Fórum Root.cz
Hlavní témata => Software => Téma založeno: fortran1986 21. 04. 2020, 23:31:40
-
Ktorý 3D modelovací SW je podľa vás najvhodnejší pre človeka, ktorý sa nikdy nevenoval 3D grafike? Ani podobný smer neštudoval?
Nechcem 3D modelovanie na fulltime, je to skôr len taký doplnkový skill k Unreal Enginu (ktorý sa teraz školím online). Súčasťou unreal engine je 3D Editor a v ňom je možnosť naimportovať a pracovať s 3D objektami vytvorenými v rôznych modelovacích softwaroch.
Preferoval by som sw, ktorý bude pre mňa ako začiatočníka natoľko intuitívny, že s ním budem schopný pracovať prakticky hneď aspoň na nejakej primitívnej úrovni (pripúšťam - možno sú moje predstavy naivné). Čo by ste mi doporučili?
Je ich ako maku napr:
- 3D Studio Max
- Blender
- Cinema 4D
- Houdiny
- Maya
- ZBrush
- SketchUp
Každopádne neskôr si kúpim školenie aj na toto, ale teraz by som sa rád naplno venoval Unreal Enginu a C++. Nebolo by zlé, keby to fungovalo aj v Linuxe aj vo Windows (ale neni to podmienka).
Pozn: Mám doma aj wacom tablet na kreslenie perom namiesto myšky (zatiaľ som ho nevyužil) to by tiež bolo fajn keby podporovalo.
-
jsem linuxak, chtel jsem si to zkusit, takze jednoznacne blender.
koukl jsem na par videi a uz jsem dokazal zdeformovat kouli.
-
jsem linuxak, chtel jsem si to zkusit, takze jednoznacne blender.
koukl jsem na par videi a uz jsem dokazal zdeformovat kouli.
Ahoj vďaka za tip. Teraz som pozeral fóra unreal vývojárov a tam tiež najviac odporúčajú ten Blender. Pár ich odporúčalo aj 3DSMAX a Maya. A ešte boli odporúčania na dve nové Rocket 3F a Modo. Nainštalujem všetky (ak majú trial) a vyskúšam ten najelpší ale na 99% pojdem do Blenderu. Len by ma zaujímalo či má aj nejaké nevýhody oproti komerčným 3D softwarom.
Jednu som našiel vraj vyhladzovacie skupiny nie sú skupinami:
You do have to live with some downsides like smoothing groups not being groups and therefore a little less intuitive to use, but other than this its pretty perfect...
Ešte tak vedieť čo sú to tie vyhladzovacie skupiny :D
-
https://en.wikipedia.org/wiki/Smoothing_group
takze ja to chapu tak, ze je to skupina vsech ploch, ktere maji na stycne hrane hladky prubeh (prvni derivace jsou stejne).
valec je tedy ze 3 techto skupin, obal + dno + dno.
-
Pro ucely 3D tisku (coz je asi neco jineho nez chcete) jsem si na jednoduche veci zvykl pouzivat www.tinkercad.com
Neni to na "presnou" praci, spis takove humpolacke modelovani, ale daji se v tom opravdu hodne snadno udelat jednoduche veci tohoto typu: https://pasteboard.co/J4XSDwe.png (upravovano asi 3x, nez jsem trefil spravne rozmery aby to v praxi bylo pouzitelne).
-
Zdravím, nejlepší je Blender:
- je zadara,
- funkče o dost lepší než konkurence, obzvlášť Autodesk Maya, 3dsmax...
- multi platformní Linux, Windows, Mac no problem,
- nový real-time render eevee nemá konkurenci.
;-) takže tak.
Pokud je potřeba něco parametrické ala 3d tisk, tak Autodesk Fusion 360 - startupová licence (do limitu 100 000$ je fréé).
-
Obávám se, že startupová licence Fusion360 je již zrušená, free je jen DIY nekomerční použití.
-
Obávám se, že startupová licence Fusion360 je již zrušená, free je jen DIY nekomerční použití.
Není... https://www.autodesk.com/campaigns/fusion-360/startups (https://www.autodesk.com/campaigns/fusion-360/startups) ... 10sekund google
"Businesses must generate less than $100,000 USD in gross annual revenue (including parent entities) and have a valid website or transact on a social media or digital platform"
-
Omlouvám se, licence měnili letos v únoru, hodně utáhli šrouby. Myslím si, že v dalším kole zruší startupovou licenci úplně. $100k obrat je hodně málo.
-
Omlouvám se, licence měnili letos v únoru, hodně utáhli šrouby. Myslím si, že v dalším kole zruší startupovou licenci úplně. $100k obrat je hodně málo.
