Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: Develman 31. 07. 2016, 09:37:25

Název: Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Develman 31. 07. 2016, 09:37:25
Už nějakou dobu mám v hlavě nápad na vlastní hru, ale je absolutně nemožné vytvořit sám všechny textury, modely, animace.... Chtěl bych tyto věci použít z jiné hry, ale nechci mít problémy se zákonem. Pokud bych udělal nějaký program, který by "vyexportoval" všechny potřebné assety z dané hry (uživatel by zadal cestu k adresáři ze hrou) a uživatel by byl ten, kdo ten program spouští a pak na správné místo získané assety nakopíruje, tak by to mohlo být ok ne? Ve vlastní aplikaci bych se všude vyvaroval přímého použití konkrétního assetu, ale vždycky by se používala hodnota nějakého klíče.

Např. místo abych přímo nahrával texturu abc, tak bych nejdřív šáhl do nějakého souboru pod klíčem třeba 001 a hodnota by byl název souboru s texturou. Takže jakoby ta hra by fungovala i s úplně jinýma assetama, ale vlastně je to jen kvůli tomu, abych se nikde v kódu explicitně nezmiňoval konkrétní "kradený" asset.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Kit 31. 07. 2016, 10:08:12
Podle mne je mnohem lepší primitivní design, ale vlastní. I kdyby to měl být jen bílý obdélník s nápisem. Však on se časem najde někdo, kdo to předělá na něco lepšího.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Filip Jirsák 31. 07. 2016, 10:10:01
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Když někdo v tramvaji vyvolá tlačenici, náhodou se mu při ní objeví v ruce cizí peněženka, tak ji rychle dá pryč, aby nebyl obviněn z krádeže, a na konci řetězu má někdo v ruce cizí peněženku, a vůbec netuší, jak se mu do ruky dostala, taky budou všichni tvrdit, že oni nic, jak jsem mohl krást, když nic nemám, a ten poslední, že sice má v ruce peněženku, ale jak mohl krást když majitele té peněženky vůbec neviděl a jestli majitel tvrdí, že se mu ztratila v tlačenici v tramvaji, tak je to jasné, protože já jsem v tramvaji vůbec nebyl... A stejně je to krádež. Protože nezáleží na konkrétním provedení, záleží na úmyslu a na výsledku.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: pravnik 31. 07. 2016, 10:22:05
Kopírování ale není krádež. Takže peněženky jsou úplně mimo. Prostě zkopíruje cizí práci a je zbytečné to nějak schovávat. Není to nic špatného, jen se může ozvat vlastník té práce a může mu to vadit.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: tm 31. 07. 2016, 11:43:52
Free textúr je na nete hromada, skúste tie. Podivným konštrukciám s kopírovaním textúr na strane užívateľa by som sa radšej vyhol, legálne je to všelijaké a neviete, či používateľ dotyčnú hru bude mať. Výnimkou sú prípady, kedy robíte remake binárok nejakej hry, tam sa takýto postup (kto to chce spustiť, musí mať originál súbory) používa celkom bežne.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Tany 31. 07. 2016, 11:55:23
Unity má asset store, tam si můžete stáhnout, koupit mraky už hotového. Jsou tam i k dispozici nástroje, jako je speedtree, ten byl myslím za 10 dolarů na měsíc.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Trupik 31. 07. 2016, 13:55:53
http://opengameart.org/ (http://opengameart.org/)
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Nobody (ten falesnej) 31. 07. 2016, 14:47:33
Zjevne to mozne je, viz. remaky jako Open Xcom (http://openxcom.org/) nebo Dune Legacy (http://dunelegacy.sourceforge.net/website/index.html). Nevim, jake nazvy se objevuji ve zdrojovych kodech, ale ty hry pracuji primo s datovymi soubory puvodnich komercnich her. Nicmene nejsou a nemohou byt s temito soubory distribuovane, ty si musi hrac obstarat sam, bud tak, ze hru ukradne na torrentech, nebo si ji proste koupi.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 14:50:23
Ukradne na torrentech? To jako veme celý torrentový server domů?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 17:14:39
Javamane, jenom lopatám jako ty nedochází, jak to bylo myšlené, tedy pro lopaty jako ty. Hra bude ukradená za využití P2P sítě, stačí? Nebo to chceš víc lopaťácky?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 17:18:29
Hra nejde ukradnout jinak, než jít do obchodu a vzít ji. Nejde krást hry po internetu, aniž bys je fyzicky získal. Ale to asi lopaty moc nechápou, co?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 17:28:24
Lopata jako ty nepochopí, že vývoj hry stojí nějaké úsilí a že se nejedná jen o lepení kódu v přiblblé Javě. Když tu hru stáhneš, aniž bys ji zaplatil, tak si ji ukradnul, kéž by ti někdo vyfouknul nějaký tvůj program a pak by ti řekl nějaké alibistické kecy o tom, že to není krádež, protože ti program vlastně zůstal. Nečekám, že to pochopíš, to musíš prvně dospět, což se lopatám moc nestává.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 17:33:31
Jenom lopaty míchají jabka s hruškama a přidávají emoce na podpoření faktů. Úsilí s tím nijak nesouvisí. Ani jestli je to nějaké lepení. Ani jestli je to v nejlepším jazyce na světě - Javě. Pokud se krade, tak jedna věc mění vlastníka. Neni to tak složitý. Nebo ty vždy kradeš Linux, když si jdeš pro novou distribuci? :D Lopatou se rodíš, takže opravdu už tak zůstaneš. Ale to nevadí, alespoň máš hromadu kámošů a budeš oblíbený ;)
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 17:41:22
Jenom lopata jako ty nevidí rozdíl mezí stažením distribuce Linuxu a stažením hry, u které výrobce požaduje zaplacení.

Java a nejlepší programovací jazyk? :D:D:D Nejlepší programovací jazyk by mi dovolil vyvíjet naprosto vše, což je samozřejmě trochu nesplnitelné, ale to lopatám jako ty nikdy nedojde.

Čekám další lopaťáckou argumentaci.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 17:44:56
Pokaždý to jde jiným potrubím a v případě placeného jim to i mizí ze skladů. ROFL.

Jakože když jsi lopata, tak ten jazyk by to uměl napsat za tebe? To ani Java nezvládne, sorry.

Tak snad se nějaké další lopaty připojí, ať tu nejsi sám.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 17:56:34
Není překvapením, že lopatám jako ty při myšlence "jazyk mi umožní vyvinout cokoli" napadají takové scifi magořiny jako: "Jakože když jsi lopata, tak ten jazyk by to uměl napsat za tebe? "

Umožní mi např. Java naprogramovat hru jako např. Rise of the Tomb Raider? Možná že i jo, ale na spuštění takové hry by si potřeboval zapřáhnout pár super počítačů :D:D:D

Umožní mi např. C/C++ naprogramovat nějakou složitou webovou aplikaci např. bankovní systém, kde budu chtít mít zaručené, že se mi hned nesesype a nějakou tu bezpečnost? Zde se třeba hodí ta Java.

Snad si to lopato lopaťácká s lopatou pochopila, ale radši ti to napíšu, neexistuje žádný "nejlepší jazyk", to je šok co?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 18:27:10
Ale kam nám utíkáš. Jak je to s tím kradením. Kradeš distribuce na netu?

Tobě to neumožní, ale Java je superrychlá a špičková, takže odborník ji s tím udělá v pohodě.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 18:32:28
Ale jinak Minecraft je ukázkou, co vzít za Jazyk, když chceš nejlepší hru vše dob.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 18:54:50
Bože ty jsi debil, tak jinak, linuxové distribuce jsou převážně free a opensource, tedy autorům nijak nevadí, když si jejich distribuci stáhneš aniž bys zaplatil. U velkorozpočtových her je to naopak, hry jsou převážně placené a tam to autorům opravdu může vadit, když nějaká lopata stáhne/ukradne jejich hru, aniž by zaplatila. Vývoj softwaru stojí úsilí, čas, peníze, zkušenosti, ne každý to dělá jenom pro tvé krásné oči.

Co se týče Minecraftu, tak úspěšnost hry nezávisí na použitém jazyce jako spíše, že je to parádní sandbox, kde se můžeš vyblbnout do aleluja. Navíc to není graficky žádná podívaná a na to že to není graficky žádná podívaná je ta hra celkem hardwarově náročná, protože Java.

