Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: hakuna 10. 01. 2015, 16:44:16
-
Pekny den prajem, koncim bakalara na FEI VSB a rozmyslam kam dalej pokracovat? Rad by som siel do nejakeho mesta kde je vyssia uplatnitelnost v tomto obore (Brno / Praha) rozmyslam nad FEL/FIT CVUT alebo FIT VUT ... viac ma laka skor ta Praha asi ... rad by som pocul vas nazor, mozno niekto mal podobnu dilemu ako ja, dakujem
-
No nevim jak je to s Prahou, kazdopadne na FIT VUTBR to pro tebe bude dost peklo, oproti zlinu je to hodne narocnejsi. Napriklad magistr ve zline je oproti bakalari na FITu asi jako porovnavat skolu se stredni skolou. Ale pokud te to bude bavit a mas zajem se ucit tak si v pohode.
Jinak k uplatneni tu skolu nepotrebujes ;). Ale ne ze bych te odrazoval. Sam si rikam ze jsem to mel dostudovat dokud jsem na to mel jeste silu :D a nevedel jsem ze to jde i bez titulu
-
To je mi jasne ze k uplatneniu skolu nepotrebujem, ide mi hlavne o moznost uplatnenia sa ... pocet pracovnych ponuk programator v ostrave 30 v prahe 450 ... o tomto hovorim :) ale ked uz si vyberam tak chcem aby ta skola zamerana viac prakticky zamerana ako som mal na Bc. preto najviac uvazujem asi o Softverovym ing na FEL CVUT.
-
Najlepsie keby sa vyjadril niekto kto studoval int na FEL-u ako bol spokojny so studiom
-
Je to špatná fakulta stejně jako všechny další v ČR. Ztráta času pokud máš schopnosti.
-
Projdi si studijní plány a porovnej si, co se kde učí.
-
Mě fascinuje, jak si může slovák dovolit ptát se na jakou českou školu se nas*at a to ještě na českým fóru. Měl bys prvně zvažovat školy ve své zemi. Upřímně se bojím situace, že nastoupím do práce a bude tam nějakej slovák. A ještě s českou školou.... to bych ho musel asi brzo vzít tyčí po hlavě. Všichni slováci, se kterýma jsem měl tu čest poznat se ve škole, byli tupá h*vada, kteří vždy byli prospěchem mezi nejhoršími a měli problém s uděláním předmětů na první zápis. A jestli tady vy k*rvy slovenské chcete žít, naučte se aspoň česky, ať vás není tolik poznat poznat.
Ale jen abych nemlel mimo téma, informatika jedině asi na MFF UK.
-
Nemyslím si, že magisterský titul má v IT smysl. Pokud budete chtít pokračovat na doktorské, mohu doporučit MFF UK nebo FI MUNI.
-
Mě fascinuje, jak si může slovák dovolit ptát se na jakou českou školu se nas*at a to ještě na českým fóru. Měl bys prvně zvažovat školy ve své zemi. Upřímně se bojím situace, že nastoupím do práce a bude tam nějakej slovák. A ještě s českou školou.... to bych ho musel asi brzo vzít tyčí po hlavě. Všichni slováci, se kterýma jsem měl tu čest poznat se ve škole, byli tupá h*vada, kteří vždy byli prospěchem mezi nejhoršími a měli problém s uděláním předmětů na první zápis. A jestli tady vy k*rvy slovenské chcete žít, naučte se aspoň česky, ať vás není tolik poznat poznat.
Dobrou školu dělají (mimo jiné) dobří studenti, takže čím více dobrých slovenských studentů k nám přijde, tím kvalitnější výuka na našich školách bude. Co se týče tvého hodnocení slovenských studentů, strávil jsem v akademickém prostředí dost času a ničeho takového jsem si nevšiml, spíše naopak. Chytří slovenští studenti jsou asi dost chytří na to, aby se ti vyhnuli ;)
-
mudrc:
To zavadza nejakym rasizmom.
Inac FIT VUT je peklo. Mam tam Bc a stacilo mi. Je to fakt narocne a ti ucitelia su tam dost neustretovi. Takze tam nechod. Ja som siel na FI MUNI obor SSME. No je to dalsia sracka len na titul. A mam pocit, ze ludia, ktori to studuju, tak si myslia, ze budu manazeri a pod sracky. Ja som tam z VUT q dovolim si povedat, ze co sa tyka napr. programovania, tak moje znalosti su inde ako ich. Vela na tomto obore nevie programovat - ani nie je nato zamerany. Ale mne to nic nedava.
Inac banujem, ze som isiel na mgr. Radsej som sa mohol venovat viac praci a zarobit, skola mi nic nedava. Inac mam kamosa co je na VUT a chce ist na PhD lebo zevraj ing a mgr uz nic neznamenaju, a mysli si, ze phd mu otvori cestu na manazera :D
-
Bavi se takhle dva delnici v cekarne na pohovor: Moje skola je lepsi nez tvoje! a v tom prijede majitel firmy jen s maturitou v Aston Martin na parkoviste pod okny.