Nemyslím si, pokud máš obrat za rok větší než 2,4 mil. (BTW už se musíš přihlásit k DPH atd... to moc živnostníků neděla a nebo se o to aspoň snaží),... tak licenci za rok cca 13k fakt řešit nemusíš... ;D ;D ;D
Je to určeno malým živnostníkům, dyi kutilů a tytrubkářům co dělají vidae a propagují to zadara.
-
A existuji nastroje ktere umi:
- exportovat 3D STEP soubor ?
- nacist PDF (2D)
V opensource se to moc nevidi.. sem tam potrebuji ale vymodelovat nejakou soucastku pri navrhovani tistaku.
-
RDa: moc ne, je to dost tragedie. Ja to delam tak, ze misto PDF mam DXF, z toho vyextruduju STL a to pak pouzivam.
Nekde jsem se tu presne na takovou vec ptal a skoncil jsem u toho, ze si nejspis udelam nejaky programek, ktery bude umet z DXF vytahat vrstvy a ruzne z toho modelovat. OpenSCAD mi prislo ze neumi chytre prave ty rezy ve vice vrstvach.
-
Nemyslím si, pokud máš obrat za rok větší než 2,4 mil. (BTW už se musíš přihlásit k DPH atd... to moc živnostníků neděla a nebo se o to aspoň snaží),... tak licenci za rok cca 13k fakt řešit nemusíš... ;D ;D ;D
Je to určeno malým živnostníkům, dyi kutilů a tytrubkářům co dělají vidae a propagují to zadara.
Ono to není tak jednoduché. Licence pro startupy má dost velká omezení (fa již musí existovat, ale ne více než 3 roky (což většina malých živnostníků nesplní), mít web s nějakým povídáním, aby to Autodesk odkýval, nikde není dané, že tu licenci opravdu udělí.
Jenže produkt se často navrhuje ještě před založením startupové firmy, ta se založí až po otestování trhu. Musím z vlastní zkušenosti, dělám na takové věci, kterou bych rád, aby byla komerční, ale dokud to potenciálním klientům nedám do rukou, nepředvedu a jim se to nebude líbit, nemá smysl zakládat firmu/web atd. Takže DIY licence... to ovšem nesplňuje.
-
Pre začiatočníka je veľmi dobrý program onshape. Je zadarmo online verzia www.onshape.com. Na youtube je perfektný návod v češtine od Richarda Mrázka.
-
Pre začiatočníka je veľmi dobrý program onshape. Je zadarmo online verzia www.onshape.com. Na youtube je perfektný návod v češtine od Richarda Mrázka.
+1
-
Ono to není tak jednoduché. Licence pro startupy má dost velká omezení (fa již musí existovat, ale ne více než 3 roky (což většina malých živnostníků nesplní), mít web s nějakým povídáním, aby to Autodesk odkýval, nikde není dané, že tu licenci opravdu udělí.
Jenže produkt se často navrhuje ještě před založením startupové firmy, ta se založí až po otestování trhu. Musím z vlastní zkušenosti, dělám na takové věci, kterou bych rád, aby byla komerční, ale dokud to potenciálním klientům nedám do rukou, nepředvedu a jim se to nebude líbit, nemá smysl zakládat firmu/web atd. Takže DIY licence... to ovšem nesplňuje.
Uplne nechapu co se tu resi. Pro nauceni se to je zdarma, na to se myslim ptal puvodni tazatel. Autodesk vykonava autorska prava, rozhodl se jak se rozhodl, ostatni maji tri moznosti:
- akceptovat licenci tak jak je a zakoupit/nebo pouzivat ve free rezimu kdyz je to mozne
- neakceptovat ji a Fusion360 nepouzivat
- bez nabyti prava k uziti CAD pouzivat; pak by bylo ale dobre si priznat jak to je
-
Také to nekritizuji, jen říkám, že Autodesk tu licenci postupně zpřísňuje a že startupová licence není až tak zajímavá, jak by se na první pohled zdálo.
-
Odporucam Blender.
-
dělal jsem v 3D Studiu a Sketch a trochu znám Mayu, 3D Studio zabere rok než se to naučíš dobře....
-
Jednoznačně Blender - nejen modelování, texturování, rigování, animování, kompozitor, jednoduchý videoeditor,stále se zlepšující nástroj pro motion tracking, progresivní renderer Cycles,... ve kterém lze vytvářet profesionální modely (např. do her), animované filmy nebo např. fyzikální simulace.
Pro pohodlné ovládání programu je doporučován grafický tablet. V práci jsem používal XP-Pen Deco 03 drawing pad (https://www.xp-pen.com), to Lko bylo super když jsem měl 2 monitory vedle sebe. že můžete využívat změny tlaku hrotu pera a nemusíte některé atributy štětců neustále ručně přenastavovat.
-
Pozor kostlivec!!!!