Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: Petr Krčmář 27. 05. 2013, 21:33:18
-
Hezký den,
rozhodl jsem se, že si pořídím VoIP tarif pro svůj mobil, abych mohl třeba ze zahraničí zavolat domů na VoIP. Půjde o občasné hovory, takže je třeba zvolit tarif bez měsíčního poplatku, minimální konzumace nebo časového omezení platnosti kreditu. Prostě aby to samo nežralo peníze, když to nebudu používat. Chci tam nabít stovku a nestarat se.
Můj domácí operátor (802) má minimální měsíční konzumaci, takže to na mobil nedám. Máte nějaké tipy na slušného VoIP operátora s takovým tarifem? Díky
-
používám mikrotech. Pokud jsem něco nepřehlédl, tak minimální konzumaci nemá (pouze koruna měsíčně za číslo), jinak je to předplacenka.
-
Používám https://www.odorik.cz/ a když nevolám, nic mi nestrhávají. Funguje to bez problému, zvuk je někdy trochu horší. Echo se nevyskytuje (používám sluchátka). Volám obvykle přes tablet a domácí připojení k netu (wifi po bytě + wifi k providerovi).
-
Prošel jsem IPEX->802->Odorik s přeneseným číslem, z hlediska kvality spojení vyhovující všichni. Cenově je ale Odorik někde jinde, navíc mám další negeografické číslo (též Odorik) na laciné (grátis v rámci sítě) volání ze zahraničí (Slovensko a Rusko) a taky v pohodě, teď jsem zvědav, jestli to pofičí i v Indii...
-
Nebo http://www.ipvox.cz/cs afaik 10czk za cislo na 10 let a jinak zadny dalsi mesicni naklady, dobiti pomoci mpenize/kreditky etc proste hned.
Sem tam taky naky echo (tak jednou mesicne), jinak bez problemu.
-
Taky hlásím dobrou zkušenost s Odorikem.
-
Odorik se mi nelíbí kvůli „platnost kreditu dva roky“. Mikrotech má zase „nájem za číslo 1-36 Kč podle tarifu“. Ještě jsem našel Fayn s tarifem Start (http://www.fayn.cz/tarify/), který snad vypadá dobře. Máte s tím někdo zkušenosti?
-
Odorik se mi nelíbí kvůli „platnost kreditu dva roky“.
Ale minimální dobití je 100 Kč (na pobočce dokonce jen 50 Kč), takže to dělá jen 25 Kč ročně. Navíc je kredit sdílen všemi linkami, co si tam pod jedním účtem zřídíte. Takže pokud máte problém provolat z mobilu 25 Kč ročně, můžete zbytek provolat klidně z domova z počítače nebo VoIP telefonu.
-
POuzivam na obcasne hovory ha-loo od ha-vel a nemam s tim problem. Pausal zadny. Kredit co vim omezen platnosti neni.
-
Hm ... pokud se bude volat na ten domaci foun ... co takhle volat naprimo? Bez operatora? Pokud uz jsou data ... zadny operator na VoIP netreba. Staci vedet IP/DNS na ten domaci telefon, pokud je aspon trochu normalni, tak se naprimo spojit umi.
-
fayn má taky platnost kreditu (nabito 100 nebo 200 kč, po cca roce expirovalo, při dotazu na podporu bez zájmu, že by mě chtěli udržet).
odorik je fajn. úplně bez paušálu, ale taky bez lokálního čísla jsou např. ekiga.net, pbxes.org (jen ta konfigurace nic moc přehledná). z některých účtů se pak dá volat i zdarma přes sibbroker.com (funguje i jako seznam dalších providerů)
volání na IP adresu funguje taky (viz ne moc používaný ENUM), jen pozor na telefonní "skeny" - poslouchání by nemělo běžet na obvyklém portu 5060.
-
Minimální konzumace u dalšího čísla u 802.cz je 5 Kč, v rámci sítě, tedy i domů, budete volat zdarma. Kredit je pokud vím společný. Tedy nemá smysl uvažovat o dalším operátorovi, leda byste odešel od 802.cz komplet, pak bych asi taky doporučil Odorik, jsou velmi progresivní, vymýšlejí neuvěřitelné služby a vychytávky, evidentně je to baví, mají dobré ceny a kopírují snižování propojovacích poplatků, mají i ambice stát se virtuálním operátorem.
