Fórum Root.cz
Ostatní => O serveru Root.cz => Téma založeno: Pavouk106 24. 04. 2012, 19:51:02
-
Já chápu, že z reklamy jsou všichni živi, ale mít na linuxově založeném serveru fullscreen reklamu na Microsoft® Private Cloud... :-)
Doufám, že to máte alespoň královsky zaplacené ;-)
-
Myslis, ze si Root ty reklamy nejak vybira? Tuhle ano, tuhle ne.... Ty reklamy dodava nejaky reklamni server. Nevim, proc to tu porad nekdo musi resit.
-
Celý svet je zamorený odpadom:plastové fľaše, tetra-packové obaly, výfukové plyny, splašky, M$..
Aj preto sú ľudia nútení separovať odpad, používať katalyzátory, čističky odpadový vôd, adblock..
-
a tam nelze provozovat linux? Ja se uz pekne dlouho nesetkal, ze by nekdo rypal do linuxu, zato do MS furt nekdo rypa :)
-
Chodit sem nemusíš ;D ty servery nějakou elektřinu žerou a ti lidi, co se o ty servery starají taky musí jíst :o
-
Mě ta držka také štve, ale ber to tak, že nám (linuxákům) platí M$ provoz serveru, abysme se mu tady mohli občas vysmívat. A nebo jako varování, jak bys také mohl dopadnout, nebýt Linuxu ;D
-
Zaprvé: Název tématu „To snad ne!“ je velmi nevhodný (http://petrkrcmar.blog.root.cz/2009/03/09/pomoc-aneb-jak-nepsat-nazvy-diskusi/). Změnil jsem ho na něco rozumného.
K reklamě: Jak píše Radovan, berte to tak, že Microsoft platí provoz linuxového zpravodajského serveru. Rozhodně nijak nezasahuje do obsahu, jak jste si asi všimli, nevychází tu žádné pochvalné články, ódy, ani jsme nepřešli na HyperV a Internet Explorer. Microsoft si tu platí reklamu dlouhodobě (co já vím asi od roku 2003), není to žádná novinka.
-
nevychází tu žádné pochvalné články, ódy, ani jsme nepřešli na HyperV a Internet Explorer. Microsoft si tu platí reklamu dlouhodobě (co já vím asi od roku 2003), není to žádná novinka.
ale proc pak mezi clanky jsou jejich komercni sdeleni - http://www.root.cz/pr-clanky/privatni-cloud-od-microsoftu-monitoruje-i-aplikace/ - byt treba oznacene ... jinak nemam sam problem, v zivote sem jejich reklamu nevidel (adblock) ani ten odsuzovanej kolotoc dole (opet adblock :) ) vlastne jsem to napsal jen proto, ze tu clanky vychazi, ale ja jsem stejne ani jeden z tech pr necetl (a diky za to oznaceni v titulku, to doufam zustane i v budoucnu).
-
Ano, PR články jsou forma reklamy. Je to reklama textová a podle mě tedy celkem příjemná.
Používání Adblocku není moc věc, se kterou bych se chlubil. Proč? Protože. (http://petrkrcmar.blog.root.cz/2009/06/08/proc-neni-internetova-reklama-totez-co-letaky/)
-
Na Adblock mame evidentne rozdilnej nazor, tak to holt v zivote chodi.
-
Petr Krčmář: Pěkný článek, ten jsem si měl najít a přečíst před odesláním úvodního příspěvku. Hned jsem zahlasoal pro "Nepoužvám". Já osobně chápu význam reklam a nemám potřebu je blokovat, ale někdy jsou fakt otravné a způsob jejich zobrazení nešťastný. Přetrpíme fullscreen MS Private Cloud a budeme doufat, že nám zase na nějakou dobu fullscreen reklama nepřijde :-)
-
Z diskuse pod zmíněným článkem vyplývá zejména to, že není problém ani tak v obsahu reklamy (jestli je to zrovna na neoblíbeného výrobce oken, pilulky proti erekci nebo Český sen) ale ve FORMĚ: tj. blikající, putující, fullscreenová reklama, která několikanásobně zpomaluje načítání stránek a roztáčí hlučné větráky u levných notebooků.
