když bude čas, ale za pokus to stojí. Tak mi napište zda to mam zkusit v QT nebo použít jinej program...
Doufám, že mi poradíte ať se popřípadě do toho můžu pustit.
Sportovní manažery? A nebude tě náhodou limitovat spíš to, v jakých jazycích seženeš knihovny na parsování spec. datových formátů? A teprve potom řešit GUI lib? Máš to už prozkoumané?

Zatím jsem to moc neřešil...tak programovat asi by měl člověk v c++...proto se ptám v čem je nejlepší udělat základ a to teda je GUI...až bude nějak to uživatelský rozhraní trochu vypadat a bude fungovat bych řešil dál.
Já se na to dívám z jiného pohledu - něco smysluplného na GUI najdeš u (téměř) všech mainstream jazyků. GUI potřebuje řešit naprostá většina projektů. Ale pokud potřebuješ použít nějakou specialitu, zaměřil bych se na dostupnost knihoven pro ni, a GUI řešil až následně.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 17. 04. 2018, 16:43:30
Pokud to mam udělat v QT a myslíte, že je to v pohodě tak to udělam v tom (naka lišta, hlavní okno, odkazy atp..)
Myslím si, že neni potřeba dělat nějaký husarský kousky. Pokud se v tom dá dělat něco graficky zajímavého a doporučíte mi tohle tak OK. Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Chtěl bych se do toho pustit co nejdřív...tak bych chtěl nějaký verdikt :) i tak děkuju za ochotu..
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Livan 17. 04. 2018, 17:41:50
Myslím, že pro začátek by sis měl sehnat knihu "Grafická uživatelská rozhraní v QT a C++" Computer Press, Martin Chroboczek. Potom už v tom budeš mít jasno.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: lopata 17. 04. 2018, 18:25:03
Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Ano hodí se na to jiný program. Pokud chceš dělat hru, nemá smysl znovu vynalézat kolo. Vezmi rovnou nějaký game engine: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Neviditelný 17. 04. 2018, 23:33:02
Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Ano hodí se na to jiný program. Pokud chceš dělat hru, nemá smysl znovu vynalézat kolo. Vezmi rovnou nějaký game engine: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Jestli chce dělat "Sportovní manažer" jak je znám já, žádný herní engine k tomu nepotřebuje a spíš by si to tím zbytečně komplikoval. Jako zbytečná komplikace mi přijde i psát něco takového v C++ ale to už je jiný problém...
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 18. 04. 2018, 00:08:21
Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Ano hodí se na to jiný program. Pokud chceš dělat hru, nemá smysl znovu vynalézat kolo. Vezmi rovnou nějaký game engine: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Jestli chce dělat "Sportovní manažer" jak je znám já, žádný herní engine k tomu nepotřebuje a spíš by si to tím zbytečně komplikoval. Jako zbytečná komplikace mi přijde i psát něco takového v C++ ale to už je jiný problém...

Jako klidně si nechám poradit, pokud máš lepší nápad ;) V čem myslíš, že píšou hry jako FHM nebo EHM?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: montErkA 18. 04. 2018, 00:40:47
normalne Vim a gcc pre zaciatok musi stacit kedze nik nevie tvoju c++ gramotnost
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: n 18. 04. 2018, 02:02:25
Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Ano hodí se na to jiný program. Pokud chceš dělat hru, nemá smysl znovu vynalézat kolo. Vezmi rovnou nějaký game engine: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Jestli chce dělat "Sportovní manažer" jak je znám já, žádný herní engine k tomu nepotřebuje a spíš by si to tím zbytečně komplikoval. Jako zbytečná komplikace mi přijde i psát něco takového v C++ ale to už je jiný problém...

Jako klidně si nechám poradit, pokud máš lepší nápad ;) V čem myslíš, že píšou hry jako FHM nebo EHM?
Jestli chces skutecne poradit a uneses to, tak se prestan fixovat na svuj genitalni napad a udelej si prachsprostou hello world aplikaci podle prvniho tutorialu co najdes. Pokud to zvladnes a jako bonus jeste pochopis jak funguje, muzes pokrocit k necemu dalsimu.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Honza 18. 04. 2018, 08:06:05
Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Ano hodí se na to jiný program. Pokud chceš dělat hru, nemá smysl znovu vynalézat kolo. Vezmi rovnou nějaký game engine: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Jestli chce dělat "Sportovní manažer" jak je znám já, žádný herní engine k tomu nepotřebuje a spíš by si to tím zbytečně komplikoval. Jako zbytečná komplikace mi přijde i psát něco takového v C++ ale to už je jiný problém...

