Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: Martin 14. 08. 2017, 11:44:31
-
Přeji všem krásné poledne,
co si myslíte o oboru Informační technologie 18-20-M/01, který se vyučuje téměř na všech průmyslových školách v ČR ?
Vyučují tam předmět Operační systémy, který obsahuje správu serverů s OS Linux... to si za chvíli bude každý průmyslovák myslet, že je linux admin. Kompletní oslova výuky je třeba na www.sps-prosek.cz/?wpdmact=process&did=NDcuaG90bGluaw (od strany 120 Operační systémy).
-
Přeji všem krásné poledne,
co si myslíte o oboru Informační technologie 18-20-M/01, který se vyučuje téměř na všech průmyslových školách v ČR ?
Vyučují tam předmět Operační systémy, který obsahuje správu serverů s OS Linux... to si za chvíli bude každý průmyslovák myslet, že je linux admin. Kompletní oslova výuky je třeba na www.sps-prosek.cz/?wpdmact=process&did=NDcuaG90bGluaw (od strany 120 Operační systémy).
Je to užitečné, základy IT by měla dávat už SŠ, na většinu práce v IT stačí učiliště, je to jen řemeslo.
-
Nechápu kde je problém. To by bylo lepší nic neučit, protože by si každý kdo se to učí mohl připadat jako expert? To si ale děcka ze střední často připadají ve všem, realita (ať už práce nebo vysoká) je už schladí.
-
Jestli se bojíš o místo, tak si podej přihlášku. ;D ::)
-
Linux adminov o chvilu nahradi umela inteligencia, takze tam by som problem nevidel.
-
Přeji všem krásné poledne,
co si myslíte o oboru Informační technologie 18-20-M/01, který se vyučuje téměř na všech průmyslových školách v ČR ?
Vyučují tam předmět Operační systémy, který obsahuje správu serverů s OS Linux... to si za chvíli bude každý průmyslovák myslet, že je linux admin. Kompletní oslova výuky je třeba na www.sps-prosek.cz/?wpdmact=process&did=NDcuaG90bGluaw (od strany 120 Operační systémy).
Prč by ne? Nebo si mysliš, že jsou tyhle znalosti elitního charakteru?
-
Zajímalo by mě z čeho to ty děti učí? Jsou na to nějaké učebnice? Rád bych je viděl. A kde berou fundované učitele?
-
Měl jsem to, ale jsem už 4 roky po škole, byli jsme první v tomhle oboru, takže trochu pokusný králíci. Já za sebe můžu říct, že to byly fakt jen základy, ale rozhodně mi to něco dalo a na VŠ jsem aspoň trošičku něco tušil. Teď na magisterským jsem měl fajn předmět na správu linuxu, ale přesto bych si netroufl se někam hlásit na správce, ikdyž netuším, jaký jsou pořádně požadavky.
-
Tak zrovna zminena stredni skola se profiluje jako "elitni". Byl jsem tam pred asi sedmi lety na dni otevrenych dveri kde se chlubili 3D tiskarnami a jinymi vymozenostmi, ovsem na mou otazku jaka cast vyucujicich ma inzenyrsky titul mi na miste nejak nedokazali odpovedet :-/
-
Tak zrovna zminena stredni skola se profiluje jako "elitni". Byl jsem tam pred asi sedmi lety na dni otevrenych dveri kde se chlubili 3D tiskarnami a jinymi vymozenostmi, ovsem na mou otazku jaka cast vyucujicich ma inzenyrsky titul mi na miste nejak nedokazali odpovedet :-/
A Ty myslis, ze nekde jinde v jakekoliv firme by Ti odpovedet na miste dokazali? :)))) to jsou zase namitky...
-
Jakkoliv nepodcenuju dulezitost urovne vybaveni, vzdelavani je hlavne o lidech a tudiz informaci o hrubem podilu (nikoliv presnem poctu) inzenyru mezi vyucujicimi by pri prezentaci podle me mit meli. Ze ji nemeli ale zato presne vedeli pocet 3D tiskaren o skole cosi vypovida....
-
Před sedmi lety byly 3D tiskárny na technických středních školách raritou a proto sloužily při dnech otevřených dveří jako reklama na školu. Navíc jejich počet se v čase tolik nemění.
Zato magisterský stupeň vzdělání mají (musí mít) prakticky všichni učitelé teorie na všech SŠ a proto je tento údaj nepodstatný. Navíc titul Ing. nemusí být nutně z technické VŠ a naopak titul Mgr. může získat absolvent tech. oboru, takže pouhý podíl Ing. na škole je nic nevypovídající informace.
