Fórum Root.cz

Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: Venca 21. 03. 2017, 01:54:43

Název: Reklamace disku WD
Přispěvatel: Venca 21. 03. 2017, 01:54:43
Dobry vecer,

Reklamoval jsem WD disk, reklamace me byla uznana a vyrizena (oprava výměnou).
Jestli se nepletu nemohou mi ze zakona dat repasovany disk nebo uz pouzity.
Ale zajimalo by me jestli to vubec poznam muze opravna kam chodi WD disky upravit SMART informace tak ze udela s disku novy?
Název: Re:Reklamace Disku WD
Přispěvatel: Hampl 21. 03. 2017, 03:47:18
To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...
Název: Re:Reklamace Disku WD
Přispěvatel: Ina 21. 03. 2017, 04:08:55
To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Na nový kus nedostaneš novou záruční lhůtu, ale pokračuje ta stará. Tj. pokud ti zbýval rok, máš na vyměněný disk záruku pouze rok.
Název: Re:Reklamace Disku WD
Přispěvatel: Sten 21. 03. 2017, 04:45:22
Dobry vecer,

Reklamoval jsem WD disk, reklamace me byla uznana a vyrizena (oprava výměnou).
Jestli se nepletu nemohou mi ze zakona dat repasovany disk nebo uz pouzity.
Ale zajimalo by me jestli to vubec poznam muze opravna kam chodi WD disky upravit SMART informace tak ze udela s disku novy?

Můžou, pokud na to přistoupíte :) Podle § 2169 OZ můžete požadovat dodání „nové věci bez vad“. To nejspíš (není k tomu judikát) znamená ve stejné kvalitě, jako jste kupoval původně. Použitý by to tedy mohl být jen v případě, že jste předtím koupil obdobně použitý nebo s takovou výměnou souhlasíte. Taková informace by navíc měla být obsažena v kupní smlouvě (pokud jste takový koupil) či reklamačním protokolu (pokud jste souhlasil s takovou výměnou).

SMART jsou hodnoty čtené z firmware, takže změnou firmware určitě jdou přepsat.

To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Pokud se s prodejcem nedohodnete jinak, pokračuje původní záruční doba. Doba reklamace se do ní nepočítá.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: qwertz 21. 03. 2017, 07:16:43
Vážení. Je-li vada neopravitelná (kupující dostal nový disk), je pouze na zákazníkovi, kteoru z následujících možností si vybere:
- výměna součásti (v tomto případě nelze)
- sleva (v tomto příapdě nedává smysl)
- dodání nové věci bez vad
- odstoupení od smlouvy (vrácení peněz)

Volba je na zákazníkovi a nikoliv na prodávajícím. Při dodání nové věci však běží původní záruční doba (doba řešení eklamace se nepočítá). Protto se vždy vyplatí vzít peníze a koupit si nové zboží. V případě IT se tato výhoda kombinuje s neustále klesajícími cenami HW.
Název: Re:Reklamace Disku WD
Přispěvatel: NooN 21. 03. 2017, 08:52:40
To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Na nový kus nedostaneš novou záruční lhůtu, ale pokračuje ta stará. Tj. pokud ti zbýval rok, máš na vyměněný disk záruku pouze rok.
Ak ti ho opravili, zaruka pokracuje.
Na novy kus mas novu zaruku.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: MalyTomi 21. 03. 2017, 09:13:50
NooN: Nema, v CR plati, ze aj ked dostanes novy kus, tak pokracuje stara zaruka. http://skolaspotrebitele.cz/vymena-zbozisoucasti-pri-reklamaci-a-nova-zaruka/
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: j 21. 03. 2017, 09:19:14
NooN: Nema, v CR plati, ze aj ked dostanes novy kus, tak pokracuje stara zaruka. http://skolaspotrebitele.cz/vymena-zbozisoucasti-pri-reklamaci-a-nova-zaruka/

V CR se to dela tak, ze za neopravitelny kus si nechas vyplatit penize (na coz mas ze zakona narok) a za ty penize si obratem koupis disk novy, takze mas novou zaruku. Viz qwertz.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: fdfdgfdg 21. 03. 2017, 10:07:31
Volba je na zákazníkovi a nikoliv na prodávajícím.
Volba neni na zákazníkovi.

