Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: Johny 13. 02. 2013, 10:38:55

Název: C++ soketové programování
Přispěvatel: Johny 13. 02. 2013, 10:38:55
Zdravím :)
Dotaz novopečeného.
Jak je to s knihovnami pro C++?  Knihovny jako iostream, cstring atd... jsou jasně knihovnami C++.

Ale chtěl bych se vrhnout na soketové programování a s tím spojené multithreadové aplikace.
Hlavní otázka zní: Existuje čistě knihovna v C++ pro soketové a multithreadové programování?
Používá C++ knihovny C s tím rozdílem, že sestavené funkce se můžou např. zapouzdřit do objektů?


Název: Re:C++ soketové programování
Přispěvatel: kamil burýsek 13. 02. 2013, 10:46:14
boost
Název: Re:C++ soketové programování
Přispěvatel: pajon 13. 02. 2013, 10:49:30
skús sa pozrieť na libevent
Název: Re:C++ soketové programování
Přispěvatel: Martin Jakl 13. 02. 2013, 10:54:18
Nejlepší je použít C funkce a zabalit si je dle potřeby. Jedná se jenom o pár funkcí. A vlastní síťová komunikace v programu nezabírá víc než 200 řádek.
Název: Re:C++ soketové programování
Přispěvatel: Johny 13. 02. 2013, 11:12:29
boost - bych použil pokud bych moc nepotřeboval nebo nechtěl ztrácet čas učením se.
nic méně, taky dobrý vědět...

Takže Martin odpověděl.
Jde to ... :o)
Název: Re:C++ soketové programování
Přispěvatel: smis 13. 02. 2013, 18:29:43
Pred pár dňami som našiel tento návod pre socketové programovanie v C/C++.

Zatial som to neprečítal celé (iba cca 20 strán, dokopy to má okolo 100) ale vyzerá to dosť dobre.
Je to písane jednoduchou angličtinou a je k dispozícii viac webových a pdf formátov.

http://beej.us/guide/bgnet/
Název: Re:C++ soketové programování
Přispěvatel: Pavel Šlechta 13. 02. 2013, 18:40:42
Tak buď použít rovnou BSD sokety a std::thread nebo Boost::Asio. Nicméně Boost::Asio je (pokud si začátečník) docela složité na pochopení. Zejména u ASIO je důležitý pochopit rozdíl mezi Reactor a Proactor design pattern. ASIO umí rozhodit práci mezi thready automaticky, ale nevýhodou může být inverze řízení.