Fórum Root.cz
Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: pete 27. 12. 2012, 12:47:57
-
Ja viem ja viem, toto neni spravne forum, a mam pozriet ine, popripade ebay alebo inzeraty ...
Ale to okaslat, mna zauima vas nazor.
Mam doma, Lenovo T500, ma asi 3 roky, ani skrabancek, pouzivany pomerne malo lebo mam aj X300 vku, ale chcem tu T500 predat. Ma 4 gig ram, a dal so msi dnu 7200 otackovy disk + bareku som kupil pred rokom novu takze vydrzi jak blazon.
Po kolko EUR/CZK to ide? Popripade ide to vobec?
Co myslite?
Dakujem
-
To už dneska nemá žádnou cenu, ale jestli se ho chceš zbavit, tak když mi doplatíš za benzín, tak si ho vezmu. Děkovat nemusíš.
-
Já to odhaduji maximálně za deset tisíc. Od osmi do desíti. Pokud Ti někdo nabídne víc, tak neváhe a prodávej, pokud se toho chceš zbavit za každou cenu.
-
To už dneska nemá žádnou cenu, ale jestli se ho chceš zbavit, tak když mi doplatíš za benzín, tak si ho vezmu. Děkovat nemusíš.
Tvá osoba nemá žádnou cenu, tebe by se měl někdo zbavit a mi bychom za to rádi poděkovali.
-
Já to odhaduji maximálně za deset tisíc. Od osmi do desíti. Pokud Ti někdo nabídne víc, tak neváhe a prodávej, pokud se toho chceš zbavit za každou cenu.
Osobne bych nebyl takovy optimista - realne bych to videl tak 7-8tisic. Mozna trosku skoda - prodavat to ted, pred Vanocema byla imho vetsi sance se toho zbavit.
-
tak cena v inzercich je od 6-9k, potom zalezi na tom, zda jsou k nemu puvodni dokumenty (faktury, zarucnu list atd.) a pripadne dalsi prislusenstvi jako napr. dokovaci stanice atd. A samozrejme potom samotny stav.
-
Tyhle notebooky se moc nevyplatí prodávat. Osobně bych za to nedal víc než 5. Je mi jasné, že ten notebook stál takových 30-40, podle výbavy, ale bohužel. Jetých Téček je hodně. Je to do jisté míry standard v mnoha firmách a jak říkáš, máš ho tři roky. Stejné tři roky ho mají i v těch firmách a pomaličku nastává kolečko obměn. Je toho na trhu dostatek.
Ta X300, to už je zajímavější kousek. Do jisté míry ho beru jako poslední pořádný ThinkPad, i když už je na tom napsáno Lenovo. Tohle nebyla taková masovka. Je to hodně povedený kousek a na trhu je jich spíše nedostatek.
-
ja bych byl optimista, acer s podobnou vybavou cca 3-4000,diky konstrukci bys to strelil za 6000. To ze se to prodava za 9000 je jedna vec, ale vec druha jestli to za ty prachy ten dotycny proda (z 90% neproda).
-
si upad, ne?
lenova a prirazka v bazaru za konstrukci?
snad leda prirazka za blbost.
u lenova praskaji poddimenzovany plasty. mam tu T520. vazi 2731 gramu vcetne velke baterky. trictvrte roku vydrzel puvodni plast urceny pro nevropsky trh a praskl plast okolo klavesnice pod dalni od slideru/zamku vika displeje smerem k sipkam okolo ctecky otisku.
potom peripetie se sice snazicim se, ale zoufale pretizenym servisem, ktery nestihal lhuty. evropsky dil nepasoval o nekolik mikronu na zamorske sasi. pak nakonec dokonana vymena. ctecka otisku v evropske verzi ma okolo cteciho okna profilove vystupky zrejme na zpevneni nad relief plastu, ktere hyzdi a nastesti moc netlaci ani neztrhavaji.
vymeneny dil vydrzel presne 4 dni do doby nez jsem laptop lezici na posteli uchopil tremi prsty za levy roh (dva zespod, jeden zvrchu) a nadzvedl tri rohy a jednim rohem nechal lezet na posteli a popotahoval smerem vlevo. odstipnul se plast na leve hrane na strane zboku opet z horniho dilu co je okolo klavesnice a k tomu prasklina smerem mezi Fn a Ctrl.
