Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: student1 20. 06. 2014, 14:25:38
-
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli tu někdo nemá zkušenosti (popřípadě i názor) na brněnskou hnojárnu, konkrétně tenhle obor:
http://is.mendelu.cz/katalog/plany.pl?fakulta=2;poc_obdobi=313;typ_ss=;typ_studia=1;program=397;obor=457;specializace=-2;new_spec=;forma=1;stud_plan=5949
Nechci po nikom žádné dlouhé výklady, jde jen o to, že se rozhoduji mezi FIT VUT a PEF a zatím to vypadá spíš na Mendelku. Jen nechápu, proč se tu mluví s takovým despektem o všem, co není zrovna vut/čvut nebo nějaký matfyz. Ocenil bych jakékoliv postřehy (náročnost, uplatnění...). Díky za odpověď.
-
Proč to řešíš tady? Otevři si stránky příslušných škol, najdi si tam nějaké absolventy, případně na linkedInu si je najdi, porovnej to s tím, co a kde dělají, napiš jim a zeptej se jich, jestli by se nepodělili o nějaké dojmy. Sám jsem už byl takto jednou na pivku a odpovídal na jeden takový mail naprosto neznámému člověku, protože mi kdosi napsal něco ve stylu "ahoj, našel jsem, že jste před N lety vystudoval to a to a dělal takovou a takovou diplomku, zajímalo by mě, jaké to bylo, jaké jsou možnosti uplatnění, čím se živíte teď atp."
Tak budeš mít jistotu, že se bavíš s člověkem, který daný obor/školu opravdu vystudoval a že nejspíš dělá to, co říká.
Ve vedlejší diskusi byl např. příspěvek, že daná škola tě sice moc nenaučí softwareařinu, ale připraví tě na pozici manažera v IT. Jenže když si zkusíš vyhledat nějaká CV, v němž by absolvent dané školy koreloval s nějakou takovou pozicí, tak dojdeš k velmi výmluvné prázdné množině. Asi tolik k vypovídací hodnotě takovýchto diskusí.
-
Na brněnské hnojárně několik lidí znám. Rozhodně to není žádné hardcore, pokud nejsi hloupý. Asi tak na úrovni Zlína. BTW neznám nikoho, kdo by ze Zlína nebo hnojárny přestoupil na (Č)VUT nebo (M/C)UNI. Taky upozorňuju, že tam je ta "provozně ekonomická" část a s informatikou jako na matfyzu, Masárně nebo v Olomouci to nemá mnoho společného.
Jo a ještě jedna věc, ten tamní UIS minimálně ještě nedávno patřil se STAG v Olomouci mezi to nejstrašnější široko daleko.
-
ahoj, presne ARI studuju. mam docela dobre zkusenosti i s jinymi narocnejsimi skolami, takze si myslim ze do toho mam dobry pohled a srovnani.
povidani je to na hodne dlouho... pokud si chces fakt poradne maknout a neco se naucit tak tam nechod. pokud se chces flakat a delat ze delas tak idealni volba. ja jsem tam jen kvuli titulu ale abych byl dobrej vim co mam delat a sam se snazim (zivot me vyskolil sam :D ) poloz konkretni otazky nebo nechej kontakt a rad zodpovim.
-
"pokud se chces flakat a delat ze delas tak idealni volba. ja jsem tam jen kvuli titulu.."
a proto se tu mluví s takovým despektem atd....
-
Ahoj, přiznám se, že o Zlíně/Olomouci jsem zatím neslyšel, ale chápu, co tím bylo naznačeno. Upřímně také pochybuji o uplatnění absolventů ekonomicko-informatických oborů (a vlastně i většiny čistě manažerských), ale na ARI se mi líbilo, že žádné ekonomické předměty tam nejsou. Důvody, proč PEF místo FITka, jsou pak víceméně irelevantní.
Ajwef: bylo by lepší, kdybys přihodil kontakt ty. Jestli jsi pořád ochotný, tak mi napiš na ranken1@email.cz (v podstatě není moc o čem mluvit, zajímalo by mě hlavně, jestli je možné při studiu pracovat a jestli pracují absolventi ARI dál v oboru, popřípadě, proč jsi odešel z "těžších" škol, když je PEF pro tebe tak jednoduchá). Díky.
