Fórum Root.cz
Hlavní témata => Bazar => Téma založeno: Hnusny pes 12. 02. 2014, 19:04:12
-
Ahoj, sháním větší množství zdechlých baterií do laptopů - občas to některé články přežijí a já chci vyzkoušet jeden menší projekt , u kterého si nejsem jistý zda bude fungovat a kupovat 120 článkú 18650 se mi z fleku nechce. Napadlo mě , zda se Vám neválí nějaké mrtvé battery packy z NTB doma a nestihli jste je ještě vyklopit do sběrných nádob... Poštovné nebo dopravné uhradím. Děkuji.
Preferuji baterie kde jsou vevnitř články typu 18650 (ve většině ntb baterii) napsat prosim sem podluzak@email.cz ->je to rychlejší než forum. Děkuji
-
Vyhodit letadlo přetížením sady baterií? :D
Nějaký mrtvý baterie z notebooků mám a možná najdu i 18650ky z jiných přístrojů, které nepoužívám, ale pro většinu se dostanu nejdříve příští víkend.
-
U těch noťasových baterií ani tak nejde o špalky, co jsou uvnitř naskládané, ale o elektronický čip, který je mluvčím baterypacku pro notebook. Ten vypráví, co už baterky zažily a co snesou. Zkoušel jsem na starší mašince "repasovat" baterky výměnou špalků a ejhle, notebook nehlásil změnu. Jakoby se nechumelilo (jako dnes). Ale heknout tento čip, to by bylo. (mluví I2C sběrnicí). Pak se dá doma zbastlit libovolný baterypak.
Toto bylo sice mimo téma, ale přesto: proboha co s takovou dardou baterií? Pro generování vysokého napětí je jednodušší pořídit Van de Graafův generátor (chtěl jsem ho postavit pro tchýni jako hračku, ale nakonec jsem volil výměnu tchýně za jinou).
-
Battery management obvod mě netankuje, ten chcu zahodit (navíc spousta těch baterek má napětí méně než 2V na článek a tak jejich oživování chce trochu trpělivosti) Velmi často však zbylé články jsou ve velmi dobrém stavu a já potřebuju "opravit" battery pack. Předběžný odhad počtu baterií (proto taky nechcu nové) je 120ks. Celý pack má 480.
-
to STEN: To s tím vyhazováním letadla do vzduchu je docela zajímavý nápad - takový pytel baterií už nadělá hodně velikou paseku. Je tu stále jeden problém - dostat to do letadla....
-
Repasuješ batterypack nějakýho elektromobilu? :-D
Jinak teda nevím, naopak mám zkušenosti s tím, že v notebooku ty baterky pomalu chcípnou všechny, hlavně teplem a stářím. Pokud nějaká chcípne předčasně, tak stejnak ty ostatní jsou už jednou nohou v hrobě a nemá moc smysl se tím vůbec zaobírat. To samý podvybitý baterky pod 2V/článek jsou teoreticky i nebezpečný používat...
Možná pokud seženeš z nějaký řady notebooků, kde bylo třeba nějaký kurvítko co zablokovalo baterku, ačkoliv byly články ještě v pohodě...
No a aby toho nebylo málo, tak nevím jestli je úplně nejlepší nápad používat v nějakým složitým sériovo-paralelním zapojení batterypack, kde je každá baterka unikát :-D
-
Jinak teda nevím, naopak mám zkušenosti s tím, že v notebooku ty baterky pomalu chcípnou všechny, hlavně teplem a stářím. Pokud nějaká chcípne předčasně, tak stejnak ty ostatní jsou už jednou nohou v hrobě a nemá moc smysl se tím vůbec zaobírat. To samý podvybitý baterky pod 2V/článek jsou teoreticky i nebezpečný používat...
Zajímavé. Rozebral jsem už 4 baterky od různých výrobců (IBM, HP, Acer, Asus). Vyhodil jsem těch pár článků, které byly podvybité, a ten zbytek úspěšně používám. Používám je do mobilu (výdrž řádově měsíc standby na článek), kamery (včera jsem se 4 články natáčel hodinu a půl a napětí kleslo zanedbatelně z 4,13 na 4,05) a paralelně na žhavení rentgenky (3,5V/5A).
