Fórum Root.cz
Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: Hanka 22. 08. 2013, 11:02:52
-
Zdravím ;),
před třičtvrtě rokem jsem si koupila notebook Lenovo Z580A se systémem Win 7 Home (v češtině).
Před dvěma měsíci se mi utrhl nejdříve levý pant od spodního krytu a poté i ten pravý.
Jelikož byl notebook ještě v záruce donesla jsem ho zpět k prodejci kvůli reklamaci.
Po měsíci mi přišla sms, že reklamace byla vyřízena, ještě ten den jsem si došla do CZC vyzvednout svůj notebook.
Pracovníkem reklamačního oddělení mi bylo řečeno, že reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození pantů a z důvodu, že notebook přišel do styku s vodou (což není pravda - jsem jediný uživatel daného notebook a nikdo jiný kromě mě a následně pracovníků na reklamacích v czc k notebooku neměl přístup). Reklamovaná závada prý není u těchto notebooků běžná tudíž mám prý smůlu. Dále, že mi prý několikrát volali a psali e-maily ohledně nabídky, že mi závadu opraví za necelé 4000,- (nikdo nevolal a nikdo nepsal - obojí mám zapnuté nepřetržitě).
Když jsem přišla domů a chtěla se podívat po nějakém soudním znalci v tomto oboru zjistila jsem už při spouštění, že na notebooku je systém anglicky (jsem jen ráda, že když jsem k nim notebook dávala nebyla na něm žádná data krom systému).
Při donastarování počítače se tam na mě mile usmíval prográmek s popisem "System preparation tool (sysprep) prepares the machine for hardware independence and cleanup". Poté co jsem notebook zavřela, že s tim, že na to radši nebudu šahat tak po mě chce notebook administrátorský přístup, ale není možné zadat nikam heslo (ani to zkusit).
Chci Vás tímto poprosit o radu na co všechno si dát pozor při budoucím řešení.
Soudního znalce jsem si sehnala a napadlo mě vyžádat si od nich dokumentaci o té reklamaci.
Předem díky ;)
Hanka
-
Dobrý den,
já osobně bych z toho CZC vynechal, jsou to jen prodejci, kteří vyřizují reklamaci. Ani vinu bych nesváděl přímo na ně. Vyžádal bych si pouze dokumentaci, který z autorizovaných servisů reklamaci vyřizoval, pak bych se spojil též s českým zastoupením Lenovo a upozornil je na jednání autorizovaného servisu (nejednou už s ním měli problém, nikoliv však u řady thinkpad, s tou se zachází úplně jinak). I jeden kus může mít vady, které ostatní nemají, takže vymlouvat se na neprokázanou vadu u jiných strojů je nesmysl. Nicméně mám s Lenovem tu zkušenost, že reklamace se táhne až tři čtvrtě roku, jak se stroj posílá pořád sem a tam. Nakonec však člověk docílí svého, ovšem za tu dobu dojde až na vyhrožování. Když jsem řešil něco podobného z ne ThinkPadovým strojem, zastoupení Lenova ČR mi napsalo, že zvažují změnu autorizovaného servisu, jelikož s ním oni sami nejsou spokojeni. Ale jestli na to došlo, či nikoliv, to už netuším. Pokud to budete řešit s CZC, tak věřte, že jediné, čeho docílíte je prodloužení všech čekacích lhůt.
-
Děkuji za Vaši reakci, vyžádám si od czc informaci který servis využili. Nejvíc mě na celé věci irituje asi fakt, že jako jeden z důvodů proč reklamaci neuznali uvedli tu závadu se kterou jsem to reklamovala. A pak taky to, že notebook vlastně nemohu používat jelikož se do něj nemůžu ani přihlásit. Nejvíce informací zjistím asi dnes od toho soudního znalce.
-
Evidentně přehráli software do základního nastavení, i když moc nechápu proč kvůli pantům? V tomhle jsou bohužel prodejci nevinně (pokud nemají zároveň i autorizovaný servis) a oni si musejí vyslechnout všechny ty hezké věci od zákazníků. Držím palce a přeji pevné nervy.
-
Děkuji za Vaši reakci, vyžádám si od czc informaci který servis využili. Nejvíc mě na celé věci irituje asi fakt, že jako jeden z důvodů proč reklamaci neuznali uvedli tu závadu se kterou jsem to reklamovala. A pak taky to, že notebook vlastně nemohu používat jelikož se do něj nemůžu ani přihlásit. Nejvíce informací zjistím asi dnes od toho soudního znalce.
Vubec to neresete se servisem !!!! ... za reklamaci odpovida vyhradne CZC a v servisu vas poslou tak leda dozadeke.
Nechte si udelat posudek soudniho znalce, ten konstatuje, ze zavada je duvodem k reklamaci a pak predejte kopii!!! czc a pozadujde uhradu jak notesu tak posudku, neb reklamace byla zamitnuta neopravnene a nebyla tudiz vyrizena ve 30ti dnech + navic doslo k zasahu do HW z jejich strany, coz v priapde neuznani reklamace vubec nepripada v uvahu. Technicky po nich lze klidne navrch vymahat zpusobenou skodu (najmout si nekoho na instalaci systemu ...).
Cechac je cim dal vic vzadeki, a uz davno to neni pohodovej shop.
Mimochodem, prodejce ma na posouzeni reklamace !!!3!!! dny. Po teto lhute zamitnuti nepripada v uvahu, protoze den zbytek do 30ti dnu ma na opravu.
-
Pavel 'TIGER' Růžička - Já sice chápu, že nemají lehkou práci (ale to nemá asi nikdo), ale přijde mi logické reklamovat notebook u toho kdo mi jej prodal a ten by si to měl dále vyřešit se servisem a zkontrolovat stav notebooku když jej dostanou, např. u toho systému by to bylo jasné. Navíc, jak mě pán z czc zkoušel balamutit jak mi volali a psali maily a já jsem byla nedostupná, to je prostě lež a co si mám myslet o firmě která mi vědomě lže :-\
J - já jsem neměla v plánu kontaktovat přímo servis jen jsem tu informaci chtěla do budoucna čemu se vyhnout ;). Jinak s Vámi plně souhlasím, vím že znalec se může prodražit, ale stojí mi to za to, ted se na tom notebooku nedá pracovat jelikož se do něj ani nepřihlásím. Tudíž je v horším stavu než když jsem k nim ten notebook dávala.
