Fórum Root.cz
Hlavní témata => Software => Téma založeno: ODOO - uprava 07. 10. 2017, 06:02:55
-
Má zdě nekdo zkušenosti s open source ODOO? Jedná se mi o upravu pro me použití
-
Na tohle nikdo neodpoví, protože to je moc obecné. Je potřeba se rovnou zeptat na konkrétní problém. Co ti nejde a co potřebuješ udělat?
-
Na tohle nikdo neodpoví, protože to je moc obecné. Je potřeba se rovnou zeptat na konkrétní problém. Co ti nejde a co potřebuješ udělat?
A hlavně vymyslet, jak se pak bude dělat údržba - aktualizace takového systému, když bude upravený. To pak děsně roste náročnost.
-
Na tohle nikdo neodpoví, protože to je moc obecné. Je potřeba se rovnou zeptat na konkrétní problém. Co ti nejde a co potřebuješ udělat?
A hlavně vymyslet, jak se pak bude dělat údržba - aktualizace takového systému, když bude upravený. To pak děsně roste náročnost.
Predpokladam, ze tou upravou nemyslel forkovani.
-
Má zdě nekdo zkušenosti s open source ODOO? Jedná se mi o upravu pro me použití
Ano, mám, co byste potřeboval?
-
Na tohle nikdo neodpoví, protože to je moc obecné. Je potřeba se rovnou zeptat na konkrétní problém. Co ti nejde a co potřebuješ udělat?
A hlavně vymyslet, jak se pak bude dělat údržba - aktualizace takového systému, když bude upravený. To pak děsně roste náročnost.
V Odoo je to vymyšlené, uděláte na tu úpravu vlastní modul, který se nainstaluje. K většině úprav stačí použít existující API, nebo orm. Údržba je jednoduchá, protože potřebná změna je oddělena od ostatního kódu v samostaném modulu. Odoo je docela geniální systém.
-
Trebas modul fakturace :-) aby splnoval ceskou legislativu pro platce dph
-
Trebas modul fakturace :-) aby splnoval ceskou legislativu pro platce dph
Legislativa se neustále mění, a je dost nevděčné ji implementovat. Pokud to jde, vždy je lepší napojit výstup přes api do účetního software. Ten, resp. jeho dodavatel, legislativu uhlídá lépe a levněji, než Vy. Není dobré znovu vynalézat kolo.
-
Trebas modul fakturace :-) aby splnoval ceskou legislativu pro platce dph
Ano, to by bylo možné.
-
Trebas modul fakturace :-) aby splnoval ceskou legislativu pro platce dph
Legislativa se neustále mění, a je dost nevděčné ji implementovat. Pokud to jde, vždy je lepší napojit výstup přes api do účetního software. Ten, resp. jeho dodavatel, legislativu uhlídá lépe a levněji, než Vy. Není dobré znovu vynalézat kolo.
Není problém, fakturovat v Odoo a faktury přes API poslat do účetního programu.
-
chci mit vse v jednom :-) fakturaci projekty..... doporucite?
-
Neexistuje k odoo ceska lokalizace?
-
Neexistuje k odoo ceska lokalizace?
Existuje, ale zatím neexistuje úplná lokalizace účetnictví.
-
chci mit vse v jednom :-) fakturaci projekty..... doporucite?
No, na to, že očividně nevíte, co všechno to obnáší, tak máte dost rigidní požadavek :). Tak mnoho úspěchů, pokusů o fakturační systémy jsem už viděl hodně. Pak mi napište, jak dopadnete.
-
chci mit vse v jednom :-) fakturaci projekty..... doporucite?
No, na to, že očividně nevíte, co všechno to obnáší, tak máte dost rigidní požadavek :). Tak mnoho úspěchů, pokusů o fakturační systémy jsem už viděl hodně. Pak mi napište, jak dopadnete.