-
To: Quark66
Po výměně článků není potřeba hákovat čip, stačí spustit kalibraci, čip si změří skutečnou kapacitu a pak už informuje správně. U lenova je kalibrace v utilitě PowerManager, u staršího asusu byla kalibrace přímo v BIOSu.
Jinak články notebookových akupacků neztratí moc své kapacity, ale zvýší se jejich vnitřní odpor "změknou" a nejsou schopné dodávat vysoký proud. Takže pokud je vytáhneme z notebooku a použijeme někde, kde nejsou velké odběry můžou perfektně sloužit dál.
-
Zajímavé. Rozebral jsem už 4 baterky od různých výrobců (IBM, HP, Acer, Asus). Vyhodil jsem těch pár článků, které byly podvybité, a ten zbytek úspěšně používám. Používám je do mobilu (výdrž řádově měsíc standby na článek), kamery (včera jsem se 4 články natáčel hodinu a půl a napětí kleslo zanedbatelně z 4,13 na 4,05) a paralelně na žhavení rentgenky (3,5V/5A).
Trošku OT: jakým způsobem jde nedestruktivně rozebrat baterie do notebooku? Pokud vím , tak je to ultrazvukově svařené, a nikdy se mi nepodařilo to rozebrat tak, aby to šlo znovu použít.
-
Trošku OT: jakým způsobem jde nedestruktivně rozebrat baterie do notebooku? Pokud vím , tak je to ultrazvukově svařené, a nikdy se mi nepodařilo to rozebrat tak, aby to šlo znovu použít.
Nejde to.
Většinou ulámu kombinačkama rohy, pak to upnu do svěráku a lámu dál, popřípadě zavedu velký plochý tupý šroubovák a vylomím jednu stranu. Důležité je co nejrychleji ostříhat elektroniku, aby se to během lámání nezkratovalo!
Je to pakárna :(.
-
Rozebírání je problém, jak psal kolega výše hlavně nešlusnout, podvybité baterky - raději nepoužívat, nebo používat jen s nejvyšší opatrností (některé battery management obvody po rozhodnutí že baterka stoji za prd se ji pokusi pomalu vybít do "nuly" ). No je pravda že elektromobil, nebo nějaký golf cart by to už uvezlo to množství baterií. Potřebuju opravit zálohovací kravinu, specialitku od firmy BARCO.
-
to STEN: To s tím vyhazováním letadla do vzduchu je docela zajímavý nápad - takový pytel baterií už nadělá hodně velikou paseku. Je tu stále jeden problém - dostat to do letadla....
Nejspíš bude stačit to poslat v balíku jako náhradní notebookové baterie :)
-
to STEN: To s tím vyhazováním letadla do vzduchu je docela zajímavý nápad - takový pytel baterií už nadělá hodně velikou paseku. Je tu stále jeden problém - dostat to do letadla....
Nejspíš bude stačit to poslat v balíku jako náhradní notebookové baterie :)
NO vzhledem k faktu že baterie se smí běžným letadlem posílat jen omezeně to prostě neprojde ... .
-
Jo, neni nad stary dobry Semtex, jeste ten z doby, kdy do nej nepridavali chemikali, ktere umozni jeho detekci.
-
U těch noťasových baterií ani tak nejde o špalky, co jsou uvnitř naskládané, ale o elektronický čip, který je mluvčím baterypacku pro notebook. Ten vypráví, co už baterky zažily a co snesou. Zkoušel jsem na starší mašince "repasovat" baterky výměnou špalků a ejhle, notebook nehlásil změnu. Jakoby se nechumelilo (jako dnes). Ale heknout tento čip, to by bylo. (mluví I2C sběrnicí). Pak se dá doma zbastlit libovolný baterypak.
Toto bylo sice mimo téma, ale přesto: proboha co s takovou dardou baterií? Pro generování vysokého napětí je jednodušší pořídit Van de Graafův generátor (chtěl jsem ho postavit pro tchýni jako hračku, ale nakonec jsem volil výměnu tchýně za jinou).
Tiez typov lion baterii je vela, kazdy ma inu nabijaciu krivku, skusal som repasovat nb bateriu pre super staru toshibu z HP baterie, nove baterie vyhodnotil stary cip ako vadne.