-
Já však nepsal, že je to nelogické, jen jsem napsal, že to jsou zbytečné průtahy. Já když si někde koupím lenovo a něco je špatně, pak na základě dokladů o koupi si najdu kde to reklamovat. CZC to má u na této stránce: http://www.czc.cz/servisni-strediska/clanek Protože donesu to do CZC, tam to bude nějaký den ležet, pak to pošlou do toho servisu, tam s tím něco (ne)udělají a pošlou to zpět do CZC, kde to může zase nějaký den ležet. Taková je prostě realita. Já se jich nezastávám a ani je nesoudím. Jen prostě vím, jak to chodí. Že by to tak nemělo být je věc jiná, ale všechno je podle předpisů a zákoních lhůt, tak proč by se měl snažit někdo víc? Navíc, čím méně článku je v řetězu, tím snáze se dostanete k jeho konci. Ono, když koupíte Škodovku v Mladé Boleslavi a budete z Prahy, tak pochybuji, že s ní budete jezdit na servisní prohlídky do MB, prostě si najdete autorizovaní servis, který je vám nejblíže. Prostě CZC je jen jeden z mnoha distributorů. A čím jsou větší, tím jsou horší, jelikož se nemusí tolik snažit a jejich cílem jsou jen výdělky. Tak to prostě je.
Pavel 'TIGER' Růžička - Já sice chápu, že nemají lehkou práci (ale to nemá asi nikdo), ale přijde mi logické reklamovat notebook u toho kdo mi jej prodal a ten by si to měl dále vyřešit se servisem a zkontrolovat stav notebooku když jej dostanou, např. u toho systému by to bylo jasné. Navíc, jak mě pán z czc zkoušel balamutit jak mi volali a psali maily a já jsem byla nedostupná, to je prostě lež a co si mám myslet o firmě která mi vědomě lže :-\
J - já jsem neměla v plánu kontaktovat přímo servis jen jsem tu informaci chtěla do budoucna čemu se vyhnout ;). Jinak s Vámi plně souhlasím, vím že znalec se může prodražit, ale stojí mi to za to, ted se na tom notebooku nedá pracovat jelikož se do něj ani nepřihlásím. Tudíž je v horším stavu než když jsem k nim ten notebook dávala.
-
Jinak pravdou je, že když už jste začala reklamaci s CZC, tak je třeba ji s nima dokončit, ale to je snad jasné.
-
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
-
Používají se samolepky popřípadě hmota na šroubcích které při styku s vodou mění barvu. Prokazatelné je to ovšem stěží, je to nespolehlivé.
-
To je pěkně na pikaču, no uvidíe s čim přijde ten znalec no
-
Tak takovou pálku jsem od znalce nečekala...
A jentak pro pobavení, volala jsem na Lenovo kolik vlastně mají celkem autorizovaných servisů a pani mi oznámila že jim momentálně spadly všechny systémy ;D.
-
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.
-
Tak takovou pálku jsem od znalce nečekala...
A jentak pro pobavení, volala jsem na Lenovo kolik vlastně mají celkem autorizovaných servisů a pani mi oznámila že jim momentálně spadly všechny systémy ;D.
Každý znalec je drahý, ale pokud to pomůže a spor vyhrajete, můžete požadovat i náhradu za znalce. No a ce se Paní u Lenova týče, tak jste se jí měla ještě zeptat, kolik těch systémů mají, když všechny spadly? :-D
-
no podle mě jde o výmluvu ale lepší zvážit všechny možnosti a být připraven :) zítra se o tom budu bavit s právníkem.. holka 1,65 je pravděpodobně moc neděsí :).
Já čekala cenu znalce do 5000,- ale tohle je fakt hodně, to by mě oprava na vlastní náklady vyšla levněji ;)
-
Oprava je maximálně kolem dvou tisíc a to včetně poškozených plastů. Vše co je nad, tak je drahé.
-
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Predevsim, pokud byly reklamovany rozlomene panty, tak je jim zcel howno do toho, ze byl notes utopen. A samo, jeste vetsi do systemu, sw a dalsich veci. => tohle bych jim nechal poradne sezrat.
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.
Voda po sobe sice stopy zanechava, ale odmitnuti reklamace z toho duvodu by
1) muselo souviset s reklamovanou vadou (jinak je to zcela irelevantni)
2) muselo byt radne zdokumentovano (foto ...) jinak je to opet irelevantni.
Podotykam, ze odmitnout reklamaci z duvodu mechanickeho poskozeni lze pouze pri predavani, nikoli po 14ti dnech, pak muzu totiz s klidem prohlasit, ze to rozlamali oni ... pokud rozlamany panty do reklamace prijali, tak zcela zjevne uznali, ze jde o reklamovatelnou vadu. A ze si to museli nechat nekde posoudit, stim se jim kazdej soud vysmeje.
-
Navstiv pravnika a nehekej na IT forech.
-
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Predevsim, pokud byly reklamovany rozlomene panty, tak je jim zcel howno do toho, ze byl notes utopen. A samo, jeste vetsi do systemu, sw a dalsich veci. => tohle bych jim nechal poradne sezrat.
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.
Voda po sobe sice stopy zanechava, ale odmitnuti reklamace z toho duvodu by
1) muselo souviset s reklamovanou vadou (jinak je to zcela irelevantni)
2) muselo byt radne zdokumentovano (foto ...) jinak je to opet irelevantni.
Podotykam, ze odmitnout reklamaci z duvodu mechanickeho poskozeni lze pouze pri predavani, nikoli po 14ti dnech, pak muzu totiz s klidem prohlasit, ze to rozlamali oni ... pokud rozlamany panty do reklamace prijali, tak zcela zjevne uznali, ze jde o reklamovatelnou vadu. A ze si to museli nechat nekde posoudit, stim se jim kazdej soud vysmeje.