-
Proč to řešíš tady? Otevři si stránky příslušných škol, najdi si tam nějaké absolventy, případně na linkedInu si je najdi, porovnej to s tím, co a kde dělají, napiš jim a zeptej se jich, jestli by se nepodělili o nějaké dojmy. Sám jsem už byl takto jednou na pivku a odpovídal na jeden takový mail naprosto neznámému člověku, protože mi kdosi napsal něco ve stylu "ahoj, našel jsem, že jste před N lety vystudoval to a to a dělal takovou a takovou diplomku, zajímalo by mě, jaké to bylo, jaké jsou možnosti uplatnění, čím se živíte teď atp."
Tak budeš mít jistotu, že se bavíš s člověkem, který daný obor/školu opravdu vystudoval a že nejspíš dělá to, co říká.
Ve vedlejší diskusi byl např. příspěvek, že daná škola tě sice moc nenaučí softwareařinu, ale připraví tě na pozici manažera v IT. Jenže když si zkusíš vyhledat nějaká CV, v němž by absolvent dané školy koreloval s nějakou takovou pozicí, tak dojdeš k velmi výmluvné prázdné množině. Asi tolik k vypovídací hodnotě takovýchto diskusí.
Aneb tezko budes manazerovat neco, cemu hovno rozumis, to je kontraproduktivni. S LinkedIN at si projede i povinne skladby predmetu a jejich napln v osnovach, z pohledu cloveka na LinkedIN, ktery se zrovna venoval na skole necemu co ho bavilo se moc nedozvi o uzitecnosti zbytku studia.
-
a proto se tu mluví s takovým despektem atd....
ahoj, mohl by jsi to rozvest? mluvi se s despektem o cem?
asi jsem nebyl uplne zdilnej ale ta tematika je na dlouhy lokty. co jsem odmaturoval a sel jsem na VS tak uz jsem dlouho pred tim kodil, linuxoval, zajimal se o IT a cekal jsem co me pani docenti nauci. sel jsem na tezkou skolu a brutalne me naucili... ale ani tak neslo co v ten konkretni momet me naucili ale jak mi otevreli oci. jak mi nstavili latku a ukazali 2 cesty. bud budu drit jako vul a jednou se nekam dostanu nebo se budu flakat...
pak me vyhodili a chtel jsem mit pohodovej zivot co se tyce studia a dodelani titulu!! nikoli toho jak dal smerovat a makat.
ja nevim... spis bych se ptal jestli te IT kvalitne nauci na Harvardu nebo na Mendelce. Ja si myslim ze je to o lidech. Stejne na tom Harvardu te dejme tomu budou nutit delat projekty v C++11 ale co budes delat za 5-10 let po skole? Musis sam maknout...
Druhy pohled je ze te neboudou ucit C++11 ale budou te ucit myslet. A to je zase relativni. Muzes bejt prirozene chytrej a chapavej i bez Matfyzu (v rozumnych mezich. jasny ze na vymejsleni nejakych brutalit teorii z mff potrebujes) a nebo ti Hospodin IQ nenadelil a ani krve by se v tobe nedorezali.
-
Jo a ještě jedna věc, ten tamní UIS minimálně ještě nedávno patřil se STAG v Olomouci mezi to nejstrašnější široko daleko.
To je blbost. To si pleteš s MUNI.
-
Jo a ještě jedna věc, ten tamní UIS minimálně ještě nedávno patřil se STAG v Olomouci mezi to nejstrašnější široko daleko.
To je blbost. To si pleteš s MUNI.
Ne, meles blbosti, IS MUNI patri mezi spicku, nebal bych se rici, snad i v Evrope, zavadi se na univerzitach v UK. STAG UPOL a IS napr. na FIT VUT jsou nedokonale, s omezenou funkcionalitou, pomale, maji problemy s hromadnym prihlasovanim stovek studentu behem uvodnich par minut atd.
-
Tak k těm ISům, podle mě sou všechny na *** ale po čase si člověk prostě zvykne a ten jeho je NEJ přece!
Jinak PEFku sem studoval, ale obor EI - proboha nechodte tam, pokud nemáte základy ekonomiky a nějaký vztah k ním, protože vyžerete *** na kterých lítaj i "ekonomové" - mikro, makro, podnikovka... Na magisterském už si můžete víceméně volit, ale nějakému tomu EKU se nevyhnete.
ARI je braný za lehčí EI, bez EKO s troškou fyziky.... Obecně ten obor udělá téměř každý, pokud se aspon 14 dní ve zkouškovém učí :D
Celkově je EI uznávanější a jeho absolventi se neztratí, nebo alespon moji kamarádi makají od malých firem po korporačky, je to na jednotlivci. A výhoda školy je, že se u ní dá zvládat part time, takže vylezeš i s praxí.