-
to mudrc:
To, ze je uroven skolstva v CZ vyssia ako u nas nieje ziadne tajomstvo, tak preto som sa rozhodol pre Cesko. Co sa tyka toho, ze si narazil na hovada slovakov ja nemozem, a urcite niesu vsetci taky ... ak by sme mali sudit ludstvo len podla nejakeho jednotlivca prislusnej narodnosti chcel by som vidiet kolko "ne-hovad" by na tomto svete podla teba bolo :) inac ako napisal Jakub, ked vidim ako sa chovas necudujem sa, ze ty normalni sa ti oblukom vyhli. A ak tu uz ides riesit prospech tak priemer mam <1.5. Tak prebuducnost, nas usetri tych nezmyslov co pises a ak ti to trha oci tak to necitaj to.
to JurP:
Ako som napisal skolu vyberam schvalne medzi Prahou a Brnom kvoli mestu a je viac moznosti uplatnit sa ... na titule mi az tak nezalezi. Ak by bolo v Ove tolko pracovnych ponuk ako tam kludne tu ostanem pretoze skola vobec nieje taka zla ako tu poniektory pisu ... dala mi slusny zaklad a nelutujem ze som tu siel. Je pravda ze naroky od niektorych profesorov niesu prilis vysoke a prejdu aj nejake lampy, ale to ze budu duty a mat titul je ich problem.
Takze podla teba mam skor volit medzi MUNI a CVUT ?
-
Pekny den prajem, koncim bakalara na FEI VSB a rozmyslam kam dalej pokracovat? Rad by som siel do nejakeho mesta kde je vyssia uplatnitelnost v tomto obore (Brno / Praha) rozmyslam nad FEL/FIT CVUT alebo FIT VUT ... viac ma laka skor ta Praha asi ... rad by som pocul vas nazor, mozno niekto mal podobnu dilemu ako ja, dakujem
ETH Zurich
-
@JurP AFAIK se z FIT hromadně přestupuje právě na magisterskou manažeřinu na MUNI. Takže, ehm…
TIL Slováci jsou jiná rasa.
-
... ale ked uz si vyberam tak chcem aby ta skola zamerana viac prakticky zamerana ako som mal na Bc. ...
Jak jsem psal v nejakem vedlejsim vlaknu, bc studium na FITu je pomerne dost prakticke a naopak mgr je spise teoreticteji zamereny. Pokud ti, jak pises, nezalezi na titulu a z jak moc "prestizni"* skoly pochazi, tak se FITu obloukem vyhni.
*V poslednich letech probehlo mnozstvi zmen provadenych pod heslem "za zvyseni prestize fakulty/skoly", kdy hazou studentum klacky pod nohy. Navic IMO tim ani nezvysuji uroven absolventu (mysleno pripravenost do zamestnani a teoreticky zaklad), pouze to u absolventu odrazi schopnost tolerovat nesmyslna opatreni a zhorsujici se kvalitu studia (napr. zruseni porizovani zaznamu z prednasek a uzamceni archivnich zaznamu, prestoze byla zakoupena velmi nakladna AV technika, kterou se i chlubi na strankach fakulty).
... Inac FIT VUT je peklo. Mam tam Bc a stacilo mi. Je to fakt narocne a ti ucitelia su tam dost neustretovi. ...
Ano, je to narocne. Ale bc byl alespon hodne prakticky - tuny projektu, dobra pruprava na budouci zamestnani. Na mgr je videt jasny odklon od projektu a praktictejsich temat k tem, ktera jsou ciste teoreticka a v praxi nepouzitelna. K takovym, ktera se hodi opravdu jen lidem, kteri planuji phd a delat vyzkum.
... Inac mam kamosa co je na VUT a chce ist na PhD lebo zevraj ing a mgr uz nic neznamenaju, a mysli si, ze phd mu otvori cestu na manazera :D
:o
Aby mu to ty dvere k manazerovani spis nenavratne nezamcelo.
-
hakuna:
Ja by som siel skor do Brna. V Prahe bude nakladnejsi zivot a je mozne ze dostanes za pracu zaplatene rovnako ako v Brne. Nemussi platit ze hlavne mesto, tym aj vacsi prijem.
Ano Bc je na VUT dost prakticke, a da velmi siroky prehlad. Ale aj to by sa mohlo upravit resp. rozdelit na nejake podobory - ale o tom potom. Ja som siel na MUNI kvoli tomu, ze uz som sa nechcel trapit s nejakou teoretickou informatikou a pod predmetmi. Chcel ziskat znalost aj v inom smere. Ale ako vidim, urobil som chybu, a uz som nemal pokracovat
-
hakuna:
Ja by som siel skor do Brna. V Prahe bude nakladnejsi zivot a je mozne ze dostanes za pracu zaplatene rovnako ako v Brne. Nemussi platit ze hlavne mesto, tym aj vacsi prijem.
Ano Bc je na VUT dost prakticke, a da velmi siroky prehlad. Ale aj to by sa mohlo upravit resp. rozdelit na nejake podobory - ale o tom potom. Ja som siel na MUNI kvoli tomu, ze uz som sa nechcel trapit s nejakou teoretickou informatikou a pod predmetmi. Chcel ziskat znalost aj v inom smere. Ale ako vidim, urobil som chybu, a uz som nemal pokracovat
Jaký je tam poměr teorie:praxe. Studenti jsou motivovaní, nebo stádo? Pokud chceš být programátor / IT technolog tak budou vhodnější obory... Jakou nejužitečnější věc a jakou nej zbytečnost po vás chtěli?
-
JurP
Nechcem velmi brat naklady do uvahy, hlavne aby som bol so skolou spokojny a neucil sa veci ktore nevyuzijem (musim pozriet sylabus poriadne) preto som chcel pocut nazor ludi ktory studovali na tychto skolach co na na to povedia ci bolispokojny a tak :)
-
Pekny den prajem, koncim bakalara na FEI VSB a rozmyslam kam dalej pokracovat? Rad by som siel do nejakeho mesta kde je vyssia uplatnitelnost v tomto obore (Brno / Praha) rozmyslam nad FEL/FIT CVUT alebo FIT VUT ... viac ma laka skor ta Praha asi ... rad by som pocul vas nazor, mozno niekto mal podobnu dilemu ako ja, dakujem
Můžu doporučit MFF UK, člověk se tam hodně naučí a aspoň za mých časů byly poslední dva roky (čili Mgr.) fajn, učitelé se k nám chovali spíše jako ke kolegům (taky nás tam už moc nezbylo v ročníku). Jsou tam pěkné výběrové semináře a státnice nebyla nijak náročná.