Já odpovídal jen na dotaz, jak poznají vodu. Voda panty nerozláme, to je jasná věc. Te SW zásah také moc nechápu, v tomto případě bych možná i pochyboval, že poškozený notebook obsahuje všechny původní díly, známe, jak některé servisy fungují, že? I když za to CZC nejspíš nemůže, neznamená to, že za to nenese plnou odpovědost. Jak píšeš, převzali to do servisu, tak tu odpovědnost nesou. To je fakt.
-
Navstiv pravnika a nehekej na IT forech.
Já to beru spíše jako výměnu zkušeností, bez právníka už se to stejně neobejde.
-
Navstiv pravnika a nehekej na IT forech.
Pokud se ti tohle téma z nějakého důvodu nelíbí tak ho nemusíš číst ::).
Jinak právníka mám domluvenýho na dnešek jen jsem chtěla zkušenosti lidí na co si dát pozor popřípadě rady na co nezapomenout při jednání s nimi. ;)
-
Při jednání s právníkem nezapomeň na to, aby sis vzala peněženku. ;D
Co se týče CZC, už dávno se ta firma tak zkurvila, že tam je prostě lépe nenakupovat. Hekat na zastrčeném fóru nemá smysl. Pokud je chceš "zviditelnit", tak v diskusi pod nějakým aktuálním článkem o eshopech na hodně čtených webech, tam občas naběhne po nějaké chvíli naběhne někdo z vedení a začně dělat damage control. Po fóru na Rootu neštěkne pes.
-
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Na niektorej elektronika sa davala akasi "nalepka" ktora pri reakcii s vodou menila farbu. Stretol som sa aj s tym ze zamietnuta reklamacia bola vdaka tomu ze pri skladovani sa k zariadeniu dostala vlhkost po dlhsiu dobu vinou zleho skladovania.
-
Na niektorej elektronika sa davala akasi "nalepka" ktora pri reakcii s vodou menila farbu. Stretol som sa aj s tym ze zamietnuta reklamacia bola vdaka tomu ze pri skladovani sa k zariadeniu dostala vlhkost po dlhsiu dobu vinou zleho skladovania.
Aha. Takze vezmu vlhky hadrik, otru prach s kastle a prezto, ze dovnitr se nikdy zadna voda nedostala, oni budou pohodlne tvrdit, ze jsem se s pocitacem koupal a panty se mi ulomily kvuli tomu.
-
Aha. Takze vezmu vlhky hadrik, otru prach s kastle a prezto, ze dovnitr se nikdy zadna voda nedostala, oni budou pohodlne tvrdit, ze jsem se s pocitacem koupal a panty se mi ulomily kvuli tomu.
To abz si si člověk při práci na notebooku dával pozor, jakým směrem dýchá. ;D
-
Docela se bavím, když to čtu. S Lenovem to tak prostě je. Ale doporučuju zavolat si přímo na podporu a domluvit si svoz. CZC to opravdu jen prodlouží - stejně volají na podporu :) A ještě něco, nic si tam nevykřičíte... pokud servis řekne NE, pomůže jedině znalec a na podpoře s tím nepohnou...Sám jsem tam nějký čas pracoval
-
Docela se bavím, když to čtu. S Lenovem to tak prostě je. Ale doporučuju zavolat si přímo na podporu a domluvit si svoz. CZC to opravdu jen prodlouží - stejně volají na podporu :) A ještě něco, nic si tam nevykřičíte... pokud servis řekne NE, pomůže jedině znalec a na podpoře s tím nepohnou...Sám jsem tam nějký čas pracoval
Tak ono je to tím, že "svozové" stroje jsou druhého až třetího řádu kvality. Když si vezmu ThinkPad, odejde mi disk, dodám do servisu jen disk, tam ani nepotřebují celý stroj. U ThinkPadů jsou prostě jiné služby. Už jen ta představa, toho kurýra, jak to vyzvedne, hodí to do auta, někam to odveze, tam to přenechá, pak to opravené hodí do auta a doveze to zpět k zákazníkovi .... brrr, ten řetězec je prostě příšernej. Oni to mohou opravit, ale během cesty se tomu může stát cokoliv jiného. Ti kurýři, co to svážejí, tak někteří za to fakt stojí! No a o tom servisu nemám také žádné velké iluze. Lenovo jedině ThinkPad a to jen do doby kdy bude fungovat servis ThinkPadů tak jak funguje. Nicméně Lenovo už není jedinou značkou, co to má rozdělené podle kvality.
-
Pavel 'TIGER' Růžička - Já sice chápu, že nemají lehkou práci (ale to nemá asi nikdo), ale přijde mi logické reklamovat notebook u toho kdo mi jej prodal a ten by si to měl dále vyřešit se servisem a zkontrolovat stav notebooku když jej dostanou, např. u toho systému by to bylo jasné. Navíc, jak mě pán z czc zkoušel balamutit jak mi volali a psali maily a já jsem byla nedostupná, to je prostě lež a co si mám myslet o firmě která mi vědomě lže :-\
J - já jsem neměla v plánu kontaktovat přímo servis jen jsem tu informaci chtěla do budoucna čemu se vyhnout ;). Jinak s Vámi plně souhlasím, vím že znalec se může prodražit, ale stojí mi to za to, ted se na tom notebooku nedá pracovat jelikož se do něj ani nepřihlásím. Tudíž je v horším stavu než když jsem k nim ten notebook dávala.
Uvedene praktiky se shoduji s ceskym servisem dalsiho dominantniho vyrobce. Nelze se dovolat zakaznikovi, nesmyslne obnovovani systemu i kdyz to s povahou zavady vubec nesouvisi, vymluvy s tekutinou na opravu vyrobku to vse vede do jednoho mista. Je to uplne jak pres kopirak.
Servisni technik ma servisni prirucku kde je presne napsano co ma delat pri oprave pripadne zjistovani zavady. Ma k dispozici i instruktazni videa. Jsou tam samozrejmne i pripady kdy musi udelat obnovu systemu ( pokud vas o tom CZC nekde v reklamacnich podminkach nepoucil je to jejich chyba). Nicmene obnovu dela jen pokud to ma uvedeno.Ve stiznosti uvedte podezreni na nedodrzeni servisniho postupu (to hodne zabira na techniky), poskozeni dobreho jmena spolecnosti v CR, zakoupeni vyrobku od Lenova s virou v kvalitu sluzeb narozdil od konkurence apod. Ten si muzete nastudovat, pripadne to za vas udela znalec: http://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideapad_z380_z480_z485_z580_z585_hmm_1st_edition_feb_2012_english.pdf
Ve volnych chvilich si muzete najit i originalni zabaleny nahradni dil na ebayi abyste vedela jak vas servis bere na hool.
