Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: Luinthoron 02. 12. 2015, 23:13:29

Název: V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: Luinthoron 02. 12. 2015, 23:13:29
Ahoj,

chtěl bych se pustit do vytváření vlastních webových fyzikálních appletů. Chtěl bych se vyhnout Javě, protože většina dosavadních appletů ji vyžaduje a jako učitel neustále bojuju s její podporou na různých počítačích. Potřeboval bych poradit, v čem je ideálně začít vytvářet, protože mi připadá, že možností je hodně, a nevím, co vybrat. Moje programovací zkušenosti se omezují na nějaké fyzikální výpočty v C++ a něco málo Python.

Díky moc.
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: javaman 02. 12. 2015, 23:25:29
Java je nejlepší, není důvod se jí vyhybat. To je jako možnost jezdit ve Ferrari, ale dobrovolně si vybrat Dacii.
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: Ondrej Nemecek 02. 12. 2015, 23:38:57
Šlo by použít html5 + nějaký javascriptový framework pro hry.

Nicméně pokud je to pro výuku, tak bych klidně pokračoval v javě a kdyžtak použil appletviewer (abych nemusel řešit javu v prohlížečích).

Anebo bych applet nahradil java web startem a napsal to jako normální appku.

Javascript je specifický jazyk, pokud to není nezbytně nutné, tak bych se s ním nezatěžoval.
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: Tomaskom 03. 12. 2015, 01:42:19
Vyborne se applety delaji ve Wolfram Mathematica - ale clovek samozrejme potrebuje licenci (na tvorbu, prehravac s pluginem do prohlizece je zdarma). Zminuju spis kvuli jednoduchosti a rozsahlym schopnostem, ne ze by to bylo idealni z hlediska kompatibility (doinstalovani cdf playeru).

Mozna by slo pouzit pygame?
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: uetoyo 03. 12. 2015, 10:25:50
ProcessingJS, pokud máte zkušenosti s Javou koukněte také na klasický Processing.
http://processingjs.org/
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: Mirek 03. 12. 2015, 15:26:01
ProcessingJS, pokud máte zkušenosti s Javou koukněte také na klasický Processing.
http://processingjs.org/
Přesně tak. Chtěl jsem napsat to samé.
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: Zdenek Henek nereg 03. 12. 2015, 16:41:35
ProcessingJS, pokud máte zkušenosti s Javou koukněte také na klasický Processing.
http://processingjs.org/
Přesně tak. Chtěl jsem napsat to samé.

a jako bonus je tady primo kniha, ktera popisuje jak na modelovani fyzikalnich jevu v processingu.

http://natureofcode.com/

vic knih viz https://www.processing.org/books/

pozor www.processingjs.org je javascriptova implementace processingu a nejsem si jisty jestli vse pobezi jak ma i na webu. Zalezi jak je implementovana Box2D v javascriptu.

http://natureofcode.com/book/chapter-5-physics-libraries/
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: jasanek 05. 12. 2015, 12:53:21

https://github.com/ipython/ipython/wiki/A-gallery-of-interesting-IPython-Notebooks#physics-chemistry-and-biology
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: MMN 05. 12. 2015, 22:36:17
ipython notebook / Jupyter.
Název: Re:V čem vytvářet fyzikální applety?
Přispěvatel: fedorac 09. 12. 2015, 10:22:49
ten internet je hroznej, clovek hleda neco a skonci nekde uplne jinde ... a x hodin v coudu :)

tohle taky vypada zajimave ;)

http://julialang.org/ (http://julialang.org/)