Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: Lukyy 09. 06. 2021, 21:42:18
-
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte zkušenosti se studiem na FITu? Jediné co jsem o té škole slyšel bylo to, že tam hodně vyhazují studenty kvůli matice a také kvůli nedostatku znalostí ze sš v oblasti IT.
-
myslím, že by Vás mohlo zajímat toto - https://forum.root.cz/index.php?topic=23111.msg332041 , je tam víceméně spousta odpovědí na Vaše otázky.
-
Matika je tam docela normalni (analyza, diskretka, algebra, statistika), tuhle kombinaci najdes na kazdy kvalitnejsi VS. Ano, matika je slozita a ano, malo lidi je schopnych/ochotnych se ji naucit.
Ze SS se nevyzaduji zadne IT znalosti, vsechno se da naucit from scratch. Ale samozrejme, ze predchozi znalosti se hodi.
-
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte zkušenosti se studiem na FITu? Jediné co jsem o té škole slyšel bylo to, že tam hodně vyhazují studenty kvůli matice a také kvůli nedostatku znalostí ze sš v oblasti IT.
Takhle to nefunguje. Na technické VŠ vždycky chodily různé skupiny studentů - gympláci měli výhodu v matice a fyzice, studenti z průmyslovek zase měli lepší znalosti v daném oboru. To ale neznamená, že z principu danou zkoušku nemohl zvládnout student z gymplu, SPŠ nebo i učňáku s maturitou, akorát se holt musel o něco víc snažit.
Základem je mít přehled o rozsahu daného učiva, sehnat si vhodná skripta a hlavně co nejvíce materiálů z cvičení, případně příkladů, které se na zkouškách vyskytovaly a ideálně se je naučit řešit (a pochopit). Nechodil jsem na FIT, ale na FEL v době, kdy tam působilo docela dost učitelů, kteří pak na FIT přešli. Včetně spravedlivého a drsného prof. (tenkrát doc.) Tvrdíka a jeho obávaného předmětu Paralelní systémy a algoritmy https://vzdelani.fandom.com/wiki/36PAR_Paraleln%C3%AD_syst%C3%A9my_a_algoritmy , který myslím na FITu v této podobě ani není. Je potřeba se zajímat, co se chce u zkoušky a na zápočet a věnovat tomu dostatek péče.
-
Takhle to nefunguje. Na technické VŠ vždycky chodily různé skupiny studentů - gympláci měli výhodu v matice a fyzice, studenti z průmyslovek zase měli lepší znalosti v daném oboru. To ale neznamená, že z principu danou zkoušku nemohl zvládnout student z gymplu, SPŠ nebo i učňáku s maturitou, akorát se holt musel o něco víc snažit.
Základem je mít přehled o rozsahu daného učiva, sehnat si vhodná skripta a hlavně co nejvíce materiálů z cvičení, případně příkladů, které se na zkouškách vyskytovaly a ideálně se je naučit řešit (a pochopit). Nechodil jsem na FIT, ale na FEL v době, kdy tam působilo docela dost učitelů, kteří pak na FIT přešli. Včetně spravedlivého a drsného prof. (tenkrát doc.) Tvrdíka a jeho obávaného předmětu Paralelní systémy a algoritmy https://vzdelani.fandom.com/wiki/36PAR_Paraleln%C3%AD_syst%C3%A9my_a_algoritmy , který myslím na FITu v této podobě ani není. Je potřeba se zajímat, co se chce u zkoušky a na zápočet a věnovat tomu dostatek péče.
Souhlas, jsem nejspíše stejný ročník, taky mám FEL. Když jsem promoval, tak akorát FIT vznikal. Ale princip bude podobný, nejspíše už bez elektrotechniky v nižších ročnících. PARy byla selekce před magisterskými státnicemi, kdo je dal, většinou i odstátnicoval.
-
..že tam hodně vyhazují studenty kvůli matice a také kvůli nedostatku znalostí ze sš v oblasti IT.
pokud se tam něco nezměnilo, tak minimálně v nižších ročnících se tam "IT" neučí. Jede se tam algoritmizace, datové struktury, programování. Se vším se začíná dost od začátku a nejsou tam žádné hard dependence na sš učivo.
Mno a s tou matikou - to je spíš tak, začíná se zvolna, a tak leckomu nedojde, že už nejde o lážo-plážo takové to domácí počítání z gymplu, kde se jede rekreačním tempem i s ohledem na "humanitně zaměřené" spolustudenty. Na FIT/FEL člověk vynechá dvě tři přednášky, a než se vzpamatuje, je tu zkouškové. true story.
-
Hmmm...
Mám tam syna - dodělává bakalářku a někdy v srpnu bude dělat státnice - jinak vše hotovo. Pokud mohu posoudit tak je +- normální škola, které je potřeba se věnovat a dá se u toho zvládnout sport a nějaká rozumná dívčina - která chápe, že občas je potřeba se učit.
Zdá se, že nejvíc zabrat dala jedna matematika (myslím, že ve 4. nebo 5. semestru) a programování (v 6. semestru dělali omezený, ale stále funkční filesystem v C++). Nicméně, pokud se tomu dá nějaký čas - ne začít týden před termínem odevzdání - dá se to zvládnout.
Jako většina škol - VŠ je 80% o "železném" zadku a 15% o zájmu a 5% o talentu...