-
Můžu doporučit MFF UK, člověk se tam hodně naučí a aspoň za mých časů byly poslední dva roky (čili Mgr.) fajn, učitelé se k nám chovali spíše jako ke kolegům (taky nás tam už moc nezbylo v ročníku). Jsou tam pěkné výběrové semináře a státnice nebyla nijak náročná.
Já v zásadě souhlasím. Jen konkrétně na teoretické informatice bych si dal pozor na to, aby ses zaměřoval na jednu věc a snažil se zapojit do nějakých projektů. Já na to šel hodně ze široka a do projektů mě nakonec nikdo moc nenutil a teď mám pocit, že toho ve mě nezůstalo tolik, kolik by mohlo. Aneb diplom je jen papír a kolik si toho ze školy odneseš, záleží jen na tobě (a myslím, že z matfyzu se dá odnést hodně).
-
Ohledně praktičnosti, jen aby to nebylo tak, že každý, kdo volal po praktickém zaměření školy, by nejradši dostával zápočty a zkoušky za to, co bastlí v nějaké firmě, kde pracuje při studiu. Tohle je fajn, ale na střední škole!
Vysoká škola má dát poznání, které přesahuje hranice takových firem a technologií, které se zrovna teď používají. Technologie je pro teď - mění se, ale teorie zůstává na věky.
V každém předmětu se to sice nepovede, ale super je, když se v rámci předmětu řeší reálný problém za pomoci netriviální (věčné) teorie, a kód (naprogramovaný současnou technologií) pak dává konkrétní výsledky. Zažito na FAV ZČU.
Přiliš teoretické nebo praktické zaměření by bylo na škodu, protože co pak bude výsledkem? V praxi nepoužitelný inženýr nebo průměrný programátor, zato s titulem?
-
Pekny den prajem, koncim bakalara na FEI VSB a rozmyslam kam dalej pokracovat? Rad by som siel do nejakeho mesta kde je vyssia uplatnitelnost v tomto obore (Brno / Praha) rozmyslam nad FEL/FIT CVUT alebo FIT VUT ... viac ma laka skor ta Praha asi ... rad by som pocul vas nazor, mozno niekto mal podobnu dilemu ako ja, dakujem
Můžu doporučit MFF UK, člověk se tam hodně naučí a aspoň za mých časů byly poslední dva roky (čili Mgr.) fajn, učitelé se k nám chovali spíše jako ke kolegům (taky nás tam už moc nezbylo v ročníku). Jsou tam pěkné výběrové semináře a státnice nebyla nijak náročná.
Dakujem budem uvazovat aj o tejto skole, len sa trocha obavam, ci by mi nechybali nejake klucove znalosti ktore sa brali na MFF v bc ktore by nebolo tak lahko dohnat.
-
Proto tu několik lidí doporučovalo projít si sylaby (a pokud možno i studijní materiály).
Já se třeba vyčíslitelnost učil ze "skript" z matfyzu, ale když jsem si dohledával nějaké další příklady, všiml jsem si, že na bani snad měli tenhle předmět až na inženýrovi.
-
Proto tu několik lidí doporučovalo projít si sylaby (a pokud možno i studijní materiály).
Presne tak, hlavne se zamer na ty studijni materialy (pokud nejsou verejne dostupne, tak zkusit najit "tajna" studentska fora).
Já se třeba vyčíslitelnost učil ze "skript" z matfyzu, ale když jsem si dohledával nějaké další příklady, všiml jsem si, že na bani snad měli tenhle předmět až na inženýrovi.
Na FIT VUT je TIN take az na mgr/ing.
-
Jaký je tam poměr teorie:praxe. Studenti jsou motivovaní, nebo stádo? Pokud chceš být programátor / IT technolog tak budou vhodnější obory... Jakou nejužitečnější věc a jakou nej zbytečnost po vás chtěli?
Myslis FIT ci FI?
FIT: no tu je hooodne praktickych veci. Vela sa programuje hned od zaciatku. Same projekty v C/C++. Cize to by som pokladal za prakticke. Matematiky tam bolo menej a bola taka easy, ale najdu sa tam taki kkti ucitelia, co to dokazu zneprijemnit. No a najzbytocnejsie mi prisla taka fyzika, co je uplne odveci na takejto skole, a potom HW predmety. Boli az 3x za Bc studium, co mi prislo dost prehnane. Podobne nejaky predmet Teoria obvodov co je tiez trochu odboku predmet.
FI: no tu je vela teoretickych veci, hlavne taka ta manazerska informatika. BPM, PMP, Service Science. Nieco malo z datoveho modelovania, programovanie to nestoji ani za rec. Proste ludia su tu kvoli titulu a zrejme aj z dovodu, aby boli manazeri a atd. :)
-
Přiliš teoretické nebo praktické zaměření by bylo na škodu, protože co pak bude výsledkem? V praxi nepoužitelný inženýr nebo průměrný programátor, zato s titulem?
Proč by to mělo být na škodu? Příliš praktické je pro lopaty a příliš teoretické pro špičky v oboru. Nevidím na tom nic špatného.