-
si upad, ne?
lenova a prirazka v bazaru za konstrukci?
snad leda prirazka za blbost.
u lenova praskaji poddimenzovany plasty. mam tu T520. vazi 2731 gramu vcetne velke baterky. trictvrte roku vydrzel puvodni plast urceny pro nevropsky trh a praskl plast okolo klavesnice pod dalni od slideru/zamku vika displeje smerem k sipkam okolo ctecky otisku.
potom peripetie se sice snazicim se, ale zoufale pretizenym servisem, ktery nestihal lhuty. evropsky dil nepasoval o nekolik mikronu na zamorske sasi. pak nakonec dokonana vymena. ctecka otisku v evropske verzi ma okolo cteciho okna profilove vystupky zrejme na zpevneni nad relief plastu, ktere hyzdi a nastesti moc netlaci ani neztrhavaji.
vymeneny dil vydrzel presne 4 dni do doby nez jsem laptop lezici na posteli uchopil tremi prsty za levy roh (dva zespod, jeden zvrchu) a nadzvedl tri rohy a jednim rohem nechal lezet na posteli a popotahoval smerem vlevo. odstipnul se plast na leve hrane na strane zboku opet z horniho dilu co je okolo klavesnice a k tomu prasklina smerem mezi Fn a Ctrl.
To bych spis videl na problem cloveka, ktery s tim manipuluje. Kamos ma T500 (nevim jak moc je konstrukce stejna s t520) a po padu na zem z cca 1,5m se mu nic nestalo.
-
Běžně se prodává za cca 250 Euro = cca 6 až 7 tisíc.
Z krámu se zárukou ho dostaneš za 7 až 9000,- Kč
http://www.gigacomputer.cz/cs/zbozi/338943-lenovo-thinkpad-t500.html
http://pocitace-prislusenstvi.megainzerce.cz/notebooky/lenovo-t500-478142.htm
http://www.pocitacezababku.cz/Lenovo-ThinkPad-T500-C2D24GHz-4-GB-RAM-250-GB-HD-DVDRW-WSXGA-154-Wi-Fi-BT-repase.phtml
Čistě náhodou řeším, že bych jich přivezl asi 300 kousků z Anglie, počítal jsem že by se daly prodávat za cenu cca 4000,- Kč bez záruky a za 5000,- Kč s roční zárukou, ale musím se domluvit na splatnosti s tou pojišťovnou, co se jich zbavuje, jestli to budou chtít zaplatit okamžitě, tak to z fleku asi nedám. Nemám půl mega, co by mi v tom mohlo 1/2 roku ležet. Navíc si nejsem jistý, jestli bych nakonec nemusel nakoupit CZ klávesnice, redukce k adaptérům, jet do Anglie se na to podívat a jak moc polámaný ty kousky budou. Navíc nejsem ten klasickej šmelinář, co by se tím živil, tak to asi pustím.
-
Ta rumova cena tedy 4k bez zaruky a 5k s nakou jakoze zarukou me pride fer. Moc neverim, ze se to da strelit za 9, resp nechapu proc by to nekdo, kdo neni totalne mimo, kupoval. Doby kdy T4x byla ultra masina s fantastickou konstrukci a jedinecnym rozlisenim sou davno pryc a T500 proste je relativne beznej jetej notas, kterej se proste muze kdykoli posrat (a oproti te t40-t43p konstrukci, mechanicky bohuzel dost sracka).
-
Co jeden hloupý koupí, ani sto rozumných neprodá.
To je staré přísloví, které říká, že můžeš prodávat cokoliv za jakkoliv přemrštěnou cenu, ale že záleží hlavně na tom, jestli najdeš dostatečně velkého pitomce. Tj. prodej to za jakou cenu chceš, já bych to zkusil prodat na Aukro a hodil tam cenu 5000,- Kč s přihazováním.
Vlastně ne, já bych se totiž té T500ky nezbavoval a raději jí ještě 2 roky "dotahal", než dával třeba 20 do nového noťasu.
