Fórum Root.cz
Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: pruzkumbojem 09. 01. 2024, 20:11:23
-
jsem cetl na aktualne.cz o novem malem technickem prukazu.
ma ta byt QR kod,ktery presmeruje na google
vi nekdo, jak to je? presmerovava to na nejakouku prozatimni stranku pod kontrolou statu a ta to prozatim presmeruje na google (a do vyhledavaciho pole da cislo velkeho technicaku)?
nebo je to jen posledni potvrzeni dementnosti statniho IT, kde na doklad natvrdo dali QR kod smerujici na cizi firmu, nagoogle stranku, ktera zitra nemusi fungovat ?.
Jen abych si udelal predstavu, jak je to opravdu s nimi spatny.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/digitalni-technicak-provazeji-problemy-o-chybach-vime-rika-m/r~044ba6f4ae2611ee8c6f0cc47ab5f122/
-
myslím, že správně je za C) odkazuje to na bit.ly, to dá rozum, aby to mohli v budoucnu upravit , když se ukáže že skončila smlouva s autocontem, co to spravuje na doméně komárkůvbastl.cz expirovala ,aby pak mohli udělat výběrko zprovoznění+provoz na provozovatele komárkůvbílýkuň.cz.
Asi by dávalo smysl, aby to byl plaintext identifikátoru průkazu/auta a teď je otázka jestli s HMAC a jestli v zašifrované formě, ale dává mi smysl prostá forma bez ani jednoho
Ale to ja asi jako chtít aby ministr financí nebyl traktorista, chemik, fuchtle-z-instagramu
-
A nebo to panu Kazdovi vopravvdu vyflusne plaintext a on ho chudák (nevědomě defaultně nebo schválně nebo ze zvyku, že přece když si vofotí qrkód tak se hned jde na tu adresu i kdyby to bylo meatspin.biz, možná je mu URL i ukradená, "prostě je to qrkód kterej votevže prohlížeč") vyhledá východzím vyhledávačem.
Z úrovku to nejde poznat., jak to tedy je.... Ani IT pozice pana Kazdy
-
Zas tak špatný to není. Už mám novej techničák a v QR kódu je uložené číslo techničáku. Nic víc, nic míň. Nebo alespoň QR čtečka mi z toho nic jiného nepřečetla. Že to někoho přesměrovává na google je nastavení telefonu, nikoli chyba techničáku.
-
Me by spis zajimalo, k cemu tam to QR je, kdyz to je nanic.
Vytahnete si papir na sepsani nehody, a zuvazujte nad tim, jak to vyplnite, kdyz v souladu se zakonem nebudete u sebe mit zelenou kartu (chce to jeji cislo + pojistovnu + cislo smlouvy ...), nebudete mit ridicak (chce to cislo RP) ...
To zas taky nekdo myslel az vymyslel ...
A radostne k budoucim zitrkum, mrknete se do portalu ovcana, pokud se vam tam chce lizt, na svuj technicak ... ono toho tam spousta vubec neni, treba povolene typy gum. Videl sem to u par lidi, a z jejich 8-15 ruznych, vypsanych na tom papirovem, se staly treba 2.
-
Me by spis zajimalo, k cemu tam to QR je, kdyz to je nanic.
To, že je to na nic vám, neznamená, že je to na nic všem. Třeba když přijdete na úřad kvůli přepisu auta, asi bude lepší, když úředník číslo průkazu získá z xD kódu, než aby ho musel opisovat. Pokud je tam jen číslo, je trochu zvláštní použití 2D kódu, když by se (pokud je to opravdu jen číslo) vešlo i do 1D kódu. 2D kódy mají v takovém případě výhodu, že se lépe čtou fotoaparátem (mobilem) než 1D kódy, ale na úřadu bych spíš očekával čtení specializovanou čtečkou (CCD nebo laserovou), které 1D čtou bez problémů. Ale tím, neříkám, že je to použití QR špatně, spíš jen nevím, jaký je zamýšlený způsob použití.