-
Protože aby měl špičkový teoretický vynález reálnou užitnou hodnotu, musí být nakonec nějak uplatněný v praxi. Což teoretikovi, byť špičkovému, půjde špatně, bude-li odtržený od praxe.
-
Co je to za nesmysl? Jak jsi na to přišel? Pokud někdo vymyslí v laboratoři skvělý lék, tak je k ničemu?
-
FI: je to ovela viac matematiky (4 povinne oproti 3), vlastne to, co maji na FIT jako vnitrosemestralku zde maji jako pisemku na cviceni a to co maji na FIT jako zkousku zde maji jako zapocet. A to se jedna jen o tu lehci variantu matematiky, vzdy se najde par desitek blaznu, co si daji ten vyssi stupen matematiky.
No, je sranda bavit se s FITakem a zjistovat, ze to co jste meli v matematice v prvnim semestru maji oni zminkou az ve tretim. Treba pravdepodobnost nebo rozsireny vlastnosti mnozin. Transformacni matice se na FI berou v prvni matematice docela drsne a na FIT se je musej doucovat kvuli programovani grafiky.
FI je o matice, FIT o programovani, asi tak.
-
Proste si porovnejte zkousky pisemky, zapocty a zkousky z matematik, algoritmu, automatu a grafiky. Treba zkousky pro FITaky z grafiky stahnutou z netu bez pripravy odhadnete na 60%.
-
Co je to za nesmysl? Jak jsi na to přišel? Pokud někdo vymyslí v laboratoři skvělý lék, tak je k ničemu?
Vymyšlení skvělého léku by právě byla ukázka kombinace teorie a praxe, o které jsem psal jako i žádoucí. Protože se takový lék nedá vyvinout, aniž by se prakticky neměřily reálná data. Takže žádný nesmysl.
-
Proste si porovnejte zkousky pisemky, zapocty a zkousky z matematik, algoritmu, automatu a grafiky. Treba zkousky pro FITaky z grafiky stahnutou z netu bez pripravy odhadnete na 60%.
Nevim, co ma demonstrovat bc predmet, ktery je praktickym uvodem do grafiky? Predmety zamerene na grafiku/umeni/filosofii/dejiny nepatri mezi pocetne ani neodrazi prumernou obtiznost. Pokud chcete hodnotit narocnost studia, pak doporucuji zkusit si takto z placu bez pripravy treba zkousku z povinneho TIN (pripadne FLP, PRL, KRY, ACH). Bc stupen byl IMO vice o projektech, mgr vice znalostech (z toho co ctu, tak na masarne je to presne naopak).
... Podobne nejaky predmet Teoria obvodov co je tiez trochu odboku predmet. ...
Zrovna zminovana teorie obvodu nebyvala problem. Stacilo jednou pochopit (= poslouchat na prednasce) a protoze si student mohl donest ke zkousce libovolne materialy, tak vyresit priklady nebylo obtizne.
... No a najzbytocnejsie mi prisla taka fyzika, co je uplne odveci na takejto skole, a potom HW predmety. ...
Fyzika podle me neni spatna volba, akorat to provedeni (alespon za nas) bylo dost spatne. Muselo se dojizdet na jinou fakultu a v miste prednasky nebylo dostatek mist, takze cast lidi sedela na schodech. Dalsi zadrhel byl pozadavek nasrotit se vztahy, ktere nebyly uplne trivialni. V jinych predmetech se kladl duraz na schopnosti vyresit priklad - klidne s pomoci vlastnorucne napsaneho legalniho tahaku na jedne A4 (nejaka matematika), nevim, proc ve fyzice to nebylo resene stejne.
-
Predmety zamerene na grafiku/umeni/filosofii/dejiny nepatri mezi pocetne ani neodrazi prumernou obtiznost.
Rec je o maticovych vypoctech, efektivnim vykreslovani a vektorove grafice - jak se pocita.
-
Je to jen aplikace matematiky, kterou se studenti FI naucili na zacatku, proste delnicka prace. Kdo navic pracoval s Photoshopem a delal grafiku treba na weby, tak tu zkousku uspesne natipuje a projekt zbastli po prosteni ukazek prace s knihovnama.
-
Predmety zamerene na grafiku/umeni/filosofii/dejiny nepatri mezi pocetne ani neodrazi prumernou obtiznost.
Rec je o maticovych vypoctech, efektivnim vykreslovani a vektorove grafice - jak se pocita.
Porad nechapu, jak to souvisi s tematem "Kam na magisterske studium? (Informatika)". Maticove vypocty se resili primarne v nejake matematice, v grafice to bylo jen okrajove. Cely predmet grafiky bylo pouze hodne povrchni predstaveni hlavnich pojmu, nejaka ta zakladni 2D rasterizace, velice jemne natuknuti OpenGL a nejake ty 3D operace. Ve velmi kratkych domacich ukolech si je clovek vyzkousel. Vsechny oblasti z IZG jsou v mgr probirany mnohem datailneji (pokud si je clovek zapise/ma zvoleny obor).
-
... Kdo navic pracoval s Photoshopem a delal grafiku treba na weby, tak tu zkousku uspesne natipuje a
To nepopiram, jenom rikam, ze vzit jeden z nejjednodussich predmetu v bc a na nem ukazovat nizkou narocnost FITu mi prijde divne.
Ze zacatku studia skola musi nejak zajistit stejnou/podobnou uroven studentu. Pokud nekdo delal s grafikou, tak asi logicky nebude mit problem s uvodem do pocitacove grafiky (stejne tak jsem nemel problem se zaklady programovani, protoze jsem uz vetsinu latky znal, presto je ten predmet jedno z hlavnich "sít").*
projekt zbastli po prosteni ukazek prace s knihovnama.