Odoo obsahuje fakturacni system. Chybi jen ceska lokalizace. vase odpoved zni dost arogantne. Jako vetsina vasich odpovedi. Nevite s cim ma tazatel zkusenost.
-
Odoo obsahuje fakturacni system. Chybi jen ceska lokalizace. vase odpoved zni dost arogantne. Jako vetsina vasich odpovedi. Nevite s cim ma tazatel zkusenost.
Nikoliv. Mám jen zkušenost s vývoje legislativy, s tím, jak se mění sazby DPH a jak je nutné zachovat historii dat i po změnách v legislativě. Je potřeba splnit kategorizaci plnění do Kontrolního hlášení. V jednání je, po vzoru Slovenska, např. to, že se bude do KH vykazovat jakékoliv plnění se všemi údaji, i pod 10 tis. Kč a změní se kategorizace plnění. Dále je nutné vzít v potaz, že do fakturačního systému má správce daně ze zákona přístup (musíte mu ho umožnit) - i to je poměrně zásadní věc ke zvážení, jestli se to hodí.
Tedy změna fakturačního systému na shodu legislativou DPH ČR je podle mě náročnější, než si představujete. Není to jen o tom, aby na tiskové sestavě vyjela správná slovíčka.
Uživatel, který je zákazníkem systému Odoo se dá, podle mých zkušeností, zařadit s určitou mírou nespolehlivosti do skupiny, ke které si myslím, že moje postřehy mají svoji platnost. Pokud se nemýlím, mohou mu moje postřehy pomoci, pokud se mýlím, může je ignorovat.
-
Mohu mít poněkud laický dotaz? Lze tento systém přirovnat např. k Helios Orange nebo podobnému?
-
Mohu mít poněkud laický dotaz? Lze tento systém přirovnat např. k Helios Orange nebo podobnému?
Z pohledu Zákona o účetnictví, Zákona o dani z příjmů, Zákona o DPH a Českého účetního standardu to přirovnat vůbec nejde. Tím trpí jakékoliv ne-české (a asi obecně v jakékoliv zemi ne-místní) systémy. Proto se nejčastěji volí spojení se systémem, který to v dané zemi z hlediska legislativy řeší.
Z jiné (hmotnostní :) kategorie je např. podobný problém u mezinárodních firem, které fungují na SAPU nebo třeba na Axaptě, zajistit compliance s českými standardy je ořech, na který pak (v jejich velikosti) padají miliony.
-
Odoo obsahuje fakturacni system. Chybi jen ceska lokalizace. vase odpoved zni dost arogantne. Jako vetsina vasich odpovedi. Nevite s cim ma tazatel zkusenost.
Nikoliv. Mám jen zkušenost s vývoje legislativy, s tím, jak se mění sazby DPH a jak je nutné zachovat historii dat i po změnách v legislativě. Je potřeba splnit kategorizaci plnění do Kontrolního hlášení. V jednání je, po vzoru Slovenska, např. to, že se bude do KH vykazovat jakékoliv plnění se všemi údaji, i pod 10 tis. Kč a změní se kategorizace plnění. Dále je nutné vzít v potaz, že do fakturačního systému má správce daně ze zákona přístup (musíte mu ho umožnit) - i to je poměrně zásadní věc ke zvážení, jestli se to hodí.
Tedy změna fakturačního systému na shodu legislativou DPH ČR je podle mě náročnější, než si představujete. Není to jen o tom, aby na tiskové sestavě vyjela správná slovíčka.
Uživatel, který je zákazníkem systému Odoo se dá, podle mých zkušeností, zařadit s určitou mírou nespolehlivosti do skupiny, ke které si myslím, že moje postřehy mají svoji platnost. Pokud se nemýlím, mohou mu moje postřehy pomoci, pokud se mýlím, může je ignorovat.
