Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: blefeke 26. 10. 2015, 22:34:29

Název: Jak spočítat PPI a proč?
Přispěvatel: blefeke 26. 10. 2015, 22:34:29
Zdravím, jak a proč se počítá PPI?

Našel jsem vzorec, že si vypočítám něco jako počet pixelů na diagonále a vydělím to uhlopříčkou, co jsou ty pixely na diagonále?
Název: Re:Jak spočítat PPI a proč.
Přispěvatel: to_je_jedno 26. 10. 2015, 22:44:08
Tohle se uci na zakladce tusim tak v pate tride. Jmenuje se to pythagorova věta.
Název: Re:Jak spočítat PPI a proč.
Přispěvatel: blefeke 26. 10. 2015, 22:47:55
to je mi jasný, ale proč se počítají pixely na diagonále, když tam ve skutečnosti nejsou? kdybys měl obrazovku 4x4, a displej velikost inch x inch, tak bys měl na uhlopříčce jen 4 uhlopříčky jednotlivých čtvercových pixelů, což je 4sqrt(2) a děleno sqrt(2), máš pixel density = 4.
Název: Re:Jak spočítat PPI a proč.
Přispěvatel: Sten 26. 10. 2015, 22:56:10
No, je to sice možnost, jak nějakou průměrnou hodnotu PPI získat, ale běžně se počítá PPI vertikálně a horizontálně (mohou to být dvě docela odlišná čísla).
Název: Re:Jak spočítat PPI a proč.
Přispěvatel: - 26. 10. 2015, 22:57:15
http://zs-ucebni-osnovy.blogspot.cz/2011/03/21-matematika-8-rocnik.html

mno a důvody pro pythagorovu větu jsou cca 2:
- marketingový = u zobrazovačů je tendence udávat úhlopříčku proto, že to je větší číslo než delší trana a "větší je přeci lepší, to je jasný mámo"
- faktický = cca to, že pokud by měl (jako že může) display jinou hustotu bodů a/nebo mezer mezi nimi svisle a jinou vodorovně, případně variantně používal nečtvercové body (video atp.) tak přeponou se to hezky "zprůměruje"