-
Vyměnit články nestačí, je třeba většinou ten čip nějak resetovat.
-
Stačí vyměnit články a vybít úplně (Nesmí se sám vypnout, musí úplně zdechnout), nebo pomocí odporu na nejnižší možné povolené napětí článku a znovu nabít. Čip se sám zkalibruje. To se dá urychlit přímím naprogramováním čipu většinou přes I2C, ale není to nutné. Navíc pokud baterii poskládáme ze starých článků, musíme ji stejně nechat samu zkalibrovat, protože neznáme skutečnou kapacitu, kterou je potřeba do čipu zapsat.
-
Což mi připomíná, kdybyste někdo měl zbytečnou 9článkovou (tu vysokokapacitní) baterii do Lenova T60, byť i se chcíplými články, okamžitě beru! (odešla mi v ní elektronika a musím ji nabíjet modelářskou nabíječkou externě, ale těch 5 hodin dá..)
-
a kdyby nekdo chtel nejake clanky, mam jich tu mraky, mely byt do letadylek,
ale zustaly - a asi uz i zustanou - nevyuzity...
-
to STEN: To s tím vyhazováním letadla do vzduchu je docela zajímavý nápad - takový pytel baterií už nadělá hodně velikou paseku. Je tu stále jeden problém - dostat to do letadla....
Nejspíš bude stačit to poslat v balíku jako náhradní notebookové baterie :)
NO vzhledem k faktu že baterie se smí běžným letadlem posílat jen omezeně to prostě neprojde ... .
Tak se přiznejte, kdo posílal baterie ;D ;D ;D
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/331171-ztraceny-boeing-prevazel-lithium-iontove-baterie-mohly-zacit-horet.html (http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/331171-ztraceny-boeing-prevazel-lithium-iontove-baterie-mohly-zacit-horet.html)
-
Potreboval bych radu nebo pomoc - umite nekdo navrhnout/sestavit battery pack ktery bude mit kolem 19V, na napajeni ITX desky? Je v tom 4 jadro i5, takze spotreba slusna... zatim pouzivame V-mount baterky (14.4V) ale napeti desce nevyhovuje, protoze se vypina driv nez dojde baterka (zustanou 2 ze 4 kontrolek svitit).
-
Potreboval bych radu nebo pomoc - umite nekdo navrhnout/sestavit battery pack ktery bude mit kolem 19V, na napajeni ITX desky? Je v tom 4 jadro i5, takze spotreba slusna... zatim pouzivame V-mount baterky (14.4V) ale napeti desce nevyhovuje, protoze se vypina driv nez dojde baterka (zustanou 2 ze 4 kontrolek svitit).
Spíše než dělat baterii přímo na takové napětí bych ti doporučil nějaký měnič napětí jelikož napětí na akumulátorech se mění docela dramaticky během vybíjení. Charakteristiku jistě najdeš na internetu.
Záleží jak seš dobrej kamarád s elektronikou.
Zkus mrknout na farnell - Battery management (http://cz.farnell.com/semiconductors-ics_battery-management) a taky DC-DC convertors (http://cz.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=2007+203947&Ntk=gensearch&Ntt=power+management&Ntx=mode+matchallpartial)
-
Potreboval bych radu nebo pomoc - umite nekdo navrhnout/sestavit battery pack ktery bude mit kolem 19V, na napajeni ITX desky? Je v tom 4 jadro i5, takze spotreba slusna... zatim pouzivame V-mount baterky (14.4V) ale napeti desce nevyhovuje, protoze se vypina driv nez dojde baterka (zustanou 2 ze 4 kontrolek svitit).
Spíše než dělat baterii přímo na takové napětí bych ti doporučil nějaký měnič napětí jelikož napětí na akumulátorech se mění docela dramaticky během vybíjení. Charakteristiku jistě najdeš na internetu.
Ten měnič už na sobě bude mít deska (nejspíš z těch 14 na 12 a 5 a 3.3 a 2.7 a 1.8…). Pokud je spínaný (ten na 12), tak by to i při napájení vyšším napětí mohlo mít použitelnou účinnost. No a pak je prostě lékem použít baterku, která má v sérii o jeden článek víc - to je 3.6*5 = 18. Koupil bych nějaké baterky pro modeláře. Například http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9934