-
A radostne k budoucim zitrkum, mrknete se do portalu ovcana, pokud se vam tam chce lizt, na svuj technicak ... ono toho tam spousta vubec neni, treba povolene typy gum. Videl sem to u par lidi, a z jejich 8-15 ruznych, vypsanych na tom papirovem, se staly treba 2.
Už jsem viděl někde nářky, že už teď z STK stihli pár lidí vyhodit, protože na autě byly gumy, co v elektronickém techničáku nejsou uvedeny, ale v papírovém byly. :-(
-
Pise jirsak, ktery zjevne nikdy nikde na zadnym urade nebyl.
Vime Jirsak, japa by ten byrokrat asi tak to QR nacet? Svym soukromym telefonem? A vime Jirsak, ze kdyz se resi prepis auta, tak rozhodne neni potreba kamkoli zadavat cislo technicaku? Auto se totiz hleda podle znacky, pripadne podle VIN. Ale to nekdo, kdo nikdy na zadnym urade nebyl, nemuze tusit.
To QR je tam z jedineho duvodu, aby to vypadalo moderne khuul. Presne stejne, jako chcipy v ovcankach.
-
Už jsem viděl někde nářky, že už teď z STK stihli pár lidí vyhodit, protože na autě byly gumy, co v elektronickém techničáku nejsou uvedeny, ale v papírovém byly. :-(
Sak prave, a neni se cemu divit, byl sem parkrat registrovat auto osobne, a byrokrat tam samozrejme z toho technicaku opisoval tak malo, jak mu to jen dovolilo. Komu by se chtelo tam vypisovat 3x vic pitomosti zejo.
Navic resit obuti na technicky byla je i vzdy bude naprosta uchylarna, proste se to resi odjakziva tak, ze si pucis takovy, se kterejma se spokojej, a pak das zpet ty, ktery tam chces mit.
-
Vime Jirsak, japa by ten byrokrat asi tak to QR nacet?
Čtečkou. Proto jsem psal o čtečkách, aby to docvaklo i lidem, který vůbec netuší, která bije – jako vám. Čtečku 1D/2D kódů můžete vidět třeba na pokladnách obchodů. U samoobslužných pokladen si dokonce můžete použití takové čtečky vyzkoušet.
-
Navic resit obuti na technicky byla je i vzdy bude naprosta uchylarna, proste se to resi odjakziva tak, ze si pucis takovy, se kterejma se spokojej, a pak das zpet ty, ktery tam chces mit.
Tak to funguje snad jen u těch, co jezdí Felicií, nebo jiným podobným hnojem. Normální člověk nebude před STK přezouvat auto, aby ho pak po STK přezouval zase.
úchylárna je koupit si Felicii, dát tam pneu z Migu 29, a pak nadávat na STK.
-
Hlavně pokud je nesoulad mezi centrálně evidovanými údaji a velkým techničákem, má to jediné řešení, které je vcelku jednoduché na provedení – dojít na úřad s velkým techničákem a nechat do centrálního registru zapsat správné údaje. Je to sice trochu otravné, ale člověk to udělá jednou a má s tímhle autem už navždy pokoj.
-
Tak to funguje snad jen u těch, co jezdí Felicií, nebo jiným podobným hnojem. Normální člověk nebude před STK přezouvat auto, aby ho pak po STK přezouval zase.
úchylárna je koupit si Felicii, dát tam pneu z Migu 29, a pak nadávat na STK.
Viděl jsi, co jsou si schopní mlaďoši někdy dát na "vytuněnýho" Golfa? ;D
-
[...]Navic resit obuti na technicky byla je i vzdy bude naprosta uchylarna, proste se to resi odjakziva tak, ze si pucis takovy, se kterejma se spokojej, a pak das zpet ty, ktery tam chces mit.