Čím více bude této formy reklamy, tím více ji budou čtenáři blokovat nebo omezovat návštěvu stránek. V obou případech zřejmě dojde ke snížení příjmů pro redakci a potenciální ohrožení existence. Takže systém požírá sám sebe a může fungovat jen v určité oblasti rovnováhy mezi mírou inzerce a znechucením čtenářů.
Pak je ještě druhý model (který považuji za pravděpodobnější), a to že čtenářů médií, kteří cíleně reklamu blokují je minimum a zbytek to stejně konzumuje bez ohledu na možství, takže se vlastně nic moc neděje a všichni mohou být spokojení.
-
môj názor na Microsoft je veľmi jednoduchý - je to spoločnosť, ktorá niečo vyrába a predáva. aby sa to predávalo, tak treba reklamu. Jedna možnosť je zaplatiť si ju v telke, iná možnosť je podporovať napríklad linuxový server.
Poviem príklad. Mám jednoduchý web o knihách (http://knihy.rs-design.sk). Logicky sú tam hlavne knižky. Ak by tam chcel mať Microsoft veľkú reklamu, tak by som sa mohol ďalej venovať tomu, čomu sa venovať chcem - a vďaka reklame by som mal tú námahu z nejakej časti zaplatenú.
Mám tam priamo dohodnutú reklamu s jedným eshopom. Oni majú reklamu na viditeľnom mieste a tým sa starajú aj o to, aby mali ostatní tie knižky zadarmo. A nemám problém ich odporučiť, však si pomáhame navzájom, tak prečo nie?
-
Arthur: Potíž je, že my tu reklamu nekreslíme, nevymýšlíme a nezadáváme. Nám to přijde jako hotová věc a jedná se o ceně. (To nedělá redakce, ale obchodní oddělení vydavatele.) Je logické, že zadavatelé chtějí stále agresivnější reklamu, my bychom chtěli jen nějakou decentní, textovou, ale nezáleží to na nás.
Pak je tu další problém „davových slibů“. Takové to: „kdyby to bylo tak, tak já bych“. Dřív všichni řvali, že jim vadí klasické bannery a že textová reklama by byla lepší. Dnes jsou bannery na ústupu, ale stejně všichni blokují i textové boxy od Google.
Co se týče počtu blokovačů, tak to máme změřené, ale mám zakázáno to zveřejnit. Ale velmi byste se divili. Reálně to zasahuje do ekonomiky Roota, ale neuděláme s tím nic.
-
myslím, že práve redakcia by to mohla ovplyvniť. možno je to scifi, ale keby sa dalo v nastaveniach profilu prepnúť medzi tromi režimami, tak by to bolo veľmi fajn.
1. režim - bežný, všetky reklamy (predvolené)
2. režim - nenáročné reklamy áno, mega blikajúce "flashoviny" nie
3. režim - bez reklám, tu je číslo účtu, pošlite nám niečo
-
A kde vidite tu reklamu? Ja tady vidim jenom komercni sdeleni od MS. Nemam AdBlock a ani nevim o tom, ze by neco takovyho pro elinks existovalo.
-
...
Co se týče počtu blokovačů, tak to máme změřené, ale mám zakázáno to zveřejnit. Ale velmi byste se divili. Reálně to zasahuje do ekonomiky Roota, ale neuděláme s tím nic.
Přiznávám se.
Ale už mne to vážně štvalo.
-
Pokud jde reklama ignorovat (přehlížet), dělám to. AdBlock a podobné věci neplánuju používat, dokud bude prohlížeč schopný fungovat i na netbooku v pohodě (flash na netbooku nemám vůbec). Jakmile uvidím citelné zpomalení i bez flashe, budu to nějak řešit.