K pruniku vody si nechte udelat fotodokumentaci primo servisem kde k tomu melo udajne dojit.
Je mi lito ze se servis Lenova v cechach dostal kvalitativne na uroven Aceru a HP. Tim spis ze jsem jako student IBM/Lenovo opravoval (vetsinou za odmenu;). Servis IBM/Lenovo a Dellu byl v te dobe prikladny.
Nezbyva nic jineho nez vypudit smejda z te nasi stredoevropske diry ven.
Hodne stesti a dejte vedet jak to dopadlo.
-
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Predevsim, pokud byly reklamovany rozlomene panty, tak je jim zcel howno do toho, ze byl notes utopen. A samo, jeste vetsi do systemu, sw a dalsich veci. => tohle bych jim nechal poradne sezrat.
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.
Voda po sobe sice stopy zanechava, ale odmitnuti reklamace z toho duvodu by
1) muselo souviset s reklamovanou vadou (jinak je to zcela irelevantni)
2) muselo byt radne zdokumentovano (foto ...) jinak je to opet irelevantni.
Podotykam, ze odmitnout reklamaci z duvodu mechanickeho poskozeni lze pouze pri predavani, nikoli po 14ti dnech, pak muzu totiz s klidem prohlasit, ze to rozlamali oni ... pokud rozlamany panty do reklamace prijali, tak zcela zjevne uznali, ze jde o reklamovatelnou vadu. A ze si to museli nechat nekde posoudit, stim se jim kazdej soud vysmeje.
Pan se vyzna:) Palec nahoru. Aby se obchod jistil ze mu zakaznik neprisije poskozeni, tak se sepisuje reklamacni protokol ktery zakaznik podepisuje a jednu kopii si nechava.
-
Je mi lito ze se servis Lenova v cechach dostal kvalitativne na uroven Aceru a HP. Tim spis ze jsem jako student IBM/Lenovo opravoval (vetsinou za odmenu;). Servis IBM/Lenovo a Dellu byl v te dobe prikladny.
Servis Lenova se dostal na úroveň Aceru jen u produktů podobné kvality jako je Acer. Sevis ThinkPadů je pořád na velmi dobré kvalitě. Lenovo má prostě dva servisní kanály. Na šmejdy a na kvalitní mašiny. Bohužel české zatoupení asi nedodrželo slib, že pro nižší modely změní firmu, která jim zajišťuje servis. Vrhá to na firmu špatné světlo, ale asi to je každému jedno.
-
Je mi lito ze se servis Lenova v cechach dostal kvalitativne na uroven Aceru a HP. Tim spis ze jsem jako student IBM/Lenovo opravoval (vetsinou za odmenu;). Servis IBM/Lenovo a Dellu byl v te dobe prikladny.
Servis Lenova se dostal na úroveň Aceru jen u produktů podobné kvality jako je Acer. Sevis ThinkPadů je pořád na velmi dobré kvalitě. Lenovo má prostě dva servisní kanály. Na šmejdy a na kvalitní mašiny. Bohužel české zatoupení asi nedodrželo slib, že pro nižší modely změní firmu, která jim zajišťuje servis. Vrhá to na firmu špatné světlo, ale asi to je každému jedno.
Neocekavam opravu NBD, neocekavam drzeni dilu skladem, neocekavam opravu i kdyz zakaznik vylil do notasu kolu a neocekavam zapujceni nahradniho notasu. Ocekavam ale splneni zakladnich podminek opravy. Praktiky zde zminene jsou spinavost vcetne te ceny za opravu. To uz mi rovnou muzou dat slevu a vyrobek poskytnout jako jety se zkracenou zarukou. Za usetreny nervy a cas si nakoupim nahradni dily. A dostupnost dilu je u Lenova skvela.
-
Zdravím všechny mé čtenáře, které chci varovat před nekalými praktikami společnosti Lenovo v případě, že se rozhodnete u nich notebook reklamovat. Jsem zdrcen celým přístupem k zákazníkovi a proto rozdělím mé reklamace do částí
1. Reklamace – Proběhla po 2 měsících, kdy se vada začala projevovat stále častěji. Docházelo k takzvaným duchům na obrazovce, nebo deformace obrazu v podobě různých artefaktů. Jinými slovy se na notebooku absolutně nedalo pracovat a nejednalo se v žádném případě o maličkost. Rozhodl jsem se proto celé zařízení reklamovat přímo přes zákaznickou linku, která je z neznámých důvodů placená a krom toho čekáte na spojení několik minut. Telefonicky vše probíhalo vpořádku a já si naivně myslel, že vše bude probíhat na profesionální úrovni. Podle dohody jsem čekal druhý den na dopravce, který převzal notebook. Po několika dnech dorazil do servisního střediska sídlící v Polsku, kde vadu neodhalili a proto mě požádali o přesnější popsání vady. Samozřejmě jsem chybu popsal asi 200 slovy, aby nedošlo k nedorozumění. Po 3 týdnech mě kontaktoval dopravce, který samozřejmě jezdí po Ostravě pouze kolem 12 a v jiný čas vám to nedoručí, což ještě mohu nad tímto přimhouřit oči. Proto jsem se rozhodl přijít do jejich logistického centra, kde jsem čekal asi hodinu. Po hodině bylo vše vyřízeno a já s radostí rozbaluji zařízení. Když jsem si přečetl zprávu „Vada nebyla nalezena“ nevvěřil jsem vlastním očím. Byl jsem naprosto zdrcen tímto jednáním a myslel jsem si, že to celé vzdám.