To platilo asi s Skoda 120 v minulem tisicileti, ale ja treba na "Portalu obcana/Registr vozidel" u sveho auta vidim 205/55/R16 predek/zadek, ale na aute i velkem technicaku mam 225/45/R17 (predek) 245/40/R17 (zadek) a uchylne by mi prislo abych pred technickou si nekde pujcoval 205/R16 a 2x vse prehazoval...
-
k3dAR, pak tam mají u tebe bordel a aspoň ses to dozvěděl teď a ne až ztratíš papírový VTP a oni ti budou vystavovat nový podle těch údajů v registru. Jak jsou dva zdroje pravdy, tak v tom prostě vždycky budou nekonzistence. Dobrá zpráva je, že se zrušením papírového VTP bude už jen jeden zdroj pravdy a nové nekonzistence už nemůžou vzniknout.
-
k3dAR, pak tam mají u tebe bordel a aspoň ses to dozvěděl teď a ne až ztratíš papírový VTP a oni ti budou vystavovat nový podle těch údajů v registru. Jak jsou dva zdroje pravdy, tak v tom prostě vždycky budou nekonzistence. Dobrá zpráva je, že se zrušením papírového VTP bude už jen jeden zdroj pravdy a nové nekonzistence už nemůžou vzniknout.
No, nevím. Jednak jsem ještě nikdy neslyšel, že by někdo skutečně ztratil VTP, a jednak jej vystavoval výrobce - toho jediného považuji za nezpochybnitelný zdroj pravdy. S VTP v papírové podobě v ruce se můžete s úředníkem dohadovat, ale s on-line formou si to neumím představit.
-
Velký technický průkaz vystavuje úřad na základě COC listu od výrobce. Není vydán výrobcem
-
V posledních dnech jsem se o téma taky zajímal a mohu doplnit nějaké informace a poznatky:
- podle tohoto infa by minimálně STK měly být v pohodě: https://www.fakticke.info/neni-nutne-ztratit-nebo-kopirovat-velky-technicky-prukaz-veskera-data-stk-maji/
- nicméně mi psala kolegyně tuto zkušenost: „Bohužel jsem si vybrala nejhorší dobu pro technickou kontrolu. Problém byl, že rozměr mých kol na autě není vidět v systému na STK. Kopii velkého TP jsem si nestihla udělat, už mi ho sebrali 😃 Ale naštěstí je pán na úřadě ochotný a všechno jsme v klidu po telefonu vyřešili. Vše zkontroloval, v systému by to už mělo být vidět (dle jeho slov ten nový systém bohužel ještě provází porodní bolesti), a pokud by všechny záznamy na STK pořád neviděli, mám jim předat kontakt na něj a už si to budou řešit mezi sebou.“
- pak ještě poslal kolega zajímavé info: https://www.dataovozidlech.cz/
IT perlička plynoucí z kontroly záznamů mého auta: od výroby mám zapsáno 5 rozměrů, dodatečně ještě šestý. Na Portálu občana vidím, jen dva první (na kterých auto nikdy nejezdilo), na dataovozidlech.cz vidím zase jen ty první dva plus naštěstí ten dodatečný. Co je ale úsměvné: pro rozměry kol jsou vyhrazeny 4 db sloupce, tj. buď budu muset jeden z rozměrů obětovat, nebo mi to napíšou do dodatečných záznamů.
Otázka: máte někdo reálnou zkušenost s žádostí o doplnění el. údajů tak, aby to s VTP sedělo 1:1? Protože člověk míní a úřad mění, známe to asi všichni.
Nejlepší bude pár měsíců počkat, až se v tom všichni trochu zorientují, na druhou stranu nechci převádět auto do té doby, dokud v el. evidenci nebude všechno.
-
Tak to funguje snad jen u těch, co jezdí Felicií, nebo jiným podobným hnojem. Normální člověk nebude před STK přezouvat auto, .
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
Hlavně pokud je nesoulad mezi centrálně evidovanými údaji a velkým techničákem, má to jediné řešení, které je vcelku jednoduché na provedení – dojít na úřad s velkým techničákem a nechat do centrálního registru zapsat správné údaje. Je to sice trochu otravné, ale člověk to udělá jednou a má s tímhle autem už navždy pokoj.
