Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: mikim1111 06. 11. 2014, 19:25:34
-
Ahoj.
Potřebuju radu.
Jaké závady jsou na samsungu galaxy s3 mini nejčastější?
Chybí mi jedna závada do vrácení peněz.
Vím, říkáte si ty jsi debil apod., ale s telefonem jsou neustále problémy.
Předem děkuji za radu.
-
Ahoj.
Potřebuju radu.
Jaké závady jsou na samsungu galaxy s3 mini nejčastější?
Chybí mi jedna závada do vrácení peněz.
Vím, říkáte si ty jsi debil apod., ale s telefonem jsou neustále problémy.
Předem děkuji za radu.
Nechci být šťoura, ale nepletu-li se, tak dle původního občanského zákoníku, kdy bylo po třech závadách možno žádat navrácení peněz při odstoupení od kupní smlouvy, tak to musely ale být vždy STEJNÉ závady.
Obávám se, že i když jsou s tvým telefonem stále problémy, tak nemá-li třikrát stejnou závadu, a tedy není-li to neopravitelný kus, a není-li možno jej nahradit novým kusem stejným, anebo vyšším modelem, pak ti peníze nevrátí.
Předpokládám, že jej máš déle jak 14 dní...
Ale mohu se mýlit. Jsem telefon ještě reklamovat nemusel. Většinou závada nebyla v telefonu, ale v uživateli. Ale na druhou stranu Samsunga jsem neměl. Pouze HTCčka a nebo nyní ZOPO
-
tak pokud si to pamatuji dobre tak ty zavady nemusi byt stejne, staci 4x ruzne uznane reklamace IMHO, ale ruku do ohne za to nedam
-
tak pokud si to pamatuji dobre tak ty zavady nemusi byt stejne, staci 4x ruzne uznane reklamace IMHO, ale ruku do ohne za to nedam
Převzato z netu, cituji:
"Podle právničky Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska Renaty Horákové je v tomto případě rozhodující to, zda prodávající tablet opravil, nebo jej při druhé reklamaci vyměnil za jiný. "Pokud totiž prodávající zaslal stejný tablet po opravě, jednalo by se o třetí reklamaci stejné vady a paní Davidová by měla skutečně nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz," vysvětluje právnička. Jestliže však prodávající při druhé reklamaci tablet vyměnil za nový kus, běží od jeho výměny nová dvouletá záruční doba."
zdroj: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/241693-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou/
Já se fakt nechci hádat, nechce se mi studovat nový OZ ale tuším, že to je stejně.
Takže 3x STEJNÁ závada = možno požádat o vrácení peněz, však došlo-li v rámci reklamace k výměně zboží za nové, pak běží nová záruční doba, jako kdyby nikdy nebylo reklamováno.
-
to bych chtel videt tu expertku :) po vymene vam bezi dalsi 2 roky zaruky :) uz to vidim u nejvyssiho soudu :)
-
to bych chtel videt tu expertku :) po vymene vam bezi dalsi 2 roky zaruky :) uz to vidim u nejvyssiho soudu :)
to si nejsem teda moc jistej
-
Pokud dojde k výměně zboží za nové, tak opravdu běží nová záruční lhůta. Je to nový výrobek, proč by měl mít zkrácenou záruční dobu?
Co se odstoupení po několika závadách týče - IMO ze zákona to je na tři stejné závady, ale obchodník ti klidně může uznat i tři různé. Jen to je na jeho libovůli.
-
Podle nového OZ:
- 3 stejné nebo 4 různé vady
- výměnnou za nový kus nezačíná běžet nová záruka, pokračuje stará od data prvního nákupu zboží
https://www.dtest.cz/clanek-3181/zaruka-a-reklamace
-
S vymenou muze souhlasit leda debil, normalni clovek si veme zpet prachy (a pripadne obratem koupi totez).
-
ja som reklamoval telefon pred vianocami. bolo tam tolko sviatkov/volna, ze to do mesiaca nestihli vyreklamovat a vratili mi peniaze.
-
Na to jsou obchodníci/servisáci připraveni také - provedou opravu spočívající v tom, že vymění komplet výrobek až na nějakou "blbost" (kryt, baterie apod.) a tvrdí, že vyměnili jen některé díly, ale ne celý výrovek. Žádný předpis neříká, že když třeba přístroj má po výměně nové SN/IMEI apod., tak že jde o výměnu.
-
Samsungu se jen tak nezbavis, protoze Samsung se chova jako Apple za vlady Jobse - za vsechno muzou zakaznici.
Standardni Galaxy S3 mela nekolik konstrukcnich vad - nejnakladnejsim zustava praskani gorilla glass, ktere praskalo diky chybne kompletaci (pnuti) a take s tezistem telefonu. Druhou beznou a celkem rozsirenou vadou bylo praskani ramu (http://www.sammobile.com/2012/07/18/hot-casing-problems-galaxy-s-iii-under-guarantee/). Neuznaji, ackoliv pri prvnim prasknuti a naslednem vybaleni noveho (zapecetena krabice), bylo u uplne noveho telefonu identicky praskle GG presne na stejnem miste a stejneho tvaru, jako mode varianta. To mi uznali, zbytek samozrejme nikoliv. Nikdy mi nespadl a protoze musim chodit s holi, tak telefon do kapsy nedavam, ale zustava nosem v pouzde uvnitr brasny na ntb. Nakonec se jeste zacal loupat a to uz definitivne stacilo, abych si koupil jiny.
-
Obecně platí:
Prodávající má právo na dva pokusy dát výrobek do pořádku, pokud se týká stejné chyby. Pokud se objeví potřetí stejná chyby, získává kupující právo na odstoupení od smlouvy a tudíž získání zpět peníze.
Prodávající musí dát výrobek do pořádku do 30 dnů. Pokud to nestihne (klidně i při prvním pokusu), tak má kupující právo na odstoupení od smlouvy.
Právo znamená, že to samozřejmě nemusí využít. Výměna se počítá jako oprava, nikoliv jako nový zboží, to by musela být nová smlouva a vůbec.
Jak to funguje u různých vad, to už nevím.
Vada je uznána vadou v případě, kdy brání užívání výrobku.
V praxy ověřeno, kdy jsem tímto způsobem reklamoval můj první telefon, a díky tomu, že po pěti týdnech neměli u sebe, tak jsem si vynutil vrácení peněz. Předpokládám, že se to nějak zásadně nezměnilo.
-
Změnilo - NOZ aneb nový občanský zákoník.