Samozřejmě chyba se stále projevovala a nebyl to rozhodně jakýsi blud z mojí hlavy
2. Reklamace – Asi po měsící, kdy jsem si řekl, že se jen tak nevzdám jsem se tentokrát rozhodl reklamovat zboží u společnosti Alza, kde popsali vadu a samozřejmě ji potvrdili. To už si Lenovo nedovolilo popírat diagnostiku této společnosti a proto vadu uznala. Já díky Alze měl o několik starostí méně a byl jsem spokojený. Opět po 3týdnech mi zařízení dorazilo ve stejném stavu se zprávou „Výměna LCD“. Stejně jako předtím se chyba projevovala stejným způsobem a nedošlo k nápravě chyby. Řekl jsem si, že si tohle nenechám líbit a postavil jsem si raději jako alternativu PC na kterém mohu normálně pracovat a nemuset tak čekat neustále na mé šuntské zařízení Lenovo. Po pár týdnech jsem opět sebral sílu a šel do „boje“ proti těmto nekalým praktikám
3. Reklamace – Tentokrát vyřízena přesně po 30dnech formou výměny za jiný model, který obsahuje tutéž vadu. Domnívám se, že vada je softwarová, akorát Lenovo nemá profesionální odborníky, kteří ji vyřeší. Volám na linku Lenovo a rýpnu si proto do pracovnice, která za nic nemůže. Přesto jsem zkritizoval její společnost a popřál ji rovněž hezký den. Trochu se mi ulevilo, protože bych jinak musel celý notebook asi roztřískat :D Chci říct, že jediná Alza jakožto prodejce se mnou jednala na profesionální úrovni a byla vstřícná.
Pokud někdo něco takového zažil, neměl by si tohle nechat líbit a při nejmenším obeznámit ostatní s těmito odstrašujícími praktikami. Chci ještě říct, že nárok na vrácení peněz máte až po třetí uznané reklamaci, takže v mém případě uspěli jenom 2! Přeji mnoho úspěchu, nejen u reklamací, ale i v životě
-
Moje zkušenost s NB Lenovo a prodejcem - servisem Orange Green v Ústí nad Orlicí. Zakoupil jsem u této firmy NB Lenovo v ceně kolem 16kKč, typ již nevím, OS Windows 7. Byl pro dceru, pro potřeby studia na VŠ. Fungoval asi 3 týdny a poté nenabootoval - černá obrazovka. Odnesl jsem jej tedy prodejci - firmě Orange Green. Druhý den byl opraven a zkásli mě o 250 Kč. Na můj protest, že jde o záruční opravu mi sdělili, že šlo o softwarovou závadu - poškozený boot sektor disku, a na toto se záruka nevztahuje. Žádal jsem je, aby mi vysvětlili, jak toto poškození mohlo nastat - prý: "Asi jste si nainstalovali nějaké špatné programy". Přestože žádné programy nebyly z naší strany instalovány, nechtěl jsem se hádat a zaplatil. Po týdnu to samé - nenabootoval, 250Kč, stejné vysvětlení a já začínal mít blbý pocit. Proběhl další týden, a byli jsme opět v tom.Tentokrát mi sdělili, že odešel komplet OS a NB bude nutno kompletně přeinstalovat, což ovšem budou chtět zaplatit a 250 to už nespraví.
Tady jsem se rozhodl, že jim to za "práci" nedám, trochu se přiučím a nainstaluju W7 sám. Ale z čeho? Měl jsem si prý včas vypálit instalační média, jejichž obraz byl na disku, teď mám smůlu - na disku není nic. Takže já blbec přes tyto zmetky objednal instalační média na DVD od výrobce a opět zacáloval, tentokrát 1500 Kč za 3 DVD. Podotýkám, že licence W7 byla již v ceně notebooku. Když přišla média, jal jsem se instalovat. Mám trochu zkušenost se stolními počítači,s Windows XP, kde si vždy poradím. NB mě trochu mátl BIOSEM. Ale rozkoukal jsem se, jenže instalace zhavarovala. Tak jsem zkusil XPčka, (tím jsem měl blbec začít) a instalace zhavarovala též. V BIOSU jsem našel rutinu na test disku a ta mi detekovala vadný disk. Tím se vysvětlily všechny předchozí problémy a já se bláhově domníval, že by mi ti experti mohli vrátit něco peněz, protože jsem platil za zbytečné opravy vadného a chcípajícího disku. Ale vyvedli mě z omylu - "My jsme tu práci udělali pane, tak si ty peníze zasloužíme". No nezačli by jste je mít rádi? Bohužel, se věc vyvíjela dále - NB si občas usmyslel, že nevidí napájecí baterii. Pomohlo ji vyndat a znovu nasadit, ale vždy jen na chvíli. Opět servis Orange Green. Ležel u nich týden a vrátili mi jej s tím, že je v pořádku, u nich se prý závada neprojevila. Přinesli jsme ho domů a za 2 hodiny opět - nevidí baterku. Dcera byla na prášky, protože počítač nutně potřebovala a jen přicházela o data a byl věčně nefunkční. Celkem jsme servis kvůli této závadě absolvovali asi pětkrát - bezvýsledně - u nich se prý závada neprojevuje, a to i přesto, že jednou jsem jim donesl zapnutý, otevřený NB, který běžel na baterii a přitom hlásil, že baterii nemá. Vrátili za týden, prý se závada neprojevila. Jednou na mě dokonce zkoušeli, že je-li závada v baterii, mám smůlu, protože na ní je záruka jen půl roku. O to jsme se pohádali, protože podle mě byla závada nejspíš v základní desce a baterie s toto závadou neměla nic společného. No a při podobných srandičkách běžel čas, až ten křáp zmrtvěl docela. Tentokrát mi identifikovali závadu - odešla opravdu základní deska a prý: "Nová pane stojí 9850 Kč a k tomu asi 2000 - 3000 práce, protože máte měsíc po záruce"
Moje zkušenost s firmou Orange Green Ústí nad Orlicí a NB Lenovo je, že takovou dávku arogantního zmrdství jen tak nepotkáte. Sdělil jsem jim tedy, že si koupím nový NB, zcela jiné značky a u někoho zcela jiného. Následně jsem koupil Samsung pro jednu a Asus pro druhou dceru, běží oba už asi dva roky, bez jakýchkoli problémů. To znamená, že uživatelem to asi nebylo. Proto bych se přidal k Vaší radě - Lenovo nebrat ale hlavně se obloukem vyhněte firmě Orange Green v Ústí nad Orlicí - tolik hochštaplerství na jedné hromadě je neuvěřitelné, a v kombinaci s nemožností rozumně komunikovat přímo s Lenovem vám připraví neřešitelné situace.
