Fórum Root.cz
Hlavní témata => Software => Téma založeno: Zopper 08. 09. 2012, 22:43:58
-
Hledám nějaký PIM/Groupware, který by měl následující:
- kalendář - i s posíláním připomenutí mailem (a pop-up na androidu)
- TODOs
- mail a kontakty (pokud možno i s hlídaním narozenin a výročí)
- synchronizace linuxu s androidem přes server - tohle asi vyřazuje většinu PIM
- nějaké webové rozhraní, nemusí vypadat pěkně, ale fungovat
- zdarma/za rozumnou cenu (maximálně pár stovek ročně)
Experimentoval jsem s nějakými groupware, ale zatím neúspěšně. Takže krátké shrnutí:
V první řadě vylučuju Google - mám, ale blbne synchronizace TODO s kOrganizerem (funguje pouze jednosměrně, pokud by se to náhodou vyřešilo, tak bude stačit).
Zkoušel jsem open-xchange, ale jestli jsem správně zjistil, tak bez licence se android nepřipojí. A poplatek 500 € ročně nesplňuje podmínku rozumné ceny.
PhpGroupware se mi ani nepovedlo rozjet - není ten projekt nějaký (polo)mrtvý?
Horde3 - nelze synchronizovat s androidem, hlouběji jsem nezkoumal. Horde4 - nepodařilo se rozjet, oficiální stránky se tváří, jako by tahle verze skoro ani neexistovala, Horde5-beta - jádro jsem rozjel, ale jednotlivé aplikace ne (nad jednotlivými verzemi Horde jsem strávil posledních 24 hodin).
Napadá někoho, jaký další software zkusit?
-
co eGroupware? synch s androidem umi (kalendar, kontakty, fotky pres dalsi app), akorat si nejsem jisty u TODO, ale nejake zalozky tam ma
-
Kolab? Ale už si nepamatuji, co všechno umí ...
-
Google a vyprdnout se na korganizer. Pro desktop klienta např. Thunderbird + Lighting kalendář.
-
Zarafa, Zimbra...
-
scalix
-
Google a vyprdnout se na korganizer. Pro desktop klienta např. Thunderbird + Lighting kalendář.
Taky bych šel touhle cestou. TODOs se taky dají řešit více způsoby - buď nativními Google todos, nebo nějakou aplikací, která se umí s Google aplikacemi integrovat (třeba Remember the Milk).
-
Na eGroupware jsem se podíval, ale vypadá to, že na TODOs používá něco co nepůjde synchronizovat přes active sync.
Lightning neumí synchronizovat TODOs - a oddělená správa znamená, že úkoly v kalendáři nevidím, takže to mi taky moc nepomůže... Leda používat na TODOs samostatnou službu, která poskytuje i kalendář.
Scalix a Zimbra jsou to samé co OX - activesync je v placené verzi a částky jsou pro osobní využití moc vysoké.
Kolab a Zarafa by papírově mohly vyhovovat, jdu je zkusit.
Zatím díky za rady
-
Pozrite sa na SOGo http://www.sogo.nu/ . Pokiaľ ide o Android, SOGo asi nesynchronizuje v pravom slova zmysle. Skôr máte možnosť pristupovať k svojim dátam cez protokoly CalDAV, CardDAV, GroupDAV a IMAP. Zhruba pred dvoma rokmi, keď som to riešil, Android myslím nemal built-in klineta pre tieto *DAV protokoly, ale nejaký sa dal nájsť v Markete. Ak vám fakt ide o synchronizáciu, SOGo má connector pre Funambol. Na desktope SOGo ako-tak fungovalo s Thunderbirdom a Lightning. Web Front End SOGo bol celkom OK, požívali sme ho o.i. na editovanie (Sieve) filtrov pošty.
-
gazda: funambol uz ma vlastni reseni, takze se nova verze neda pouzit pro synch z jinych serveru, starsi verze v marketu porad byla (co jsem se dival tak pul roku zpet), nicmene nefunguje spolehlive (treba jenom tak prepise vsechna data v kalendari), takze spise se podivat po jinem programu co umi *DAC
-
dříve jsem to řešil, zkoušeli jsem scalix, zimbru atd.. nějak to nevyhovovalo, tak jsme přešli na citadel(http://www.citadel.org). Delší dobu jsme to vcelku spokojeně používali bohužel, některé chyby se už dlouho neřeší, takže jsme před 2 lety přešeli na Google. Myslím, si že zatím nic aspoň tak spolehlivé a použitelné jako google apps/ normální google není.