Domaci ulohy byly velmi jenoduche, opravdu slo jen o aplikaci informaci (casto pouze implementaci algoritmu) ze slajdu/studijni opory. S tim nemeli problem ani matematicky mene zkuseni (i na pomery FITu).
Ochutnavka: "Redukce barevného prostoru", "Generování základních objektů v rastru.", "Vyplňování uzavřených objektů ve 2D.", "Základy OpenGL.". Ale ma to samozrejme i odpovidajici velmi nizke bodove ohodnoceni.
*: Toto ale bylo pred "zvysovanim prestize fakulty", takze nyni ocekavam minima na domaci ukoly i zkousku, ktera uz bude zcela jiste predelana plne do fulltextu vcetne zavedeni zapornych bodu.
-
Jaký je tam poměr teorie:praxe. Studenti jsou motivovaní, nebo stádo? Pokud chceš být programátor / IT technolog tak budou vhodnější obory... Jakou nejužitečnější věc a jakou nej zbytečnost po vás chtěli?
Myslis FIT ci FI?
FIT: no tu je hooodne praktickych veci. Vela sa programuje hned od zaciatku. Same projekty v C/C++. Cize to by som pokladal za prakticke. Matematiky tam bolo menej a bola taka easy, ale najdu sa tam taki kkti ucitelia, co to dokazu zneprijemnit. No a najzbytocnejsie mi prisla taka fyzika, co je uplne odveci na takejto skole, a potom HW predmety. Boli az 3x za Bc studium, co mi prislo dost prehnane. Podobne nejaky predmet Teoria obvodov co je tiez trochu odboku predmet.
FI: no tu je vela teoretickych veci, hlavne taka ta manazerska informatika. BPM, PMP, Service Science. Nieco malo z datoveho modelovania, programovanie to nestoji ani za rec. Proste ludia su tu kvoli titulu a zrejme aj z dovodu, aby boli manazeri a atd. :)
Myslim SSME na FI. Jseš cennej zdroj informací, co v sylabech nejsou. Tvůj postoj k FIT je mi znám.
Já šel po bc pro někoho otročit (pardon, pracovat). Čistej programátor bejt nechci, rači vidim věci v souvislostech, s nadhledem. Tzn. z druhé strany abstrakce, než je strojový kód. Programátor je zpravidla specialista co zná IDE, jazyk, knihovny a pár algoritmů. Vydělat na živobytí se programováním dá solidně, ale nenaplňuje mě to tolik, jako jsem si myslel že bude.
Šel by při SSME stíhat part-time, pokud nechci být chodící mrtvolou? Ty firemní procesy učej akademici, nebo lidi co nějaký procesy ve firmách navrhovali? To samý s řízením projektů.
Zajímavě vypadá i Finanční informatika a statistika na FAV. Statistika mě baví, ale na tomto oboru tušim že bude víc teorie.
-
Ak si chces urobit Mgr. kvoli tomu, aby si mal lepsie uplatnenie ako informatik, tak to vazne nepotrebujes.
A ak chces ist na VS Mgr. Informatiku, mal by si vediet preco a podla toho sa rozhodnut. Obecne otazky typu kde je horsie/lepsie naozaj v tomto pripade zmysel nemaju. Otazka, ktora ma zmysel, moze byt: Rad by som sa venoval tomu a tomu. Kde je to lepsie/horsie?
-
Na Mgr chcem ist koli tomu ze ak som uz zacal studovat tak tie 2 roky ma nezabju navyse a chcem to uz dotiahnut do konca ... a co sa tyka zmeny mesta je to len koli tomu aby som mohol si najst mozno lahsie pracu resp. mam na vyber viac pracovnych ponuk v takej Prahe ako v Ostrave :) nic ine za tym nehladajte ...
-
Aneb diplom je jen papír a kolik si toho ze školy odneseš, záleží jen na tobě
tesat do kamena
Otazka, ktora ma zmysel, moze byt: Rad by som sa venoval tomu a tomu. Kde je to lepsie/horsie?
Tesat do kamena a ucit od 1. triedy ZS....
-
Na Mgr chcem ist koli tomu ze ak som uz zacal studovat tak tie 2 roky ma nezabju navyse a chcem to uz dotiahnut do konca ...
Keby si mi toto povedat na pohovore, povedal som by som Ti dovidenia. Studovat a nevediet preco.. je mrhanie Tvojim potencialom aj peniazmi statu, ak rozmyslas o statnej skole.
-
Jen studujte. 8) 8) 8)
-
Na Mgr chcem ist koli tomu ze ak som uz zacal studovat tak tie 2 roky ma nezabju navyse a chcem to uz dotiahnut do konca ... a co sa tyka zmeny mesta je to len koli tomu aby som mohol si najst mozno lahsie pracu resp. mam na vyber viac pracovnych ponuk v takej Prahe ako v Ostrave :) nic ine za tym nehladajte ...
Mgr. se vždy vyplatí, teprve tam (narozdíl od Bc.) člověk více pronikne do akademického prostředí a má možnost plně se věnovat tomu, co ho zajímá. My jsme si "museli" vybrat dva obory (např. databáze, grafika, AI atd.) a ke každému byla spousta zajímavých seminářů. Člověk samozřejmě může studovat, co chce, z těch dvou oborů pak ale dělal státnice. Tak jen směle do toho ;-)
-
Keby si mi toto povedat na pohovore, povedal som by som Ti dovidenia. Studovat a nevediet preco.. je mrhanie Tvojim potencialom aj peniazmi statu, ak rozmyslas o statnej skole.