Podle zákona v případě, že zboží neodpovídá jakosti dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel nárok na bezplatné odstranění vady, v souladu s § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. V okamžiku, kdy by oprava věci nebyla možná, vzniká nárok na výměnu věci za novou identickou věc v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Pokud však ani to není možné (např. stejná věc již není na trhu), může spotřebitel odstoupit od smlouvy a podnikatel je povinen vrátit peníze.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: macík 21. 03. 2017, 10:37:45
Chtělo před odesláním si tam "neviditelným inkoustem" udělat značky na jednotlivé části, něco jako rodiče podepisují dětem boty ve školce. ale to už chtělo řešit před odesláním. Případně alespoň detailně nafotit, třeba se odhalí detaily na PCB (jiný tvar kuliček cínu)
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Venca 21. 03. 2017, 11:24:21
Takze muzu rict ze novy disk nechci ale ze chci penize a dostanu je ?
Nemusim ten novy disk prijmout?
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: fdfdgfdg 21. 03. 2017, 15:00:47
Takze muzu rict ze novy disk nechci ale ze chci penize a dostanu je ?
Nemusim ten novy disk prijmout?
Po třech stejný závadách nebo čtyrech jiných můžeš požadovat peníze. Do té doby platí co jsem napsal výš.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: fdfdgfdg 21. 03. 2017, 15:04:21
Chtělo před odesláním si tam "neviditelným inkoustem" udělat značky na jednotlivé části, něco jako rodiče podepisují dětem boty ve školce. ale to už chtělo řešit před odesláním. Případně alespoň detailně nafotit, třeba se odhalí detaily na PCB (jiný tvar kuliček cínu)
Proč to dělat? Disk má sériové číslo a dokud se vrátí opravený kus se stejným sn tak je všechno z jejich strany ok. Problém nastává když disk neopravý a pokusí se ti dát jiný, starý kus. Tam je chyba a můžeš požadovat nový bezvadný kus a pokud nebude k mání tak můžou rozhodnout o vrácení peněz.

Prostě vždy oprava, výměna za nový a pak až vracení peněz (kromě opakované reklamace kde můžeš požadovat odstoupení od smlouvy po třech resp. čtyrech opravách).
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Tuxik 21. 03. 2017, 15:42:13
Pokud se něco nezměnilo, což si nemyslím, tak je to takhle:
- pokud bylo zařízení dodané vadné a nikdy jej z tohoto důvodu nebylo možné použít, je možné okamžitě žádat vrácení peněz
- vrácení peněz lze požadovat už u DRUHÉ reklamace, pokud se jedná o STEJNOU závadu, případně u třetí reklamace, pokud se jedná o jiné závady
- pokud nemůže být zařízení opraveno, je možné žádat vrácení peněz, v souvislostí s tím také platí, že pokud je reklamace řešena výměnou za nový kus, běží nová záruka
- pokud byla reklamace vyřízena opravou původního kusu, záruka se prodlužuje pouze o dobu, kdy bylo zařízení v reklamaci

Přesně proto třeba operátoři opravovali telefony stylem, že vyměnili kompletně všechno, ale dali to do starého case - jednalo se o opravu, ne o výměnu.

A vše platí pouze pro zákazníka fyzickou osobu.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: j 21. 03. 2017, 15:45:22
...
Nikolivek, precti si to znova. A neplkej tu laskave podobny blaboly.

V prvnim 1/2 roce se automaticky libovolna vada povazuje za vadu, ktera na zbozi byla jiz v okamzik prodeje, a tudiz je mozne automaticky odstoupit od smlouvy - bez dalsiho reseni cehokoli.

V dalsim (minimalne) roce a pul pak zalezi, zda jde o vadu podstatnou* - pak lze opet od smlouvy odstoupit, nebo o vadu nepodstatnou, pak se lze dohodnout na sleve/oprave a odstoupit lze pouze v pripade, ze prodejce nestihne 30 denni lhutu. Ovsem zpusob pozadovaneho reseni je treba uvest vzdy predem = automaticky rikam, ze chci vratit penize.