Takže na root.cz sice na reklamy neklikám, ale všechny je vidím a kliknout si můžu, kdybych chtěl. Na reklamu ve foru jsme si taky zvykli. Jen by mohla mít víc příspěvků, když je stálým členem :-D Myšleno číslo u počtu příspěvků, ne, že by forum mělo být plné reklam :-D
linux_luser: elinks mi nic neříká (možná bych si měl nafackovat, co? :-) ), ale ta reklama vyskočí teoreticky jednou za den při prvním přístupu na root.cz.
-
Stano: ano, to je sci-fi. Je to další „davový slib“ - „já bych vám něco poslal, kdyby“. Tohle nefunguje, už se to zkoušelo na mnoha místech. Patrick Zandl nedávno psal o tom, jak se mu prodával ebook (http://www.lupa.cz/clanky/jak-jsem-prodal-vice-knizek-nez-stieg-larsson/) (mimochodem moc dobrý, četl jsem). Měl tam taky možnost „pokud jste to někde stáhli, zkuste mi poslat pár korun“. Nikdo to neudělal (nepočítám dva jeho kamarády, to není dav). A to bylo vždycky slibů, jak by autorovi každý poslal stovku. Nesmysl, tohle nikdo dělat nebude. Je jednodušší se na to vykašlat, nebo si v případě webu zapnout Adblock.
-
Co se týče počtu blokovačů, tak to máme změřené, ale mám zakázáno to zveřejnit. Ale velmi byste se divili. Reálně to zasahuje do ekonomiky Roota, ale neuděláme s tím nic.
Jo, v případě ROOTa je zřejmě podíl čtenářů schopných reklamu odblokovat mnohem vyšší než např. u iDNESu.
Každopádně je fakt, že jsem doposud o těchto konsekvencích takto nepřemýšlel, takže zkusím v adblocku povolit reklamu na ROOTovi, abych podpořil svůj oblíbený portál a uvidím, jak dlouho to vydržím :-). No, MS mi nevadí (pokud s tím nemusím pracovat), instalovat flashplayer snad není morální povinností uživatele, takže bych to viděl nadějně ...
-
Díky. Souhlasím s názorem na Microsoft, taky mi nevadí, když jeho produkty nepoužívám. Před pár dny se mě nějaký člověk ptal, jakou verzi Windows používám a když jsem mu řekl, že nikde ve svém okolí takový systém nemám, nevěřícně zíral :-).
K Flash playeru jsem se vyjadřoval už ve výše odkazovaném blogpostu, taky tu nenažranou věc nemám rád a používám Flashblock. Ale reklamy neblokuji nikde. Ovšem znám lidi, kteří to mají jako sport. „Jé, reklama, klik klik a už není. Hehehe“. To je špatně.
-
Mně osobně reklama tohoto typu vůbec nevadí a klidně přspěju do counteru návštěvnosti. Navíc si myslím že spousta IT profesionálů je multiplatformních a nejen ortodoxní nenáviděči a haniči všeho co není OpenSource a rozhodně to neuráží tolik jako třeba reklama na výhodnou půjčku nebo křovinořez i když je to server o unix-like. Spíše jsem nepochopil smysl té vtíravé příspěvkové reklamy ve fóru kde se mi nic nezobrazuje a jenom to překáží :).
-
Zobrazují se tam textové reklamy od Google. Pokud je tam nemáš, asi něco blokuješ. Teď je tam normálně vidím.
-
Ok, tak je možné že na firemní síti to je blokované. Já si pamatuji, když se řešili ony reklamy prvně tak to normálně fungovalo, ale už dlouho jsem tam nic neviděl. Vědomky jsem rozhodně nic neblokoval tak to zčeknu ještě doma.