To vše je řešitelné, a v Odoo docela pohodlně, díky modelu dědičnosti jaký používá. DPH řešeno má, česká specifika se dají vyřešit doprogramováním jednoho modulu, data přístupná jsou. Nemusíte ho používat v cloudu, můžete si open source verzi nainstalovat na vlastní stroj. Navíc data jsou uložena v Postgresql databázi a architektura databázového návrhu je skvělá, je téměř v normalizovaném tvaru, logická a velmi přehledná. To znamená, že například DPH nějakého konkrétního účetního případu v minulosti je zachováno v korektním tvaru vůči jakýmkoliv změnám v budoucnosti. Opravdu Odoo je docela geniální systém. Určitě to není takový slepenec, jako jiná česká účetnictví, která se lepí už skoro 30 let a jejich databázová struktura je předělávka z FoxPro z formátu DBF.
Vlastní moduly je možno instalovat i do placené cloudové verze.
Je třeba si uvědomit, že pokud je to na míru jednoho zákazníka, nemusí to být řešeno zcela obecně, ale stačí vyřešit věci, které ten daný zákazník opravdu používá. Což u obecného učetnictví, které musí být univerzální, nejde.
-
Opravdu Odoo je docela geniální systém. Určitě to není takový slepenec, jako jiná česká účetnictví, která se lepí už skoro 30 let a jejich databázová struktura je předělávka z FoxPro z formátu DBF.
Vlastní moduly je možno instalovat i do placené cloudové verze.
Je třeba si uvědomit, že pokud je to na míru jednoho zákazníka, nemusí to být řešeno zcela obecně, ale stačí vyřešit věci, které ten daný zákazník opravdu používá. Což u obecného učetnictví, které musí být univerzální, nejde.
OK, já to beru, vidím to asi víc z hlediska účetnictví a zákonů a praxe.
Obecně s Vašimi tezemi dokážu souhlasit, v praxi jsem viděl spíš potíže. Ty potíže nebývají ani tak o systému nebo správcích a programátorech. Slabinou takového řešení je, že firemní hlavní účetní / daňový poradce musí dávat dostatečně konkrétní, a dostatečně včasné požadavky se změnami legislativy. Na tom to končí (začíná končit) nejčastěji. Ne vždy jejich vinou, někdy je to i tím, že zákon začne být platný v říjnu, a účinný je už od ledna. Zatímco velké softwarové společnosti holt funkcionalitu připravují do šuplíku dopředu (a čekají, co vykoumá Parlament), malá firma tohle nezvládá.
Omlouvám se, jestli jsem pana tazatele zařadil do špatné kategorie klientů.
-
Opravdu Odoo je docela geniální systém. Určitě to není takový slepenec, jako jiná česká účetnictví, která se lepí už skoro 30 let a jejich databázová struktura je předělávka z FoxPro z formátu DBF.
Vlastní moduly je možno instalovat i do placené cloudové verze.
Je třeba si uvědomit, že pokud je to na míru jednoho zákazníka, nemusí to být řešeno zcela obecně, ale stačí vyřešit věci, které ten daný zákazník opravdu používá. Což u obecného učetnictví, které musí být univerzální, nejde.
OK, já to beru, vidím to asi víc z hlediska účetnictví a zákonů a praxe.
Obecně s Vašimi tezemi dokážu souhlasit, v praxi jsem viděl spíš potíže. Ty potíže nebývají ani tak o systému nebo správcích a programátorech. Slabinou takového řešení je, že firemní hlavní účetní / daňový poradce musí dávat dostatečně konkrétní, a dostatečně včasné požadavky se změnami legislativy. Na tom to končí (začíná končit) nejčastěji. Ne vždy jejich vinou, někdy je to i tím, že zákon začne být platný v říjnu, a účinný je už od ledna. Zatímco velké softwarové společnosti holt funkcionalitu připravují do šuplíku dopředu (a čekají, co vykoumá Parlament), malá firma tohle nezvládá.
Omlouvám se, jestli jsem pana tazatele zařadil do špatné kategorie klientů.