By mě celkem zajímalo, čím by si argumentoval, kdyby Minecraft byl dělán v .NETu, jaký jiný zářný příklad hry by si vyhrabal :D Navíc jak můžeš srovnávat Minecraft s Rise of the Tomb Raider, graficky a náročně úplně něco jiného.

"Tobě to neumožní, ale Java je superrychlá a špičková, takže odborník ji s tím udělá v pohodě." Hmm, asi jsou všechny vývojářské společnosti banda lopat, protože používají pro hry C/C++ a ne Javu.

A jak vidím tak to lopata lopaťácká s lopatou nepochopila, no co chtít od lopaty.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 19:02:09
Ok, tak vůbec nevíš, co řešíme, ale to se u lopaty dá chápat.

OK, tak mi to ukaž v C++... ahaaa, ono by to padalo a nikdo by to nezvlád. Škoda, že ta bankovní Java to dala. Ona to není podívaná, protože je to nejlepší sandbox všech dob. Vidíš to, lopato? Grafika je super, ale ten engine pod tim umí to, co žádná hra. To se programuje! A ne kreslí ve Photoshopu. Až mi ukážeš konkurenci, tak uvěřím.

Tomb raider je koridorová sračka, přitom Minecraft má luxusní voxelový engine. To jo, ale ty jsi s tím začal.

Mojang? Za kolik ho koupil MS? Proč si jen nevybrali C++...
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 19:15:07
Proč uhýbáš od kradení distribucí?

Takže znovu hry v C/C++ Rise of the Tomb Raider, Crysis, Mafia 2, XCOM, TFko, LFD2, CS:GO ...
Hry v Javě: Minecraft, Minecraft, Minecraft, Minecraft, Minecraft a co dál? No Minecraft :D

Jinými slovy, velkorozpočtové hry se opravdu zřídka dělají v Javě, u Minecraftu tomu bez tak byla náhoda  ;D

Když budu vykopávat díru v zemi, co asi použiji, lopatu nebo lžící?

Lopato, vzdej to, nemáš na mě nic než jen lopatu :D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 19:17:43
MS ten tvůj Minecraft koupil jenom proto, aby zajistil vydání hry na své umírající platformy jako Windows Phone 8.1/ Windows 10 Mobile, nějaká Java mu byla naprosto u prde.le
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 19:24:53
Protože sis poplet kradení s kopírováním. Když ukradnu hru v obchodě, není to kopírování.

Samý sračky bez pořádného engine. Kdo má podobný engine?

Velkorozpočtové hry jsou dělané na konzole a tam musíš dávat pozor, co ti vlastník dovolí.

MS to koupil, protože je to špička a nejvíc prodávaná hra vše dob.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 19:34:00
Kopírování v rozporu s licencí = krádež

Source a CryEngine jsou technicky mnohem vyspělejší než nějaký engine v Minecraftu.

Proč není u konzoli povolené vyvíjet v Javě? Že by se k tomu vůbec nehodila?

MS to koupil, protože si naivně myslel, že jedna hra mu zajistí lepší tržní podíl jeho mobilních sraček.

Lopato lopaťácka s lopatou, že tě to furt baví  ;D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 19:37:07
Tak lopata má vlastní definice. Co taky čekat :D

Určitě, až dokáže alespoň půlku toho, co on, tak dej vědět. To jsou sračky na koridory.

To nevím, ale hodí se na to parádně. Třeba nebyly kompilátory a pro C++ jo. Možná byla Java placená.

Přesně, proto za to dal tolik a vůbec ho nezajímalo, že nic lepšího na trhu není :D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 19:47:45
Že máš vlastní definice? To je fakt, definice, že kopírování v rozporu s licencí != krádež může být definicí jenom pro zloděje.

Když je ten engine tak úžasný, proč jej MS nelicencuje ostatním studiím? Asi to zas takové terno nebude, nebo je to tím, že použitá Java automaticky redukuje možné použití mimo svět Minecraftu?

Java na konzoli? :D Tak to by tam byli jenom 2D skákačky :D

MS to koupil, protože si naivně myslel, že jedna hra mu zajistí lepší tržní podíl jeho mobilních sraček.

Jsi ale odolná lopata  ;)
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: ByCzech 31. 07. 2016, 20:11:41
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 20:16:18
On spíše myslel jen zkopírování textur a použití. Nic by nekradl.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Ja 31. 07. 2016, 20:18:58
Naopak by kradl.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 20:23:27
Určitě ne, chtěl to jen zkopírovat. To je jako by někdo okopíroval tvou diplomku. Tobě by zůstala, takže by ti to nevadilo.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: develman 31. 07. 2016, 20:55:26
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?

Tu hru není nutné kupovat. Jedná se o mmorpg free to play. Jde o to, že bych použil assety z té hry (příšery, textury a možná nějaké statické meshe jako domy apod..). Ta hra by byl defakto takový rework v novějším enginu.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 31. 07. 2016, 21:01:02
To je normální. Nevím, co se ti na tom nezdá. Maximálně se někdo ozve, že to nechce. A ty se na něj můžeš jen vykašlat :D Nesmíš vyměknout při prvních výhružkách!
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: ByCzech 31. 07. 2016, 21:17:05
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?

Tu hru není nutné kupovat. Jedná se o mmorpg free to play. Jde o to, že bych použil assety z té hry (příšery, textury a možná nějaké statické meshe jako domy apod..). Ta hra by byl defakto takový rework v novějším enginu.

Princip je stejný. Legálně získaná licence...
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: tm 01. 08. 2016, 11:59:49
Když přemýšlíte o tom, jak byste vykradl cizí práci, nemůže to být OK. Bez ohledu na to, jaké technické hacky vymyslíte, abyste to vykrádání cizí práce zamaskoval.

Nemyslel spíš tazatel případ, že uživatel má hru koupenou a on dodá jen aplikaci, která použije artwork ze zakoupené hry?

Tu hru není nutné kupovat. Jedná se o mmorpg free to play. Jde o to, že bych použil assety z té hry (příšery, textury a možná nějaké statické meshe jako domy apod..). Ta hra by byl defakto takový rework v novějším enginu.

Takých projektov (nový engine/binárka pre starú hru) je viacero, s tým by problém byť nemal, pokiaľ nedistribujete žiadnu časť pôvodného diela, a pokiaľ výsledok šírite len nekomerčne.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 01. 08. 2016, 12:09:46
Já bych na tvém místě prostě začal a až budeš mít hotovou nějakou část, ze které bude jasné, že to myslíš vážně, tak bych se spojil s původními autory. Jestli je to něco staršího a free to play, budou mít radost, že to někoho zajímá a třeba ti poskytnou víc materiálů, než si umíš představit.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře.
Přispěvatel: Filip Jirsák 01. 08. 2016, 13:18:26
pokiaľ výsledok šírite len nekomerčne.
Autorské právo nerozlišuje komerční nebo nekomerční šíření. Pro jakékoli šíření musíte mít licenci.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Pavouk106 01. 08. 2016, 13:59:21
Určitě ne, chtěl to jen zkopírovat. To je jako by někdo okopíroval tvou diplomku. Tobě by zůstala, takže by ti to nevadilo.
Když přijdu do trafiky a "jen si okopíruju" celý obsah časopisu, který následně vylepím někde na webu ke stažení, můžu počítat s problémama, dělám totiž něco, co nemám. A to i v případě deníku Metro, kterej se rozdává zadarmo.

Když si ale ten časopis koupím, články z něj vystříhám a dám si je doma do folie a pořadače, tak je vše v pořádku. A to je to, co chce dělat původní tazatel. On jen dodá folii a pořadač. Články si musí obstarat každý sám.

A jsme zpět u kopírování - někdo si časopis koupí (hru, která obsahuje správné soubory, obstará legálně), někdo si ho zkopíruje (hru sežene nelegálně - třeba torrent, fileshare server nebo si půjčí originální nosič od kámoše). Kde ale vezme články, to tvůrce folie a pořadače absolutně nezajímá.

V reakci na původní příspěvek - podle mě (nejsem žádnej právník), když ke svý práci nedodáš nic licencovanýho (tj. ani jeden soubor z původní hry), jsi ok. Když napíšeš, že ke spuštění programu je potřeba dodat soubory z původní hry (nejlépe ji ani nejmenovat), tak je to v pohodě.

