Fórum Root.cz
Hlavní témata => Server => Téma založeno: Hana Ostrá 17. 12. 2012, 14:20:11
-
Dobrý den,
ráda bych zdejší odborníky požádala o radu/návrh řešení. Ve firmě používáme společný e-mail přes protokol IMAP, e-mailový klient Thunderbird. K e-mailu májí přístup 2-3 pracovníci (např. 3 pracovnící na objednávky, 2 na reklamace...). Občas se stane, že si někdo přečte e-mail, nereaguje a na tento e-mail se poté "zapomene". Máte nějaké osvědčené řešení jak toto řešít? Na stanicích máme jak Windows, tak Linux. Přinejmenším bychom uvítali nějakým záznam o tom, které osoba (resp. který počítač) e-mail přečetl, abychom vyvodili osobní zodpovědnost.
Děkuji za odpovědi a nápady.
Hanka
-
A co treba emaily po zodpovezeni presunout do jine slozky? V prichozi zustane tedy jen posta na kterou nebylo odpovezeno at uz v prectenem ci neprectenem stavu.
-
Doporučoval bych nasadit namísto schránky nějaký software na správu požadavků, například:
Request Tracker - systém pro sledování požadavků (http://www.root.cz/clanky/request-tracker-system-pro-sledovani-pozadavku/)
-
Taky bych se přimluvil za "administrativní řešení".
Prostě: kdo zprávu chce, nejdřív si ji sápne do své složky. Co zůstalo v doručené poště, je zatím nevyřízené...
Nevýhodou je, že se může přihodit situace, kdy více lidí odpoví na stejný e-mail (v nejhorším případě různě) - což lze ovšem korigovat kontrolou složky s odeslanou poštou.
Technické řešení na úrovni IMAP, obávám se, neexistuje. (Nechete-li překopávat mailserver.)
-
Urcite by pomohlo treba i nastavit na vsech klientech periodu automatickeho oznaceni zpravy jako prectene na vyssi hodnotu, a uzivatele co budou realne s mailem pracovat toto zmeni rucne. Dokud tedy nekdo manualne nezmeni stav u zpravy, bude tato povazovana za neprectenou, i kdyz realne klidne byt prectena mohla, nikdo na ni ovsem nepracuje. Jakmile se na tuto relne odpovi, pracovnik ji umisti do slozky ANSWERED nebo neco.
-
Panové děkuji za bleskové odpovědi.
Prosté přesunutí do složky Vyřízeno se mi libí a přiznám se, že mě tak jednoduché řešení nenapadlo (pravděpodobně proto, že nýní emaily třídíme podle dodavatelů).
Na ten Trancker systém se učitě podívám také, jen se bojím abychom nešli s kanónem na vrabce :).
Díky. Hanka.
-
Řídit dobře firemní komunikaci je jeden ze základních úkolů managementu i té nejmenší firmy.
Málo firem má dobře řízenou komunikaci a možností je spousta.
Pokud by Vás zajímalo, jak zlepšit firemní komunikaci, nebo nějaké další klíčové oblasti firmy, můžeme se sejít a o věci si popovídat.
-
...můžeme se sejít a o věci si popovídat.
Vy jste nekde vygoogloval fotku?
-
Kromě přesouvání pošty do složek, což je výborné řešení, tak při odpovědí je vhodné odpovídat v kopii ( třeba skryté ) i do buď do tohoto emailu, nebo ostatním pracovníkům.
Osobně jsme už univerzální email s imapem zrušili a používáme aliasy. Např. na info@... se email doručí 5 lidem. Ten, kdo jej vyřeší pošle odpověď klientovi a do kopie opět na info@.... ( stačí dát odpovědět všem ) - tímto jsou všichni ostatní informování, že to je vyřešeno, kdo to řeší, jak to řeší.
Navíc nyní může ( ale nemusí ) být email poslán z osobního emailu - klient již pak komunikuje s konkrétní osobou a ne přes nějaký univerzální email a to je mnohem osobnější. Ale nemusí ( v poštovním klientovi může být nastavena odpověď opět přes info@... ).
Pro přehlednost tohoto řešení používáme imap účty a v poštovních klientech zobrazení konverzací.
-
Ve firmě si ty emaily štítkujeme. Pokud ten email řešíš, dáš tam svůj štítek a hotovo.
-
Ve firmě si ty emaily štítkujeme. Pokud ten email řešíš, dáš tam svůj štítek a hotovo.
Toto sa mi zda ako skoro najlepsie riesenie - a videl som to vo viacerych firmach. Naviac stitky nemusia byt len "riesi to ten" a podobne, ale aj "vybavene", "preposlane na riesenie inemu", "caka sa na viac informacii", ... To dost pomaha aj proti zabudnutiu niekoho, komu sa to preposle.