Pokud tě baví sítě, doporučuji, máme tam Cisco, Juniper, MikroTik akademii (CCNA,JNCIA,MTCNA) vše víceméně zadarmo! U Juniperu a MikroTiku dostaneš materiál i voucher na zkoušku! Cisco dostaneš slevový voucher na testy... A v tom případě si všude zapiš Ing. Pokorného, případně Ing. Zacha.
Pokud chceš programovat, nebo mít školu která má větší jméno, di na FIT je to ale absolutně jiná liga a tam prostě MUSIS makat jak šroubek! A pokud něco mezi, tak MU :)
-
"Celkově je EI uznávanější a jeho absolventi se neztratí, nebo alespon moji kamarádi makají od malých firem po korporačky, je to na jednotlivci. A výhoda školy je, že se u ní dá zvládat part time, takže vylezeš i s praxí."
Tak to mě právě překvapuje. Já myslel, že ARI bude náročnější než ostatní ekonomické obory na fakultě právě kvůli té fyzické části. Samozřejmě beru, že o tom mluvíš s určitou nadsázkou, ale díky za další pohled přímo od někoho z PEF. Nejvíc mě zaráží negativní postoj k ARI přímo od jeho studenta ("ajwef"), to není moc dobrá vizitka pro další zájemce o obor (možná je to jen póza tady na fóru před ostatními, nevím...).
"Pokud chceš programovat, nebo mít školu která má větší jméno, di na FIT je to ale absolutně jiná liga a tam prostě MUSIS makat jak šroubek! A pokud něco mezi, tak MU :) "
Na to už je trochu pozdě. Ale když už jsme u toho, tak se přiznám, že bych dnes volil spíše něco jako aplikovaná informatika na FSI. Od PEFky jsem nejspíš čekal něco úplně jiného - určitě by stálo za to optat se u absolventů na linkedn, ale těch 45 éček za předplatný... Za měsíc se zapíšu na FIT a uvidím, jak moc mi (ne)bude vyhovovat - makat "jako šroubek" není problém, ale často závisí i na tvých "mozkových závitech", abych tak dokončil metaforu.)
-
Pokud chceš programovat, nebo mít školu která má větší jméno, di na FIT je to ale absolutně jiná liga a tam prostě MUSIS makat jak šroubek! A pokud něco mezi, tak MU :)
MU jako Mendelovka nebo MUNI? Ja si ze studentskych serveru postahoval napr. zadani pisemek a zkousek pro matematicke predmety:
To co je na FIT jako zapocet, je na MUNI prubezna pisemka na cviceni, to co je na FIT jako zkouska, je na MUNI jako zapocet atd. Celkem je vice matematickych predmetu na MUNI (4 povinne matematiky vs 3 + vice povinnych polomat. predmetu jako Mat. zaklady informatiky, matematicka logika, neco by se jeste naslo.) Obecne, na FIT mate v kazdem semestru o 1 programovaci predmet navic a na MUNI o 1 matematicky predmet navic.
Matematik bude mit problem na FIT a pujde mu lepe MUNI, koder neda MUNI ale zvladne FIT projekty levou zadni. Sam si urci, co ti jde lepe.
-
Tak negativní postoj k ARI nemám, je to zajímavý obor pokud se chceš u školy flákat, nic moc neřešit a věnovat se tomu co tě baví - tím myslím programování, sítě, databáze (tuším je tu i Oracle akademie),.... Všeobecně ale platí za nejlehčí obor - stačí se podívat na kritéria přijetí před pár lety stačil percentil 40 na OSP a byl jsi tam, ale pořád lepší jak UPOL, kde berou všechny bez PZ :D
@Nekdo - pokud chce něco mezi PEF a FIT tak jít na MU, nebo aspon tak to vidím po 5 letech studia a srovnání učiva s kamarády/kolegy :)
Pokud ses už zapsal na FIT, tak to hodně štěstí! Osobně vím, že bych tu školu prostě nedal :)
-
ajwef: jestli to není osobní, můžu se zeptat, co tě nakonec přesvědčilo, že tu školu neuděláš/ na čem tě vyhodili? Předpokládám, že jsi odešel po roce z bakaláře?