No oni to musí dělat, protože obvykle jejich produkty, které vznikaly podle principu nabalování sněhové koule jsou prakticky nemodifikovatelné. Jinak v Odoo se sbíhají účetní postupy a zákony z celého světa, všude vyhoví, proč by nemělo vyhovět zrovna u nás? Odoo bylo vytvořeno, aby šlo rychle a efektivně rozšiřovat a upravovat.
Problém českých účetních standardů není jejich implementace, ale rozklíčování, co tím chtěl básník říci. A kolik daňových poradců, tolik názorů. Státní správa si stejně nakonec udělá co chce.
-
Problém českých účetních standardů není jejich implementace, ale rozklíčování, co tím chtěl básník říci. A kolik daňových poradců, tolik názorů. Státní správa si stejně nakonec udělá co chce.
V tom máte i nemáte pravdu. Daňoví poradci (ti, co jsou v Komoře daňových poradců a fungují podle Zákona o daňovém poradenství), Vám v drtivé většině případů odmítnou dát na cokoliv takového své razítko (a bez razítka, resp. bez uvedení čísla poradce a vyznačení jeho poradenské role), je jeho vyjádření stejný plk, jako když o tom mluví běžná účetní. To je dáno tím, že sama Komora nemá v mnoha případech jasno. Komora podle mě funguje nevhodně, nebije se za zájmy poplatníků. Místo toho vytváří pracovní skupiny s Ministerstvem financí a GFŘ. Výsledkem těchto pracovních skupin jsou pak mimo jiné i pokyny GFŘ "D-#", které často obsahují nové chyby, které ani samotný zákon neobsahoval. Aby to nebylo jednoduché, tak pokyny GFŘ jsou závazné pouze pro finanční správu (správce daně), ale nejsou závazné pro veřejnost. Fungují tedy tak, že pokud se jich držíte, jako poplatník, tak máte jakš takš jistotu, že nebudete postihován. Na druhou stranu ale, mnohdy D-pokyny jsou zmršené, a úředník nemá jinou možnost, než se jimi řídit.
Suma sumárum, daňový poradce Vám dá razítko tak akorát na postupy, které jsou jasné a nekonfliktní, případně bezpečné podle D-pokynů. V ostatních případech Vás odkáže na závazné posouzení správcem daně podle Daňového řádu. To stojí 10 000 Kč a je platné maximálně 2 roky (pokud se mezitím nezmění legislativa) a pouze pro situace, které jsou parametrově totožné.
Asi jedinou trochu smysluplnou možností by byl audit systému, ale myslím, že do toho by si troufla pustit se maximálně velká čtyřka, a za bůhvíjaké peníze. Audit by byl opět platný jen do chvíle, kdy by podkladový systém nebyl změněný (updatovaný) a nebyla změněná legislativa.
Myslím, že běžná firma je v tomto ohledu opravdu v pasti, cesta vlastního vývoje je velmi riskantní, a stačí něco opomenout, a průšvih je na světě.
-
Pokud máte někdo v plánu řešit vylepšení Odoo pro české prostedí, rádi bychom se za Pripravto.cz podíleli. Máme v plánu začít používat jiné řešení - současné moc nevyhovuje > ale chceme používat pouze Odoo (nejsem moc nakloneny kombinacim). Nyní máme fakturoid a primo pudovni DOS ucto v soucasne verzi. Odoo jsme v minulosti zkoušeli asi verze 7?, ale při zjištění, že ani základní požadavky např. dič/ič není vyloženě úplně jednoduché okamžitě splnit, tak jsme moc nepokračovali. Mimo předpokládám, že současná opensource verze stále nemá to nové rozhraní z placené verze? Mimo to ta firma česká, která dělá nově implementace, má asi nějaké věci už hotové ne? Pokud by byl zájem více lidí, tak by to mohlo být užitečné, pokud by to neskončilo stejným fiaskem jako u CADu na abclinuxu, ale tady už je něco reálně používaného připravené, takže to může být pravděpodobnější.