Pokud chceš fundovanou odpověď, obrať se na tým OpenTTD. Ta hra jela mnoho let jen s původníma souborama z TTD (dokud nevznikly vlastní).
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: crown 01. 08. 2016, 15:47:26
Rozlisujte nelegalni != neeticke

Zkopirovat data z komercni hry je neeticke i nelegalni
Pouzit postup, kdy si to zkopiruje uzivatel ne neeticke, ale legalni

Mimochodem rozlisujte take kradez a neopravnene uziti dila. Je to neco jineho, i kdyz nelegalni je oboje.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Sten 01. 08. 2016, 16:00:15
Zkopirovat data z komercni hry je neeticke i nelegalni

A ještě jeden příklad: OpenTTD začalo, když Transport Tycoon Deluxe byl starý osm let a alespoň čtyři byl abandonware. V tom případě IMO bylo kopírování dat eticky v pořádku, ale pořád to bylo nelegální.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 01. 08. 2016, 17:44:25
Když si ale ten časopis koupím, články z něj vystříhám a dám si je doma do folie a pořadače, tak je vše v pořádku. A to je to, co chce dělat původní tazatel. On jen dodá folii a pořadač. Články si musí obstarat každý sám.
Nikoli. Autor chtěl napsat program, který z původní hry vykrade objekty, uloží je v přesně daném formátu, a jiný jeho program bude přesně s tímhle formátem vyexportovaným z té jedné konkrétní hry fungovat a nebude fungovat s ničím jiným. To je něco dost jiného a je evidentní, že bez té původní hry by to celé nefungovalo.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 01. 08. 2016, 18:42:03
Nic vykrást nechtěl. Chtěl jen cizí objekty zkopírovat a použít ve své hře.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: m 01. 08. 2016, 23:13:31
Nic vykrást nechtěl. Chtěl jen cizí objekty zkopírovat a použít ve své hře.

a tomu se rika jak ? vypujcit ?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Sten 01. 08. 2016, 23:39:04
a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Tomu se říká porušit autorské právo či použít bez svolení autora. Protože to není ani krádež ani půjčka (v obou případech by totiž autor neměl to, co jste ukradl/půjčil si), ale porušení monopolu daného zákonem.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: iviak 02. 08. 2016, 07:27:49
all: vykaslite sa na to
tazatel: myslim ze najlepsia cesta bude zeptat se vyvojaru te hry, jestli jim to nevadi. Budes to mit oficialne povoleno/zamitnuto a pak s tim muzes dal pracovat. Pokud ti to zamitnou nevidim mocvelkej problem v tom sehnat nejakeho grafika, co ti to nacmara. Kto by predse nechtel stat pri zrodunejake hry?

Ps: redakce, admini vyhodte tu otazku :nastroj na kopani hliny.kdyz ctu diskuze tak ctu jen - lopata lopata lopata lopata lopaty lopatou lopatu s lopatami... a pak ta otazka... to by jednomu praskli lopaty
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Ondras 02. 08. 2016, 07:47:25
1. Ja osobne bych radil pouzit free volne dostupne modely/textury pro zacatek a az to nebude stacit, tak se nad tim znovu zamyslet..

2. Na druhou stranu vsechny success story sacaly nejakou obri kradezi napr. seznam.cz, apple, microsoft, facebook. Zacinat legalne je drahe, nejlepsi je na zacatku neco ukrast a kdyz jste uspesny, tak se zacnete soudit, coz je ve vysledku drazsi, ale bez te kradeze byste se uspesnymi nestali.

Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 02. 08. 2016, 08:09:51
a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Tomu se říká porušit autorské právo či použít bez svolení autora. Protože to není ani krádež ani půjčka (v obou případech by totiž autor neměl to, co jste ukradl/půjčil si), ale porušení monopolu daného zákonem.
Říká se tomu krádež. „Porušit autorské právo“ já právnický termín, podobně jako „porušit vlastnické právo“. V běžné mluvě to tak ale nikdo neříká a používá jednoduchá označení, i když nejsou z hlediska právnické terminologie přesná. V běžné řeči se tedy za krádež označují všechny, případy, kdy někdo získá něco neoprávněně.

Navíc když už chcete používat přesné právnické termíny, nemůžete o porušení autorského práva psát jako o porušení monopolu.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Dushino 02. 08. 2016, 08:59:48
No to je mi zase nadělení. Přitom, jak už to bývá, je kus odpovědi již v otázce. "Někomu" se nechtějí dělat animace a textury, nebo to neumí. Musel by to pro něj udělat někdo jiný a pravděpodobně by za to něco chtěl. Aby tazatel ušetřil, chce použít práci někoho jiného, který musel řešit stejný problém - asi jej to něco stálo, přinejmenším čas. Stručně - abych neplatil (penězi nebo časem, svým nebo cizím), vezmu něco, co už zaplatil někdo jiný a k čemu existuje jednak zákon, dvak pravděpodobně něco jako licenční ujednání (jestli není u toho souboru, který si dotyčný stáhl z internetu, nic to na věci nemění). Takže tazatel se ptá, jestli může krást. A sám nejspíš tuší, že to není v pořádku, jinak by se neptal. Že by okurková sezóna i na fóru? Chudák develman! Kdyby jen tušil, co všechno se dá proprat v odpovědích na jeho dotaz. :D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: nou 02. 08. 2016, 09:50:34
Samozrejme ze to nebude problém. Existuje kopec klonov hier ktore pouzivaju originalne assety. Vid OpenTTD, OpenRA co su klony Transport Tycoon a RedAlert. OpenTTD pouzival originalne assety teraz uz maju vlastny a OpenRA stale pouziva.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: crown 02. 08. 2016, 11:06:42
a tomu se rika jak ? vypujcit ?

Tomu se říká porušit autorské právo či použít bez svolení autora. Protože to není ani krádež ani půjčka (v obou případech by totiž autor neměl to, co jste ukradl/půjčil si), ale porušení monopolu daného zákonem.
Říká se tomu krádež. „Porušit autorské právo“ já právnický termín, podobně jako „porušit vlastnické právo“. V běžné mluvě to tak ale nikdo neříká a používá jednoduchá označení, i když nejsou z hlediska právnické terminologie přesná. V běžné řeči se tedy za krádež označují všechny, případy, kdy někdo získá něco neoprávněně.

Navíc když už chcete používat přesné právnické termíny, nemůžete o porušení autorského práva psát jako o porušení monopolu.

Neni to kradez. To, ze to lidi pletou neznamena, ze je to dobre. To, ze tomu BSA rika schvalne "kradez", take neni duvod.

Kradez je definovana paragrafem 205
Neopravnene uziti dila je definovano paragrafem 207 trestniho zakoniku (40/2009 Sb.)

Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: crown 02. 08. 2016, 11:12:33
Neni to kradez. To, ze to lidi pletou neznamena, ze je to dobre. To, ze tomu BSA rika schvalne "kradez", take neni duvod.

Kradez je definovana paragrafem 205
Neopravnene uziti dila je definovano paragrafem 207 trestniho zakoniku (40/2009 Sb.)

no a jeste ted tam mam blbe odkaz. Autorsky zakon j samozrejme 121/2000, odpovidajici paragraf je 105a
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 02. 08. 2016, 12:53:30
Neni to kradez. To, ze to lidi pletou neznamena, ze je to dobre.
Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Kradez je definovana paragrafem 205
To je ale definice legislativního termínu, ne definice slova v obecném jazyce.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Lol Phirae 02. 08. 2016, 13:11:09
Pro dementa Jirsáka: https://www.youtube.com/watch?v=IeTybKL1pM4
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Sten 02. 08. 2016, 13:15:00
Říká se tomu krádež. „Porušit autorské právo“ já právnický termín, podobně jako „porušit vlastnické právo“.

Proto jsem psal běžný termín „použít bez svolení autora“.

V běžné mluvě to tak ale nikdo neříká a používá jednoduchá označení, i když nejsou z hlediska právnické terminologie přesná. V běžné řeči se tedy za krádež označují všechny, případy, kdy někdo získá něco neoprávněně.

Nepřišlo vám nikdy divné, že to „jednoduché označení“ se pro to nikdy nepoužívalo, dokud to nezačaly propagovat RIAA a MPAA?

Navíc když už chcete používat přesné právnické termíny, nemůžete o porušení autorského práva psát jako o porušení monopolu.

Autorské právo je typ výhradního práva. Výhradní právo je typ monopolu.

Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí. Pokud si vyrobím přesnou kopii lopaty, jako máte doma vy, tak jsem vám ji přeci taky neukradl.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Karel 02. 08. 2016, 13:19:46
To, co popisujete v úplně prvním příspěvku, se běžně dělá. Pro starší hry existuje řada remaků, které k běhu vyžadují assets původní hry. Klidně se natvrdo odkazujte na assets té hry. Dokud ty soubory nešíříte, tak ve většině států k porušení autorského práva nedojde.

Trochu problém to bude ve chvíli, kdy původní datové soubory jsou nějak chráněné. Sice se do nich dá vlomit, ale to samo o sobě může být porušením licence. Obecná rada neexistuje, koukněte se do licence konkrétní hry.

Každopádně v dnešní době nic takového nepotřebujete. Zkuste se podívat na asset store Unity 3D. Je tam na výběr plno věcí zdarma i ke komerčnímu využití. To samé Unreal engine a pravděpodobně i většina dalších. A za malé peníze tam toho jsou celé mraky (cenovky kolem $10 jsou běžné). Od loňska (Unity 5, následováno Unreal Engine 4) už není důvod dolovat data z jiných her. Naskočit do vývoje her nebylo nikdy jednodušší. Podle toho to taky letos vypadá (ano, pronáším to s notnou dávkou despektu).
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 02. 08. 2016, 15:24:18
Pro dementa Jirsáka: https://www.youtube.com/watch?v=IeTybKL1pM4

+1

A pro všechny další lopaty tady.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 02. 08. 2016, 15:26:17
Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí. Pokud si vyrobím přesnou kopii lopaty, jako máte doma vy, tak jsem vám ji přeci taky neukradl.

Přesně, pokud je někdo lopata a používá slovo krádež pro cestu do práce, tak to neznamená, že je to dobře.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: you_are_a_pirate 02. 08. 2016, 15:30:22
Lidé si to nepletou. Jak jsem psal výše, lidé používají slovo „krádež“ pro označení jakékoli činnosti, kdy někdo nějaký majetek získá neoprávněně. Běžně se říká „ukrást nápad“, „ukrást peněženku/čokoládu“. Slovníky definují „krádež“ jako „neoprávněné přivlastnění si cizího majetku“ nebo „neoprávněné zmocnění se cizí věci“.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí. Pokud si vyrobím přesnou kopii lopaty, jako máte doma vy, tak jsem vám ji přeci taky neukradl.

Vy to nechapete, tohle je stara znama Jirsakova svata valka proti kopirovani. Vase argumentace je v rozporu s Jirsakovym axiomem o nezpochybnitelnych pravech autora, pro ktery nema rozumne argumenty, takze musi klickovat - napriklad pouzivanim retoriky, ktera dava do souvislosti veci, ktere spolu nesouvisi. V citaci vidime, jak se Jirsak snazil uplest z h*vna bic - platnost sveho obecneho tvrzeni zaklada na specifickem situacne omezenem hovorovem vyrazu. Nebojte se, on se z toho vykeca svym obvyklym zpusobem - nepohodlne casti vsech argumentu bude ignorovat, nebo pouzije stare dobre strawmany. Driv jsem si myslel, ze je to nedorozumneni, ale pak jsem zjistil, ze to dela systematicky a schvalne.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 02. 08. 2016, 15:36:55
Nepřišlo vám nikdy divné, že to „jednoduché označení“ se pro to nikdy nepoužívalo, dokud to nezačaly propagovat RIAA a MPAA?
Nepřišlo. To jednoduché označení se používalo už dávno před tím.

Autorské právo je typ výhradního práva. Výhradní právo je typ monopolu.
Vlastnické právo je také typ výhradního práva. Proč nepíšete o vlastnictví jako o monopolu? Navíc česká legislativa pokud vím pojem „monopol“ nepoužívá.

Jenže při porušení autorského práva si nikdo cizí majetek nepřivlastní ani se nezmocní cizí věci. Protože se pracuje s kopií, ne původní věcí.
To, že je něco kopie, neznamená, že to není cizí majetek nebo věc. Když si někdo udělá duplikát vašeho klíče a s jeho pomocí vás vykrade, taky se nebude obhajovat tím, že pracoval s kopií klíče, ne s původním klíčem.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: you_are_a_pirate 02. 08. 2016, 15:43:06
Nezklamal :)
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Sten 02. 08. 2016, 15:43:29
Nepřišlo. To jednoduché označení se používalo už dávno před tím.

Citation needed.

To, že je něco kopie, neznamená, že to není cizí majetek nebo věc. Když si někdo udělá duplikát vašeho klíče a s jeho pomocí vás vykrade, taky se nebude obhajovat tím, že pracoval s kopií klíče, ne s původním klíčem.

Nesmyslný argument. On se bude obhajovat, protože vás vykradl, ne protože zkopírovat váš klíč. Pokud jenom zkopíruje váš klíč a nevykrade vás, tak ho nikdo žalovat nebude.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 02. 08. 2016, 16:10:22
Myslíte, že Karel Čapek byl tajný agent RIAA a MPAA?

Pohádka tulácká: Jak tedy je už zřejmo, řečený František Král se netěšil nejlepší pověsti, a opravdu nebyl nic jiného nežli tulák, který jen ukrádal pánubohu čas (jenže pánbůh na věčnosti má tolik mnoho času, že mu ho tím ani za mák neubylo)

Kniha apokryfů, Prométheův trest: Podle mého přesvědčení, pánové, Prométheus ten oheň prostě ukradl, a to našim bohům. Jeho zapírání a vytáčky nás nezmatou. Já bych jeho trestný čin kvalifikoval jednak jako obyčejnou krádež, jednak jako zločin rouhání a svatokrádeže. A my jsme tady proto, abychom co nejpřísněji potrestali tuto bezbožnou opovážlivost a chránili posvátný majetek našich národních bohů.

Korespondence, 19. XII. [19]25 (305): ale já toho Duhamela namouduši nečtl; netvrdím sice, že nekradu, ale tentokrát musím Duhamelovi vytknout, že píše bez mého vědomí věci, které o něco později napíšu já

Korespondence, Rudolfov, před 24. červencem 1923 (391): ať si to vyřídí sami s tím americkým filmovým banditou, který bez našeho vědomí vykradl naši látku; že nevíme, kdo je to a v jaké míře se to zneužití stalo
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 02. 08. 2016, 16:21:16
Njedriv nekoho zbuzerovat, ze kradez pouziva v soudladu se zakonem, a pak jineho, ze monopol v legislative uvedeny neni...
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Lol Phirae 02. 08. 2016, 16:28:46
Jirsáku, seš už úplně zhulenej, nebo co to tady bliješ z hladu?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: you_are_a_pirate 02. 08. 2016, 16:39:06
Jirsaku, pekne jsi vsem ukradl, kde ukradli chybu, urcite jsi z toho cely ukradeny, takze by ses mel mozna ukradnout, aby ses nam neukradnul.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 02. 08. 2016, 16:47:50

To, že je něco kopie, neznamená, že to není cizí majetek nebo věc. Když si někdo udělá duplikát vašeho klíče a s jeho pomocí vás vykrade, taky se nebude obhajovat tím, že pracoval s kopií klíče, ne s původním klíčem.

Kopie přece není cizí majetek. Je to moje kopie. Pokud někdo pracoval s kopií klíče a okopíroval moje vybavení doma, tak to bude všem jedno.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 02. 08. 2016, 20:17:39

To, že je něco kopie, neznamená, že to není cizí majetek nebo věc. Když si někdo udělá duplikát vašeho klíče a s jeho pomocí vás vykrade, taky se nebude obhajovat tím, že pracoval s kopií klíče, ne s původním klíčem.

Kopie přece není cizí majetek. Je to moje kopie. Pokud někdo pracoval s kopií klíče a okopíroval moje vybavení doma, tak to bude všem jedno.

Za prvé, až si někdo okopíruje tvoje soukromé video, jak si ho honíš nad manuálem k javě a hodí to na YT, asi ti to jedno nebude. Za druhé, až za nějakých odhadem 6 let doděláš alespoň střední a třeba budeš opravdu pracovat jako programátor, tak ti přeju, aby si zaměstnavatel zkopíroval tvou práci, použil ji, tobě vrátil na flashce "originál" a potom ti nedal výplatu, protože jsi pro něj nic neudělal a on si to jenom zkopíroval, čímž ti nevznikla žádná škoda :P
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 02. 08. 2016, 20:57:50
OMG, na to bys možná mohl dostat důchod, protože to už je hodně silná káva :D

Jakože mi to video zmizí z mého počítače? Takže on ho zkopíroval a smazal?