Stále však sleduji situaci okolo Citadel, jelikož nejsem nějak nadšený z toho, že máme firemní data na servrech googlu. Pokud se něco změní, tak se určitě vrátím zpět.
-
Chápu, že to je trochu "rouhačství", ale řada zákazníků stále ještě běží na Exchange 2003 ve verzi SMB, dali za to původně 15-tisíc a mají to dobře deset let. Pokud to porovnám s tím (CO+S JAKÝMI PROBLÉMY+ZA KOLIK) nabízí řada výše uvedených firem, vyjde z toho Microsoft jako jasná hvězda.
Zimbra stojí například 1500$/3 roky za standardní edici a 25 mailboxů.
Nedej bože, abych chtěl třeba 30 mailboxů.
V takovém kontextu mi přijde obecně "OpenSource" řešení jako:
- méně spolehlivé
- více problematické
- náročnější na znalosti supportu
- dražší
Promiňte, ale takhle si spolehlivou službu nepředstavuju.
Jistě, pokud člověku stačí ComunityEdition, pak je to ok, ale nakonec mi může být jedno, jestli mám dát 1500$ Microsoftu nebo těm, kdo stojí za Zimbrou. Resp. jedno mi to není, protože Zibramanům bych to měl dávat každé tři roky a Microsoftu jen jednou.
-
Tak jsem rozjel Zambru a vypadá funkčně. K Citadel - umí synchronizovat úkoly na android? Nedaří se mi to zjistit.
KapitánRUM: vcelku souhlasím, taky to na mě tak působí.
-
No, ono řešení se skutečně jmenuje Horde. Ačkoliv je nastavení trochu pain-in-the-ass, tak je primárně potřeba se podívat na groupware z pohledu synchronizace a kompatibility. A Horde v 5-beta podporuje plně Exchange ActiveSync ve verzi 2007SP1, t.j. je tam kompletní podpora pro synchronizaci e-mailu, kalendáře, kontaktů, poznámek obousměrně, používám to jak na iOS tak na Android zařízeních. A když není, tak to má i mobilní ksicht na webu když se na to přistupuje z mobilu.
S konfigurací klidně poradím, ono než člověk pochopí, co tam v tom administračním rozhraní vymysleli, tak to je fakt na nic. Teď už to mám zkonfigurovaný za chvilku. Používám to nad Debianem, běží tam exim4+dovecot jako IMAPS + SMTP/SMTPS mailserver, lighttpd+php na rozhraní, a všechno to mám v sqlite db. Vynikající minimální nároky na systém, žádnej Java moloch/potřeba MySQL/atd.
Horde 4 měl EAS 2003, ale ještě jim to nesynchronizovalo maily. Takže kontaky/kalendář/poznámky přes EAS, pošta přímo přes IMAP.
-
LKG: To by mohlo být ideální - má se to instalovat přes PEAR, nebo raději nějak jinak? :)
-
Ideálně přes PEAR, pak se to dobře aktualizuje. Je potřeba jen nějaká minimální konfigurace http serveru - alias kvůli activesync atd. Největší magořina je stejně admin rozhraní.
-
OK, dneska už to řešit nebudu, ale zítra zase horde 5 nainstaluju (pear install -a -B horde/horde-beta). Máš nějaké poznámky k http://www.horde.org/apps/horde/docs/INSTALL ?
-
Chápu, že to je trochu "rouhačství", ale řada zákazníků stále ještě běží na Exchange 2003 ve verzi SMB, dali za to původně 15-tisíc a mají to dobře deset let. Pokud to porovnám s tím (CO+S JAKÝMI PROBLÉMY+ZA KOLIK) nabízí řada výše uvedených firem, vyjde z toho Microsoft jako jasná hvězda.
Zimbra stojí například 1500$/3 roky za standardní edici a 25 mailboxů.
Nedej bože, abych chtěl třeba 30 mailboxů.
V takovém kontextu mi přijde obecně "OpenSource" řešení jako:
- méně spolehlivé
- více problematické
- náročnější na znalosti supportu
- dražší
Promiňte, ale takhle si spolehlivou službu nepředstavuju.