-
kde ste prisli na to že Root je linuxovo zalozený server? v hlavicke je napisane Informace nejen ze sveta linuxu to snad hovori za vsetko. Open source neni len linux, aj MS niektore svoje produkty vypustil pod open source licenciou. A mimochodom Microsoft je jednym z najvacsich prispievatelov do jadra linuxu http://www.dsl.sk/article.php?article=12351
-
To je sice pravda, ale jen dočasně, protože ladil Hyper-V v linuxovém jádře (http://www.root.cz/zpravicky/microsoft-je-jednim-z-nejvetsich-prispevatelu-do-linuxu/). Microsoft se nezabývá vývojem linuxového jádra, jen do něj přidal vlastní ovladače k virtualizaci.
Každopádně platí, že o technologiích značky Microsoft píšeme jen okrajově, pokud se s nimi děje něco významného nebo se nějak dotýkají linuxového (chcete-li obecně unixového) světa. Takže článek „Jaký je nový MS Office 3000“ na Rootu nečekejte. Ale něco jako „Microsoft otevřel zdrojové kódy Internet Exploreru“ už se tu objeví. Třináct let stará filosofie Roota (http://www.root.cz/clanky/o-co-tady-bezi/) se v tomhle ohledu nezměnila.
-
blizz:
to je tak neskutečně zavádějící...
jak psal Petr Krčmář, oni ho museli spravovat, protože vývojáři linuxu jim řekli, že jejich virtualizaci prostě vypustí, když se o ten svůj kod nebudou starat...
-
Četl jsem tu někde termín "vymlouvat se na vytížení linky" reklamami. No, když mám k dispozici jen mobilní připojení s celkem drsným omezením (naštěstí se to nestává často, ale tu a tam přeci jenom ano), tak jsem schopen tolerovat jen textovou reklamu. Normálně mi třeba ani obrázek nebo banner nevadí. Ale jakmile něco hýří ostrými barvami a bliká mi to do obličeje, je mi to velmi nepříjemné, bohužel takto agresivních reklam je příliš na to, abych vedle nich pokaždé klikal na "block this content". Proto používám adBlock, šetří to můj čas i nervy.
-
Blokuju prakticky veškeré reklamy:
Krom toho, že blokuju ve výchozím stavu veškerý javascript blokuju navíc:
* Flashovou reklamu (resp. na flash mám whitelist, kam se žádná reklama nedostane), navíc je to neskutečně otravné a datově náročné. Pokud se tam navíc objeví nějaká zvuková stopa, zpravidla mám náladu střílet.
* Animovanou reklamu - viz flashová reklama
* Obrázkovou reklamu - pokud jsem připojený přes mobil, šetřím každý kB. A nezlobte se, ale nebudu to pořád jak debil přepínat.
* Textovou reklamu načítanou ve framu z jiného serveru - chci si otevřít root.cz, vážně nemám zájem aby i správce strojů na facebook.com, twitter.com, googleadservices.com a podobně věděl, že jsem si root.cz otevřel.
* Na Androidu všem aplikacím, které nepotřebují přístup k internetu (nebo to vypadá že není důvod aby ho měly) to taky zaříznu, v důsledku toho se mi nezobrazuje ani reklama v Android aplikacích.
Jestli mě kvůli tomu bude někdo považovat za parazita, prosím. Já se za to nestydím.
-
Já mám na Rootu zablokovanou hlavičku a patičku na spřátelené servery. Stránka tak vypadá mnohem lépe. To určitě placené není, já na to neklikal. A reklamu neblokuji. Jo štve mne taková ta vyskakovací na úvodní stránce. Kdysi se tu psalo, že se zobrazí jen jednou, ale to bude asi za předpokladu zapnutých cookies. Já mám však prohlížeč nastaven tak, aby si po zavření nic nepamatoval, takže jí vidím pokaždé. Ale to není žádná tragédie. Ten server musí prostě z něčeho žít.
-
Samozřejmě je to vázané na cookies. Není jiný způsob, jak si s uživatelem spojit, že už reklamu viděl. Netýká se to ale jen té titulní reklamy, ale i mnoha dalších. Velmi často je reklama nastavená tak, že se třeba v článku ukáže každému čtenáři jen jednou denně. Pokud ale máte vypnuté cookies, ukazuje se vám pořád.