Platí se předem, takže smůla. Zkopírovat to může, také se to tak běžně dělá. Nebo ty vždy pro každou kopii píšeš všechno znovu?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 03. 08. 2016, 08:55:52
OMG, na to bys možná mohl dostat důchod, protože to už je hodně silná káva :D

Jakože mi to video zmizí z mého počítače? Takže on ho zkopíroval a smazal?

Platí se předem, takže smůla. Zkopírovat to může, také se to tak běžně dělá. Nebo ty vždy pro každou kopii píšeš všechno znovu?

podle tvé logiky zaměstnavateli nic nedáš, protože ti na PC zůstává tvůj výtvor. On si ho od tebe "jen zkopíruje" a pak to použije, za což se podle tebe nemusí platit. Aneb přeložím to do tvé pirátojavovštiny - vykašle se na to, že s tím měl někdo nějakou práci, protože ta je podle tebe zadarmo.

Opravdu mě stále ujišťuješ, že jsi jen dítě ze základky, protože jako programátorovi by ti asi nebylo jedno, že někdo používá zadarmo a v rozporu s tvými podmínkami tvoji práci, za kterou jsi chtěl dostat zaplaceno.

A než tě napadne nějaká další kravina, tak ne, opravdu není argument, kolik kdo na své práci už vydělal a že je vlastně jedno, jestli to pár lidí použije v rozporu s licencí.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: you_are_a_pirate 03. 08. 2016, 15:15:45
Tuxiku, slysel jsi nekdy o takove veci, ktere se rika pracovni smlouva?

Podle tebe dlazdic nedostane za praci zaplaceno, protoze nema vyhradni prava k vyslednemu chodniku?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 03. 08. 2016, 15:58:10
Tuxiku, slysel jsi nekdy o takove veci, ktere se rika pracovni smlouva?

Podle tebe dlazdic nedostane za praci zaplaceno, protoze nema vyhradni prava k vyslednemu chodniku?

Ale jistě, že slyšel. Nicméně v javamanově teoretické rovině, že cizí práci není třeba platit jen proto, že se dá okopírovat by to taky mohlo být tak, že pracovní smlouvu není třeba dodržovat, protože programátor pro mě nic neudělal, pokud mu ponechám právo si svoje zdrojáky strčit třeba za klobouk a já si je pouze okopíruju. Ano, je to nesmysl... úplně stejnej jako tvrdit, že když jsem se libovolným způsobem dostal k jakémukoliv cizímu dílu, můžu jej bez ohledu na licenci použít dle vlastní libosti.
Neskutečně mně totiž vadí ten arogantní přístup všech blbečků, kteří si myslí, že když si umí nainstalovat utorrent, tak jsou největší drsňáci na světě.
Mimochodem, nazývejte si to všichni jak chcete, pokud se vám nelíbí krádež, najdeme v našich zákonech lepší kategorizaci. Když vynechám nepopulární autorský zákon, který se beze sporu vztahuje na předmět této diskuze, může užitím cizího díla a jeho distribucí dojít například k bezdůvodnému obohacení.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Lol Phirae 03. 08. 2016, 17:06:29
Ježíšmarjá, když už tady někdo "chytře" vytáhl "analogii" se zaměstnancem, tak bych mu kurva doporučil si přečíst v AZ ten paragraf nazvaný "zaměstnanecké dílo". Ufffffff. To jen aby ses pak nedivil, páč v tom máš zjevně "jasno".
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Karbous 03. 08. 2016, 17:19:55
Heh, se proste smirte, ze kopirovani a nasledne sireni (byt i bezuplatne) neci prace, pokud tomu licence odporuje, je proste spatne...
Az nekomu z Vas zastancu nekdo neco "zkopiruje" a vydela na tom majlant, zmenite nazor...
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 03. 08. 2016, 18:00:20
Ježíšmarjá, když už tady někdo "chytře" vytáhl "analogii" se zaměstnancem, tak bych mu kurva doporučil si přečíst v AZ ten paragraf nazvaný "zaměstnanecké dílo". Ufffffff. To jen aby ses pak nedivil, páč v tom máš zjevně "jasno".

AZ je paskvil, ze kterýho si každý vybere, co se mu zrovna hodí. Ale to je jedno, bylo to lehce nešikovné a bylo to stejně teoretické, jako některé zdejší výplody a hlavně jsem tím chtěl říct, že když někdo něco dělá, rád by za to dostal zaplaceno. Jakékoliv výplody typu "je to starý, už zaplatili jiní, dá se to stáhnout bez přiložené licence" a podobně jsou prostě irelevantní a nikomu nedávají žádná práva.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 03. 08. 2016, 18:20:46
Heh, se proste smirte, ze kopirovani a nasledne sireni (byt i bezuplatne) neci prace, pokud tomu licence odporuje, je proste spatne...
Az nekomu z Vas zastancu nekdo neco "zkopiruje" a vydela na tom majlant, zmenite nazor...

Proč by to bylo špatně? Naopak je to dobře, kopírování je správné a mělo by být podporováno. Viděl jsi ten youtube klip, ne? Jen lopaty si myslí, že existuje něco jako duševní vlastnictví.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 03. 08. 2016, 19:07:46
Jakékoliv výplody typu "je to starý, už zaplatili jiní, dá se to stáhnout bez přiložené licence" a podobně jsou prostě irelevantní a nikomu nedávají žádná práva.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: tm 03. 08. 2016, 19:19:51
Jj, zákony sa nás netýkajú :) Pán bude asi teenager,  že?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 03. 08. 2016, 19:46:14
Jakékoliv výplody typu "je to starý, už zaplatili jiní, dá se to stáhnout bez přiložené licence" a podobně jsou prostě irelevantní a nikomu nedávají žádná práva.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.

Tak znova (jako) pro debila. Kdyby to byla pravda a každý si mohl kopírovat cokoliv dle libosti, nemohl by jsi se tu vydávat za profi programátora, protože by žádní profi programátoři neexistovali. Všichni by chodili dřít na pole a do fabrik a někdo by možná programoval po večerech doma pro zábavu OSS, protože by jim za to stejně nikdo neplatil.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 03. 08. 2016, 19:52:39
Jj, zákony sa nás netýkajú :) Pán bude asi teenager,  že?

Kdo ti bere právo kopírovat? Ani v našem zákoně nic takového není, ne? Kopírování je dobré.

Jakékoliv výplody typu "je to starý, už zaplatili jiní, dá se to stáhnout bez přiložené licence" a podobně jsou prostě irelevantní a nikomu nedávají žádná práva.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.

Tak znova (jako) pro debila. Kdyby to byla pravda a každý si mohl kopírovat cokoliv dle libosti, nemohl by jsi se tu vydávat za profi programátora, protože by žádní profi programátoři neexistovali. Všichni by chodili dřít na pole a do fabrik a někdo by možná programoval po večerech doma pro zábavu OSS, protože by jim za to stejně nikdo neplatil.

To jsi asi vymyslel sám, co? :D OSS projekty jsou těžké živoření a nikdo na nich nedělá :D Prober se, kámo!
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 03. 08. 2016, 20:07:38
kopírování je správné a mělo by být podporováno
OK, tak začneme u vás. Zkopírujte nám sem číslo vaší platební karty, jméno, na koho je vystavena, měsíc a rok expirace a bezpečnostní kód. O další kopírování se už postaráme.

Jen lopaty si myslí, že existuje něco jako duševní vlastnictví.
Jen hlupáci pohrdají povoláním jenom proto, že je jiné, než to jejich, a ani by ho pořádně dělat nezvládli. A jen hlupáci hodnotí znalosti jiných podle toho, jaké vykonávají povolání. Dušení vlastnictví samo o sobě samozřejmě neexistuje, duševní vlastnictví je v naší společnosti vytvářeno zákonem. A úplně to samé platí i o jakémkoli jiném vlastnictví. Třeba vlastnictví lidí zákon dříve definoval, a dnes už to zakazuje.