Jistě, pokud člověku stačí ComunityEdition, pak je to ok, ale nakonec mi může být jedno, jestli mám dát 1500$ Microsoftu nebo těm, kdo stojí za Zimbrou. Resp. jedno mi to není, protože Zibramanům bych to měl dávat každé tři roky a Microsoftu jen jednou.
Mam skor opacnu skusenost. Exchange 2003 i 2007 ma totalne tragicky webmail. Nepouzitelne na mobilnych zariadeniach, nepouzitelne na serioznu pracu aj na regulernych pocitatoch. Exchange vlastne bez Outlooku nema vobec zmysel - takze treba pocitat aj cenu Office licenci. Teraz co ak ma niekto nebodaj Mac - Outlook pre Mac je nepouzitelny s Exchange serverom (nepodprouje starsie verzie Exchange) a nepodporuje pravidla (epic MS fail). Zimbra nepotrebuje desktopovehlo klienta, webrozhraniu staci slusny moderny browser a je vybavene - ziadne licencie, ziadne nocne mory s debugom nefungujuich otlakov. Ked chce niekto silou mocou desktop aplikaciu, Zimbra Desktop je zadarmo. A ked uz musi mat otlak (uprimna sustrast), Zimbra Connector u klietnov funguje spolahlivejsie ako nativny Exchange... Mobilna verzia Zimbra webmailu je perfektne pouzitelna tiez, viaceri zakaznici ani necheli active sync... Cize ani toto nie je cierno biele. A to uz radsej nejdem rozoberat HA riesenie pre Exchange... ;)
-
K poznámkám jenom tolik, že je potřeba si dát pozor na změnu autentizačního backendu, ten prostě musí fungovat, jinak se s konfigurací Horde může začít od začátku. Já mám autentizaci nastavenou přes IMAP, t.j. nastavený dovecot, který funguje, lze se do něj přihlásit a pracovat s poštou. Pak je potřeba nezapomenout vyplnit, jaký IMAP uživatel v rámci Horde bude Administrator.
horde ve výchozím nastavení totiž automaticky přihlašuje uživatele Administrator bez hesla. Se změnou autentizace se Administrator už nepřihlásí, a je potřeba mít připraveného Administratora nového.
Nevím pro kolik je to uživatelů, tak nevím jestli potřebuješ LDAP nebo jak chceš autentizovat. V případě potřeby můžu dodat jak zkonfigurovat horde právě pro použití IMAP.
Před započetím jakékoliv práce doporučuju http://your-server/horde/test.php vyzkoušet tak, aby závislosti byly splněné a funkční, a byly tam potřebné optional komponenty.
-
No tak jsem nainstaloval horde-beta - autentifikace funguje jak má... jenže nemůžu nainstalovat většinu aplikací, protože
pear install -a horde/imp
horde/imp requires package "horde/horde" (version >= 4.0.0, version <= 5.0.0alpha1, excluded versions: 5.0.0alpha1), installed version is 5.0.0beta5
horde/imp requires package "horde/Horde_Auth" (version >= 1.0.4, version <= 2.0.0alpha1, excluded versions: 2.0.0alpha1), installed version is 2.0.0beta1
horde/imp requires package "horde/Horde_Browser" (version >= 1.0.0, version <= 2.0.0alpha1, excluded versions: 2.0.0alpha1), installed version is 2.0.0beta2
...
No valid packages found
install failed
Když zkusím přidat -beta, tak se objeví zase jiné balíky ve špatných verzích.
A pokud zkusím použít to co nainstalovat šlo - tj kalendář (k filtrům se nedostanu, když nenainstaluju webmail), dostanu prázdnou stránku - a v logu žádná informace není.
Na tomhle jsem skončil i minule...
Pro jistotu - server je debian squeeze, aktuální verze php, mysql, apache ze stable.
Nějaký hint? :)
Jediné, co mě napdá, je šaráda s verzemi a každý problematický balík ručně upgradovat na -beta či -alpha, případně ještě povolit jejich automatickou instalaci, ale v manuálu o tom není ani slovo - bojím se, aby se to zapnutím testing verzí nerozbilo úplně.
-
Ještě poznámka: test.php samozřejmě ověřen, jediné co nemám je PAM a PostgreSQL modul, protože to nepoužívám.