-
Jestli mě kvůli tomu bude někdo považovat za parazita, prosím. Já se za to nestydím.
No, já ještě extra krom AdBlocku extra blokuji polské dementy z firmy Gemius v /etc/hosts, a to i tam, kde AdBlock nemám. Protože sorry, ale několik minut na načtení toho jejich šmíráckého pokladu čekat nehodlám. (Ostatně, zablokování FB, Twitteru a spol. urychlé načítání stránek na mobilu o desítky sekund!)
-
Jak tak sleduji roota, podobná diskuse se opakuje min. jednou do roka. :)
Proč web zaměřený na linux zobrazuje reklamy na Microsoft?
Moje otázka je, proč ne? Root je technický linuxovým směrem zaměřený web, ne agitka proti Microsoftu. Argumentovat, že je to přeci ten zlý, ďábelský obr, co... Co že nám to vlastně zlého dělá? Ano, soudí se o patenty, asi tak jako spousty jiných firem. Ale to je tak asi vše. Argumenty typu, je to od MS, takže je to fuj, působí trochu pubertálně. I já byl puberťák a dobře si pamatuji, jak jsem měl podobné názory a jak jsem si s RedHat 6 připadal jako rebel. :)
Dlouhodobě používám Windows, Linux i MacOSX (občas i jiné systémy), co je zrovna po ruce/potřeba/nutno. Microsoft a jeho produkty, to je prostě jen jiné prostředí, jiný ekosystém, jeden z mnoha.
Co se reklam týče, tak souhlasím s tím, že blokovat je nefér vůči provozovateli webu, autorům článků. Dělají pro mne službu, za kterou se nějakým způsobem platí. Nic není zadarmo. Ano, jsou weby, kde na odstavec textu připadá 5 blikajících reklam se "zaručenou výhrou iPhonu", ale takové weby málokdy poskytují nějakou hodnotu. K takovým se root neřadí, tak nevidím důvod, proč reklamu blokovat. Podobné je to i třeba na Androidu, kde reklama je pro spoustu vývojářů jediný způsob nějakého výdělku z aplikací (donedávna i případ ČR). Argument malé popustnosti dat, popř. FUPu je v dnešní době dle mého názoru otázka mizivého procenta čtenářů. V takovém případě stačí vypnout Flash. Takové AdWords příliš kapacity neuberou, stejně jako pár gif/png obrázků navíc.
-
Mne uz akekolvek nadvanie na Microsoft zneje ako trolling. A popravde, uz mi tak zacina zniet kazde nadavanie. Linux je slobodny svet a alternativny svet. Mozem si vybrat, co len chces. Ludi ako RMS povazujem za slepych a co sa tyka Linusa, tak po jeho rozhovoroch ho povazujem za velmi rozumneho. Tato tema sa skor podoba ala RMS, aspon u mna. Velmi si vazim principy ale je sakra rozdiel medzi slepymi a rozumnymi principmi.
-
Já to beru tak, že díky Microsoftu tu máme Linux, protože kdyby jejich produkty byly tak úžasné, asi by nebylo třeba dalšího operačního systému. Navíc, jak už tu bylo psáno, dá se pracovat i s jejich produkty, jen to vyžaduje jiný způsob přístupu. Takže s reklamou na microsoft nemám žádný problém. Navíc.: "informace nejen ze světa Linuxu". ;)
-
No, to je velká otázka, jestli by bez Microsoftu nebyl Linux. Původně projekt GNU vznikl jako svobodná náhrada unixových systémů. To ještě Windows byly na houbách. Že se to dneska po vzoru moderního desktopu přetočilo na jinou stranu (desktopový Linux), je už věc vývoje.