Jako klidně si nechám poradit, pokud máš lepší nápad ;) V čem myslíš, že píšou hry jako FHM nebo EHM?
Hele, Kefalín, a co vy si představujete pod takým "Sportovní manažer". To jako hru, kde šťoucháš nějaký pajďuláky a ty čutají do mičudy? A nebo appku, která pracuje s daty ze sporttesterů? A nebo ještě něco jiného?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: MarSik 18. 04. 2018, 10:05:39
V dnešní době bych pro sportovní manažer použil rozhodně serverový jazyk (Python, node.js, Java) dle znalostí + HTML5 GUI. Jediným důvodem pro C++ a game engine by mohlo být "sledování přenosů" ze zápasu. Ale to už není žádná sranda a v jednom člověku je to na desetiletí práce po večerech.

Mimochodem, webových sportovních manažerů je plný google.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 18. 04. 2018, 13:58:24
To jste trochu odbočili nikdo nebude programovat hru, nebo dělat game engine. A rozhodně nebudu dělat webou hru.

Otázka byla v čem udělat šlušný uživatelský rozhraní, nic víc. Sám na to už nějak příjdu
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Neviditelný 18. 04. 2018, 15:48:40
Pokud si myslíte, že se na takovej projekt hodí přímo jinej program tak vemu to...

Ano hodí se na to jiný program. Pokud chceš dělat hru, nemá smysl znovu vynalézat kolo. Vezmi rovnou nějaký game engine: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Jestli chce dělat "Sportovní manažer" jak je znám já, žádný herní engine k tomu nepotřebuje a spíš by si to tím zbytečně komplikoval. Jako zbytečná komplikace mi přijde i psát něco takového v C++ ale to už je jiný problém...

Jako klidně si nechám poradit, pokud máš lepší nápad ;) V čem myslíš, že píšou hry jako FHM nebo EHM?
To já nevím ale pokud to jsou hry s nějakou historií, které jen každý rok tak nějak aktualizují, nejspíš to bude v C++, protože se nikomu nechce to zgruntu přepsat do něčeho jiného. Zajímavou možností by mohl být třeba Python a Qt, pro Windows-only aplikaci klidně třeba C# a WPF nebo co to teď na .NETu zrovna frčí. Už pěkně dlouho ale platí, že použitý programovacáí jazyk není většinou moc podstatný.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 18. 04. 2018, 22:09:37
tímhle to asi uzavřu...zkusim ten QT....akorát v těch projektech mam vybrat?
Knihovna c++ ??? nebo Plain C++ Application nebo úlpně něco jiného?

Moc bych to tady, už nerozváděl..jen někdo pisněte co z toho...neměl jsem moc času to studovat
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Neviditelný 19. 04. 2018, 00:09:05
Vyber Qt widgets application a dostaneš předgenerovaný projekt s prázdným UI. No a pak si nastuduj nějaký dobrý tutoriál, na internetu je jich asi tak deset tisíc.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 19. 04. 2018, 13:10:20
OK dík..objednal jsem si nějakou knížku přímo na qt gui v češtině..
akorát mam poslední dotaz a to kde stáhnu nějaký další tools a vychytávky do qt?
koukal jsem na internetu na pár tutorialů...a mají tam hodně věcí co v základní verzi nejsou..
tak kdyby někdo byl tak hodný a hodil třeba nějaký/nějaké linky... předem dík
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: n 19. 04. 2018, 15:03:45
Priklad takovych "tools a vychytavek" ktere by te zajimaly?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Neviditelný 19. 04. 2018, 16:05:01
koukal jsem na internetu na pár tutorialů...a mají tam hodně věcí co v základní verzi nejsou..
Qt nemá žádnou "základní" a "extra" verzi. Existuje sice placená verze Qt, tam ale člověk platí hlavně za oficiální podporu od vývojářů. Pár modulů navíc sice má ale dost pochybuju, že zrovna ty máš na mysli. Dovolím si tvrdit, že všechny tutoriály na netu (vyjma těch na qt.io) jsou zpracované s nekomerční verzí Qt bez jakýchkoliv addonů.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 27. 04. 2018, 14:18:39
Dík kluci za podporu.
Akorát mě napadl malej detail, kterej bych měl vědět, ale bohužel nevim.
Dám příklad, když chci mít nakej banner s odkazama na další okno, třeba vlevo a nahoře, tak aby zůstali pokaždý při každým dalším otevřeným okně na svým místě jako základ toho GUI. Tak dělam další okna pokaždý s tou šablonou nebo jde udělat okno samotný který budu otvírat jako zvlášť. Ale základ zůstane stejnej?