-
Uz po prvom skasirovani si mal pisat na Lenovo helpdesk a stazovat sa na postup.
Ked sa taketo nieco stane, tak prva vec je komplet diagnostika bez ohladu na to, ci to suvis ma alebo nie.
-
Já se s nikým moc nedohaduji. Pokud už si někdo z mého okolí koupí neThinkpadovskou řadu a je s tím problém, tak to pošlu tím kurýrem ... vrátí se to a závada je neodstraněná a připsáno, že se neprojevila? Udělám si kopie papírů, připíši, že závada nebyla odstraněna a pošlu jej zpět. Pokud udělají nějaký zásah, který se závadou nesouvisí, či se vrátí v poškozenějším stavu, tak dělám i fotodokumentaci, případně závadu natočím. Po třech opakováních to všechno vezmu, a donesu prodejci. Nechť si s tím poradí. Také doporučuji schovávat případné účty za náklady spojené s reklamací, protože máte nárok na jejich proplacení. Prostě nenechat sebou vyjebávat!
-
Reklamace notebooku IdeaPad u Lenova.
Všechno to začalo tím, že reklamovaný notebook lenovo přestal nabíjet. Dle smradu z nabíječky a vyhozeného jističe jsem usoudil, že pravděpodobně odešla primární část spínaného zdroje. Měření výstupu ze zdroje ukázalo, že je vadný zdroj.
Protože byl reklamovaný notebook lenovo ještě v záruce, chtěl jsem ho dát do servisu lenovo na opravu. Zavolal jsem na telefonní číslo 840 110 126 (servisní linka lenova) a popsal problémy s reklamovaným notebookem lenovo. Paní se mě zeptala, jestli jsem zkoušel i jiný zdroj. Jelikož mám doma zdrojů k tomuto typu asi deset, tak jsem to zkusil (ironie). Samozřejmě, že jsem to vyzkoušet nemohl a tak jsme se domluvili, že mi pošlou voucher, abych mohl reklamovaný notebook lenovo poslat poštou do servisu lenovo. Taky jsem se ptal na možnost, že bych reklamovaný notebook lenovo poslal bez pevného disku, protože vybitím reklamovaného notebooku lenovo došlo k tomu, že jsem neměl možnost zálohovat data. Tato možnost byla zamítnutá a údajně musím reklamovaný notebook lenovo poslat celý.
Až tady probíhalo vše celkem v pořádku. Na linku jsem volal 6.8.2014, reklamovaný notebook lenovo jsem odeslal 14.8.2014 a do servisu lenovo dorazil 21.8.2014. Ze servisu lenovo přišla zpráva, že reklamovaný notebook lenovo dorazil a že vyřízení reklamace může trvat i 15 pracovních dní a budou mě informovat o stavu řešení reklamace.
Až do 29.9.2014 se nedělo vůbec nic. Nikdo mi nedal vědět, nepřišel žádný email v jakém stavu reklamace je a tak jsem opět zavolal na výše uvedné číslo, jak je to s reklamací notebooku Lenovo. Tam po mě chtěl pán sériové číslo, které ovšem bylo napsáno na reklamovaném notebooku lenovo, který měl být v servise lenovo a v době telefonátu jsem u sebe neměl žádný doklad. Po chvilce hledání jsme se dobrali tomu, že reklamovaný notebook lenovo se už ze servisu lenovo nevrátí, že se jedná o neopravitelnou vadu. Tak jsem se ptal, zda existuje možnost zaslání dat z pevného disku notebooku lenovo, vzhledem k tomu, že jsem neměl možnost data zálohovat. Dozvěděl jsem se šokující zprávu, že to nelze, protože reklamovaný notebook lenovo byl už rozebrán a zrecyklován. A to aniž by mi o tom dal kdokoliv vědět.
Domluvili jsme se na vrácení peněz. Lenovo má dost zajímavý systém, protože já jako zákazník musím napsat na nějaký email žádost o dobropis a s tím zajít za prodejcem, který mi má vrátit peníze. 29.9.2014 jsem napsal email s žádostí o zaslání dobropisu vzhledem k tomu, že notebook lenovo je neopravitelný. Dnes máme 8.10.2014 a na email mi zatím nepřišla žádná odpověď.
Nechápu proč mi nikdo nedal vědět o stavu reklamace a o tom, že notebook je neopravitelný. Myslím si, že rozebráním a recyklací reklamovaného notebooku, se servis lenovo dopustil porušení mých práv, neboť se stále jednalo o mé zařízení, o kterém si mohu plně rozhodovat. Další věc, kterou u reklamace produktu lenovo nedokážu pochopit je, proč já jako zákazník musím psát nějakou žádost o dobropis. Proč to nemůžu vyřídit s člověkem na lince lenovo všechno najednou.
Od lenova už nikdy nic nekoupím. Na takový přístup nemám nervy.
-
A to je ta chvíle, kdy by si člověk měl najít podklady (jako třeba nějaký servisní/reklamační podmínky toho jejich centra) a pak je s tim mlátit do hlavy tak dlouho, dokud nebudeš spokojen (tj. nechat si například zaplatit ztrátu dat). Otázka ale je, na co máš nárok. Třeba podle svých podmínek postupovali správně (a tím pádem by Lenovo pravděpodobně u zdejších čtenářů skončilo navždy).
-
Tady by byla reklamace pres prodejce lepsi. Kdyz se do 30 dnu nic nestane, tak proste vrati penize.
-
Tam ale nejde vůbec o podmínky servisu, protože 1) měli mě do tří dnů informovat o tom jak o reklamaci rozhodli a 2) na vyřízení reklamace měli 30 kalendářních dnů. V prvním případě mě nikdo neinformoval a ve druhém si to o pár dní protáhli a kdybych tam nezavolal, nevím o stavu noťasu do dnes. Takže dvakrát porušili zákon o ochraně spotřebitele. Už jen tímhle by měli u českých spotřebitelů okamžitě skončit. Když jsem se ptal, proč mě neinformovali o tom, že je to neopravitelné, tak údajně proto, že jejich servis je v německu a oni mají problém s komunikací s českými zákazníky. Alespoň tímhle vším u mě značka Lenovo skončila.