Spíše naopak. Ty základní právo kopírování máš a nikdo ti ho nemůže vzít.
Nikoli, je to přesně naopak. V základu nemáte vůbec žádná práva. Když budete ten nejlepší javaman v nějaké gorilí smečce a spadne vám na hlavu nějaké ovoce, alfa vám ho okamžitě zabaví. Můžete si klidně někde stěžovat, že podle lidských zákonů byste to to právo měl, ale když lidské zákony neplatí, žádná práva z nich plynoucí nemáte. Alfa právo na to ovoce má, protože si to právo prosadí silou. V lidské společnosti bez zákonů by to bylo úplně stejné. Když by autor vytvořil nějaké dílo, mohl byste dupat nožičkama a bít se do prsou jak byste chtěl, že máte právo kopírovat to dílo, ale autor by vám přibouchl dveře před nosem s tím, že když si myslíte, že máte nějaké právo, tak ať si to dílo klidně okopírujete. A pak už by jen přes rameno utrousil poznámku, že jakmile bude mít pocit, že se pokoušíte dostat do jeho domu, okamžitě vás zastřelí. Protože na to má právo zase on.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 03. 08. 2016, 20:41:39
Nezvládl bych špatně programovat? Nic neumět a jen lepit frameworky na sebe bez nějaké koncepce? Celkově mi přijde, že neumíš číst, ale to mě ani nepřekvapuje :D

Celý je to nějaký mimo. Prostě ve společnosti má každý právo kopírovat. Střílet lidi by mohl mít také, jen to není moc dobré. Lepší je mít  to zabíjení nějak posvěcené. Takže třeba policie by zabíjela feťáky a nikdo by nesměl nic říct atd. Ale to jsou normální služby, které se platí. Kopírování je ale prospěšné a každý z něj má užitek.

Kopírování by se mělo víc propagovat, protože dneska už ani lidi pořádně nevědi, že je to vlastně super věc.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 03. 08. 2016, 20:57:05
Kopírování by se mělo víc propagovat, protože dneska už ani lidi pořádně nevědi, že je to vlastně super věc.
Propagujte, propagujte. Ty údaje o platební kartě.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Bill Gates 03. 08. 2016, 21:00:13
Že vás to s ním ještě baví, je to idiot, bez tak nemá ani na to programování v Javě  ;D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejlepší) 03. 08. 2016, 21:20:41
Že vás to s ním ještě baví, je to idiot, bez tak nemá ani na to programování v Javě  ;D

Tak co s ním máme dělat :D Vždy se vyjadřuje k tomu stejnému a úplně stejně. Co když to někdo čte a bere to vážně. Se pak bude bát i stáhnout nějakou hru z netu.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: you_are_a_pirate 04. 08. 2016, 02:02:30
https://xkcd.com/386/ :D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Dushino 04. 08. 2016, 09:01:40
Pekne poctenicko. For je v tom, ze vsechny ty, co ostatni oznacuji za lopaty (ach ty hormony v puberte) asi ani nenapadlo pouzit Google. A tam, treba na wikine https://cs.wikipedia.org/wiki/Autorsk%C3%A9_pr%C3%A1vo najdou treba:

...o práva na užití díla patří:
* právo na rozmnožování díla,
* právo na rozšiřování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na pronájem díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na půjčování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na vystavování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na sdělování díla veřejnosti (provozování živě či ze záznamu, přenos provozování díla, vysílání rozhlasem či televizí apod.);
* kromě těchto práv do majetkových autorských práv patří také
* právo na odměnu při opětném prodeji originálu díla uměleckého,
* právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu (viz užití pro osobní potřebu níže).

Kdo to docetl po posledni bod vidi, ze pubosi trpi nejel selektivni hluchotou "Jenicku, uklid si v pokoji! (Zadna reakce). Jenicku, vecere je na stole! (Rychla reakce)", ale i slepotou a lenosti najit si na relevantnich webech relevantni informace. 

Mimochodem, pokud chcete uzit assety hry, ktera je stara a myslite si, ze se k ni proto nikdo nebude hlasit, muzete mit docela problem. I ti co delaji remaky starych her nejsou zadni pitomci a maji legistalitu ostrenou, jenze to na venek neni videt, je to interni zalezitost skupiny / firmy. Priklady necham na UTFG.
A ano, i napsani vlastniho engine a pouzivani jinych assetu muze byt problem a kdo ma vsech 5 pohromade, da si na to bacha. Jsou to ale slozite pravnicke otazky a odpovedi zavisi na konkretnim pripade (staci jinak jedno slovo v puvodni licenci). Ovsem jestli chcete riskovat kriminal, je to na vas. Treba se nic nestane. A treba jo. Uz vidim, jak bude soudce chapave pokyvovat hlavou, az budete argumentovat, ze na rootu rikali, ze kdo si mysli ze nemuze kopirovat je lopata a prece takove nebudete poslouchat.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: vlna 04. 08. 2016, 10:30:03
Zapomeňte na licenci - pokud assety (grafika, hudba) ve hře nejsou počítačovým programem nebo databázi, tak si je může koncový uživatel klidně stáhnou a používat pro osobní potřebu - tedy i pro spuštění hry třetí strany. Klíčové je zde slovo volná užití (http://www.autorske-pravo.info/volna-uziti). Pravděpodobně se do osobní potřeby vejde i vývoj hobby projektu, který ty assety používá, ale nedistribuuje. Za volná užití se platí tzv. autorské poplatky. Pokud Develman chce podrobný rozbor, nechť zaúkoluje svého právníka.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 04. 08. 2016, 11:03:28
Zapomeňte na licenci - pokud assety (grafika, hudba) ve hře nejsou počítačovým programem nebo databázi, tak si je může koncový uživatel klidně stáhnou a používat pro osobní potřebu - tedy i pro spuštění hry třetí strany. Klíčové je zde slovo volná užití (http://www.autorske-pravo.info/volna-uziti). Pravděpodobně se do osobní potřeby vejde i vývoj hobby projektu, který ty assety používá, ale nedistribuuje. Za volná užití se platí tzv. autorské poplatky. Pokud Develman chce podrobný rozbor, nechť zaúkoluje svého právníka.
Což se týká ČR a možná některých dalších banánistánů. Aby se mu taky časem nestalo, že si zajede nakoupit kilometr za hranice do Německa, kde ho sbalí a v tom lepším případě jen zavřou, v tom horším vydají do opravdové USA demokracie, kde z něj udělají zločince století a dají mu křeslo. Ono totiž v normální zemi má majitel práv skutečně nějaká práva, která mu zákon neomezuje jen za základě toho, jestli se jedná o hudbu, obrázek, film, nebo program.
Jinak mimochodem - i u nás by s tím mohl být problém, protože velmi pravděpodobně nepůjde o dílo zveřejněné, takže i stažení pouze třeba grafiky pro hru by mohlo být mimo zákon.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 04. 08. 2016, 11:20:41
Zapomeňte na licenci - pokud assety (grafika, hudba) ve hře nejsou počítačovým programem nebo databázi, tak si je může koncový uživatel klidně stáhnou a používat pro osobní potřebu - tedy i pro spuštění hry třetí strany.
Jenže tady se nebavíme o tom, že si to uživatel sám stáhne pro vlastní potřebu. Původní dotaz zněl, že tazatel chce vytvořit hru, která bude absolutně závislá na assetech z jiné hry, bez nich nebude fungovat a nebude dávat žádný smysl. Koncový uživatel by žádný problém neměl, tam by to bylo užití pro osobní potřebu. Ale autor té hry by měl problém, protože je dost pravděpodobné, že jeho hra by byla považována za dílo odvozené od původní hry. Vždyť i tazatel sám to nazval, že by používal kradený asset.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 04. 08. 2016, 11:34:02
Tak, to jsem hledal...