-
Tak jsem si pořídil Odorika. První dojem: to webové rozhraní je příšerné, nepřehledné a totálně psychedelické. Ale telefonuje to :-D. Díky všem za rady.
-
Dnes jsem zkousel volat na odorika pouzitim linphone a Ekiga.
Stacilo nainstalovat Ekiga/linphone a bez jakekoliv registrace "vytocit" sip:<mojenomadickecislo>@sip.odorik.cz a zvonil mi telefon.
Takze pokud prejdete se svojim domacim telefonem - vsechna mista, kam se potrebujete dovolat, na odorika, tak nemusite resit nic dalsiho.
Urcite to funguje i u jinych operatoru, ale u Odorika to mam vyzkousene a jako dlouholety zakaznik muzu jen doporucit.
-
Tak jsem si pořídil Odorika. První dojem: to webové rozhraní je příšerné, nepřehledné a totálně psychedelické. Ale telefonuje to :-D. Díky všem za rady.
Jo, ty webovky jsou odstrašující. Ale úrovni služeb naštěstí neodpovídají. Použil jsem je myslím jednou a od té doby nepotřeboval :)
-
Tak jsem si pořídil Odorika. První dojem: to webové rozhraní je příšerné, nepřehledné a totálně psychedelické. Ale telefonuje to :-D. Díky všem za rady.
Můžete prosím zkusit přesněji popsat, co nejvíce Vás na stránce zarazilo? Web je rozhodně jiný než je obvyklé. Není možné, že nepřehlednost plyne hlavně z množství věcí, které je možné nastavit? Co bychom měli hlavně změnit, aby se nový, technicky zdatný uživatel, necítil ze začátku ztracen?
Při změnách k lepšímu se obávám, abych nenaštval lidi, kteří si už na současný stav zvykli, takže bych rád zachoval nějakou kontinuitu.
-
Díky za reakci! Jsem za ni moc rád. Především je velmi neobvyklé vybírat postupně z roletkových menu. Představte si, že byste navštívil Root a na titulce by byla jediná roletka:
„Co si přejete dělat?“ - možnosti: číst, psát komentáře
Po výběru „číst“ by se objevilo:
„Co chcete číst?“ - možnosti: články, zprávičky, blogy, fórum...
Teprve po výběru tohoto nebo dalšího kroku byste se dostal k článkům.
Takhle žádné weby nefungují. Bylo by mnohem přehlednější dát ty volby do horního rozbalovacího menu, kde by po najetí myší na jednotlivé položky (ústředna, platby, moje čísla, nastavení účtu) vyjížděly další volby. To je obvykle chování, které uživatel očekává. Ten roletkový systém je totálně matoucí, protože je neobvyklý. Zároveň je nepřehledný, protože nevím, pod kterou položkou se skrývá jiné menu, které mě zajímá.
Další neobvyklou věcí je přihlašování pomocí PINu. Já si teď svůj dvanáctimístný pin zrovna pamatuju, ale co bude za půl roku? Zvlášť, když mi prohlížeč nenabídne jeho zapamatování. Opět jde o neobvyklou, tedy matoucí věc. Klasické jméno/heslo by pro mě bylo výhodnější.
Stačí to takhle?
-
User experience toho rozhraní je vážně příšerná, nevybavuji si, že bych kdy viděl něco horšího. To je tak na úrovni nějakého utility administračního rozhraní, které si nějaký programátor nahackoval sám pro sebe.
-
UI je peklo, ale služby jsou OK
-
POuzivam na obcasne hovory ha-loo od ha-vel a nemam s tim problem. Pausal zadny. Kredit co vim omezen platnosti neni.
Ale je pane kolego.
Mel jsem od nich cislo, pochopitelne trosku jsem si jej nabil. Skutecnost je takova ze pokud neuskutecnite zadny hovor po dobu jednoho roku, Vas ucet haloo/cislo/kredit pak neexistuje. Super vlastnost.