Nadto lze (specielne v pripade elektroproduktu, IT obzlvaste) vpohode uspet i s argumentaci, ze komponenta nabizena vymenou neni identicka = nema stejne parametry, protoze ja mam treba monitor vybrany podle zcela konkretni revize, a jiny ani stejny model proste nechci, protoze vim, ze parametry jsou vyrazne jine.

A mimochodem, zamitnuti reklamace po vice nez 3 dnech taky neni mozne. Protoze prodejce ma na rozhodnuti o reklamaci maximalne prave 3 dny. Zbytek ma na vyreseni = opravu nebo vymenu.

*Vada podstatna je deklarovana jako takova, o ktery kdybys vedel ze ji zbozi ma, tak si ho nekoupis, tzn zcela 100% vsechny vady typu "nefunguje to".
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: qwertz 21. 03. 2017, 17:19:11
Neplkejte tu nesmysly.

Zákazník má nárok na opravu vady. Není-li to možné, je volba na něm - tj. může zvolit vrácení peněz (není povinen souhlasit s výměnou). Je pouze nutné, aby svou volbu prodávajícímu sdělil bez zbytečného odkladu - tj. při podání reklamace, nebo po oznámení ze strany prodávajícího, že vada je neopravitelná (v tu chvíli si musí vybrat). Solidní obchod se ptá dokonce dopředu už při sepisování reklamačního protokolu.

Pokud zvolí výměnu, dle záruční lhůta běží původní (nová záruční lhůta skončila se starým občanským zákoníkem)
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Dhcbdj 21. 03. 2017, 18:55:06
Neplkejte tu nesmysly.

Zákazník má nárok na opravu vady. Není-li to možné, je volba na něm - tj. může zvolit vrácení peněz (není povinen souhlasit s výměnou).
Neplkej nesmysly a neplas hejly. Zakaznik si rozhodne nemuze vybirat zda vymenu nebo vraceni penez. To ze napises do reklamacniho protokolu ze chces prachy neznamena, ze je dostanes protoze se reklamace ridi pravidly.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1075817-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou

http://m.penize.cz/reklamace/310074-reklamace-v-roce-2016-jak-na-to-abyste-uspeli-a-co-si-nenechat-libit

http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html


Nemá-li předmět koupě vlastnosti stanovené zákonem nebo smlouvou, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Dhcbdj 21. 03. 2017, 19:00:56
Pokud se něco nezměnilo, což si nemyslím, tak je to takhle:
- pokud bylo zařízení dodané vadné a nikdy jej z tohoto důvodu nebylo možné použít, je možné okamžitě žádat vrácení peněz
- vrácení peněz lze požadovat už u DRUHÉ reklamace, pokud se jedná o STEJNOU závadu, případně u třetí reklamace, pokud se jedná o jiné závady
- pokud nemůže být zařízení opraveno, je možné žádat vrácení peněz, v souvislostí s tím také platí, že pokud je reklamace řešena výměnou za nový kus, běží nová záruka
- pokud byla reklamace vyřízena opravou původního kusu, záruka se prodlužuje pouze o dobu, kdy bylo zařízení v reklamaci

Přesně proto třeba operátoři opravovali telefony stylem, že vyměnili kompletně všechno, ale dali to do starého case - jednalo se o opravu, ne o výměnu.