třeba tady to dělá všechno kompelt znova (má to asi 4min)
https://www.youtube.com/watch?v=cOViDcYWNCI&t=44s

nebo tady je to vysvětlený jinak (má to asi 50min)
https://www.youtube.com/watch?v=27PvtxWlV-o&index=18&list=PL3pqUFLhrCZAEWDw_W-TootXKUl8rjRjn

Jde o to že kdyby byli ty odkazy vždy na svým místě a jenom se editovalo to nový okno bylo by to jednoduší, tak mi napište prosím jak to je? Jestli to musim dělat komplet nebo můžu návat jenom linky na to další otevřený okno
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: uuuuuuuu 27. 04. 2018, 15:21:20
Tak so oddedis svuj widget  od hlavniho okna a budes mit tam tlacitka, a do tohohle pak vkladas dalsi widgety.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 27. 04. 2018, 15:25:01
Tak so oddedis svuj widget  od hlavniho okna a budes mit tam tlacitka, a do tohohle pak vkladas dalsi widgety.

Takže to jde OK...nakej návod nemáš nebo tak něco? Nikde jsem nic nenašel...byl bych moc rád
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: uuuuuuuu 27. 04. 2018, 15:33:12
Gui widgety jsou tridy takze dedi.
A muzes mit widget je kontejner muzes vkladat dalsi.
A taky je schovavat.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 27. 04. 2018, 15:48:07
A nemáš nějakej tutoriál jak to funguje? Docela si to nedokážu úplně představit v praxi...
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 28. 04. 2018, 00:26:16
Jestli jsem to dobre pochopil tak to mam jeden widget kopirovat a pak ho jako v zkopirovanym menit. Jestli to chapu tak kopiruju i ty odkazy s kazdym widgetem zustanou a ja jenom menim co bude na strance?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: uuuuuuuu 28. 04. 2018, 06:16:22
Tak apka ma na nejvyssi urovni widgety hlavnich oken, v nich jsou vnorene nejake panely v nich layouty a v nich buttony, texty atd.
Kdyz si oddedim vlastni tridu z panelu, dam tam nejaka tlacitka a pak nejaky widget (layout) predstavujici volne misto, tak pak muzu tuhle tridu vlozit do kazdeho okna a budu mit vsude stejny zaklad. A pak do toho "volneho" mista/layoutu muzu uz vkladat specializovane ruzne widgety.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 28. 04. 2018, 13:37:19
Nějak mi to asi nedochází..takhle je to spravně?

(https://abload.de/img/0testforum55s9m.png)

to asi není že?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 28. 04. 2018, 15:36:35
okno1.ui a okno2.ui jsou vlastně zkopírovaný mainwindow.ui
asi by tam melo byt i okno1.cpp a okno2.cpp
tak se ptam jestli takhle je to spravně nebo to jde udělat jinak?
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: n 29. 04. 2018, 02:49:53
okno1.ui a okno2.ui jsou vlastně zkopírovaný mainwindow.ui
asi by tam melo byt i okno1.cpp a okno2.cpp
tak se ptam jestli takhle je to spravně nebo to jde udělat jinak?