-
Linux adminov o chvilu nahradi umela inteligencia, takze tam by som problem nevidel.
urcite ano.este predtym vsak nahradi vseobecnych lekarov, predavacov,... az potom pridu na rad linux admini.
-
Před sedmi lety byly 3D tiskárny na technických středních školách raritou a proto sloužily při dnech otevřených dveří jako reklama na školu. Navíc jejich počet se v čase tolik nemění.
Zato magisterský stupeň vzdělání mají (musí mít) prakticky všichni učitelé teorie na všech SŠ a proto je tento údaj nepodstatný. Navíc titul Ing. nemusí být nutně z technické VŠ a naopak titul Mgr. může získat absolvent tech. oboru, takže pouhý podíl Ing. na škole je nic nevypovídající informace.
Ptal jsem se jich vyslovne na technicke inzenyry (respektive inzenyry vyucujici odborne predmety) a nevedeli. Pro me je jejich podil na celkovem poctu vyucujicich dulezity.
-
Ptal jsem se jich vyslovne na technicke inzenyry (respektive inzenyry vyucujici odborne predmety) a nevedeli. Pro me je jejich podil na celkovem poctu vyucujicich dulezity.
Tázaný asi nebyl na vojně. Kdyby byl, odpověděl by silným a jasným hlasem, například: "sedmnáct", nebo "95 %", a Vy byste byl spokojen.
-
Asi Vas zklamu, stacilo by mi treba: asi tretina, asi polovina, asi dve tretiny, vic nez dve tretiny, ci ted Vam to neumim rict, nechte mi kontakt a zjistim Vam to. Lec pani na mou otazku je rekla nevim a dale se venovala vyctu vsech moznych uzasnosti ktere jim sponzori nakoupili do dilen...
-
Byl jsem tam pred asi sedmi lety na dni otevrenych dveri kde se chlubili 3D tiskarnami a jinymi vymozenostmi, ovsem na mou otazku jaka cast vyucujicich ma inzenyrsky titul mi na miste nejak nedokazali odpovedet :-/
Proč inženýr? Třeba Mgr. nebo dokonce PhD. z matfyzu je pro učení středoškolských počítačů málo? :-)
(a vůbec, znám i spoustu úžasně chytrých lidí, co školu dokončili tak-tak nebo vůbec - proč na tom tak lpíš?)
-
K tomuto tématu mohu říct jen jedno...
Na průmce, jíž jsem absolventem, tento předmět učil báječný pedagog a opravdu věřím, že studentům předal sice jen základy, ale opravdu důkladně a myslím si, že je to super... Druhou věcí však je, že tento báječný pedagog byl na škole nedoceněn a nakonec odešel do komerční sféry, navzdory tomu, že učil opravdu báječně a mezi studenty to byl jeden z nejoblíbenějších pedagogů :/.
A kam to pak vede...?
-
Je otázkou, zdali studenti budou nakonec pracovat jako linux admini. Většinou je pro ně lukrativnější programování a to i finančně. Velká část z nich také skončí na nějaká vysoké škole, protože takový je teď trend. Problém vidím spíše v tom, že když bude mnoho lidí pracovat v IT, tak budou manažeři firem chtít jen vysokoškoláky a nebude se tak koukat na kvalitu jejich znalostí. Ale také není dobré, co se dnes už děje, že na junior pozice vemou prakticky každého kdo umí sotva základy. Je to jako s PHP, dnes je každý samozvaný PHP programátor a najít člověka co to fakt umí, je stejně stále složité. I když je pravda, že PHP programátoři mají menší mzdy než programátoři jiných jazyků, právě kvůli tomu, že PHP umí každý. A pokud se někdo bojí o svoje povolání, tak pravděpodobně bude velká část práce automatizována, ale taková je budoucnost.
-
Byl jsem tam pred asi sedmi lety na dni otevrenych dveri kde se chlubili 3D tiskarnami a jinymi vymozenostmi, ovsem na mou otazku jaka cast vyucujicich ma inzenyrsky titul mi na miste nejak nedokazali odpovedet :-/
Proč inženýr? Třeba Mgr. nebo dokonce PhD. z matfyzu je pro učení středoškolských počítačů málo? :-)
(a vůbec, znám i spoustu úžasně chytrých lidí, co školu dokončili tak-tak nebo vůbec - proč na tom tak lpíš?)
No pokud nekdo uci na technicke stredni skole odborne predmety, mel by podle me mit v danem oboru alespon o level vyssi vzdelani a to je u techniky prave Ing. Samozrejme se nebranim tomu aby mel vzdelani jeste vyssi, ale vzhledem k (tehdejsim) platum ucitelu se spis dal predpokladat opak. Proto jsem se ptal. Ale vic nez nejaky pocet inzenyru o skole vypovidala reakce te zeny co nas tam provadela.