-
Řekli mu, že píše jak retard a vyrazili ho. Pak šel asi tam, kde berou kohokoli, protože dotace nesmrdí :D
-
Řekli mu, že píše jak retard a vyrazili ho. Pak šel asi tam, kde berou kohokoli, protože dotace nesmrdí :D
Gramaticky nacizmus, pokud se nejedna o kritickou situaci (obsah smlouvy atd) by mel byt trestan kastraci dotycneho a poveseni jeho varlat do pruchodu Prasne brany, aby turiste videli, ze se mezi Cechy najdou i taci, kteri jsou si vedomi malosti a bezvyznamnosti Ceskeho statu, kultury a jazyka ve svetovem meritku.
-
Tak já nevím, ale podobný styl si může dovolit tak někde na účňáku, protože tam se neřeší, že hlavou asi nikdy pracovat nebude. Na VŠ je to akorát docela úsměvné. Prý vzdělání a vyleze z toho něco jako běžný absolvent učňáku.
-
ajwef: jestli to není osobní, můžu se zeptat, co tě nakonec přesvědčilo, že tu školu neuděláš/ na čem tě vyhodili? Předpokládám, že jsi odešel po roce z bakaláře?
neni to pravda a zacina to byt hodne osobni. takze dej kontakt a zajdem na pivo :)
-
Řekli mu, že píše jak retard a vyrazili ho. Pak šel asi tam, kde berou kohokoli, protože dotace nesmrdí :D
dekuju za odpoved :) lepe bych to neformuloval.
nejsem retard jak pisu, ale vyrazili me protoze jsem byl retard na IT. a to me moc posililo. dneska bych dokonce tvrdil ze se mi v zivote nemohlo stat nic lepsiho nez to ze me vyhodili. svym rypakem jsem vycistil chodniky, musel jsem se naucit zvednout se a tvrdeji pracovat. protoze tezka skola mi dala do zivota vysokou latku a ukazala cestu... a na tu cestu se ale muzu vydat i bez skoly. dnes vim co znamena snazit se a pracovat a co delat abych retardem nebyl :)
a naprosto spravne. sel jsem na jednoduchou skolu kde kazdyho berou. navic kdyz je vzdelani v teto zemi zadarmo :)
-
Tak já nevím, ale podobný styl si může dovolit tak někde na účňáku, protože tam se neřeší, že hlavou asi nikdy pracovat nebude. Na VŠ je to akorát docela úsměvné. Prý vzdělání a vyleze z toho něco jako běžný absolvent učňáku.
Videl jste email od Sergeye Brinna tomu panovi z NSA? Zadna velka mala pismena, carky, tecky, psane naprosto beznou mluvou. Ten pan ma lepsi zivot nez kdy nejakej gramatickej cerv ze sovetskeho satelitu bude mit.
-
OK, tak už se nám diskuze ubírá úplně špatným směrem. Děkuji všem za informace, myslím, že jsem se dozvěděl, co jsem potřeboval.
-
a byl jsi tam, ale pořád lepší jak UPOL, kde berou všechny bez PZ :D
Zajímavější číslo by bylo, kolik lidí je vyhozeno, resp. kolik dojde ke státnicím.
FWIW v Olomouci je to v řádném termínu tak desetina nastoupivších a s nějakým opakováním ročníků sotva čtvrtina nastoupivších.
-
Když uviděj tu úroveň, tak ještě rádi sami odejdou :D
-
Jsem ve třetím ročníku na ekonomické informatice. Osobně bych sem už nešel, pokud tě to trochu baví tak studium informatiky jde zvládnout, problémy většině dělá předmět programovací techniky, kvůli kterému vyletí plno lidí v i v 5., 6. semestru ale jsou i rekordmani v semestru 9. Letos ho mělo zapsáno 120 lidí a udělalo ho 40.
S ekonomikou už to je horší. Mikro, makro, podnikovka, ekonomicko-matematické metody a podobný předměty patří k nejtěžším předmětům i pro ekonomy. Pravdou je, že na ekonomice jsou o dost “chytřejší“ díky poměrně velkému sítu u přijímaček. Tzn., seš v přímé konkurenci s lidmi z gymnázií a lidmi, kteří mají ekonomiky jako koníček a všichni ten předmět udělat nemůžou žejo…
Co vím, tak letos státnicovalo z oboru ekonomická informatika kolem 13 lidí, kteří neprodlužovali studium (více než polovina už byla před Mendelkou na jiné vš), a s prodlužujícími to bylo celkem kolem dvaceti. Na začátku studia nás bylo 160. V zimě státnicují nejčastěji taky v počtu do dvaceti studentů.