Vis Jirsak, ne kazdy to ma tak ze hodnota jeho casu je zaporna. A sem zvedav, s cim tam budes chodit. Protoze ten technicak ti pri prvni prilezitosti bude odebran, nebo ho uz vubec nedostanes.
Nj .. Jirsak.
Dobrá zpráva je, že se zrušením papírového VTP bude už jen jeden zdroj pravdy a nové nekonzistence už nemůžou vzniknout.
To jiste, ponovu se budou vsichni soudit a shanet papir od vyrobce ze tam ty kola/gumy vazne muzou byt.
-
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
Coze? A ja blbec vozim auto na Stanici technicke kontroly.
-
No, nevím. Jednak jsem ještě nikdy neslyšel, že by někdo skutečně ztratil VTP [...]
My měli u jednoho auta postupně originál a tři duplikáty. Jako jo, originál jsem skutečně někdy vloni zase našel, ovšem auto už pár neexistuje. Takže už jste slyšel. Ono až se budete potřetí stěhovat s víc než pár dětmi a hromadou harampádí, budete mít na ztrácení věcí taky jiný názor ;)
-
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
Coze? A ja blbec vozim auto na Stanici technicke kontroly.
Docela škoda času, ne? To už si radši zaplatím ten autoservis. Tak bohatej, abych svůj čas trávil cestou na STK, na té STK, cestou z STK a totéž případně ještě opakovaně a mezitím ještě třeba návštěvou servisu fakt nejsem. Navíc lidé z autoservisů se s techniky dost často znají a projdou i věci, co by jinak třeba taky projít nemusely a navíc se autoservis stejně postará, aby to pokud možno ani nebylo nutné řešit a vyřeší to předem, což člověk ocení hlavně u starších aut.
-
Vis Jirsak, ne kazdy to ma tak ze hodnota jeho casu je zaporna. A sem zvedav, s cim tam budes chodit. Protoze ten technicak ti pri prvni prilezitosti bude odebran, nebo ho uz vubec nedostanes.
Já jsem doporučoval jednou dojít na úřad s velkým techničákem, nechat si zapsat do systému správné údaje z velkého techničáku, a pak už máte klid a ten velký techničák vám klidně mohou vzít na konci této opravy.
Vy radši půjdete na STK, tam se budete vztekat, že jste na základě údajů v systému razítko nedostal. Pak se budete vztekat ještě na úřadě bez techničáku, pak to celé absolvujete ještě několikrát než konečně absolvujete řádnou změnu údajů v technickém průkazu. Takže tím celým strávíte dvacetkrát víc času, než kdybyste to udělal tak, jak popisuju já. Ale budete mít pocit, že jste zvítězil nad systémem.
-
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
To je jak u blbejch, proc by se na aute meli pred technickou prendavat kola, kdyz stavajici jsou rozmery uvedene ve velkem technicaku (a je tam nekolik moznost), jen proto ze v "Potalu obcana" jsou uvedeny rozmery jen te prvni moznosti.
Naopak resenim je nechat si dle velkeho technicaku opravit ty elektronicke udaje... Pristi tyden zajdu na urad a uvidime ;-)
-
Tak to funguje snad jen u těch, co jezdí Felicií, nebo jiným podobným hnojem. Normální člověk nebude před STK přezouvat auto, .
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
Když potřebuju udělat STK, jedu na stanici STK. Proč bych jezdil do servisu, a tam čekal, až někdo s dojede na stanici STK a zpět, místo mé osoby, a ještě za to všechno zaplatil peníze navíc?
Ledaže někdo jezdí celou dobu se shnilým hnojem na špatných kolech, a týden před koncem platnosti TK to dává do pořádku. Když projde TK, nandá tuningové doplňky zpět, když TK neprojde, koupí jiný podobný hnuj s TK a na něj si doplňky nandá.