Navíc je ještě problém v tom, že jde sice o servisní linku lenova, ale tu zajišťuje nějaká polská firma, takže se ve skutečnosti dovoláte do té firmy a lidi, se kterými mluvíte, nemají s lenovem nic společného. Samotný servis pak zajišťuje německá firma medion ag. Prakticky nemáte s kým mluvit tváří v tvář. Chtěl jsem to nechat opravit v nějakém českém servisu, ale všude servisují pouze ThinkPady a na IdeaPady nemají autorizaci.
O data nejde, to jsem prostě zkusil, když už se ten noťas nevrátí, abych řekl, že tam byl takový problém s tím, že nebyla možnost to zálohovat. Jo, člověk by měl zálohovat průběžně, ale nebyl to můj noťas. Ale pro celkový přístup v případě jakýchkoliv problémů, kdy lenovo dává ruce od reklamace pryč a řeší to všechno přes prostředníky, by tu značku měli lidi přestat kupovat.
Prodejce mě odkázal na tu jejich linku. Neměl jsem se nechat odbít a řešit to přes něj. Ale bylo to trochu komplikovanější, proto jsem zvolil tohle řešení. Zkusím za ním zajít ...
-
Je tu jedna věc. ze zákona musí servis míét nějakou fotodokumentaci o reklamaci. tak že když ti vrátí notebook s tim že byl vytopený tak musí mít fotku jak je vytopený. je to z toho důvodu aby si nemohli vymýšlet. jednou se mi stalo že mi obratem vrátlili telefon s tim že jsem ho vytopil tak sjem si sehnal znalce se kerým jsem se dohodl že kdyžtak uděláme posudek a dáme to k soudu. Pak sjem napsal ufounovi že teda chi ty fotky jak je to vytopené a že jinak to dávám k soudu vyhraji. Odpověď mi byl dotaz na číslo účtu kam maji poslat prachy.
Hlavně je důležité jim ten notebook nedat znovu do ruky protože je jisté, že tentokrát do něj vodu nalejou. A ulomené panty jsou důvok k reklamaci. Leda že by na nich bylo vidět nějaké páčení nebo náraz.
-
Ještě doplním mojí zkušenost s reklamací notebooku Acer (byl to Travelmate za 33 tisíc v té době, takže ne šunt za desítku). Do servisu šel s vadným diskem - rychlost čtení i zápisu konstantní 1MB/s po celé ploše disku. Tuto závadu měl už podruhé. Notebook jako takový byl již mimo záruku, ale disk byl měněný nedávno, takže na něj jako takový záruka byla.
Ze servisu přišlo (ve zkratce):
Špatný konektor na základní desce, možné řešit způsoby:
1. výměna desky (za 15 tisíc)
2. ekologická likvidace na náklady Aceru (hahaha)
3. už si nepamatuju, ale podobná konina jako 2.
Po poradě s kamarádem (který se zajímal o práva) jsem kontaktoval servis a požadoval po nich vrácení notebooku minimálně ve stejném stavu, v jakém jsem ho odesílal. "tj. schopný nabootovat operační systém". Nehrozil jsem ničím (soudy, posudky, ...), jen jsem byl asertivní (a i dost nasranej). Dopadlo to tak, že mi zpět přišel notebook s novým diskem, který asi prvních 10 minut běžel jako nový a poté zase 1MB/s. Tak jsem disk vyndal, dal do USB boxu, přešel na Linux a notebook ještě dva roky používal. Pak odešel USB řadič na desce. Přemýšlel jsem ještě o Firewire boxu a bootování kernelu z CD, ale nakonec jsem se na to vykašlal.
Poučení - nenechat si srát na hlavu.
PS: Vzhledem k tomu, že šlo podruhé o stejnou závadu, je možné, že o poškozeném konektoru věděli už poprvé, ale jen to "zametli", aby nemuseli měnit základní desku nebo vyplácet prachy. To už ale zůstane jen spekulací...
-
Kdyz uz to tu pisete ... kupovali sme dlouhy roky lenova jako firemni notes (thinkpady s dokem), reseni zavad prevazne onsite(jsou kupovany s 3-5let onsite servisem), kdyz uz si to chteli odvezt, tak zcela bez problemu bez disku (ten jim pochopitelne s firemnimi daty nikdo normalni neda).
Bohuzel, od ty doby co se z IBM stalo lenovo, jde kvalita produkce do poradny pr..ni diry. Doky se menej s kazdym pismenkem modelu, ted vymysleli hranaty nabijecky misto kulatych ... nejnovsi modely uz sou navic prakticky nerozebiratelny... a jako bonus, nevejde se do nich standardne velkej disk (teda, narvat by tam asi sel, ale ven uz jedine majzlikem). Nejstrasnejsi je ten jejich uber mackaci touch, kterej nefunguje (misto leta osvedcenych tlacitek).
-
Moje zkušenost s NB Lenovo a prodejcem - servisem Orange Green v Ústí nad Orlicí. Zakoupil jsem u této firmy NB Lenovo v ceně kolem 16kKč, typ již nevím, OS Windows 7. Byl pro dceru, pro potřeby studia na VŠ. Fungoval asi 3 týdny a poté nenabootoval - černá obrazovka. Odnesl jsem jej tedy prodejci - firmě Orange Green. Druhý den byl opraven a zkásli mě o 250 Kč. Na můj protest, že jde o záruční opravu mi sdělili, že šlo o softwarovou závadu - poškozený boot sektor disku, a na toto se záruka nevztahuje. Žádal jsem je, aby mi vysvětlili, jak toto poškození mohlo nastat - prý: "Asi jste si nainstalovali nějaké špatné programy". Přestože žádné programy nebyly z naší strany instalovány, nechtěl jsem se hádat a zaplatil. Po týdnu to samé - nenabootoval, 250Kč, stejné vysvětlení a já začínal mít blbý pocit. Proběhl další týden, a byli jsme opět v tom.Tentokrát mi sdělili, že odešel komplet OS a NB bude nutno kompletně přeinstalovat, což ovšem budou chtět zaplatit a 250 to už nespraví.