Nekdo bez skoly sice muze byt uzasne chytry, ale to ja jako rodic pred zacatkem studia nemam sanci poznat.
-
Je to jako s PHP, dnes je každý samozvaný PHP programátor a najít člověka co to fakt umí, je stejně stále složité. I když je pravda, že PHP programátoři mají menší mzdy než programátoři jiných jazyků, právě kvůli tomu, že PHP umí každý.
Pokud bude zaměstnavatel nabízet nízký plat za PHP, protože to umí každý, tak toho člověka „co to fakt umí“ najde těžko. Mám známého co je na PHP opravdu borec a že by bral zrovna malý plat, to se říct nedá.
-
Nekdo bez skoly sice muze byt uzasne chytry, ale to ja jako rodic pred zacatkem studia nemam sanci poznat.
A co tedy poznáš z toho že je Ing? O schopnosti naučit téma ani o znalostech v oboru který vyučuje to neříká prakticky nic.
-
Nekdo bez skoly sice muze byt uzasne chytry, ale to ja jako rodic pred zacatkem studia nemam sanci poznat.
A co tedy poznáš z toho že je Ing? O schopnosti naučit téma ani o znalostech v oboru který vyučuje to neříká prakticky nic.
Minimalne je mensia sanca, ze bude urputne presadzovat nezmyselne riesenia. Tym nemyslim "thinking out of the box" ale znovuvynaliezanie kolesa este k tomu zlym sposobom. A o schopnosti ucenia to vravi minimalne to, ze ked zvladol vysokoskolske curiculum, tak sa dokaze naucit aj nieco nove za pochodu. (Mensia sanca, ze ziskas fachidiota) .
-
Dig more, outside of the box som myslel. Chcelo by to editaciu.
-
No pokud nekdo uci na technicke stredni skole odborne predmety, mel by podle me mit v danem oboru alespon o level vyssi vzdelani a to je u techniky prave Ing. Samozrejme se nebranim tomu aby mel vzdelani jeste vyssi, ale vzhledem k (tehdejsim) platum ucitelu se spis dal predpokladat opak. Proto jsem se ptal. Ale vic nez nejaky pocet inzenyru o skole vypovidala reakce te zeny co nas tam provadela.
Nekdo bez skoly sice muze byt uzasne chytry, ale to ja jako rodic pred zacatkem studia nemam sanci poznat.
Pokud je nekdo dobry v technice, nepujde ucit na stredni skolu, protoze platove to je nesrovnatelne. A pokud ucit jde, tak vetsinou kvuli tomu, aby se moc nenadrel, coz vypovida o jeho dalsim rozvoji. Svetle zitrky jsou v nedohlednu. A to porovnavani na zaklade titulu necham bez odpovedi, to je na dlouhou diskuzi.
-
Nemůžu nevzpomenout na informatiku na průmyslovce (tehdy pod jiným názvem, "práce s počítači" a "výpočetní technika a programování"). Ve třídě jsme měli jednoho zapáleného linuxáka, který dost těžce nesl, že o linuxu není ani ťuk. Ale zase to byl muž činu. Přesvědčil otce, ředitele základní školy, a tak se tato škola stala asi jedinou základní školou, která jede komplet na linuxu.
V materiálech, které dostala jejich polovina třídy (ta naše měla jiné nebo žádné) si pamatuju na kapitolu operační systém, kde byly vyjmenovány "všechny" operační systémy a to MS-DOS 5.0, MS-DOS 6.22, Windows 3.1, Windows 3.11 a rukou tam bylo dopsáno Windows 95. Tedy nejenom linux, ale ani mekintoš, os/2 a co já vim co ještě; prostě nic jiného neexistovalo.
Mimochodem když se na průmyslovce učí navrhovat motor, také to neznamená, že by střili do kapsy návrháře, kteří se tím živí padesát let. Je otázkou, jestli si tuto skutečnost dostatečně uvědomují, ale pokud ne, on jim to život ukáže.
-
Ještě k původní otázce. Koukal jsem na ten plán, to musí být náramná práce takový elaborát sestavovat, myslím, že žáci jsou na tom o dost lépe, ti jen musí vstřebat to co se za tím skrývá. Mě přijde ten plán toho předmětu docela přiměřený současnému a nejbližšímu stavu techniky. To co jsme se my naučili léty praxe a životem a něco ani neznám (však jsem také studoval elektrotechniku a ne počítače), oni dostanou hezky na stříbrném podnose, teda pokud se ty plány budou naplňovat.