Chcem si rozsirit obzory, ale aj dokoncit skolu samozrejme ... neviem co je zle na vlastnosti ze veci ktore zacnem chcem dotiahnut dokonca ...
-
To je mi jasne ze k uplatneniu skolu nepotrebujem, ide mi hlavne o moznost uplatnenia sa ... pocet pracovnych ponuk programator v ostrave 30 v prahe 450 ... o tomto hovorim :) ale ked uz si vyberam tak chcem aby ta skola zamerana viac prakticky zamerana ako som mal na Bc. preto najviac uvazujem asi o Softverovym ing na FEL CVUT.
Uvazujes spatnym smerem, v Praze temer zadni vyvojari nejsou. Pokud ma v praglu firma pobocku, tak maximalne par obchodaku. Kvuli drahym najmum predevsim, vyvojari je budou jinde stat +- totez.
Ad FEL ... lol, to myslis vazne? Kdyz uz tak FIT. Jinak osobni zkusenost z FELu (jeste nez se ITci odtrhli), programuje se na papir, a resi se, jestli mas dobre stredniky.
Vysoká škola má dát poznání, které přesahuje hranice takových firem a technologií, které se zrovna teď používají. Technologie je pro teď - mění se, ale teorie zůstává na věky.
Mas blbej nick "naivista" by ti sluselo. Na VS ucej z 70% duchodci, kteri zijou (kdyz mas kliku) technologicky pred 30ti lety. Drtiva vetsina z tech mladsich pak praxi vzivote nevidela. V (nejen)IT plati, ze co platilo dneska rano, je uz ted pravek.
Co je to za nesmysl? Jak jsi na to přišel? Pokud někdo vymyslí v laboratoři skvělý lék, tak je k ničemu?
Pokud ho nikdo nedokaze vyrobit, tak skutecne knicemu je. A takovych veci v IT, kolem kterych existuje spousta uzasny teorie, ale nikdo to nedokaze prakticky realizovat, je pomerne dost.
Keby si mi toto povedat na pohovore, povedal som by som Ti dovidenia. Studovat a nevediet preco.. je mrhanie Tvojim potencialom aj peniazmi statu, ak rozmyslas o statnej skole.
Vzdelani je z hlediska statu jediny vydej penez, ktery lze povazovat s uspechem za investici, protoze se vrati. Pochopitelne, vyzaduje jeste krok B - nehazet lidem klacky pod nohy v podobe prebubrele byrokracie.
-
Uvazujes spatnym smerem, v Praze temer zadni vyvojari nejsou. Pokud ma v praglu firma pobocku, tak maximalne par obchodaku. Kvuli drahym najmum predevsim, vyvojari je budou jinde stat +- totez.
Ad FEL ... lol, to myslis vazne? Kdyz uz tak FIT. Jinak osobni zkusenost z FELu (jeste nez se ITci odtrhli), programuje se na papir, a resi se, jestli mas dobre stredniky.
Takze radsej by som mal volit Brno ?
A co sa tyka FEL, tak ja som zas praveze naopak pocul ze je lepsi ako FIT tak uz teraz fakt neviem co je pravda ...
-
Jinak osobni zkusenost z FELu (jeste nez se ITci odtrhli), programuje se na papir, a resi se, jestli mas dobre stredniky.
Tak zrovna programování na papír není zase tak špatná věc. Student by měl vědět, co jeho kód dělá, aniž by si ho musel několikrát spustit. I když bazírovat pak na každém středníku je asi přehnané. Možná jsou tam lidé, co používali ještě děrovačku :)
-
Takze radsej by som mal volit Brno ?
A co sa tyka FEL, tak ja som zas praveze naopak pocul ze je lepsi ako FIT tak uz teraz fakt neviem co je pravda ...
Podivej, mam tu nejakych rekneme 10 trvalych dodavatelu SW. Z toho jich 80% nema techniky(= ti, co neco delaji, a jen o tom nezvani) v Praze. Vyvojare maj trebas v Hradci, pripadne podobnem "okoli", neco v Brne, pak tu mam Ostravu ... Je to ruzny, ale pokud za "Prahu" vemu to, co se vejde mezi znacky na silnici Prahu oznacujici, je toho minimum.
Na druhou stranu, ze strany zakazniku je prozmenu pomerne silnej tlak na to, aby firma mela lidi lokalne, nebo aby se alespon smluvne zavazala k tomu, ze nebude fakturovat dopravu.
Ad FEL vs FIT - jak si moh pochopit, me zkusenosti jsou pomerne letite. Ale defakto to co popisuju byl jeden z primarnich duvodu proc se to roztrhlo, dalsim duvodem byla vyuka ITcky naprosto irelevantnich predmetu (materialy, pole, ...)
Tak zrovna programování na papír není zase tak špatná věc. Student by měl vědět, co jeho kód dělá, aniž by si ho musel několikrát spustit. I když bazírovat pak na každém středníku je asi přehnané. Možná jsou tam lidé, co používali ještě děrovačku :)
Problem byl prave v tom, ze nikoho nezajimalo co ze by to asi tak melo delat - tedy jestli mas odpovidajicne funkcni algoritmus, ale jestli ti nechybej ty stredniky, pripadne jestli nemas prehozeny parametry, ... na coz te upozorni kazdej nastroj hned jak zacnes psat.
