Fórum Root.cz
Hlavní témata => Desktop => Téma založeno: mmaverikk 03. 03. 2011, 18:14:46
-
Zdarec lidi,
mám hooodně divné problém. Systém funguje v pohodě, vše jak má až na to, že jakmile nehýbu myší, tak se celý systém seká. MP3 funguje, přestanu hýbat myší (popř. nechám hrát hudbu a odejdu) a hudba se začne sekat. To samé třeba když spustím update a ono to stahuje data, vše jede v pořádku až do chvíli kdy přestanu cokoli dělat, to se stahování sekne a rozjede se až zase myší pohnu. Mám nějaký text, začnu ho mazat a uprostřed mazání se to sekne a jak pohnu myší, tak to jede dál. Mám kubuntu 10.10 včera nově nainstalované, musel jsem vyměnit graf. kartu (nvidia za ati), s nvidii vše fungovalo jak má. Ve W7 žádné problémy. Dělá to i s flash videem. Četl jsem, že to může být i kvůli podtaktování CPU při nízké zátěži, ale to nevysvětluje, že když hýbu myší, tak to jede v poho ... Máte nějaké typy??? Mám podezření na tu grafiku, ale nevidím tam souvislost se zvukem.
-
Kubuntu 10.10? Neběží ti tam na pozadí indexace souborů (tuším, že se to jmenuje Nepomuk)? To by vysvětlovalo, proč systém jede plynule, pokud něco děláš a jak odejdeš, spustí se indexace.
-
hm, tak to je dobrý typ, hned to zkusím
-
tak jsem nepomuks killnul a dělá to i tak, něco dalšího? :-)
-
Spíš bych to vypnul v Nastavení Systému -> Vyhledávací služby -> Odškrtnout "Povolit sémantický desktop Nepomuk"
EDIT: Jaké je vytížení CPU nebo aktivita disku, když se nehýbe myší?
-
tak nepomuk byl odškrtnutý a restartováno a je to pořád stejné :-(
-
ssh z druheho stroje a cumet na top a iotop?
-
Mas zapnuty swap, dost pamati? Ja som si skusal teraz opensolaris a robilo to nieco podobne, potom som zistil, ze vo vmware mam 128M iba. Ked pustis top nie je tam nieco co zere CPU? Tiez pusti a sleduj chvilu vmstat 1.
-
este som zabudol na powertop :)
-
Nic s výkonem to nebude, při tom, jak se to seká mám vytížení procesoru necelých 5% a paměť zpotřebuje jen cca 1 GB a při konfiguraci intel core2 duo 2,5 GHz a 4 GB, reps. 3 GB použitelných mi to nepřijde jako problém, navíc jak jsem psal dělá to jen při jakoby nulové zátěži a nevysvětluje to to, že když okamžitě pohnu myší, tak vše funguje jak má, dokonce to jede v pohodě i když spustím virtualbox, kde to sebere další giga paměti a jede to v poho, ale jakmile nechám být myš napokoji, tak se to skene. Nijak nevím, jestli to ještě pomůže, resp. jestli to může být tím, musel jsem odinstalovat pulseaudio, protože mi zvuk padal. Řeklo to, že pulse má chybu a přechází na alsu a ta spadla taky, ale když jsem odinstaloval pulse a jel jen přes alsu, tak to jede v poho. Tenhle problém jsem měl už od verze 9.04.
-
tak něco jsem odsledoval z "top" když to sekne vyletí Xorg kolem 20-25% CPU, sekne se to a pak jak pohnu myší, tak to spadne na 6% CPU. Pořád mě napadá, jestli to nemůže být tím tím flgrx ovladačem? Se stejným nastavením a kartoun nvidia to totiž nedělalo a je zajímavé, že to při videích na full screen nedělá, sice je ve vlc hrozný zvuk, ale v dragonu to je v poho a video se po celou dobu neseká a zvuk jede prakticky plynule ...
-
Já používám Kubuntu 10.10 64-bit, a mám ATI Radeon Mobility HD4670 a takové problémy mi to nedělá. Používám fglrx 2:8.780 - ten z repozitářů Ubuntu, jiná (novější) verze (ze serveru AMD) mi nikdy nešla nainstalovat.
Ještě bych zkusil vypnout efekty plochy.
Ovladač musí být správně nainstalován, to se pozná třeba v terminálu:
$ glxinfo
a asi na třetí řádce napíše: Direct Rendering: Yes
-
no já jsem nainstaloval ovladače, co mi nabídlo kubuntu, zkoušel jsem i vypanout efekty i nechat jen svobodné ovladače a dělalo to i tak. na glxinfo mi to vyhodilo, že to nemám nainstalové :-(
-
tak jsem si to doinstalova a direct rendering je yes, takže to by mělo být taky ok, nevím no, je to fakt divné, je to ati radeon mobility HD 3650, HW problém vylučuji, protože to ve w7 jede jak má ...