Tady jsem se rozhodl, že jim to za "práci" nedám, trochu se přiučím a nainstaluju W7 sám. Ale z čeho? Měl jsem si prý včas vypálit instalační média, jejichž obraz byl na disku, teď mám smůlu - na disku není nic. Takže já blbec přes tyto zmetky objednal instalační média na DVD od výrobce a opět zacáloval, tentokrát 1500 Kč za 3 DVD. Podotýkám, že licence W7 byla již v ceně notebooku. Když přišla média, jal jsem se instalovat. Mám trochu zkušenost se stolními počítači,s Windows XP, kde si vždy poradím. NB mě trochu mátl BIOSEM. Ale rozkoukal jsem se, jenže instalace zhavarovala. Tak jsem zkusil XPčka, (tím jsem měl blbec začít) a instalace zhavarovala též. V BIOSU jsem našel rutinu na test disku a ta mi detekovala vadný disk. Tím se vysvětlily všechny předchozí problémy a já se bláhově domníval, že by mi ti experti mohli vrátit něco peněz, protože jsem platil za zbytečné opravy vadného a chcípajícího disku. Ale vyvedli mě z omylu - "My jsme tu práci udělali pane, tak si ty peníze zasloužíme". No nezačli by jste je mít rádi? Bohužel, se věc vyvíjela dále - NB si občas usmyslel, že nevidí napájecí baterii. Pomohlo ji vyndat a znovu nasadit, ale vždy jen na chvíli. Opět servis Orange Green. Ležel u nich týden a vrátili mi jej s tím, že je v pořádku, u nich se prý závada neprojevila. Přinesli jsme ho domů a za 2 hodiny opět - nevidí baterku. Dcera byla na prášky, protože počítač nutně potřebovala a jen přicházela o data a byl věčně nefunkční. Celkem jsme servis kvůli této závadě absolvovali asi pětkrát - bezvýsledně - u nich se prý závada neprojevuje, a to i přesto, že jednou jsem jim donesl zapnutý, otevřený NB, který běžel na baterii a přitom hlásil, že baterii nemá. Vrátili za týden, prý se závada neprojevila. Jednou na mě dokonce zkoušeli, že je-li závada v baterii, mám smůlu, protože na ní je záruka jen půl roku. O to jsme se pohádali, protože podle mě byla závada nejspíš v základní desce a baterie s toto závadou neměla nic společného. No a při podobných srandičkách běžel čas, až ten křáp zmrtvěl docela. Tentokrát mi identifikovali závadu - odešla opravdu základní deska a prý: "Nová pane stojí 9850 Kč a k tomu asi 2000 - 3000 práce, protože máte měsíc po záruce"
Moje zkušenost s firmou Orange Green Ústí nad Orlicí a NB Lenovo je, že takovou dávku arogantního zmrdství jen tak nepotkáte. Sdělil jsem jim tedy, že si koupím nový NB, zcela jiné značky a u někoho zcela jiného. Následně jsem koupil Samsung pro jednu a Asus pro druhou dceru, běží oba už asi dva roky, bez jakýchkoli problémů. To znamená, že uživatelem to asi nebylo. Proto bych se přidal k Vaší radě - Lenovo nebrat ale hlavně se obloukem vyhněte firmě Orange Green v Ústí nad Orlicí - tolik hochštaplerství na jedné hromadě je neuvěřitelné, a v kombinaci s nemožností rozumně komunikovat přímo s Lenovem vám připraví neřešitelné situace.
blbost se holt prodrazi. microsoft ma svoje oficialni iso obrazy ke stazeni z cloudove sluzby pro kohokoliv bez jakychkoliv caviku. akorat je problem trefit ktery to iso ze odpovida tomu aktivacnimu klici co mas nalepeny na hardware od OEM distributora.
-
Lenovo T5xx, ztuhle panty a diky tomu nastiply spodni vnejsi plast a vylomeny srouby z horniho vika taky vnejsi plast. on-site zasah pri kterem obcas clovek kouka pres rameno. taky zamitnuto. pravdepodobne interni politika lenovo. prece jen objemy prodeje napric odvetvim jsou v pr... a konkurence velika. navic je tam moznost u business zakazniku co berou T-rady vyrobit situaci "kdyz se dva hadaji, treti se smeje". doplnte zamestnanec, zamestnavatel, lenovo. na druhou stranu je to typ zavady, kde se da diky mobilite predjimat, ze vznikne dusledkem narocnejsiho pouziti, ktere odpovida zrychlenemu opotrebeni.
-
na druhou stranu by si lenovo melo ujasnit svoji strategii na neco mene schizofrenniho nez to co predvadi. a kvalita v podobe zivotnosti je pak logicky dusledek.
-
Mam stejnou zkusenost s CZC ale s MSI. Cca 2 roky zpet jsem zaexperimentoval a koupil do domacnosti 2x MSI laptopy za cca 13.000Kc. Jeden (muj) odesel po dvou tydnech. Po reklmaci mi bylo zdeleno, ze byl laptot polity a nabidli mi opravu v cene 8000kc. Druhy odesel po pul roce, stejna diagnoza, stejna nabidka.
Ani v jednom pripade laptop nebyl polit, dle meho nazoru to byla spatna serie, jenze co uz nadelate...
Chtel jsem to vtehdy taky resit, ale cena soudnich znalcu, pravniku byla na mne az az...
Jak bylo zmineno CZC s tim nema nic spolecneho a je zbytecne to resit pres ne.
Od te doby si radeji priplatim za kvalitu. Apple power!
-
Jen tak dodam neco, nema nekdo z vaseho okoli, rodiny odpovednostni pojistku (pojistka na blbost)? :D
dal bych to nerozvijel... snad vam dojde kde mirim...
-
Lenovo skutečně nebrat... V poslední době Dell (NBD on-site) bez problémů, přijedou, vymění vadné součástky, vypadnou. Sice o NBD nemůže být řeč, obvykle to trvá tak 3-4 dny, nicméně oproti posílání do jakýchsi "servisů" teda pořád luxus. Krom toho odpadají problému typu "vy jste to polil".