Obor ARI má statistiky veselejší, informatické předměty má stejné s EI a místo ekonomických předmětů s třetinovou úspěšností má předměty, které zvládne každý, kdo nemá problémy s informatickou částí. Co vím tak studium dokončí přibližně necelá polovina zapsaných ke studiu.
K VUT FIT – mám tam pár kámošů ze střední, kteří by na EI určitě letěli v prváku. Na druhou stranu plno lidí co dodělalo EI, by letělo na FITu. Na to, že by tě na Mendelce naučili programovat jak na FITu, můžeš zapomenout, i když všechno si můžeš ztížit a minimálně na bakaláři by tě učitelé nelimitovali.
Jsi-li studijní typ (nejlíp s gymnázia), zatím toho o programování moc nevíš a baví tě trochu ekonomika. Jdi na ekonomickou informatiku. Na VUT FIT by se ti mohlo stát, že vyletíš, než se stihneš rozkoukat, kdybys ale hodně zabral, tak by ve vyšších ročnících studium nemuselo být takový problém.
Jestli už si s IT trochu rozumíš, zkusil bych VUT FIT, přeci jen to má lepší zvuk než hnojárna a úroveň IT tam bude jinde.
Jestli tě nebaví studovat, chceš titul, baví tě počítače a měls ze státní maturity z matiky (která je hodně jednoduchá) horší známku jak 1 max. 2 jestli ses blbě vyspal, tak jdi rovnou na ARI nebo na studovat informatiku na pajdák, či podnikatelku. Vycházím teda pouze z osobní statistiky a zkušeností, ale jsem skálopevně přesvědčen, že tahle rada by ušetřila plno lidem rok dva na jiné vš.
Co mě odrazuje v poslední době na Mendelce je neustále měnící se podmínky. Připadne mi, že jsme pokusní králíci, mění se v podstatě všechno a učitelé se asi snaží najít vhodný model (výuka předmětů, jejich obsah, typy zakončení) ale myslím, že kdyby dali studentům klid a aspoň 3 roky do ničeho nedrbali, udělají líp. Psaní emailů vyučujícím už jsem dávno vzdal (ne nepíšu přednášejícím, co mají na starosti 500 lidí), neodpovídá mi ani baba ze studijního. Učitelé dělají evidentně a prokazatelně plno věcí na poslední chvíli, někdy v noci a podle toho to taky vypadá, často si ani nepamatují, co slíbili v průběhu semestru.
Vím, že na každé škole bude něco i o VUT slyšel špatnosti a některé jsou i dohledatelné na internetu z poměrně relevantních zdrojů. Bohužel nebo bohudík? Jsou školy, které mají učitele na profesní i lidské úrovni ty nejnáročnější.
Poslední rada jdi do zahraničí. Když jsem šel na vysokou školu, tak mě to ani nenapadlo. Říkal jsem si, na to bych neměl, neumím jazyk, musel bych se stěhovat, nebudu mít peníze atd. atd. Pravdou však je, že plno univerzit zahraniční studenty podporuje, jsou v jistém smyslu jednodušší a finančně se to dá taky zvládnout. Dneska vím, že jediný rozdíl mezi mnou a těmi, kteří v zahraničí úspěšně studují, popř. pracují je ten, že se nebáli jít do rizika. Naštěstí už jsem taky našel koule a mizím, alespoň na nějaký čas. Kdy jindy že? Pokud do zahraničí nechceš, zvážil bych silně alespoň studium v Praze.
-
Když uviděj tu úroveň, tak ještě rádi sami odejdou :D
Neudělají paráče napoprvé, napodruhé, napotřetí...
-
Když uviděj tu úroveň, tak ještě rádi sami odejdou :D
Neudělají paráče napoprvé, napodruhé, napotřetí...
Co jsem slysel tak pry casto neprofesionalni pristup vyucujicich a materialy k predmetum zadne. Od dobre VS ocekavam alespon to vybrani a shrnuti vhodnych materialu.
-
Když uviděj tu úroveň, tak ještě rádi sami odejdou :D
Neudělají paráče napoprvé, napodruhé, napotřetí...
Co jsem slysel tak pry casto neprofesionalni pristup vyucujicich a materialy k predmetum zadne. Od dobre VS ocekavam alespon to vybrani a shrnuti vhodnych materialu.
Svým způsobem je to skutečně část pravdy, resp. to tak spousta studentů řekne.