-
Díky za reakci! Jsem za ni moc rád. Především je velmi neobvyklé vybírat postupně z roletkových menu.
Souhlas, tohle řešení mi také přišlo celkem neobvyklé.
Další neobvyklou věcí je přihlašování pomocí PINu. Já si teď svůj dvanáctimístný pin zrovna pamatuju, ale co bude za půl roku? Zvlášť, když mi prohlížeč nenabídne jeho zapamatování. Opět jde o neobvyklou, tedy matoucí věc. Klasické jméno/heslo by pro mě bylo výhodnější.
Dej si do bookmarků/keywords https://www.odorik.cz/ucet/?login_method=credentials (https://www.odorik.cz/ucet/?login_method=credentials)...
-
Muzu doporucit http://voip.mikrotech.cz/
-
Co si vybavuju ,s Mikrotechem driv byvaly problemy, Odorik byl vzdy oznacovan jako bezproblemovy.
-
Díky za reakci! Jsem za ni moc rád. Především je velmi neobvyklé vybírat postupně z roletkových menu. Představte si, že byste navštívil Root a na titulce by byla jediná roletka:
„Co si přejete dělat?“ - možnosti: číst, psát komentáře
Po výběru „číst“ by se objevilo:
„Co chcete číst?“ - možnosti: články, zprávičky, blogy, fórum...
Teprve po výběru tohoto nebo dalšího kroku byste se dostal k článkům.
Takhle žádné weby nefungují. Bylo by mnohem přehlednější dát ty volby do horního rozbalovacího menu, kde by po najetí myší na jednotlivé položky (ústředna, platby, moje čísla, nastavení účtu) vyjížděly další volby. To je obvykle chování, které uživatel očekává. Ten roletkový systém je totálně matoucí, protože je neobvyklý. Zároveň je nepřehledný, protože nevím, pod kterou položkou se skrývá jiné menu, které mě zajímá.
Další neobvyklou věcí je přihlašování pomocí PINu. Já si teď svůj dvanáctimístný pin zrovna pamatuju, ale co bude za půl roku? Zvlášť, když mi prohlížeč nenabídne jeho zapamatování. Opět jde o neobvyklou, tedy matoucí věc. Klasické jméno/heslo by pro mě bylo výhodnější.
Stačí to takhle?
Náhodou , jako textovka (http://www.textovky.cz) dobrý :)
-
No, Petre Krcmari, ty za to muzes - tak jsem svyho Asteriska v Trixboxu pripojil do sveta :).
Mam doma 4 Cisco IP SIP telefeny (neptejte se proc tolik a kde...), vzhledem k mymu SMS tarifu me hovory vcelku dost stoji (kdyz uz nahodou volam). Dle tohoto fora jsem se pustil do pripojeni me malickosti do SIP sveta a muzu rict, ze spokojenost. Samozrejme jsem trosku bojoval s nastavenima mych vnitrnich cisel (fakt me dostalo, ze jsem tam mel neprijimat hovory od neznamych cisel, grrr), ale to byla moje blbost, jinak trunk s Odorikem slape dobre a zatim se to zda byt vse OK. No, neni to ani tejden, na celkovy zaver je brzo :).
Webovky me taky vcelku dostaly menickama, ale da se to. Musite uznat, ze je to o hodne lepsi nez nejaky preplacany stranky, tuplem ktery jsou pouze ve flashi.
A prihlaseni PINem ? Je to mobil a za nim 4 mistnej kod. To dame, kjuciii :)
Josef Karliak alias Chose.
-
Používám též Odorik, asi rok. Mám více čísel pod jedním účtem (geografické, nomadické, i bez externího čísla).
Dobrá věc u Odoriku je flexibilita - rodiče volají pouze z počítače, tak jsem jim nastavil volání přes Skype, ten už znají. Navíc lze nastavit Caller ID na jejich mobilní číslo, takže volaný není zmatený.
Web je skutečně nepřehledný, ale jednou to nastavím a už tam nelezu. Navíc podpora na 4smart na mne působí erudovaně a ochotně.