Fórum Root.cz

Hlavní témata => Software => Téma založeno: Pavel Šlechta 25. 09. 2015, 10:07:32

Název: Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: Pavel Šlechta 25. 09. 2015, 10:07:32
Ahoj,
potřeboval bych poradit, zda-li existuje nějaký systém (klidně i komerční) na efektivní sdílení dat (dokumenty docx, xlsx, výkresy CAD, ...) ve firmě.

Požadavky na systém:
- možnosti řídit přístup k dokumentům na základě uživatelů a skupin
- verzování dokumentů - mělo by být vidět, že někdo nahrál novou verzi dokumentu
- jednoduché ovládání (tak aby to pochopil i člověk co nedělá IT jako profesi)
- spolehlivý
(A cena nejlépe do 50 000 Kč)

Počet uživatelů používající systém - cca 25.

Dřív jsem zkoušel SVN, ale neosvědčilo se z několika důvodů:
- partial readability problem - těžce se omezují oprávnění pro čtení
- pomalý přenos přes https

Sdílení přes sambu máme, ale tam zase není žádné verzování.

Nemáte nějaký tip, co by se dalo použít?
Ďekuji.
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: esparky 25. 09. 2015, 10:17:50
U nás používáme kombinaci redmine+svn (tortoisesvn)+visualsvn (jako administrace svn)...tvoříme převážně grafiku+html. Řešení konfliktů na svn je ale pro běžného uživatele většinou problém:(
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: gitak 25. 09. 2015, 10:31:49
https://about.gitlab.com/features/ (https://about.gitlab.com/features/)
je zadax, moznost i za penize

velmi mocna je Confluence :

free trial, ovsem pak neco stoji
https://www.atlassian.com/software/confluence/pricing (https://www.atlassian.com/software/confluence/pricing)
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: Gabo 25. 09. 2015, 12:02:08
U nas sme chvilu pouzivali https://www.alfresco.com/products/enterprise-content-management/community (https://www.alfresco.com/products/enterprise-content-management/community)
Malo by to splnat vsetky Vase poziadavky.
Je aj komercna verzia. Cena sa da zistit https://www.alfresco.com/products/compare/details (https://www.alfresco.com/products/compare/details)
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: dmatt 25. 09. 2015, 13:28:38
Skus sa pozriet na Owncloud https://owncloud.org/ , existuje aj ako selfhosted aj ako sluzba.
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: to_je_jedno 25. 09. 2015, 13:34:26
Historicky, ale dnes uz jen jako zalohu pro sebe mam OwnCloud a dal jsem ho i jednomu zakaznikovi ktery, ale resi jen to "ja sypu data, zamestanci si je sosaji"(markentingove materialy).

OneDrive / Google Drive je proste jedine uzivatelsky rozumne reseni.
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: James_Scott 25. 09. 2015, 17:31:19
Za me owncloud, mam v tom dokumenty jak doma, tak v praci napriklad dokumentaci sdilenou mezi vice lidma a super. Nastaveni na webu, klienti pro win, linux, android...Pozadovane vlastnosti to splnuje a hlavne mate data u sebe pod kontrolou. A dneska uz je to celkem ve stabilni verzi.
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: PCnity 25. 09. 2015, 23:33:39
Riesili sme to iste. Ja som mal podmienku self hosted a OSS, ale platenie licencie do 1000 Eur jednorazovo alebo 300 rocne by nebol problem.
Nakoniec sme skoncili u ownCloudu... Musim povedat ze ma obcas dost hneval, ale teraz je to uz stabilizovane a _vsetci_ (vratane nie IT ludi) su spokojny. Odporucam.
Název: Re:Sdílení dokumentů v malé firmě
Přispěvatel: janci 26. 09. 2015, 12:13:09
Ak je poziadavka mat tie dokumenty aj offline, moze sa hodit SyncThing https://syncthing.net/