Leda bych začal zjišťovat, že se občas sekne, že občas zmrzne, že občas blbne, to bych jí hodil na Aukro a bylo by mi celkem jedno za kolik se prodá, hlavně když bude pryč.
-
Doplním historku:
Měl jsem kamaráda Martina, který si v době, kdy už byla dávno vydaná nová řada grafik (tuším Nvidia 6800) za bratru 6000,- Kč někde našel a koupil Radeon 9700 od Herkulesu za 13 000,- Kč. Přitom si mohl od Herkulesu koupit taky Atinu snad Radeon X800 XT za 11000,- Kč. Dodnes jsem nepochopil proč tenhle herní maniak, který jinak honil každý frame, koupil starou kartu z posledního výprodeje za cenu vyšší, než byla cena nové karty. Na každou otázku odpovídal šíleným chechtáním a s krabicí od té karty chodil týden všude možně a každému jí ukazoval.
Tedy: Cenu bych na zkoušku osolil, občas totálně hrábne i jinak normálnímu člověku.
-
Minulý měsíc jsem máti kupoval repasované T400 (3 GB RAM, 160 GB 7200 o/min harddisk, rozlišení 1440x900). Baterka stará, takže vydrží maximálně dvě hodiny, ale zase to má roční záruku. Dal jsem za to 6800 Kč. Nevím, v jakém to máš stavu, ale cílil bych někde mezi 6 a 7 tisíc.
-
si upad, ne?
lenova a prirazka v bazaru za konstrukci?
snad leda prirazka za blbost.
To bych spis videl na problem cloveka, ktery s tim manipuluje.
jasne a proc teda ten servis co nestiha terminy...
s venjsimi plasty zadny problem. ale vnitrni dil okolo klavesnice proste nevydrzi denni 12h pouzivani. v kanclech to ma kazdy v doku s externi klavesnici, aby se neosahala a slo to odkoupit a prodat. kdo ten laptop skutecne pouziva jako laptop, tak vi, ze je to smejd.
-
si upad, ne?
lenova a prirazka v bazaru za konstrukci?
snad leda prirazka za blbost.
To bych spis videl na problem cloveka, ktery s tim manipuluje.
jasne a proc teda ten servis co nestiha terminy...
s venjsimi plasty zadny problem. ale vnitrni dil okolo klavesnice proste nevydrzi denni 12h pouzivani. v kanclech to ma kazdy v doku s externi klavesnici, aby se neosahala a slo to odkoupit a prodat. kdo ten laptop skutecne pouziva jako laptop, tak vi, ze je to smejd.
No tady by to asi chtělo blíže specifikovat "používání jako laptop". T500 je celkem držák, to s tou klávesnicí slyším poprvé. Ale budiž, někde mohou mít ve směrnici "mějte to v docku a používejte všechno externí". Pokud však člověk není hovado, tak ten stroj osm let vydrží bez problému. Budou se měnit jen běžné věci. Také se mu musí dostávat základní údržby a ne že ho za ty léta nikdo neprofoukne. No a když je člověk hovado, tak zničí úplně všechno. To je prostě fakt.
-
si upad, ne?
lenova a prirazka v bazaru za konstrukci?
snad leda prirazka za blbost.
To bych spis videl na problem cloveka, ktery s tim manipuluje.
jasne a proc teda ten servis co nestiha terminy...
s venjsimi plasty zadny problem. ale vnitrni dil okolo klavesnice proste nevydrzi denni 12h pouzivani. v kanclech to ma kazdy v doku s externi klavesnici, aby se neosahala a slo to odkoupit a prodat. kdo ten laptop skutecne pouziva jako laptop, tak vi, ze je to smejd.
No tady by to asi chtělo blíže specifikovat "používání jako laptop".
...
Také se mu musí dostávat základní údržby a ne že ho za ty léta nikdo neprofoukne. No a když je člověk hovado, tak zničí úplně všechno. To je prostě fakt.
jasne a proc teda ten servis co nestiha terminy...
je to marny, je to marny, je to marny tady neco vysvetlovat o aktualnim stavu veci.
-
Pokud v servisu dělají tři lidi a z toho jen jeden je technik, musí se čekat na náhradní díly... tak jasně, že to stíhat nebudou.
