Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: i915 01. 11. 2015, 19:16:26
-
Za jak dlouho +- myslíte, že nastane nějaký útlum rozvoje osobních počítačů? Už několikrát jsem slyšel o tom, jak nelze dál navyšovat frekvence procesorů, protože je pak problém s chlazením a různými projevy s vysokou frekvencí spojenou apod. Za posledních 20 let pokud se člověk podíval vždy po nějaké době na PC do nějaké cennové hladiny, tak vždycky ty mašiny byly lepší a lepší. Jenže tohle asi už brzo ustane, všechny hry, které se snaží vytěžit z HW maximum aby se dosáhlo např. maximální visuální realističnosti, budou vypadat tak nějak stejně. Třeba budou nějaké nové technologie, ale zase se to určitě projeví na cenně. Prostě se stane to, že když se podívate na grafiku her dneska a za 5 let, tak tam nebude žádný výrazný rozdíl, jako třeba GTA 3 vs. GTA 5. Jinak nejsem žádných chronický hráč pc her, spíš mě to tak napadlo, jak dlouho ještě může trvat tohle konstatní zlepšování.
-
Ty kde zijes.
PC HW a aj SW stagnuje uz niekolko rokov. Dnes vies bez problem fungovat na PC niekolko rokov starom(aj hernom).
Frekvencia procesrov stagnuje a strop sa niekolko rokov nijako extra neposuva. Nove rady graf. kariet neprinasaju take nevysenie ako kedysi. V PC HW je niekolko rokov nuda.
neviem, ci poznam nejaku hru, ktora by sa snazila vytazit z HW maximu. Dnes je to casto nepodareny konzolovy port alebo vysoko neoptimalizovana rychlokvasena hra.
Ja nevidim nijake zlepsovanie.
-
Tak tak...
Mě příjde, že vývoj minimálně v některých oblastech už dost stojí. Třeba CPU a Storage. Trochu se posunuly GPU a RAM.
Jenže s výkonem se hodně plýtvalo software je obecně šunt typu "vždyť to funguje", tam jsou velké rezervy.
Aktuálně používám počítač cca z roku 2010 (6Core 2.7Ghz 8GB RAM) několik 2TB disků - no a kam se to dodnes posunulo?
-
Jak muze nekdo rict, ze storage stagnuji?
-
Výkon CPU neustále roste, i když kmitočet zůstává zhruba na stejné úrovni. Dnes je běžné, když CPU v každém taktu vykoná i dvě strojové instrukce. V jednojádrových procesorech se používá mohutná paralelizace, předvídání větvení, vykonávání instrukcí mimo pořadí,... Kmitočet už totiž zvyšovat nelze, pokud chceme udržet spotřebu na uzdě.
Dále se využívá efektu, že čtyři procesory mají dohromady menší spotřebu, než jeden procesor na dvojnásobném kmitočtu. Přitom podají mnohonásobný výkon. Budoucnost je tedy v horizontálním škálování výkonu - osmijádrové procesory v mobilních zařízeních jsou toho důkazem. Největší brzdou jsou dnes aplikace, které umí využít jen jedno nebo dvě jádra.
-
Tak tak...
Mě příjde, že vývoj minimálně v některých oblastech už dost stojí. Třeba CPU a Storage. Trochu se posunuly GPU a RAM.
Jenže s výkonem se hodně plýtvalo software je obecně šunt typu "vždyť to funguje", tam jsou velké rezervy.
Hergot, to ma tedy MS blbe. Oni s kazdou verzi spolehali na narust vykonu, aby ty Widle nebyly o prilis mnoho pomalejsi, nez ty predchozi a on ted uz vykon neroste. Tak to snad aby zacali psat software poradne. Ledaze by vsadili na mohutnou paralelizaci a narust velikosti RAM. To by mozna slo. 256 GB RAM jako minimalni pozadavek, 2 jadra na posun mysi, sest jader na vykresleni GUI a pak v prumeru 8 jader na kazdou aplikaci.
@Kit: Jo, ale jak daleko bude jeste mozne v optimalizacich zajit?