My porad nevime, co presne chces udelat, ale jak to pises, a jak aplikace vetsinou funguji, to "dobre" spis neni.
Ty (asi, podle toho co pises) chces, zjednodusene, mit mainwindow, v nem dva panely, jeden co se nikdy nemeni a na zaklade toho co se v nem stane do toho druheho zobrazit neco jineho. To je treba taky to, co se deje v aplikaci ze kteres poslal ten screenshot.
Ale jak uz jsem ti psal driv - zapomen na tvuj napad a napred se nauc programovat a pouzivat Qt.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 29. 04. 2018, 11:38:41
to se muzu naucit za pochodu..nejvetsi problem, kterej proste nevim jak udelat je vic central widgetu.
podobne funguje QStackedWidget...ale to neni uplne to co potrebuju. potrebuju nekde najit jak jich udelat vic pro kazdej odkaz kterej otevre widget vzdy na stejnym miste.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: anonym 29. 04. 2018, 13:17:49
Qt je nejpěknější framework, jaký jsem kdy viděl. Škoda, že se v tom u nás tak málo dělá. Je to kocourkov. Přitom s tím máš takové možnosti. Je to doopravdy platform independet, ne že si na to jenom hraje. Můžeš dělat rychlé aplikace pro mobily, pro raspberry pi, i pro PC, jedno jaký OS. A pěkně se to používá. Nevýhoda je, že se to nikdy neprosadí na vývoj inf. systémů, protože není dostatek lopat, které by C++ pobraly. Takže se raději používá Java a vznikají v tom takové sračky, jako je Liferay, které na i7 dvoujádru startují 8 minut. Je to opravdu smutné, kam ten IT svět dospěl.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Neviditelný 29. 04. 2018, 14:39:27
to se muzu naucit za pochodu..nejvetsi problem, kterej proste nevim jak udelat je vic central widgetu.
podobne funguje QStackedWidget...ale to neni uplne to co potrebuju. potrebuju nekde najit jak jich udelat vic pro kazdej odkaz kterej otevre widget vzdy na stejnym miste.
Já jsem něco podobného QStackedWidgetem řešil. Další možnost je třeba vzít QBoxLayout, na jednu pozici dát ten ovládací widget a na druhou ten, co se má podle žádosti uživatele zobrazit.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: #000 29. 04. 2018, 14:49:36
no jo skoda ze za QT musis platit pokud chces udelat komercni vec, nejak se mi nechce ucit placeny framework
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: uuuuuuuu 29. 04. 2018, 15:00:38
Ja mam rad qt na gui, ale ze tam je i qstring, qthread uz mi prijde nadbytecne.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: borekz 29. 04. 2018, 17:53:27
Java nemůže za to, že se v ní dělají sračky. Liferay neznám, ale např. SweetHome3D v Javě startuje rychleji než ArchiCad, který je snad v C++ a skoro stejně rychle jako Chief Architect v C++/Qt. Jednoduchá aplikace v Javě startuje i pod jednu sekundu.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: mln 29. 04. 2018, 18:14:10
Citace
no jo skoda ze za QT musis platit pokud chces udelat komercni vec, nejak se mi nechce ucit placeny framework

Podla mna ma Qt dosť férový biznismodel. Opensoure môžeš robiť zadarmo a komerčne aplikácie za 500 USD (čo je zlomok platu programátora).
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: borekz 29. 04. 2018, 18:28:39
Těch 459$ měsíčně je za jednoho programátora za jeden měsíc. Ano je to zlomek, ale poměrně významný, pokud ten plat je např. 2000$.
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: caca 29. 04. 2018, 18:52:25
nasktytl se takovej malej problem..co s tim?

(https://abload.de/img/0bb6ys6p.png)
Název: Re:Jaké GUI na C++
Přispěvatel: Kate 29. 04. 2018, 19:08:32
no jo skoda ze za QT musis platit pokud chces udelat komercni vec, nejak se mi nechce ucit placeny framework

Což není pravda. Platit se musí jen za licenci umožňující vydat staticky slinkovanou closed source binárku.
Open source komerční věc udělat můžeš, stejně jako closed source dynamicky slinkovanou (jen jsou pak holt vedle binárky potřebné knihovny)