1.4.1 Díla odvozená

Dílo zpracované - tvůrčím způsobem zpracované dílo, které vznikne přepracováním původního díla jako dílo zcela nové (př. filmový scénář, dramatizace románu). Zpracování je možné pouze se souhlasem původního autora a odvozený autor takového díla se nazývá zpracovatel.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejdražší) 04. 08. 2016, 12:47:12
OMG, používání kopií samozřejmě problém mít může, ale také nemusí. Eticky je to správné, jen legálně je to problematické. Ale rozhodně vás nikdo nebude zavírat a k soudu se to dostane dost těžko. Kdo váhá, ať se zeptá u BSA, protože oni jsou kvalitní tvůrci obsahu a ví, co je pro všechny nejlepší.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: to_je_jedno 04. 08. 2016, 13:27:55
nechtelo se mi to cele louskat, ale nefungoval takhle nahodou docela dlouho OTTD?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 04. 08. 2016, 13:43:59
OMG, používání kopií samozřejmě problém mít může, ale také nemusí. Eticky je to správné, jen legálně je to problematické. Ale rozhodně vás nikdo nebude zavírat a k soudu se to dostane dost těžko. Kdo váhá, ať se zeptá u BSA, protože oni jsou kvalitní tvůrci obsahu a ví, co je pro všechny nejlepší.
Neplatit za cizí práci je eticky správné. Kéž by tě máma do domácích prací nutila a PC i kapesný ti sebrala. Potom preventivně před spaním i po probuzení mlátit, mlátit, mlátit... je to pro tvoje dobro chlapče, jinak rosteš pro kriminál.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Dushino 04. 08. 2016, 13:47:23
nechtelo se mi to cele louskat, ale nefungoval takhle nahodou docela dlouho OTTD?
Myslim, ze je to jedno, protoze od roku +/- 2000 se legislativa v CR hodne zmenila, o zahranici netusim, ale rekl bych, ze take. Kazdopadne je treba se ridit soucasnymi zakony. Dale - kdo vi, jaka byla licence u puvodniho TTD? A uz vubec nevime, jaka byla (jestli vubec) dohoda / smlouva Strigeuse s MicroProse.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 04. 08. 2016, 14:09:50
Myslim, ze je to jedno, protoze od roku +/- 2000 se legislativa v CR hodne zmenila, o zahranici netusim, ale rekl bych, ze take.
Autorské právo vychází především z mezinárodních smluv a na jeho základních principech se už dost dlouho nic neměnilo. Nový zákon z roku 2000 některé věci definuje přesněji, ale na principu autorských práv a jejich ochrany se nic nezměnilo.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejdražší) 04. 08. 2016, 14:12:41
OMG, používání kopií samozřejmě problém mít může, ale také nemusí. Eticky je to správné, jen legálně je to problematické. Ale rozhodně vás nikdo nebude zavírat a k soudu se to dostane dost těžko. Kdo váhá, ať se zeptá u BSA, protože oni jsou kvalitní tvůrci obsahu a ví, co je pro všechny nejlepší.
Neplatit za cizí práci je eticky správné. Kéž by tě máma do domácích prací nutila a PC i kapesný ti sebrala. Potom preventivně před spaním i po probuzení mlátit, mlátit, mlátit... je to pro tvoje dobro chlapče, jinak rosteš pro kriminál.

Taky běžně platíš za Spring, když ho používáš? A co Linux, také vždy po zapnutí počítače posíláš peníze? Nechceš mi snad říct, že jsi zlý a vlastně vrah? Protože kdo krade, ten určitě i zabíjí! :D
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Dushino 04. 08. 2016, 14:42:31
Citace
Taky běžně platíš za Spring, když ho používáš? A co Linux, také vždy po zapnutí počítače posíláš peníze? Nechceš mi snad říct, že jsi zlý a vlastně vrah? Protože kdo krade, ten určitě i zabíjí! :D
Javamane, jeste jednou: Ruzne produkty maji ruzne licence. Coz znamena, ze na otazku co muzes s danym produktem delat (tj. je legalni), se musis zeptat licence k danemu produktu. Spring pouziva jakou licenci, vis to? A vis jakou licenci pouziva ta nejmenovana hra, ze ktere chce tazatel pouzit assety? A chapes rozdil mezi licenci Spring a treba Windows?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: MD 04. 08. 2016, 14:42:40
Citace
Taky běžně platíš za Spring, když ho používáš? A co Linux, také vždy po zapnutí počítače posíláš peníze?
To ale záleží na licenci. Autor se může svobodně rozhodnout, že ostatní za užití jeho díla platit nemusí. Stejně tak se může rozhodnout, že licenci k jeho používání udělí jen někomu atd. Nevím, co je na tom v nepořádku.

Proč považujete kopírování za etické? Protože zabraňuje tomu, aby některá díla zmizela v propadilišti dějin (což může být i přání jejich autorů)?

Co se týče původního dotazu, tam by možná použití obsahu z původní hry mohlo být legální, pokud tento obsah nedistribuujete společně s vaší hrou (tzn. uživatel by si hru měl legálně pořídit). Co si pamatuji, v autorském zákoně je odstavec o tom, že dílo můžete různě zkoumat a propojovat s dalšími. Přesnou formulaci už ale neznám.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejdražší) 04. 08. 2016, 14:56:12
To s licencemi chápu. Pokud OSS může vůbec existovat, tak samozřejmě žádný problém s kopírováním neexistuje a na licence je možné se vykašlat.

Kopírování je přirozené. Když kamarád bude dělat nějaký cool pohyby, tak je okopíruju a jemu nezmizí. Když někdo bude mít dobré rakety, tak je okopíruju a budu mít cool rakety. Nikomu nic nemizí a naopak je více bohatství. To je hodně dobrý a tak to má být. Ve vědě dost rozšířený způsob, takže je věda špatná a měla by se zakázat?
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: MD 04. 08. 2016, 15:11:47
Citace
Kopírování je přirozené. Když kamarád bude dělat nějaký cool pohyby, tak je okopíruju a jemu nezmizí. Když někdo bude mít dobré rakety, tak je okopíruju a budu mít cool rakety. Nikomu nic nemizí a naopak je více bohatství. To je hodně dobrý a tak to má být. Ve vědě dost rozšířený způsob, takže je věda špatná a měla by se zakázat?

Autorovi ale vůbec nemusí jít o to, zda mu "něco zmizí" či ne. Prostě nechce, aby dané dílo nepoužíval někdo, komu to explicitně nedovolil (např.). Jistě, teoreticky si pak dílo zkopírovat můžete, ale tím to končí (nemůžete s ním dál nic dělat).

Co se týče té vědy, moje zkušenost je taková, že ke spoustě vědeckých článků se jen tak nedostanete, pokud si nezaplatíte přístup do "knihovny", kde jsou zveřejněny (ACM, IEEE, Springer) nebo si nekoupíte příslušnou publikaci, která je obsahuje. A opět se podle mého názoru jedná o rozhodnutí autra... svoji práci jako vědecký článek publikovat nemusí.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejdražší) 04. 08. 2016, 15:21:03
Tak ho nemá dělat. Nemůže zakazovat kopírování. Když už něco dělám, tak musím počítat s tím, že to někdo zkopíruje. Těžko se kopíruje něco, co neexistuje.

V publikaci je to zadarmo, stejně jako v té knihovně. Kdyby někdo měl chtít peníze za opravdovou cenu, tak by byla trochu vysoká.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 04. 08. 2016, 15:35:59
To s licencemi chápu. Pokud OSS může vůbec existovat, tak samozřejmě žádný problém s kopírováním neexistuje a na licence je možné se vykašlat.

Kopírování je přirozené. Když kamarád bude dělat nějaký cool pohyby, tak je okopíruju a jemu nezmizí. Když někdo bude mít dobré rakety, tak je okopíruju a budu mít cool rakety. Nikomu nic nemizí a naopak je více bohatství. To je hodně dobrý a tak to má být. Ve vědě dost rozšířený způsob, takže je věda špatná a měla by se zakázat?

Ne, na licence není možné se vykašlat, i OSS má svoje licence a dokonce OSS nemusí být zdarma. Jediné, s čím si můžeš dělat co chceš, je public domain.

Když okopíruješ něčí cool pohyby, tak z vás budou dva debilové, kterým nikdo neřekne jinak, než "ti retardovaní bráchové", když okopíruješ cool raketu a nedejbože ji budeš komerčně využívat, podojíš se z patentů. To samé platí o vědě. Pokud se někdo nerozhodne, že ti umožní používat své dílo zadarmo, tak máš prostě smůlu a pokud ti na to někdo přijde a bude mu to stát za to, nezůstanou ti ani děravý ponožky. A světe div se, i když něco okopíruješ a patentuješ si to, nakonec se ti může stát, že pěkně všechny zisky odevzdáš původnímu autorovi, pokud se to prokáže.