-
Pochopitelně jsem to myslel v souvislosti s desktopem. Jestli si to dobře pamatuji, tak Linus začal na tom pracovat, protože se mu systém Unixu líbil, ale byl drahý a nemohl si ho dovolit ... takhle nějak jsem to někde četl, než jsem zkusil svůj první Linux ... ale to už bude nějaký pátek. ;D
-
Člověk by neřekl, co dokážu vyprovokovat za diskuzi :-D Aniž bych to tak zamýšlel... Jen jsem chtěl poukázat na to, že je zvláštní, aby měl MS reklamu na Linuxovém serveru, nic víc... A kde jsme nakonec skončili ;-)
-
Zkusil jsem vypnout Adblock a nechat jen Flashblock... Vydržel jsem půl dne... Bylo neuvěřitelně otravné...
Je jasné, že reklama musí zaujmout. Ale to snad jde i decentnějším způsobem.
*://ad.*
*://ads.*
*://adx.*
*://adv.*
*/ad/*
*/reklama/*
*add.js*
*gemius.js*
*&view=ad&*
||gemius.pl^
||adocean.pl^
||im.cz^
||doubleclick.net^
||googlesyndication.com^
||advantage.as^
||google-analytics.com^
||gmodules.com^
||billboard.cz^
||smartadserver.com^
||googleadservices.com^
||toplist.cz^
||scorecardresearch.com^
||quantserve.com^
||impact.as^
||ovh.net^
||webtrendslive.com^
||miton.cz^
||navrcholu.cz^
||media.bestofmicro.com^
||net4ge.net^
||collective-media.net^
||kontera.com^
||addthis.com^
||adidnes2.bbmedia.cz^
||idot.cz^
||hdmag.cz^
||bbelements.com^
||ads2.czc.cz^
||stats.wordpress.com^
||tely.cz^
||linkbox.argonit.cz^
||webtrends.com^
||argonit.cz/tmp/64bit.js
||facebook.net^
||macromedia.com^
||out.sklik.cz^
||etargetnet.com^
||statcounter.com^
||etarget.cz^
||facebook.com^
||twimg.com^
||nasdum.cz/content/and-bannery/*
||f.root.cz/shared/js/monitoring.js?*
||fbcdn.net^
||adform.net^
||semnicneposilejte.cz^
||h.imedia.cz^
||novinky.cz/hitcounter.gif
||frontend.argonit.cz/pokus/*
||openx.bpa.cz^
||twitter.com^
||toplist.sk^
||filmopolis.cz/upload/banner/*
||bloggergadgets.googlecode.com^
||widgetsplus.com^
-
napadla ma jedna trochu zvláštna vec... a rád by som vedel váš názor... čo takto napríklad 2-3 dni v mesiaci vypnúť blokovače, kliknúť na reklamy zaujímavé i menej zaujímavé, trochu popozerať ten web... a na zvyšných 27 či 28 dní to blokovať? otvorene sa priznám, že niekedy kliknem aj na nezaujímavú reklamu.
Taktiež klikám na nové reklamy ohľadne hier. Dlhodobo hrávam darkelf.cz, všetkým travianom a podobným čertom sa vyhýbam. Keď sú však všetky nové hry kópiami travianu, tak si to pozriem, dám nejakú prehliadku a vypnem. S úsmevom si následne poviem, že toto môže dlhodobo hrávať len blázon... a individuá, ktoré chcú o tretej ráno vstávať, aby dali postaviť sýpku alebo mlyn :)
-
Celkovo, ja proti reklame od MS nič nemám. Ak si mám prečítať články a správy na Roote, tak to musí niekto napísať. Ale ten čo to píše, potrebuje nejaké ohodnotenie. A keď to napíše, musí to hodiť na nejaký server. Jednoducho aj takýto web o "nielen" open source otáča prachy. A ak MS dáva, Root by mal brať. Ešte by som dodal, že MS je iba firma, ktorá tiež otáča peniaze. Mám spravený dualboot na netbooku Win7/Ubuntu 12.04 a ten Win tam mám len preto, že tam fachajú programy, ktoré na Linux nie je možné z nejakých dôvodov portovať alebo obmeniť. Keby nemusím, Win odinštalujem, nechám Ubuntu a nič mi viac netreba.