Velmi mi to pripominalo (naprosto neuveritelny, ale 100% realny) vyuku IT na ZS popisovanou sousedem, kde jim ucitelka-duchodkyne predcitala "zaciname s PC", a za domaci ukol z toho meli delat vetny rozbor. V dalsim rocniku zacla tutez knizku znova ... a PC byly pekne vyskladany podel zdi, a nesmeli na ne sahat.
-
Takze radsej by som mal volit Brno ?
A co sa tyka FEL, tak ja som zas praveze naopak pocul ze je lepsi ako FIT tak uz teraz fakt neviem co je pravda ...
Ad FEL vs FIT - jak si moh pochopit, me zkusenosti jsou pomerne letite. Ale defakto to co popisuju byl jeden z primarnich duvodu proc se to roztrhlo, dalsim duvodem byla vyuka ITcky naprosto irelevantnich predmetu (materialy, pole, ...)
...
Velmi mi to pripominalo (naprosto neuveritelny, ale 100% realny) vyuku IT na ZS popisovanou sousedem, kde jim ucitelka-duchodkyne predcitala "zaciname s PC", a za domaci ukol z toho meli delat vetny rozbor. V dalsim rocniku zacla tutez knizku znova ... a PC byly pekne vyskladany podel zdi, a nesmeli na ne sahat.
Odborníci na středníky zaplaťpánbůh právě přešli na FIT a učí tam nadále podle stejných příprav, jako měli na FELu posledních 20 let. Na FELu byla výuka restrukturalizovaná (obor Otevřená informatika = OI) a z velký části změněná a zlepšená a nadále je konzultovaná se studenty. Bohužel jsem OI měl jen na magisterskym, ale předpokládam, že to podobně super je i na bakalářským.
Abych shrnul svoje dojmy:
- ČVUT FIT - víceméně starý pětiletý obory z původního FELu, rozdělení na BC a ING se moc nevede. Hodně nalajnovanej studijní plán.
- ČVUT FEL - existujou starý obory (takže bacha na výběr) i nový restrukturovaný obory. Hodně zodpovědnosti přeneseno na žáka - žák má dost volnou ruku v konceptu svýho vzdělání.
I z FITu znam výborný experty v oboru, jen prostě styl výuky, skladba předmětů atp. je jiná než na Otevřený informatice. Bylo by vhodný si projít studijní plán a případně se pobavit s lidma na tom oboru (jak na FIT, tak i na FEL).
-
... Odborníci na středníky zaplaťpánbůh právě přešli na FIT a učí tam nadále podle stejných příprav, jako měli na FELu posledních 20 let. ...
Opravdu je nutne to mnozne cislo? Vim o jedinem predmetu - "Zaklady programovani" - ve kterem si studenti hraji na prekladac a procesor. Tam je opravdu na vstupu kod v C (par radek) a po studentovi se chce napsat, zda se to prelozi, pokud ano co to udela a pokud se to neprelozi, tak proc. Za nas tam byly pekne speky, ale pokud jde jen o projiti, ne o znamku, tak to neni nic kritickeho. (Prosel jsem vsechny povinne predmetu bc i spolecne povinne v mgr a zadne dalsi "stredniky" jsem nenarazil.)
- ČVUT FIT - víceméně starý pětiletý obory z původního FELu, rozdělení na BC a ING se moc nevede. Hodně nalajnovanej studijní plán.
I z FITu znam výborný experty v oboru, jen prostě styl výuky, skladba předmětů atp. je jiná než na Otevřený informatice. Bylo by vhodný si projít studijní plán a případně se pobavit s lidma na tom oboru (jak na FIT, tak i na FEL).
Souhlas, psal jsem to uz v nekolika vlaknech, na FITu, hlavne ze zacataku, nema student zadnou volnost - v bc zbyde jen par kreditu na volitelne predmety (3 nebo 4 predmety). V mgr je to lepsi, oproti bc je i vyber oboru, presto je hodne spolecnych predmetu, ktere nutne vsichni nevyuziji (dobry priklad je jiz nekolikrat uvadena teoreticka informatika na oboru s grafikou).
S tim rozdelenim nevim, na mgr je celkem dost videt, jaky obor (i volitelne predmety) si student zvolil - ma to pomerne velky (tak 1/2 predmetu) vliv. V bc maji vsichni v podstate to stejne (par voleb tam je, ale jsou to povinne volitelne veci jako GUI app v C++ vs Jave, navic je jich jen par).
Pokud zvazujes FIT, tak se priprav na to, ze tu bude i nekolik tymovych projektu (v mgr podstatne mene nez na bc), ktere byvaji vetsi problem, nez se muze ze zacatku zdat. Klasicka situace - vsichni na to dlabou celej semestr, az je tyden pred odevzdanim/obhajobou tak se doslova cely dny (nekdy i noci) vymysli jak na to a (idealne pak) programuje. "Funkcionalni a logicke programovani" je hezky priklad - nikdo ze studentu netusi, o cem ze je logicke programovani (prolog), takze nejdrive je treba nacucnout uplne jiny pristup k programovani, pak pochopit zadani (AI pro hru) a nasledne zacit premyslet, jak ze se to asi bude zapisovat. (Stejne se opakuje pro FP v Haskellu.)
-
Jen studujte, at mam z ceho vybirat. Vic kvalifikovanych IT borcu = nizsi platy.
-
Mas blbej nick "naivista" by ti sluselo. Na VS ucej z 70% duchodci, kteri zijou (kdyz mas kliku) technologicky pred 30ti lety. Drtiva vetsina z tech mladsich pak praxi vzivote nevidela. V (nejen)IT plati, ze co platilo dneska rano, je uz ted pravek.