A vše platí pouze pro zákazníka fyzickou osobu.
Zmenilo se asi vsechno.
- prvni bod. Takove pravo nikdy neexistovalo.
- ne opravdu je to TRETI a CTVRTA
http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html
jestliže reklamujete věc, v tomto případě tašku, potřetí pro opakovaný výskyt té samé vady, máte skutečně právo již od smlouvy odstoupit a žádat vrácení kupní ceny zpět. Tento nárok se opírá o ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, kde je stanoveno, že při opakovaném výskytu vady má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou, tj. právo na výměnu či vrácení peněz. Přičemž opakování vady je ustálenou rozhodovací praxí soudů vykládáno jako alespoň tři stejné vady či čtyři různé.
- nemas pravo pozadovat penize a nebezi nova zaruka
http://skolaspotrebitele.cz/vymena-zbozisoucasti-pri-reklamaci-a-nova-zaruka/
- gratuluji, jeden bod mas spravne ...
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: qwertz 21. 03. 2017, 19:13:08
Neplkej nesmysly a neplas hejly. Zakaznik si rozhodne nemuze vybirat zda vymenu nebo vraceni penez. To ze napises do reklamacniho protokolu ze chces prachy neznamena, ze je dostanes protoze se reklamace ridi pravidly.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1075817-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou

http://m.penize.cz/reklamace/310074-reklamace-v-roce-2016-jak-na-to-abyste-uspeli-a-co-si-nenechat-libit

http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html


Vy jste mi tedy srandista. Váš první odkaz je z roku 2013, tj. z doby dnes již neplatné právní úpravy. Váš druhý odkaz je z loňska, a potvrzuje přesně to, co jsem napsal já. Dovoluji si proto sitovat váš vlastní zdroj:


<CITACE>:
"....Co se týče způsobu vyřízení reklamace, bude zásadní, jestli představuje vada podstatné, nebo nepodstatné porušení kupní smlouvy.

Podstatné porušení smlouvy je takové, že kdybyste o něm věděli dopředu, zboží nekoupíte, protože nemá důležité vlastnosti, které od něj očekáváte nebo které prodejce sliboval. Prodávající musel vědět, že by spotřebitel věc nekoupil, kdyby pozdější výskyt této vady předvídal. Ostatní porušení smlouvy jsou nepodstatná.
....
Při podstatném porušení smlouvy se můžete rozhodnout, jestli si přejete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo úplně odstoupit od smlouvy. ..."
<KONEC CITACE>.

Rozporovat tvrzení měkoho jiného a podkládat to zdroji dokládající, že má pravdu, je skutečně bizarní  ;D
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Dhcbdj 21. 03. 2017, 19:37:30
Nebudu to psat tucne. Nicmene "podstatne poruseni smlouvy" v zadnem pripade neni zavada produktu. Podstatne poruseni je treba kdyz vyrobce zamlci vlastnosti vyrobku nebo uvede zakaznika v omyl a prodana vec neplni co by mela z principu fungovani.

Bezna reklamace v zadnem pripade neni podstatne poruseni smlouvy.

Chapis chlupacku nebo to potrebujes tucne????
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Dhcbdj 21. 03. 2017, 19:40:11
Neplkej nesmysly a neplas hejly. Zakaznik si rozhodne nemuze vybirat zda vymenu nebo vraceni penez. To ze napises do reklamacniho protokolu ze chces prachy neznamena, ze je dostanes protoze se reklamace ridi pravidly.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1075817-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou

http://m.penize.cz/reklamace/310074-reklamace-v-roce-2016-jak-na-to-abyste-uspeli-a-co-si-nenechat-libit

http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html


Vy jste mi tedy srandista. Váš první odkaz je z roku 2013, tj. z doby dnes již neplatné právní úpravy. Váš druhý odkaz je z loňska, a potvrzuje přesně to, co jsem napsal já.

...

Rozporovat tvrzení měkoho jiného a podkládat to zdroji dokládající, že má pravdu, je skutečně bizarní  ;D
Tak je asi skoda ze ses nedostal k tretimu odkazu ...

Nemá-li předmět koupě vlastnosti stanovené zákonem nebo smlouvou, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: qwertz 21. 03. 2017, 19:54:18
To je skutečně diskuze jak s idiotem. Nastudujte si zákon a pak mudrujte:


Občanský zákoník č.89/2012 Sb:

Práva z vadného plnění:

§ 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.