Jinak Spring nepoužívám, je to jávovina a proto je to pro lopaty a Linux používám dle nejlepšího vědomí a svědomí v souladu s licencí a dokonce do komunity sem tam přispívám, má-li to význam. Na spoustu projektů jsem přispěl i pár €/$, i když jsem nemusel a nelituju toho.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 04. 08. 2016, 15:50:51
To s licencemi chápu. Pokud OSS může vůbec existovat, tak samozřejmě žádný problém s kopírováním neexistuje a na licence je možné se vykašlat.
Nechápete. OSS existuje, ale ne proto, že je možné se na licence vykašlat, ale právě naopak – OSS je na licencích založen. Linux můžete zadarmo používat, ale už nemůžete Linux vzít, upravit ho, dát někomu tu upravenou verzi a neumožnit mu přístup ke zdrojákům. Kdyby tohle pravidlo neexistovalo, Linux by nejspíš zdaleka nebyl tam, kde je.

Kopírování je přirozené. […] To je hodně dobrý a tak to má být.
Proč píšete bludy, kterým sám nevěříte? Zkopíroval jste se ty údaje o své platební kartě? Nezkopíroval. Sám nevěříte tomu, že kopírování je přirozené a vždy dobré. Tak proč to pořád cpete do diskuse, když se tím sám neřídíte?

Nikomu nic nemizí a naopak je více bohatství.
To je názor hodný frekventanta mateřské školy. Žák základní školy už by měl vědět, že není jenom přítomnost, ale také minulost a budoucnost. A že když teď něco zkopíruju, opravu nic nezmizí – ale abych mohl něco kopírovat, musel to nejprve někdo vytvořit. A když po dotyčném budu chtít, aby něco vytvořil i v budoucnosti, musím teď s jeho dílem zacházet tak, jak si on přeje. Protože když to neudělám, můžu si teď jeho dílo kopírovat do aleluja, ale zároveň je to poslední dílo, které mi poskytl.

Ve vědě dost rozšířený způsob, takže je věda špatná a měla by se zakázat?
Tohle je argumentační faul. Vy tvrdíte, že všechno kopírování je správné a mělo by být volné. Když to někdo rozporuje, říká, že existuje takové kopírování, které není správné. Což je úplně jiné tvrzení, než to, s čím polemizujete vy – tedy že všechno kopírování je špatné.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: javaman (ten nejdražší) 04. 08. 2016, 16:34:16
Licence jsou právě navíc. OSS je vůbec nepotřebuje. Kopírování je normální, takže OSS by tu byl i bez licencí. Třeba BSD licence nic nezakazuje a evidentně to nikomu nevadí.

OK, než jsi tam začal dávat platební kartu, tak to dávalo smysl. Takže třeba knihy, sw a nápady. Ostatní by také šlo, ale nechce se mi to promýšlet.

Tak si od něj to dílo koupíš a kopírovat budou jiní. Žádný problém. Třeba ho to ale baví. Pochybuju, že neuznaný spisovatel přestal psát jen proto, že nic nevydělal.

OK, viz bod 2. Takže kopírování ve vědě je OK a jiné nápady také.


To s licencemi chápu. Pokud OSS může vůbec existovat, tak samozřejmě žádný problém s kopírováním neexistuje a na licence je možné se vykašlat.

Kopírování je přirozené. Když kamarád bude dělat nějaký cool pohyby, tak je okopíruju a jemu nezmizí. Když někdo bude mít dobré rakety, tak je okopíruju a budu mít cool rakety. Nikomu nic nemizí a naopak je více bohatství. To je hodně dobrý a tak to má být. Ve vědě dost rozšířený způsob, takže je věda špatná a měla by se zakázat?

Ne, na licence není možné se vykašlat, i OSS má svoje licence a dokonce OSS nemusí být zdarma. Jediné, s čím si můžeš dělat co chceš, je public domain.

Když okopíruješ něčí cool pohyby, tak z vás budou dva debilové, kterým nikdo neřekne jinak, než "ti retardovaní bráchové", když okopíruješ cool raketu a nedejbože ji budeš komerčně využívat, podojíš se z patentů. To samé platí o vědě. Pokud se někdo nerozhodne, že ti umožní používat své dílo zadarmo, tak máš prostě smůlu a pokud ti na to někdo přijde a bude mu to stát za to, nezůstanou ti ani děravý ponožky. A světe div se, i když něco okopíruješ a patentuješ si to, nakonec se ti může stát, že pěkně všechny zisky odevzdáš původnímu autorovi, pokud se to prokáže.

Jinak Spring nepoužívám, je to jávovina a proto je to pro lopaty a Linux používám dle nejlepšího vědomí a svědomí v souladu s licencí a dokonce do komunity sem tam přispívám, má-li to význam. Na spoustu projektů jsem přispěl i pár €/$, i když jsem nemusel a nelituju toho.

Jak tomu chceš zabránit?

Jaký patenty? Běž do Ruska, Číny a dalších pro vymáhání patentů. Ti maximálně pošlou tu raketu na hlavu. A kde dneska jsou. Tak to má být. To stejné u vědy. Je mi úplně jedno, kdo to vymyslel, ale já to prostě použiju.

Prostě se ti líbí kopírovat, ale jen něco. OK, tvoje volba, ale necpi to ostatním.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Filip Jirsák 04. 08. 2016, 16:57:17
Licence jsou právě navíc. OSS je vůbec nepotřebuje. Kopírování je normální, takže OSS by tu byl i bez licencí. Třeba BSD licence nic nezakazuje a evidentně to nikomu nevadí.
Třeba GPL licence toho zakazuje spoustu, a evidentně jí spousta lidí dává přednost před BSD. (Mimochodem, BSD licence také zakazuje.)

OK, než jsi tam začal dávat platební kartu, tak to dávalo smysl. Takže třeba knihy, sw a nápady. Ostatní by také šlo, ale nechce se mi to promýšlet.
Tak s tím promýšlením začněte. Nemá smysl, abyste diskusi zaplavoval svými absolutními vyjádřeními, nad kterými jste ani nepřemýšlel.

Tak si od něj to dílo koupíš a kopírovat budou jiní. Žádný problém.
Že bych to dílo odkoupil celé? To jste nijak nevylepšil, akorát jsem se na místo autora dostal já. Vynaložil jsem velké náklady, a teď to ostatní budou zadarmo kopírovat. Proč bych to dělal?

Třeba ho to ale baví. Pochybuju, že neuznaný spisovatel přestal psát jen proto, že nic nevydělal.
To není vaše starost, proč to autor dělá. Pokud ho to baví a chce svá díla dávat zadarmo, ať to dělá. Ale pokud ho to baví a chce svá díla dávat výměnou za peníze, má na to plné právo. Protože na vytvoření toho díla musel vynaložit jisté úsilí. Vy asi programujete zadarmo a někdo vás živí, ale třeba to tak nebude věčně a jednou budete rád, že vám za programování někdo zaplatí, místo aby vám řekl „ale vždyť vás to baví“.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: M 04. 08. 2016, 17:11:25
Licence jsou právě navíc. OSS je vůbec nepotřebuje. Kopírování je normální, takže OSS by tu byl i bez licencí. Třeba BSD licence nic nezakazuje a evidentně to nikomu nevadí.
...

Prosím, nekrmte toho trola. Úpřimně s mentálně retardovanými lidmi (a to není urážka, ale konstatování) typu javaman se fakt komunikovat nedá. Požádal sem adminy o locknutí příspěvku (ideálně i smazání). Nechápu, kde sem vůbec vzal tu sílu pročíst všechny příspěvky.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Bill Gates 04. 08. 2016, 19:33:15
Já jen doufám, že to co říká, že to myslí z zadeke, že nás jen trollí, není možné, aby někdo byl až takový vůl.
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Tuxik 04. 08. 2016, 20:02:55
Já jen doufám, že to co říká, že to myslí z zadeke, že nás jen trollí, není možné, aby někdo byl až takový vůl.
Tohle je moc velká debilita i na notorického trolla, ale já bych byl klidnej, zatím je jen mladej a blbej, než dostane občanku, třeba se trochu uklidní ;)
Název: Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
Přispěvatel: Dushino 05. 08. 2016, 08:01:33
Je to fakt, nema to cenu. Prozradil se, kdyz psal, ze se mu to nechce promyslet.
Jeko doplneni a pro zajimavost https://unity3d.com/legal/as_terms :
1.4
In order to use Unity Asset Store you must be 18 years of age or older. On using the service you warrant that you have legal capacity to enter into the agreement.
Takze se fakt nemame o cem bavit. Hezke leto vsem! :)