-
Hergot, to ma tedy MS blbe. Oni s kazdou verzi spolehali na narust vykonu, aby ty Widle nebyly o prilis mnoho pomalejsi, nez ty predchozi a on ted uz vykon neroste. Tak to snad aby zacali psat software poradne. Ledaze by vsadili na mohutnou paralelizaci a narust velikosti RAM. To by mozna slo. 256 GB RAM jako minimalni pozadavek, 2 jadra na posun mysi, sest jader na vykresleni GUI a pak v prumeru 8 jader na kazdou aplikaci.
Ano, je nutné začít psát SW pořádně. Většina jazyků má dnes podporu pro vícevláknové zpracování, stačí ho jen umět používat.
S tou hladovostí na RAM to někteří tvůrci přehání. Mám 2 GB a když mi běží Chromium, tak mi OS swapuje...
@Kit: Jo, ale jak daleko bude jeste mozne v optimalizacich zajit?
Optimalizace jednoho jádra je na hranici možností - další postupy budou spíš kosmetického rázu. Velký nevyužitý prostor je v paralelizaci. Dnes není problém vyrobit 256jádrový procesor, ale je problém ho zaměstnat.
-
Kit: - Ne, výkon v single tasku už moc neroste. Porovnej si třeba poslední 2-3 generace Intelu. Ty technologie které popisuješ, už jsou tu mnoho let. "Největší brzdou jsou dnes aplikace, které umí využít jen jedno nebo dvě jádra." - to je fakt. Jenže mnoho aplikací je z povahy takových, že to dost dobře ani nejde je více rozparalelizovat.
Taky se mi nelíbí, že mnoho her vypadá víceméně stejně. Všichni se soustředí na co největší realismus místo toho, aby se snažili o nějaké odlišné umělecké ztvárnění. Výsledkem je, že ty hry jsou na jedno brdo, co se grafiky týče.
-
256 TB RAM stačí každému :-)
-
S tou hladovostí na RAM to někteří tvůrci přehání. Mám 2 GB a když mi běží Chromium, tak mi OS swapuje...
Teda ja ti neviem ale taktiež mám iba 2GB RAM, používam chromium a v živote mi počítač nesvapoval. To je nejaké divné nie? Asi to bude tým, že nepoužívané taby a programy zatváram a nedržím to v pamäti.
-
S tou hladovostí na RAM to někteří tvůrci přehání. Mám 2 GB a když mi běží Chromium, tak mi OS swapuje...
Teda ja ti neviem ale taktiež mám iba 2GB RAM, používam chromium a v živote mi počítač nesvapoval. To je nejaké divné nie? Asi to bude tým, že nepoužívané taby a programy zatváram a nedržím to v pamäti.
Aktuálně mám otevřených jen 33 tabů a ve swapu přesto mám 600 MB. Dříve mi na to stačilo 512 MB RAM.
-
S tou hladovostí na RAM to někteří tvůrci přehání. Mám 2 GB a když mi běží Chromium, tak mi OS swapuje...
Teda ja ti neviem ale taktiež mám iba 2GB RAM, používam chromium a v živote mi počítač nesvapoval. To je nejaké divné nie? Asi to bude tým, že nepoužívané taby a programy zatváram a nedržím to v pamäti.
Aktuálně mám otevřených jen 33 tabů a ve swapu přesto mám 600 MB. Dříve mi na to stačilo 512 MB RAM.
A tech 33 tabu obsahovalo to same?
-
Aktuálně mám otevřených jen 33 tabů a ve swapu přesto mám 600 MB. Dříve mi na to stačilo 512 MB RAM.
Mam ve FF otevreno 7 oken se 153 taby. 2 GB pameti, na swapu mam 42 MB. Samo, taby, na ktere necumim, jsou odloadovane. Rychlost celkem ujde. S Chrome/Chromiem bych asi prisel o nervy uz na tech 33 tabech. BTW, i bez rozsireni, ktera odloaduji nepouzivane taby, toho FF porad zvlada o dost vic, nez Chromoidni browsery.
-
Aktuálně mám otevřených jen 33 tabů a ve swapu přesto mám 600 MB. Dříve mi na to stačilo 512 MB RAM.