-
Tak jsem zkusil všechny problémové balíčky posunout na betaverzi. Ne všechno šlo (třeba poznámky), ale kalendář i úkoly jo, stejně jako mail. Takže to vypadá, že všechno důležité funguje, jdu zkusit synchronizaci a takové věci.
-
Pokud by to nevadilo, rád bych se přidal s podobný dotazem. Sháním něco co umí klasiku, takže kalendář, mail, TODO, poznámky, kontakty apod. Možnost synchronizace s Google službama. Rozhraní bych rád klasiku přes program, optimálně pro KDE, ať to nevypadá "vyblitě". Ne webové rozhraní. S tím související i integraci do systému, takže notifikace apod. Nevěděl by někdo o něčem? Vyzkoušel jsem některé programy z diskuse výše ale vše web a nebo mi nejedou. Systém je x86_64. Díky moc.
-
No já nakonec asi stejně skončím s využitím kombinace Google Kalendář pro události, memotoo.com pro úkoly a sjednocené v kOrganizeru.
Jen pro synchronizaci s androidem se ten memotoo musí synchronizovat s Toodledo.com (u něj jsem nenašel možnost oboustrané synchronizace s korganizerem), protože přímo to umí akorát drahá aplikace, ale memotoo na ten Toodledo má přímo funkci.
Na ten toodledo se ještě podívám hlouběji, v premium verzi umí i více úrovní, což je právě důvod, proč jsem trval na korganizeru - ten je umí udržovat minimálně lokálně. :) Ale taky pak bude klíčové, jestli umí i stromovou strukturu synchronizovat.
K těm groupware co jsem zkoušel nahoře - Horde by bylo fajn, kdyby bylo funkční řešení synchronizace s korganizerem (akonadi). Nějaké postupy sice jsou, ale vyžaduje to vždy nějaký třetí program a ten je buď vyloženě mrtvý projekt, nebo jsou na něj návody na X verzí zpět.
No a u Zambry mi synchronizace úkolů blbla.
-
Tak to máš říct hned, že chceš synchronizovat s KOrganizerem/Akonadi. Necpal bych ti exchange-kompatibilní řešení. Jestli chceš pořád vlastní server a nechceš platit za licence, pak je volba jasná - na poštu nech IMAP + nějaký web frontend (roundcube), a na zbytek použij třeba OwnCloud (umí CalDAV i CardDAV, kompatibilní s KOrganizerem), navíc umí ukládat soubory/fotky/whatever.
Synchronizace s androidem sice nebude tak pohodlná, ale CalDAV/CardDAV/IMAP by měl taky umět. iOS tohle řešení umí.
-
Fakt asi neexistuje jednoduché řešení... O_o
OwnCloud se mi líbí, instalace je úžasně jednoduchá (nakopírovat do www a vyplnit údaje pro databázi a jede), sync do korganizeru taky v pohodě, ale zase ten android... Tam umí caldav úkoly snad jen jediná aplikace (aCal) a ta má tři hvězdičky asi jen proto, že je jediná. Takže té zamotanosti s Memotoo+toodledo jsem se stejně nezbavil - nicméně po funkční stránce tohle vypadá zatím nejlépe.
Rád bych tu dvojici pro android zredukoval, nevíte někdo o úkolové službě, která by měla aplikaci pro android a uměla se připojovat na calDav server?
Synchronizace kalendářů přímo by měl zvládnout program co stojí šedesát korun, což, pokud u téhle varianty skončím, klidně vezmu, ale bohužel neumí úkoly.
-
Tak ještě poznámka, nakonec stejně používám na úkoly aCal, protože synchronizace přes Memotoo fungovala jen někdy. Jinak to vypadá všechno v pořádku - uvidím během příštích dnů. :D
-
Upozornil bych na programek EVO Collaborator for Outlook, ktery se muze nekomu hodit, pokud hledate neco na synchronizaci kalendare, kontaktu, a ukolu s Outlookem. Podporuje standardni CalDAV a CardDAV, takze bezproblemova podpora OwnCloud, Zimbra, Baikal, a dalsich.
Na tomto blogu jsem nasel popis nastaveni: http://pocitace-a-internet.blogspot.com/2015/03/jak-synchronizovat-kalendare-kontakty.html (http://pocitace-a-internet.blogspot.com/2015/03/jak-synchronizovat-kalendare-kontakty.html)