-
Solím střídmě, s alkoholem taktéž... Pokud je něčeho rozumná míra, dá se to akceptovat, žít s tím a neobtěžuje to. Bohužel v dnešní době spousty lidí pozbývá rozumu a vnucují lidem něco co nechtějí. Do schránek, do televize, na webu... Je přirozenost se přemíře nechtěného vyhnout a nic na tom nezmění ani "dušínovské" názory redaktora Krčmáře (chápu, že root.cz zadarmo nepojede). Každý má právo použít adblock a stejně tak má každý právo nečít root.cz. Pro mě subjektivně je reklama na root.cz docela v pohodě (až na fullscreen reklamu a slabě označené PR články).
-
Já si třeba nemyslím, že by PR články byly slabě označeny. Jinak občas mě upozornily na nějaké zajímavé věci ... reklama v této formě mi nevadí, spíš jsem rád, že tu jsou.
-
to Diskobolos
Ale zrovna tak si musí dobře uvědomit, jaký dopad jeho chování může mít například na kvalitu či četnost článků zde na rootu se nacházejících.
Už se to tady několikrát řešilo abyla navrhována placená verze bez reklam etc. Je to pořád dokola totéž. Mně by třeba nevadilo si klidně připlatit, kdyby to znamenalo zvýšení počtu příspěvků, byť třeba, jak spousta lidí často hlása do světa v diskuzích, zbytečných a neprofesionálních. Přesně kvůli podobnejm řečem se na psaní spousta lidí raději vykašle, než aby museli potom místo konstruktivní diskuze a objektivní kritiky číst nadávky a schazování jeho snahy pseudo expertů, kteří si chodí léčit své mindráky sem na server se zapnutým adblockem a sami nikdy žádnej článek nenapíší. Spousta chronických stěžovačů o rootu kolikrat mluvi jako o svem majetku a povazuji za urazku sve osoby existenci jakekoliv reklamy. Ono je hrozne jednoduche porad brat a nic nedat.
-
Placeny pristup uz v Cesku davno neni novinka.. Osobne jsem mel takhle predplaceny reflex a pred casem jsem sel do placeneho pristupu na specnaz.cz, - tam to bylo reseno formou nahrati kreditu a platbou do cca 5 korun za clanek.. Myslim ze zrovna root by se touto cestou mohl vydat take.. Otazkou je zda by to slo pod internetinfem, jehoz business model je zalozeny na prodeji reklamy.. (z nehoz take vyplyvaji ruzne vice ci mene neprijemne prostredky typu poutace na lidi s
vyrazkou v zapati stranky atd..)
Adblock na rootu pouzivam a nepripadam si kvuli tomu nejak blbe, microsofti reklamy fakt nemusim, odkazy na nesmysly* na vitalii uz vubec ne.
*abych byl konkretni, naposledy me prastil do oci clanek ktery hovori o tom, ze uzivate-li homeopatika, je nutne cistit si zuby homeopatickou zubni pastou.
-
Petr Krcmar: neda sa zariadit, aby tu bolo viac PR clankov a menej otravnej flashovej reklamy? PR clanky (oznacene ako inzercia) mi nevadia a ked su napisane dobre, tak sa clovek dozvie aj nieco viac ako ze produkt firmy XY je ten najlepsi.
-
To bohužel není možné. Jak už jsem psal výše, s reklamou přichází zadavatel. Ten určuje podobu a dodává materiály. Ani mu nekreslíme bannery, ani nepíšeme PR články. Tohle přijde jako hotová věc. Televize si taky nemůžou vymýšlet, jak bude vypadat příští reklama na mobilního operátora. Dostanou spot, dohodne se cena a pouští se.
