Fórum Root.cz
Hlavní témata => Software => Téma založeno: Ijacek_cz 09. 12. 2022, 21:15:34
-
Zdravím,
lidičky nevíte někdo o něčem na tvorbu a správu dokumentů? Něco jako šablonovací systém na dokumenty. Jde mi vícemeně o tvorbu dokumentace, konkrétně hlavně o revize. Drtivá většina dokumentů se skládá z různých opakujících se částí. Tvorba něčeho takového je pak jen přehlídkou CTRL+V a CTRL+C plus pár řádků textu. Představoval bych si že si vyberu nějakou šablonu do které pak nasypu předdefinované bloky a trochu učešu. Myslím, že tohle je tak časté, že už to někde musí být vyřešené. Díval jsem se po nějaké wiki a bookstack, ale to je asi špatná cesta...
-
Sphinx (Docutils): reStructuredText/Markdown (MyST); pomocí direktiv rozšiřitelné o cokoliv např. o templaty (https://ericholscher.com/blog/2016/jul/25/integrating-jinja-rst-sphinx/). Alternativně pak AsciiDoc + jejich tooling.
-
A něco trochu víc uživatelsky přívětivého by nebylo ;D ? Jsem jen blbej elektrikář :D, prokousal bych se tím, ale tolik času tomu věnovat nemohu.
-
Asciidoc: pozri https://asciidoctor.org/ a nad tym https://antora.org/ (asciidoctor pouzivam, antora som neskusal).
-
https://www.mkdocs.org/
https://gohugo.io/
-
A něco trochu víc uživatelsky přívětivého by nebylo ;D ? Jsem jen blbej elektrikář :D, prokousal bych se tím, ale tolik času tomu věnovat nemohu.
Aha, tak to pak zkus Word kamaráde.
-
A něco trochu víc uživatelsky přívětivého by nebylo ;D ? Jsem jen blbej elektrikář :D, prokousal bych se tím, ale tolik času tomu věnovat nemohu.
Jsi na blbém fóru. Informatici v ČR zrovna tvorbu dokumentace moc nemusí a tak ji nedělaj. Zkusil bych nějaké fóra jestli existují např. právníků, apod.. prostě profese které dokumenty tvoří.
-
Co toto:
Office 365 - Word - Revize
Tzn. jestliže chceš sledovat změny v jednom dokumentu (souboru).
-
https://www.mediawiki.org/
videl som to v real life pouzite na dokumentaciu projektov. podla mna to bude stacit.
-
Děkuji za nápady. Vyzkouším a uvidím. Případně se něco pokusím uplácat :)
Pro upřesnění bych si představoval něco jako nějaký okleštěný redakční systém. Vyberu typ dokumentu, z DB se načte nějaká kostra do které vyberu z adresáře klienta jehož údaje se doplní na správná místa. Stejně tak vyberu lokace a zařízení kterých se to týká. Doplním omáčku kolem a očekávám PDF a dokument uložený někde kde se dá snadno vyhledat. Historii dokumentu sledovat nechci. Jak se jednou vytvoří, tak zůstane.
Mimochodem právníci používají Word a kopírovat a vložit. A bohužel to občas podle toho vypadá... Sám jsem byl svědkem dlouholetého insolvenčního řízení v řádu stovek milionů kde v dokumentech byly celé strany z jiného případu a ve výsledku i jiné poškozené osoby a nikoho to za ty roky netrápilo... :o
-
Jeste bych navrhnul Obsidian, sablony to umi a ma to spoustu pluginu, treba by se to dalo pouzit.