-
je to dost blbé hýbat myší celou dobu, co chceš poslouchat hudbu, nebo se jen dívat na flash video :-(
-
co sledovat iotop? (zátěž disku) - nevyletí prudce nahoru?
-
glxinfo vypíše tohle
[code]root@VBI:~# glxinfo
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: ATI
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample,
GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: ATI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_NV_swap_group,
GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_swap_group,
GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
GLX_EXT_framebuffer_sRGB, GLX_ARB_fbconfig_float, GLX_AMD_gpu_association
GLX version: 1.4
GLX extensions:
GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_swap_control,
GLX_NV_swap_group, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample,
GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_swap_barrier,
GLX_SGIX_swap_group, GLX_SGIX_visual_select_group,
GLX_EXT_texture_from_pixmap
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon HD 3650
OpenGL version string: 3.3.10237 Compatibility Profile Context
OpenGL shading language version string: 3.30
OpenGL extensions:
GL_AMDX_debug_output, GL_AMDX_vertex_shader_tessellator,
GL_AMD_conservative_depth, GL_AMD_debug_output, GL_AMD_draw_buffers_blend,
GL_AMD_name_gen_delete, GL_AMD_performance_monitor,
GL_AMD_sample_positions, GL_AMD_shader_stencil_export,
GL_AMD_vertex_shader_tessellator, GL_ARB_blend_func_extended,
GL_ARB_color_buffer_float, GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_depth_buffer_float,
GL_ARB_depth_clamp, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers,
GL_ARB_draw_buffers_blend, GL_ARB_draw_elements_base_vertex,
GL_ARB_draw_instanced, GL_ARB_explicit_attrib_location,
GL_ARB_fragment_coord_conventions, GL_ARB_fragment_program,
GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
GL_ARB_framebuffer_object, GL_ARB_framebuffer_sRGB,
GL_ARB_geometry_shader4, GL_ARB_half_float_pixel,
GL_ARB_half_float_vertex, GL_ARB_imaging, GL_ARB_instanced_arrays,
GL_ARB_map_buffer_range, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_occlusion_query2,
GL_ARB_pixel_buffer_object, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite,
GL_ARB_provoking_vertex, GL_ARB_sampler_objects, GL_ARB_seamless_cube_map,
GL_ARB_shader_bit_encoding, GL_ARB_shader_objects,
GL_ARB_shader_texture_lod, GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shadow,
GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_sync, GL_ARB_texture_border_clamp,
GL_ARB_texture_buffer_object, GL_ARB_texture_compression,
GL_ARB_texture_compression_rgtc, GL_ARB_texture_cube_map,
GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
GL_ARB_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_multisample, GL_ARB_texture_non_power_of_two,
GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_texture_rg, GL_ARB_texture_rgb10_a2ui,
GL_ARB_texture_snorm, GL_ARB_timer_query, GL_ARB_transform_feedback2,
GL_ARB_transform_feedback3, GL_ARB_transpose_matrix,
GL_ARB_uniform_buffer_object, GL_ARB_vertex_array_bgra,
GL_ARB_vertex_array_object, GL_ARB_vertex_buffer_object,
GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_draw_buffers,
GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_meminfo,
GL_ATI_separate_stencil, GL_ATI_texture_compression_3dc,
GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
GL_ATI_texture_mirror_once, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_bindable_uniform, GL_EXT_blend_color,
GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array,
GL_EXT_copy_buffer, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_direct_state_access,
GL_EXT_draw_buffers2, GL_EXT_draw_instanced, GL_EXT_draw_range_elements,
GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_framebuffer_multisample,
GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_framebuffer_sRGB,
GL_EXT_geometry_shader4, GL_EXT_gpu_program_parameters,
GL_EXT_gpu_shader4, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays,
GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_float, GL_EXT_packed_pixels,
GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,
GL_EXT_provoking_vertex, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
GL_EXT_texture_array, GL_EXT_texture_buffer_object,
GL_EXT_texture_buffer_object_rgb32, GL_EXT_texture_compression_latc,
GL_EXT_texture_compression_rgtc, GL_EXT_texture_compression_s3tc,
GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp,
GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
GL_EXT_texture_integer, GL_EXT_texture_lod, GL_EXT_texture_lod_bias,
GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object,
GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB,
GL_EXT_texture_shared_exponent, GL_EXT_texture_snorm,
GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_timer_query, GL_EXT_transform_feedback,
GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_array_bgra,
GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color,
GL_NV_explicit_multisample, GL_NV_float_buffer, GL_NV_half_float,
GL_NV_primitive_restart, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGIS_generate_mipmap,
GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays,
GL_WIN_swap_hint, WGL_EXT_swap_control
[/code]
vyčteš z toho něco?
-
iotop skoro nic neudělal jak to seklo bylo tam read disk kolem 3,75 B/s
-
jednu věc jsem vypozoroval, když jsem doinstaloval pulseaudio, tak se video sekalo všude, ale po odinstalování v dragonu jedou videa v poho, ale mp3, flash, a video ve vlc se pořád sekají