Jestli neumíte číst, vraťte se do základní školy, protože když je někde napsáno, že "kupující si zvolí", znamená to kupodivu, že kupující si zvolí....
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: milujiapple 21. 03. 2017, 21:20:49
Občanský zákoník č.89/2012 Sb:

Práva z vadného plnění:

§ 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

...
To je skutečně diskuze jak s idiotem. Nastudujte si zákon a pak mudruj (budu ti tykat protože na to máš věk):

Nemá-li předmět koupě vlastnosti stanovené zákonem nebo smlouvou, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: Sten 21. 03. 2017, 21:26:28
Mícháte tu dvě různé části OZ: právo z vadného plnění dle § 2106 a právo z vadného plnění dle § 2169. Každá má jiné možnosti řešení, první (při podstatném porušení smlouvy) umožňuje kupujícímu vybrat si, jestli odstoupí od smlouvy nebo ne, druhé jen pokud to nejde řešit výměnou.

A teď kdy se co použije. První se týká obecné koupě, druhé koupě zboží spotřebitelem. Protože to druhé je specialita, má přednost před prvním a při koupi zboží spotřebitelem se preferuje to, ale (ve smyslu § 2169) pouze pro plnění, které nevyhovuje § 2161; v takovém případě kupující nemůže od smlouvy odstoupit. Pokud by ale šlo např. o dodání jiné věci či padělku či jde o záruku při koupi ne-spotřebitelem (např. na IČO), nejde o vadné plnění dle § 2161, ale o vadné plnění dle § 2099 a použije se § 2106; tehdy kupující může od smlouvy odstoupit.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: PavelCCD 21. 03. 2017, 21:28:46
Občanský zákoník č.89/2012 Sb:
...
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
...
Jestli neumíte číst, vraťte se do základní školy, protože když je někde napsáno, že "kupující si zvolí", znamená to kupodivu, že kupující si zvolí....
Tak že všechny reklamace se daji řešit vrácením peněz ... to zní velmi pravděpodobně a asi to tak bude.
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: milujiapple 21. 03. 2017, 21:32:17
Mícháte tu dvě různé části OZ: právo z vadného plnění dle § 2106 a právo z vadného plnění dle § 2169. Každá má jiné možnosti řešení, první (při podstatném porušení smlouvy) umožňuje kupujícímu vybrat si, jestli odstoupí od smlouvy nebo ne, druhé jen pokud to nejde řešit výměnou.

A teď kdy se co použije. První se týká obecné koupě, druhé koupě zboží spotřebitelem. Protože to druhé je specialita, má přednost před prvním a při koupi zboží spotřebitelem se preferuje to, ale (ve smyslu § 2169) pouze pro plnění, které nevyhovuje § 2161; v takovém případě kupující nemůže od smlouvy odstoupit. Pokud by ale šlo např. o dodání jiné věci či padělku či jde o záruku při koupi ne-spotřebitelem (např. na IČO), nejde o vadné plnění dle § 2161, ale o vadné plnění dle § 2099 a použije se § 2106; tehdy kupující může od smlouvy odstoupit.
děkuji
Název: Re:Reklamace disku WD
Přispěvatel: qwertz 22. 03. 2017, 07:10:13
Mícháte tu dvě různé části OZ: právo z vadného plnění dle § 2106 a právo z vadného plnění dle § 2169. Každá má jiné možnosti řešení, první (při podstatném porušení smlouvy) umožňuje kupujícímu vybrat si, jestli odstoupí od smlouvy nebo ne, druhé jen pokud to nejde řešit výměnou.

A teď kdy se co použije. První se týká obecné koupě, druhé koupě zboží spotřebitelem. Protože to druhé je specialita, má přednost před prvním a při koupi zboží spotřebitelem se preferuje to, ale (ve smyslu § 2169) pouze pro plnění, které nevyhovuje § 2161; v takovém případě kupující nemůže od smlouvy odstoupit. Pokud by ale šlo např. o dodání jiné věci či padělku či jde o záruku při koupi ne-spotřebitelem (např. na IČO), nejde o vadné plnění dle § 2161, ale o vadné plnění dle § 2099 a použije se § 2106; tehdy kupující může od smlouvy odstoupit.

V tom případě beru zpět a zůčastněným se omlouvám.