-
Jak tu byla řeč o AdBlocku, tak bych řekl, že proti tomu se bojovat nedá. Nevím přesně jak to funguje, nikdy jsem se o to nezajímal, tak mě kdyžtak opravte:
"Adblock blokuje (nestahuje a nezobrazuje) vše, co je uloženo v jakémsi centrálním blacklistu (asi je jich víc, nevím)".
Pokud by došlo na legislativní změnu, že by se adblock a podobné věci zákonem zakázaly, jak to chcete sledovat? Stačilo by, aby tu reklamu normálně stáhl (provozovateli se zaznamená zobrazení) a to že ji prohlížeč nevykreslí nebo ji vykreslí třeba s výškou 0px (takže nevykreslí :-)) už přece nejde nějak zjistit, ne? Pokud přítomnost pluginu nenabonzuje prohlíčeč - to by se ale taky dalo obejít. Firefox i Chromium jsou OSS, takže kdokoli může udělat patch...
Jak to vůbec sledujete teď?
-
off topic: tím, že by tu reklamu stáhl, by ztratil půlku důvodu, proč jej používat. ;)
-
Boleq: Ony existují nějaké drastické metody, jak to řešit. Třeba vyhodit čtenáře, který si reklamu nestáhl a podobně. Ale to samozřejmě dělat nechceme. Teď se to měří tak, že se jednoduše vezme počet zobrazení stránek vs. počet načtených reklam. Rozdíl jsou blokovači.
Ono totiž technicky vzato nejde o to, jestli čtenář tu reklamu skutečně viděl, to se změřit nedá. Důležitější je, že si ji stáhl a pomocí měřícího kódu udělal „zářez“. Ten měřící kód dostává taky klient a kontroluje si tím, kolikrát se skutečně reklama ukázala, kolik lidí na ni kliklo a podobně.
-
Mně se normálně zobrazovaly ty dvě reklamy na jobs.cz, ta na 64bits.eu a dole těch pět na Internet Info. Včera jsem byl zvědavý, o co přicházím, tak jsem si v Opeře odblokoval ten polský server a začala se mi k tomu zobrazovat ještě flashová reklama na IBM. Je to sice teď trochu pomalejší (nemám extra rychlý internet), ale žít se s tím dá. Jestli to rootu pomůže...
-
off topic: tím, že by tu reklamu stáhl, by ztratil půlku důvodu, proč jej používat. ;)
No já právě nevím... AdBlock používám. Na rootu jsem si ho teda vypnul, tady jsou ty reklamy ještě snesitelné, ale bez něj je to jinak strašně otravné. Nedokážu se soustředit na čtení článku, pokud na mě po stranách něco bliká, nedej bože, když to začne produkovat zvuky. Hlavní důvod proč adblock používám je toto. O stažená data navíc mi nejde.
Boleq: Ony existují nějaké drastické metody, jak to řešit. Třeba vyhodit čtenáře, který si reklamu nestáhl a podobně. Ale to samozřejmě dělat nechceme. Teď se to měří tak, že se jednoduše vezme počet zobrazení stránek vs. počet načtených reklam. Rozdíl jsou blokovači.
Ono totiž technicky vzato nejde o to, jestli čtenář tu reklamu skutečně viděl, to se změřit nedá. Důležitější je, že si ji stáhl a pomocí měřícího kódu udělal „zářez“. Ten měřící kód dostává taky klient a kontroluje si tím, kolikrát se skutečně reklama ukázala, kolik lidí na ni kliklo a podobně.
Takže kdyby adblock fungoval tak, že by reklamu stáhl, ale nezobrazil, tak by vlastně byli všichni spokojení, že? Čtenáře by reklama nerušila a provozovatel by měl "zářez" (=peníze) za stažení. Možná by stálo za to autorům adblocku navrhnout nějakou takovou option v nastavení...
-
Určitě by v takovém případě ale nebyl spokojen ten, kdo za reklamu zaplatil nemalé peníze.