PS: Nevím, jak to v tom servisu vypadá, ale hodnotit kvalitu výrobku podle rychlosti servisu je fakt mimo...
-
si upad, ne?
lenova a prirazka v bazaru za konstrukci?
snad leda prirazka za blbost.
To bych spis videl na problem cloveka, ktery s tim manipuluje.
jasne a proc teda ten servis co nestiha terminy...
s venjsimi plasty zadny problem. ale vnitrni dil okolo klavesnice proste nevydrzi denni 12h pouzivani. v kanclech to ma kazdy v doku s externi klavesnici, aby se neosahala a slo to odkoupit a prodat. kdo ten laptop skutecne pouziva jako laptop, tak vi, ze je to smejd.
No tady by to asi chtělo blíže specifikovat "používání jako laptop".
...
Také se mu musí dostávat základní údržby a ne že ho za ty léta nikdo neprofoukne. No a když je člověk hovado, tak zničí úplně všechno. To je prostě fakt.
jasne a proc teda ten servis co nestiha terminy...
je to marny, je to marny, je to marny tady neco vysvetlovat o aktualnim stavu veci.
Předpokládám, že nepíšeš o autorizovaném servisu, ten je na ThinkPady jeden z nejlepších a nejrychlejších. No a co se týče neautorizovaného, určitě si posílají pro díly do zahraničí, tady je to drahé jak ... a když Ti celnice nesmyslně něco blokne, tak s tím většinou nehneš. Prostě až bude mít celník náladu, tak to pošle dál.
-
Já na opravu prasklého spodního krytu na T420 v autorizovaném servisu čekal 6 týdnů...
-
Já na opravu prasklého spodního krytu na T420 v autorizovaném servisu čekal 6 týdnů...
Pak změnit autorizovanej servis a tento nahlásit. Nic jiného mne nenapadá. Já ThinkPady nasazuji přes deset let a tuto zkušenost nemám. Ale chápu, že se to někdy může sejít. I po těch letech, kdyby se to stalo mému servisu, asi bych to pochopil. Ono to není ani tak o servisu, jako o člověku.
-
Má R400 ležela v servisu asi týden. Jelikož se nic nedělo, tak jsem se servisem domluvil, že si notebook stáhnu zpět k sobě a přivezu znovu, jak bude k dispozici díl, na který se čekalo, což bylo za další dva týdny. Opava tedy suma sumárum trvala 3 týdny. Slušné skóre na notebook s dokoupenou zárukou Next Business Day On Site.
Na druhou stranu s HP mám ještě horší zkušenost. Tam šlo o server taky s NBD zárukou. Přijel servisák, mrkl na server, pokrčil rameny a řekl něco ve stylu "to je základní deska. Budeme ji mít tak cca za dva týdny" a odjel. Ze strany HP bylo vše v pořádku, protože jejich servisní partner zahájil opravu následující pracovní den, tak jak měl.
-
Má R400 ležela v servisu asi týden. Jelikož se nic nedělo, tak jsem se servisem domluvil, že si notebook stáhnu zpět k sobě a přivezu znovu, jak bude k dispozici díl, na který se čekalo, což bylo za další dva týdny. Opava tedy suma sumárum trvala 3 týdny. Slušné skóre na notebook s dokoupenou zárukou Next Business Day On Site.
Na druhou stranu s HP mám ještě horší zkušenost. Tam šlo o server taky s NBD zárukou. Přijel servisák, mrkl na server, pokrčil rameny a řekl něco ve stylu "to je základní deska. Budeme ji mít tak cca za dva týdny" a odjel. Ze strany HP bylo vše v pořádku, protože jejich servisní partner zahájil opravu následující pracovní den, tak jak měl.
Ona vůbec ta záruka do do druhého dne ... ani Dell na tom není nikterak dobře. Spíše tahají z lidí peníze. Je to o tom, že si člověk něco zaplatí, ale firma to slíbí, ale negarantuje ... vlastně platíš jen to, že se o to začnou zajímat. Přitom, když si zaplatíš součástku v číně, tak do deseti dnů je tady ... takže jsou pomalý jak šneci.
