Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: JanekP 28. 05. 2018, 16:39:02
-
Ahoj,
znám celkem dost dobře javu, nějaké frameworky k ní... Ale nutno podotknout, že by mě velmi lákalo programovat hry. Zkušenosti mám akorát tak lib gdx... Nicméně otázka je, jak to funguje v ČR, když bych chtěl něco takového programovat? Jaké jazyky? Co se konkrétně učit? Unity? C#? C++? Je vůbec reálné se tímto v ČR uživit? Nebo je jistější jít tou více "safe" cestou - tj webové aplikace?
Díky :-)
-
Obojí je otročina za málo peněz.
-
Obojí je otročina za málo peněz.
Jo jo, takovej Java vývojář si přijde jen na průměrných 150k. To je fakt otročina pro opice.
-
Obojí je otročina za málo peněz.
Jo jo, takovej Java vývojář si přijde jen na průměrných 150k. To je fakt otročina pro opice.
Podle mě myslel jako otročinu vývoj her či webových aplikací.
Fórum je plné 150k pro javisty při práci pro korpec (banku)
-
Unity a C#, pokud chces delat hry (pripadne Unreal s C++ nebo umirajici CryEngine). Jinak pro herni enginy (u nas je nejznamejsi asi Bohemka a 2K co na necem takovem delaji) obecne stale C++ s kopou znalosti matematiky, grafiky apod. Oboji urcite delat nemuzes a nebudes.
Programovani her je obecne otrokarina, ale pokud tomu propadnes, muze to byt i zabava. Nevyhodu vidim v tom, ze herni studia jsou obecne nestale, prace neni tolik jako u web veci a penize jsou trochu mensi.
-
hlavně matematiku.
A teď vážně, MATEMATIKU
a pak nějaký jazyk .. nejlépe C++ ( fakt je nejvíce využíván u her, a pokuď umíš C++ tak další ti při učení přijdou jako hračka )
-
Co se konkrétně učit?
Těžko říct, záleží na tom, jaké hry. Bez ohledu na jazyk (nejčastější bude asi C++) je pro vývoj pokročilejších her rozhodně více než vhodné mít znalosti z fyziky a umělé inteligence.
-
python ;D
-
Jestli nejsi javaman, tak zkus unity 3d, na internetu je spousta tutoriálů a kurzů. Jestli jsi javaman, tak se nejdřív nauč angličtinu.
-
A co to je vývoj her?
Vývoj grafického/fyzikálního enginu, případně jeho ohýbání pro danou aplikaci?
Vývoj UI?
Nebo psaní skriptů, které zajišťují konkrétní viditelné akce v té hře?
Grafika, modelování, animace a převádění věcí a akcí z reálného světa do toho herního?
Práce na příběhu/questech?
Ty poslední dvě věci už nejsou programátorská doména, tak to nejspíš dělat nechceš. Ale ty první tři rozhodně - tak co z toho tě zajímá? Každá z těch věcí používá úplně jiné jazyky a hlavně vyžaduje podstatně jiné vstupní znalosti.
Obecně :
Práce na enginech je málo a je velmi náročná.
Práce na UI je spíše také málo je také velmi nároočná.
U mnoha her pracuje jenom jeden člověk (z týmu desítek lidí), který nějak rozumí tomu, jak použít licencovaný engine třetí strany. UI v mnoha hrách buď není vůbec, nebo používá velmi jednoduchá pravidla
Práce ve skriptování úkonů ve hře bývá dost - ale není to moc kvalifikovaná práce. Není výjimkou, že polovina skriptařů jsou poloprogramátoři, co se to naučili za chodu.
Grafika atd. - téhle práce bývá na hrách hodně (většinou většina vývojového týmu), ale to není pro programátory.
A práce na příběhu - záleží na velikosti hry, ale i tohle někdy pokryje jeden člověk z velkého týmu. A zase to není programování.
-
UI v mnoha hrách buď není vůbec, nebo používá velmi jednoduchá pravidla
Myslíš UI = User Interface nebo AI = Artificial Intelligence ?
-
UI v mnoha hrách buď není vůbec, nebo používá velmi jednoduchá pravidla
Myslíš UI = User Interface nebo AI = Artificial Intelligence ?
Myslel jsem to česky.
Nicméně pokud vezmeme ještě uživatelské rozhraní, tak to je většinou na rozhraní enginu, grafiky, toho obecného skriptování a celkového vedení hry. Tipuji, že u většiny běžných her opět nebude specialista na uživatelské rozhraní.
-
Ahoj,
znám celkem dost dobře javu, nějaké frameworky k ní... Ale nutno podotknout, že by mě velmi lákalo programovat hry.................
Díky :-)
Java je dobrý jazyk pro hry. Vážně. Pro Android se programuje v Javě. Ale i to C se dá použít. I u nás v minulosti vyšla řada knih o vývoji her. Jak pro Android , tak klasických PC her. Na Tubku je řada tutoriálů, stačí pohledat.