Ta druhá část je ovšem následující:
- Studenti se vesměs chovají jako hovada. Hlavně začátek prvního semestru je peklo. (Jo, přijímačky by pomohly, jenže je otázka, nakolik je to fér nebo nakolik je to slučitelné se současným modelem financování školství.)
- Pokud byl nějaký problém, obvykle se týkal někoho z (bývalých) doktorandů (proslulé promítací plátno počmárané fixou apod.) nebo se vyřešil osobně domluvou. To, co slýchám o době před asi deseti lety, nemá se současností mnoho společného.
- Některé zatím nedokončené/neexistující studijní materiály jsou skutečně nepříjemnost, přitom by ale stačilo dávat pozor ve výuce, půjčit si doporučenou literaturu a příp. využít konzultačních hodin. Fakt. Kolik lidí to ale dělá?
-
Bombero: Ahoj, díky za obsáhlý komentář. Je zajímavé, že i na ekonomických informatikách si potřebují na někom zvednout sebevědomí. Ne, nezlob se, ale kdybych měl volit mezi IE a ARI, tak je to jednoznačně ARI. Když zvážím, že ekonomie mi víceméně nic neříká a i lidé čistě s ekonomií nemůžou pomale najít práci, pak bych se na podobný obor vůbec nehnal. Popravdě mi na ARI trochu vadilo, že si mě lidé budou plést s ekonomickými informatiky, ale vidím, že taková situace není. Co se týče přijímaných studentů...no ono i na tom VUT byly přijímačky dost primitivní (něco jako maturita z matiky), to o kvalitě školy nic nevypovídá. Myslím, že nejlepší je zeptat se přímo absolventů, jak tu kdosi poradil, ale každopádně díky i za názory v diskuzi, taky jsem si je chtěl vyslechnout. Víc k tomu asi netřeba.
-
Na brněnské hnojárně několik lidí znám. Rozhodně to není žádné hardcore, pokud nejsi hloupý. Asi tak na úrovni Zlína. BTW neznám nikoho, kdo by ze Zlína nebo hnojárny přestoupil na (Č)VUT nebo (M/C)UNI. Taky upozorňuju, že tam je ta "provozně ekonomická" část a s informatikou jako na matfyzu, Masárně nebo v Olomouci to nemá mnoho společného.
Jo a ještě jedna věc, ten tamní UIS minimálně ještě nedávno patřil se STAG v Olomouci mezi to nejstrašnější široko daleko.
Jednoho takového ze Zlína jsem potkal na FIT ČVUT, kam šel na magistra. Vypadal dost šokovaně a rozhodně potvrdil, že obtížnost je na jiné úrovni. Jinak mám dojem, že kamarád (taky ČVUT) teď dělá v nějaké menší firmičce, kde ho zaměstnal též bývalý ČVUŤák, zbytek lidi právě jako Zlín atp. a jejich kvalita prý opravdu bída.
-
Hodim tady asi trosku kontroverzni nazor, ale stojim si za nim:
Lepsi technicka skola je ta, kde je povinne vice matematiky.
-
Otázka je, proč by na zemědělských školách měla být dobrá informatika
jak Mendelova univerzita tak ČZU jsou školy zemědělské
to je stejné, jako očekávat, že třeba na VUT, FEL, apod. budou dobré obory o pěstování ovsa
-
Je pravda, že jsem to nechtěl prezentovat jako ekvivalent k informatikám na MUNI/VUT, koneckonců je to -automatizace- a informatika.
-
Čau, nevím, jestli byl komentář pochopen ale, když jsem psal: Pravdou je, že na ekonomice jsou o dost “chytřejší“ díky poměrně velkému sítu u přijímaček. Tak jsem myslel ekonomy tj. finance a manažersko-ekonomický obor atd. ne lidi z ekonomické informatiky. Problém právě je, že lidé z těchto oborů projdou velkým sítem ale ne lidé z EI, kteří s nimi mají společné předměty a ne jak na jiných školách, kde jsou informatické verze ekonomických předmětů.
ARi je dobrá volba popravdě neznám nikoho z EI, kdo nelituje, že nešel na ARI.
K tomu hledání práce pro ekonomy bych to tak černě neviděl, stačí pogooglit statistiky na kterých se umisťuje na nejvyšších příčkách (plat, zaměstnanost). Další věc je náročnost samotné práce něco jiného je chodit 20 let pracovat do banky a 20 let se věnovat programování a měnícím se technologiím.