-
Ona vůbec ta záruka do do druhého dne ... ani Dell na tom není nikterak dobře. Spíše tahají z lidí peníze. Je to o tom, že si člověk něco zaplatí, ale firma to slíbí, ale negarantuje ... vlastně platíš jen to, že se o to začnou zajímat. Přitom, když si zaplatíš součástku v číně, tak do deseti dnů je tady ... takže jsou pomalý jak šneci.
Nevím, s Dellem mám za poslední tři roky tři reklamace a nemohu říct křivého slova. Odešla mi klávesnice asi měsíc před koncem záruky, vyměněna druhý den (sám jsem byl přitom v terénu u Nových Zámků a museli jsme se se servisákem chvíli "nahánět"), pak mi odešla baterie asi u tři měsíce starého NTB (došla přes UPS do 30 hodin od nahlášení - na firemní helpdesk a nevím, kdy to propadlo do Dellu, starou si kurýr rovnou po krátkém vyzkoušení odvezl) a konečně se trochu rozpáral batoh dodaný s notebookem. Tam chtěli fotky a pak do týdne přišel náhradní. Možná to nebyl vždy NBD servis, ale to, co hodně otravovalo život (klávesnice a baterie), bylo vyměněno, u batohu to v tu chvíli nebyl problém funkce, ale jen estetiky. Navíc, komunikoval jsem to opět přes firemní helpdesk a Dell nabídl několik modelů, takže to zdržel i můj výběr.
-
Ona vůbec ta záruka do do druhého dne ... ani Dell na tom není nikterak dobře. Spíše tahají z lidí peníze. Je to o tom, že si člověk něco zaplatí, ale firma to slíbí, ale negarantuje ... vlastně platíš jen to, že se o to začnou zajímat. Přitom, když si zaplatíš součástku v číně, tak do deseti dnů je tady ... takže jsou pomalý jak šneci.
Nevím, s Dellem mám za poslední tři roky tři reklamace a nemohu říct křivého slova. Odešla mi klávesnice asi měsíc před koncem záruky, vyměněna druhý den (sám jsem byl přitom v terénu u Nových Zámků a museli jsme se se servisákem chvíli "nahánět"), pak mi odešla baterie asi u tři měsíce starého NTB (došla přes UPS do 30 hodin od nahlášení - na firemní helpdesk a nevím, kdy to propadlo do Dellu, starou si kurýr rovnou po krátkém vyzkoušení odvezl) a konečně se trochu rozpáral batoh dodaný s notebookem. Tam chtěli fotky a pak do týdne přišel náhradní. Možná to nebyl vždy NBD servis, ale to, co hodně otravovalo život (klávesnice a baterie), bylo vyměněno, u batohu to v tu chvíli nebyl problém funkce, ale jen estetiky. Navíc, komunikoval jsem to opět přes firemní helpdesk a Dell nabídl několik modelů, takže to zdržel i můj výběr.
Tak tohle bych považoval za standard i bez rozšířené záruky ... dobrá, ne s takovou rychlostí, aby ses naháněl s kurýrem .... ale dejme tomu +/- 2dny. Přeci jen klávesnice bývá shodná s několika modely e nemít jí by bylo tak trošku už do nebe volající. To samé s baterií. No a batoh je vlastně reklama, tak se vždycky někde nějaký vyhrabe. To samé by bylo s pamětí a pevným diskem. Problém nastává u specifických věcí. Někdy to je verze základní desky, jindy typ LCD, kus šasí, repráčky atp. U serverů je to ještě horší, než u notebooků. Zrovna DELL ... na třikrát ... dvakrát přijel servisák, vyměnil desku a nefungovala. po třetím pokusu sice fungovala ale bez nějakých portů (naštěstí nebyly potřeba) a bezproblémová byla až za měsíc. Takže co člověk, to jiná zkušenost. No ono asi kdyby existovala ideální firma, tak ostaní neprodávají. Takže tohle bude vždycky takové vděčné téma. U některých lidí msí člově řvát, aby je rozpohyboval (což nemám rád). S jinými se poruše zasmějeme a jde to naprosto v klidu bez problémů. Není to o firmách, ale o zaměstnancích. Třeba chápu, že nemá cenu řvát na servisáka, jaktože nemá funkční desku, když on ji vyfasuje na skladě jako funkční. Tady selhal jiný člověk.