Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: vyvojar 25. 10. 2016, 13:16:11

Název: Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: vyvojar 25. 10. 2016, 13:16:11
Zajímavé hry na pc/konzole/mobily/tablety/... mají docela úspěch na službách jako Kickstarter. Co kdybych makal třeba 2 měsíce čistě jen na tom udělat maximálně poutavou ukázku ze hry a nějaký povídaní okolo toho a teprve po úspěchu na kickstarteru, kde bych chtěl třeba 200k USD, bych to začal opravdu vyvíjet? Asi to ničemu neodporuje, ne?
Název: Re:Začít aktivně vyvíjet až po úspěchu na Kickstarteru či podobné službě?
Přispěvatel: zboj 25. 10. 2016, 13:40:30
Zajímavé hry na pc/konzole/mobily/tablety/... mají docela úspěch na službách jako Kickstarter. Co kdybych makal třeba 2 měsíce čistě jen na tom udělat maximálně poutavou ukázku ze hry a nějaký povídaní okolo toho a teprve po úspěchu na kickstarteru, kde bych chtěl třeba 200k USD, bych to začal opravdu vyvíjet? Asi to ničemu neodporuje, ne?
Mnozí to takto dělají, ovšem když to zabere, je pak důležité ten konečný produkt opravdu vyvinout a dodat. Celkem dost týmů na kickstarteru sice nakonec slíbený produkt vyrobí, ale díky špatnému prvotnímu odhadu nákladů nakonec vzhledem k příliš nízké zafixované ceně i tak prodělají kalhoty (bezprostřední zkušenost).
Název: Re:Začít aktivně vyvíjet až po úspěchu na Kickstarteru či podobné službě?
Přispěvatel: JardaP . 25. 10. 2016, 15:15:23
Tak jestli to chcete vyvijet sam, tak preju hodne stesti. To vam u vetsi hry tak na 20 let vydrzi. Asi byste mel chti vic, jak tech 200k.
Název: Re:Začít aktivně vyvíjet až po úspěchu na Kickstarteru či podobné službě?
Přispěvatel: j 25. 10. 2016, 17:58:36
...prodělají kalhoty (bezprostřední zkušenost).
Daleko castejs to proste nikdy nedodelaji. Jinak osobne bych na "slib" ze nekdo neco mozna udela neprispel ani tu povestnou zlamanou gresli. Zcela bez ohledu na to, kdo ten slib dava. Specielne prave u her. Staci se rozhlidnout, odklady, nedodelky, sliby funkcionalit, ktery ve hre nikdy nebudou ...
Název: Re:Začít aktivně vyvíjet až po úspěchu na Kickstarteru či podobné službě?
Přispěvatel: vana-hb 25. 10. 2016, 19:14:33
Zajímavé hry na pc/konzole/mobily/tablety/... mají docela úspěch na službách jako Kickstarter. Co kdybych makal třeba 2 měsíce čistě jen na tom udělat maximálně poutavou ukázku ze hry a nějaký povídaní okolo toho a teprve po úspěchu na kickstarteru, kde bych chtěl třeba 200k USD, bych to začal opravdu vyvíjet? Asi to ničemu neodporuje, ne?
Já s do dneška myslel, že to je důvod proč Kickstarter a podobné služby existují. jasně že žádáš peníze a pak pracuješ. Kdyby byl produkt hotový tak přeci nemusíš žádat peníze ... .
Název: Re:Začít aktivně vyvíjet až po úspěchu na Kickstarteru či podobné službě?
Přispěvatel: Iviak 25. 10. 2016, 19:39:44
jasně že žádáš peníze a pak pracuješ. Kdyby byl produkt hotový tak přeci nemusíš žádat peníze ... .
Robia sa tam aj hardware-ové projekty a neviem si predstaviť, že by som nejak s jedným prototypom rozbehol veľkovýrobu bez peňazí, if you know what i mean.

Vývojár: To vážne chceš opiť ľudí rožkom? akože urobím pekné video a za to dostanem kopec peňazí? Na kikstarteri ti video nestačí, pokiaľ viem musíš mať projekt nejak rozbehnutý, aktualizovať ho aby si ukázal, že na tom naozaj pracuješ... Ale možno si mýlim kickstarter s indiegogo
Název: Re:Začít aktivně vyvíjet až po úspěchu na Kickstarteru či podobné službě?
Přispěvatel: vana-hb 26. 10. 2016, 19:28:53
jasně že žádáš peníze a pak pracuješ. Kdyby byl produkt hotový tak přeci nemusíš žádat peníze ... .
Robia sa tam aj hardware-ové projekty a neviem si predstaviť, že by som nejak s jedným prototypom rozbehol veľkovýrobu bez peňazí, if you know what i mean.

Vývojár: To vážne chceš opiť ľudí rožkom? akože urobím pekné video a za to dostanem kopec peňazí? Na kikstarteri ti video nestačí, pokiaľ viem musíš mať projekt nejak rozbehnutý, aktualizovať ho aby si ukázal, že na tom naozaj pracuješ... Ale možno si mýlim kickstarter s indiegogo
Jednak, v Čechách machrujou s angličtinou tak pětiletí, na Slovensku je to asi vyšší věk.