K přijímaným studentům. Na snad na všech oborech s informatickým zaměřením v Brně pokud vím, berou skoro všechny. Otázka je právě kolik se udrží extrém je třeba FEKT, kde vezmou snad úplně každého i ty co se přihlásí v srpnu. Úmrtnost je však taky obrovská a upřímně je mi těch lidí líto. Systém je, jaký je a školám holt jak bylo řečeno, dotace na studenta nesmrdí.
Hodně vypovídá i směr studentů u informatiky v Brně MUNI FI, VUT FIT->VUT FEKT, MENDELU->VUT podnikatelka, MUNI pajdák Osobně znám cca. 30 lidí co šli tímhle směrem opačným směrem znám jen jednoho.
Pravdou prostě je, že z lidí co nastoupí, úspěšně dokončí napříč všemi informatikami v Brně kolem 20%. A téměř všechny školy uchazečům pouze mažou med kolem huby a úspěšností předmětů, studia ani úmrtností ve vyšších semestrech a u státnic, kde lidi odejdou po třech letech, bez jakéhokoliv papíru nechlubí.
A to co jsem napsal, jako srovnání s maturitou vychází hlavně z faktických dat. Třeba letos byli u státnic EI snad pouze lidi z gymplů a odpadlíci z VUT. Ostatní lidi z elektro průmyslovky, olomoucké, čichnové většinou odpadli a pár se nás snad ještě dočká státnic v 7. nebo 8. semestru.
VŠ bych dneska doporučil každému a to jak vzhledem k dostupnosti vzdělání tak i tomu, že je stále zdarma. A hlavně všichni lidi co znám a říkali, že si vystačí s maturitou, měli velké plány, chtěli podnikat, programovat, cestovat dopadli úplně jinak, než říkali, především asi proto, že neměli tah na branku. Každopádně většina z nich měla na VŠ, která by je alespoň částečně katapultovala jinam. Všichni mohli víc rozvinout svůj potenciál, odjet na Erasmus, kde by se trochu naučili jazyk a podobně. V neposlední řadě pracovat budou zbytek života, tak není kam spěchat. A proto jsem napsal, co jsem napsal, protože by byla škoda snažit se pohnout s něčím, na co nemám sílu a nechat se vyrazit ze špatně zvolené vš.
Absolventů bych se při výběru školy zas tak neptal, nějakou záhadou se jim většina negativních věcí po státnicích vykouří z hlavy, ale občas se pak rozpomenou, že vlastně třetina lidí nedala opakovaný předmět ve třeťáku. Co doporučuju je infiltrovat skupiny studentů na facebooku. Za den si uděláš přehled a najdeš i informatiku na státní škole, kde se jedna třetina zkoušek opakuje z minulých let, další třetinu posílají přes internet kamarádovi na vypracování a u poslední třetiny se ptají, jestli tam šlo taky opisovat z tabletu WTF?.
K sebevědomí to je potřeba zvyšovat zvláště po ústních zkouškách u nejmenovaných výživných ekonomů, kteří byli odejiti po studentských peticích z Masarykovi univerzity. Na Mendelu je v rámci tažení za opětovné umístění v žebříčku hospodářských novin jako třetí nejlepší ekonomka v ČR, a titulu “nejlepší ekonomka na Moravě“ s radostí přijali. Poněvadž, když se tě někdo po měsíci drcení opakovaného předmětu zeptá, jestli si šel na vysokou školu rovnou ze základky nebo si byl i na střední tak ti to na sebevědomí moc nepřidá. A majorita studentů ekonomických oborů ve vyšších ročnících jsou velmi velmi ctižádostiví a jdou přes mrtvoly což je dáno hlavně tím, že konkurují sami sobě v předmětech, který mají “nějakou předepsanou neúspěšnost“. Patří sem jak nepodělení se o tom co bylo zkoušce, tak záměrné dezinformace. Každoročně je zde taky pár kariéristů, kterým se nedaří, tak napráskají třeba, že studenti zjistili, jak ovlivnit to ke komu půjdou na ústní zkoušku nebo pošlou anonym se screenem lidí z facebooku co si vyfotili test a ty pak čeká podmínečné případně okamžité vyloučení ze studia. Tyhle věci jsou u ekonomických předmětů na denním pořádku. Hlavě ve vyšších ročnících to chce celkem dravost, lidumilové nepřežili a ve finále to bude asi i jedna z věcí, která po studiu v člověku zůstane, když zapomene všechno, co se naučil.