A nechceš se přejmenovat ty na něco jako - před 15 lety mě vyhodli z FELu a poznamenalo mě to na zbytek života a budu tady pořád dál trousit irelevantní anekdotické poznámky?
Podle toho, co tu roky píšeš tě vyhodili tak z prváku, druháku někdy koncem 90. let, maximálně v 2000-něco málo. Ano, bylo tam hodně důchodců bez znalosti skutečné praxe. Bylo tam hodně lídí, co neuměli a schovávali to za to, že jsou jako teoretici Bylo tam hodně blbců. Ale kdyby ses nenechal vyhodit, tak bys zjistil, že ve vyšších ročnících by tě učilo hodně dobrých lidí, kteří své profesorské a docentské tituly získaly právě za to, že řešily problémy skutečné praxe.
Dneska je IT na FELu již zde zmíněná Otevřená Informatika (OI), za kterou stojí katedra kybernetiky, což je elitní katedra, kde jsou špičkoví výzkumníci, jejichž výzkum je následně aplikován do praxe.
Ti lidé na zakázku vymysleli pro pentagon systém řízení většího množství dronů naráz (což bude aplikovatelné i pro řízení civilních letadel v blízkosti letišť). To fakt nejsou žádní důchodci odtržení od praxe.
-
txt:
keby mas popri studiu len part-time, tak nevies, co s casom :D. Pri tomto obore sa da v pohode zvladat full-time. Samozrejme s flexibilnou prac. dobou, lebo predsa su niekde povinne cvicenia. Ale projekty, ulohy su uplne trivialne az smiesne. Jeden zo zakladatelov oboru tak ten ma zevraj nejake certifikaty a je aj dost dobry v tom, lenze odisiel z fakulty, cim sa ulavilo aj ziakom, nakolko to bol des. ja som ho nezastihol nastastie - teda prve 2 mesiace a potom sa rozhodol odist :D. A ucia to tam aj akademici, ale aj ludia z praxe.
-
Tak po precitani vasich komentarov som sa rozhodol ze poslem prihlasku na FEL a MFF a uvidim ... ale viac sa priklanam k FELu pretoze pred matfyzom mam privelky respekt a bojim sa, ze by som matikou zaostaval kedze prichadzam z inej skoly. Dakujem za prispevky ...
-
pretoze pred matfyzom mam privelky respekt a bojim sa, ze by som matikou zaostaval kedze prichadzam z inej skoly.
Myslím, že tohle by byl spíše ten menší problém. Já tedy rozdělené studium (bc+NMgr) neměl, ale za nás ve vyšších ročnících moc matematiky nebylo a u státnic se na ni už nikdo neptal.
-
pretoze pred matfyzom mam privelky respekt a bojim sa, ze by som matikou zaostaval kedze prichadzam z inej skoly.
Myslím, že tohle by byl spíše ten menší problém. Já tedy rozdělené studium (bc+NMgr) neměl, ale za nás ve vyšších ročnících moc matematiky nebylo a u státnic se na ni už nikdo neptal.
A co bolo "GRO" tychto 4 semestrov ak sa smiem spytat?
-
A co bolo "GRO" tychto 4 semestrov ak sa smiem spytat?
No, já studoval podle úplně jiných plánů (matematiky a teoretické informatiky jsem měl o dost více), takže následující informace nemusí být úplně přesné.
Povinných předmětů moc není (nyní asi jen 6 + nějaké povinně volitelné + projek + diplomka), takže na to, co je gro, nejde tak snadno odpovědět - záleží, co si vybereš. Pokud jde o to, co by ti z těch povinných mohlo dělat nějvětší problémy, pak je to asi teoretická informatika - složitost a vyčíslitelnost. Ale asi už toho není tolik jako za nás, protože koukám, že vytvořili jednosemestrální předmět Úvod do složitosti a vyčíslitelnosti (http://ktiml.mff.cuni.cz/~kucerap/NTIN090/, http://ktiml.mff.cuni.cz/~kucerap/NTIN090/NTIN090-slajdy.pdf), který by to měl snad plně pokrýt. Z teoretické částí se pak ještě u státnic nevyhneš otázce Datové struktury, ale ta by měla být v pohodě. I když za nás byl předmět Datové struktury I hodně o důkazech, teď ho ale učí někdo jiný, tak nevím. Další státnicové okruhy si už volíš podle zaměření. Určitě se sám koukni do Karolinky (http://www.mff.cuni.cz/fakulta/tiskoviny/or_k1415.pdf) na Povinné zkušební okruhy pro obory I2 a I3 (strana 256) a pak na Softwarové systémy I2 (od strany 263).
Koukám, že pro některé obory udělali povinným předmět Operační systémy (http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/). Zkouška z něj byla v pohodě, ale na zápočet bylo třeba naprogramovat vlastní minikernel (http://d3s.mff.cuni.cz/teaching/operating_systems/download/20141006-nswi004-agenda.pdf), tak aby tě to nepřekvapilo.
-
Dakujem, popozeram si predmety a sylaby a rozhodnem sa :)
-
... kteří své profesorské a docentské tituly získaly...
Jiste, tebe vykopli uz nekde ve treti tride ZS, zcela zjevne ...
-
... kteří své profesorské a docentské tituly získaly...
Jiste, tebe vykopli uz nekde ve treti tride ZS, zcela zjevne ...
Přeformulovával jsem větu, později si ji po sobě nepřečetl a zůstala mi tam ostudná hrubka. Mea culpa.
A nic jiného k mému příspěvku nemáš, něco k obsahu třeba?