A pak by mě zajímalo, do jaké rozpracovanosti se dá dotáhnout počítačová hra v jednom člověku a bez peněz? To bych opravdu viděl max na tu poutavou ukázku.
Název: Re:Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: Iviak 26. 10. 2016, 20:02:48
To si robíš zadek že si si tú trápnu vetu musel dať do prekladača? :D :D :D Nie považujem anglický jazyk na tomto fóre za jazyk rovnocenný slovenčine a češtine (maďarčine už nie, ale aj na maďarských fórach akosi predpokladám nejakú znalosť angličtiny :) ), takže nie nemachrujem, len som akosi prirodzene predpokladal, že to zdejší osadenstvo pochopí. Ale nie o tom je toto fórum. Peace man! (to znamená mier, po česky mír voe)

Ok, nech urobí ukážku, nech urobí video to je v poriadku, ale myslím si že prispievatelia musia mať pocit, že sa niečo deje. Pokiaľ viem tieto akcie sa robia tak, že spustíš projekt a naväzuješ kontakty, urobíš video, urobíš obrázky do hry na papieri, pozbieraš viac kontaktov, prevedieš obrázky do digitálnej podoby, predložíš príbeh... proste aby všetci videli že ti na tom fakt záleží a sanžíš sa a keď uznáš za vhodné, až potom spustíš zbieranie peňazí, lebo viac už sám nezvládneš. To som tým chcel povedať.

Takže si myslím, že spustiť projekt, urobiť krásne video s Danom Nekonečmým v pozadí naozaj nestačí. To som tým chcel povedať.
Název: Re:Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: robotron 27. 10. 2016, 08:46:31
Ty jo, hra s Danem Nekonečmým v upoutavce, to by zaplatily masy lidi, mozna i vic, nez tomu zadekovi Fukovi.
Název: Re:Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: hu 27. 10. 2016, 11:01:37
To si robíš zadek že si si tú trápnu vetu musel dať do prekladača? :D :D :D Nie považujem anglický jazyk na tomto fóre za jazyk rovnocenný slovenčine a češtine (maďarčine už nie, ale aj na maďarských fórach akosi predpokladám nejakú znalosť angličtiny :) ), takže nie nemachrujem, len som akosi prirodzene predpokladal, že to zdejší osadenstvo pochopí. Ale nie o tom je toto fórum. Peace man! (to znamená mier, po česky mír voe)

Ok, nech urobí ukážku, nech urobí video to je v poriadku, ale myslím si že prispievatelia musia mať pocit, že sa niečo deje. Pokiaľ viem tieto akcie sa robia tak, že spustíš projekt a naväzuješ kontakty, urobíš video, urobíš obrázky do hry na papieri, pozbieraš viac kontaktov, prevedieš obrázky do digitálnej podoby, predložíš príbeh... proste aby všetci videli že ti na tom fakt záleží a sanžíš sa a keď uznáš za vhodné, až potom spustíš zbieranie peňazí, lebo viac už sám nezvládneš. To som tým chcel povedať.

Takže si myslím, že spustiť projekt, urobiť krásne video s Danom Nekonečmým v pozadí naozaj nestačí. To som tým chcel povedať.

Já ti ale vůůůbec nerozumim. Co to je za řeč, lužická srbština?
Název: Re:Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: jasanek 27. 10. 2016, 11:49:07
co by ne, kdyz muze Bakala vybrat pres milion liber a slibit dodani prosinec 2015 ...

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance (https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance)
Název: Re:Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: pdx 28. 10. 2016, 12:10:55
Ahoj,
získať peniaze cez fundraising na projekt má niekoľko úskalí. V prvom rade musíš ľudí presvedčiť, že si naozaj schopný ten projekt dokončiť tak ako slubuješ. (Máš už nejaké vlastné dokončené a úspešné produkty? Pracuješ na selfmarketingu?) Veľmi pomáha keď za tebou stojí niekto známy - vývojár, grafik, proste niekto koho komunita pozná a môže mu veriť (cz.nic - turris)

Fundraising sa často používa aj ako súčasť marketingu. Gro peňazí máš od investora (ak nemáš začni s 3F - family, friends, fools) a na kickstarteri si v podstete len robíš promo (o tie peniaze až tak veľmi nejde). Ľahšie tam získaš pozornosť médií na svoj produkt, na seba atď.

Ak svojmu produktu veríš, tak si zober pôžičku, teraz sú neuveriteľne lacné a máš pokoj. Inak musíš investovať veľa (aj času) do marketingu - profi video, sociálne siete - reagovať na všetkých trollov, odpovedať na e-maily ...

Název: Re:Aktivní vývoj až po úspěchu na Kickstarteru?
Přispěvatel: pdx 28. 10. 2016, 13:34:30
Zabudol som ešte dodať, že býva požiadavka, aby si mal firmu registrovanú v štáte, kde tieto fundraisingové firmy sídlia (USA, UK). Musíš tam mať účet v banke, cez ktorý pôjdu všetky peniaze. Pre firmu a teba potom platí právo daného štátu. Takže okrem výdavkov na  marketing musíš rátať aj s týmto (právnici, vedenie účtovníctva, dane ...).