PS. Jdu si zvyšovat sebevědomí na budoucích soličích hranolek z humanitních oborů.
-
Čau, je tady někdo kdo má v plánu jít/chodí na Ekonomickou informatiku na PEF MENDELU? Popř. našel by se někdo, kdo může porovnat Ekonomickou informatiku na PEF s Podnikovou informatikou na ESF MUNI?
Zvažuji VŠ zaměřenou na informatiku spojenou s ekonomikou a nejvíce mě zaujaly tyto dvě. Rád bych slyšel jakékoliv zkušenosti, ať už s náročností, uplatněním.. s čímkoliv. Díky
-
Čau, je tady někdo kdo má v plánu jít/chodí na Ekonomickou informatiku na PEF MENDELU? Popř. našel by se někdo, kdo může porovnat Ekonomickou informatiku na PEF s Podnikovou informatikou na ESF MUNI?
Zvažuji VŠ zaměřenou na informatiku spojenou s ekonomikou a nejvíce mě zaujaly tyto dvě. Rád bych slyšel jakékoliv zkušenosti, ať už s náročností, uplatněním.. s čímkoliv. Díky
Ahoj,
bohužel nemám zkušenost s tou "Podnikovou informatikou na ESF MUNI", ale jako student třetího ročníku Ekonomické informatiky na PEF Mendelu ti můžu říct poměrně aktuální informace o studiu. Poměr mezi povinnými informatickými předměty a ekonomickými předměty je zde zhruba 70:30. Samotné informatické předměty se dají zvládnout a většina z nich má pohodové vyučující, kteří mají lidský přístup. Teda záleží na tom, jak jsi na tom v informatice. Je zde pár předmětů zabývající se teoretickou informatikou, praktickou - sítě, OS, výpočetní technika, databáze a také programováním - algoritmizace, programovací techniky, Java/C++, CSS + HTML + SQL + PHP. Stejně jako kolega o pár příspěvků výše, i já musím varovat před předmětem programovací techniky (PTN). Jedná se totiž o velký vyhazovák celého oboru (řekněme té informatické části). Tento předmět učí dva postarší docenti/doktoři, kteří neumějí moc dobře učit a vzhledem k tomu, že zkouška je postavená stylem naprogramuj algoritmy z látky celého semestru během pár minut, dělá tento koncept mnoha lidem problémy. Znám spoustu lidí, kteří prodlužují studium pouze kvůli tomu, že nemohou tento předmět dostudovat.
Co se týče ekonomické části, tak i zde je pár těžších předmětů, do kterých bude potřeba poměrně soustavná příprava - zejména Mikroekonomie a Makroekonomie, dále je poměrně nepříjemná i Podniková ekonomika, statistika, matematika 2, ekonomicko-matematické metody.
Podle mě je tento obor nejtěžší z celé fakulty, alespoň co se týče úspěšnosti většiny povinných předmětů - zkrátka si člověk "vyžere" to nejtěžší z ekonomických i informatických. Není to ovšem žádná tragédie a pokud se budeš studiu alespoň zpočátku poctivě věnovat, jde to v pohodě zvládnout a ještě si během školy budeš moct klidně i najít nějaký part-time job. Velkou výhodou je, že můžeš státnicovat v obou semestrech a co se týče opakování předmětu, tak je zde možnost mít během studia 2 předměty zapsaná 3x nebo 1 předmět 4x, nejsem si jistý, jak je to na jiných školách, ale pokud člověk už opravdu bude mít s něčím problémy, tak ty pokusy by mu měly dát dost velkou šanci to udělat. Dále bych vyzdvihl příjemné prostředí fakulty, pohodovou atmosféru, fajn zázemí v areálu (arboretum v létě je fakt super), spousta hezkých spolužaček, individuální přístup vyučujících (v informatických předmětech).
Obtížnost oboru mi přijde v pohodě. Pokud bys potřeboval nějaká čísla pro srovnání, tak na tento obor se každoročně hlásí zhruba 150 studentů a ke státnicím v 6. semestru dojde zpravidla něco kolem 20 (dalších +-25 většinou prodlužuje).
Uplatnění je podle mě vcelku slušné, ty sám se můžeš během studia rozhodnout, co tě láká a tím, že se dozvíš také něco o Marketingu, se ti například otvírají dveře k pracovním pozicím v online marketingu (PPC, SEO, UX).