A tech 33 tabu obsahovalo to same?
+/- to samé. Pro ilustraci: V jednom tabu mám vlastní rozcestník, který má cca 30 odkazů a 5 ikon. Žádný JS a pouze minimální CSS. Přesto ten tab vykazuje spotřebu 130 MB RAM. Proč? Protože podle tvůrců není nutné šetřit RAM a strkají do ní všelijaké přiblblé cache.
Mam ve FF otevreno 7 oken se 153 taby. 2 GB pameti, na swapu mam 42 MB. Samo, taby, na ktere necumim, jsou odloadovane. Rychlost celkem ujde. S Chrome/Chromiem bych asi prisel o nervy uz na tech 33 tabech. BTW, i bez rozsireni, ktera odloaduji nepouzivane taby, toho FF porad zvlada o dost vic, nez Chromoidni browsery.
FF mě kdysi zlobil podobným způsobem, ale je fakt, že těch 100 tabů jsem tam měl také. Na Chromium jsem přešel z důvodu lepší spolupráce s účtem Gmailu, ale zdá se, že se k FF opět vrátím.
-
Aktuálně mám otevřených jen 33 tabů a ve swapu přesto mám 600 MB. Dříve mi na to stačilo 512 MB RAM.
Nevím, na jakém si systému, ale IMHO, je to příliš :o
Já mám nyní open 77 tabů v Iceweaselu 41.0.2 (na Debianu ;)) a bere mi to RAM mezi 400, max. 500 MB.
SWAP ? Co je to SWAP ? ;D Pro swap mám vyhrazeno 2 GB, kdyby náhodou, ale většinou, jako i nyní, není ani to náhodou ( = 0 MB odběr).
-
Nevím, na jakém si systému, ale IMHO, je to příliš :o
Já mám nyní open 77 tabů v Iceweaselu 41.0.2 (na Debianu ;)) a bere mi to RAM mezi 400, max. 500 MB.
Ubuntu 14.04 LTS s prostředím WMii, což v překladu znamená "Jsem líný si nakonfigurovat Debian". Asi se své lenosti budu muset vzdát, protože tohle se nedá.
-
Dále se využívá efektu, že čtyři procesory mají dohromady menší spotřebu, než jeden procesor na dvojnásobném kmitočtu. Přitom podají mnohonásobný výkon. Budoucnost je tedy v horizontálním škálování výkonu - osmijádrové procesory v mobilních zařízeních jsou toho důkazem. Největší brzdou jsou dnes aplikace, které umí využít jen jedno nebo dvě jádra.
Ono se dost naráží na kapacitu a architekturu cache. Skutečně dneska není vůbec problém přidat další jednoduché (!) jádro či jádra (to na čipu zabere relativně málo místa právě v porovnání s cache), ale pokud se nezvýší lokální cache, je to špatné a při přístupu do společné paměti (asi ideálně přes CC) je to špatné taky - prostě to pro tu appku ani omylem neškáluje lineárně. Kdy to narazí na strop mě samotného zajímá, ale aplikace se postupně mění, posun je vidět například v JVM (paralelní alokace, paralelní GC, minimalizace synců), lidi znovuobjevují funkcionální programování apod.
-
Mám doma výkonnú mašinu, t.j. 8 jádro a 24 GB RAM a skutočne naplno som ju využil iba pri strojovom učení. Ale skutočný pokrok vidím, že menšie veci majú dostatočný výkon..
Už skončili pre mňa časy veľkých a ťažkých notebookov.. Dnes pracujem a zabávam sa na novom Macbooku 12", ktorý ma parametrovo pochybný výkon ale má 4 jadrá. Kolega je zastancom výkonu. No keď sme kompilovali náš program.. jeho 8 jadrový Macbook to skompiloval za 57 sekúnd a môj Macbook s Core M za 1m 7s. Popravde, obaja sme boli z toho prekvapení ale pointa je ta, že na služobkách a home officoch pracujem na malom tenkom notebooku a necitím sa vôbec ničím obmedzovaný..
A ohľadom grafiky.. kvôli Zaklínačovi 3 som si kúpil novú grafiku.