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc, takže se spíše přezouvají pneu, protože je stejně jednou za pár let potřeba vyměnit sensory tlaku v pneumatikách, jejich baterie se vybíjejí i když se nejezdí.
-
A sem zvedav, s cim tam budes chodit. Protoze ten technicak ti pri prvni prilezitosti bude odebran, nebo ho uz vubec nedostanes.
- ne, nikdo ti nic nesebere
- ano, k novému autu už ho nedostaneš
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Misto-dvou-dokladu-nove-jiz-jen-jeden-Stavajici-do (https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Misto-dvou-dokladu-nove-jiz-jen-jeden-Stavajici-do)
-
Tak to funguje snad jen u těch, co jezdí Felicií, nebo jiným podobným hnojem. Normální člověk nebude před STK přezouvat auto, .
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
Proč bych jezdil do servisu, a tam čekal, až někdo s dojede na stanici STK a zpět, místo mé osoby, a ještě za to všechno zaplatil peníze navíc?
Možná proto, že můj čas je pořád dražší, než ten jejich? Možná proto, že s každým detailem nepojedu do servisu, ale před technickou potřebuju, aby to auto bylo v pořádku tak, aby tou technickou prošlo s jistotou a nebylo ji třeba opakovat? Možná proto, že technici z autoservisu a STK se často znají a pak prudí o polovinu méně? On ne každý má obsesivní potřebu vyhazovat peníze za ty hnusné plechovky a kupovat je nové.
-
@Martin Poljak: Přesně tak, na STK už se s mechniky znají a nejspíš dělají menší problémy - a já nemám pocit se potenicálně hádat s bl*cem, který potřebuje splnit kvótu a zrovna někoho vyhodit. A to i přesto, že o auto se starám a servis mu dopřávám, kdykoliv je třeba. Navíc, pokud bych měl naftové auto, asi bych neměl nervy s ním osobně absolvovat měření emisí, jehož součástí je zcela absurdní vytáčení až do omezovače, což považuji za cílené ničení motoru.
-
Normalni clovek si o technickou rekne v servisu, do kteryho s tim autem jezdi. A ty 4 kompletni kola maji v tom servisu, za 2 minuty je prehodi a pak za dalsi 2 zpet.
Coze? A ja blbec vozim auto na Stanici technicke kontroly.
Docela škoda času, ne? To už si radši zaplatím ten autoservis. Tak bohatej, abych svůj čas trávil cestou na STK, na té STK, cestou z STK a totéž případně ještě opakovaně a mezitím ještě třeba návštěvou servisu fakt nejsem. Navíc lidé z autoservisů se s techniky dost často znají a projdou i věci, co by jinak třeba taky projít nemusely a navíc se autoservis stejně postará, aby to pokud možno ani nebylo nutné řešit a vyřeší to předem, což člověk ocení hlavně u starších aut.
Je to tak, v servise mi tvrdili, ze auto pred STK aj skontroluju, aby kontrolou preslo. Skratka, zariadia aby kontrolou preslo. Ked som este vlastnil auto vzdy som ho daval na STK cez servis.
Teraz uz auto nevlastnim, prenajimam si ho na operativny leasing. Mesacne platim iba za prenajom a okrem toho uz len za palivo. O nic dalsie sa uz nemusim starat - vsetko je v cene. A za 2 roky si zase zoberiem nove auto.
-
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.
-
no moje zase stoji vic. ale fakt ze nemam takovejhle anglicak s R16 kolecky.
Na servis snad chodim kvuli tomu, abych mel auto v poradku a nezabil se. a ne proto, ze STK nadesla.
ano, kdyz jsem mel Avensise s 350 000 km na tachometru a byl financne na dne tak jsem to daval malymu servisu, kterej to "osefoval" (prestoze se mi to hnusilo).
ze nekdo prezouva gumy pred STK, to mi prijde fakt drsna historka.
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.
-
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.
Sada kol = Pneu + Disky + Sensory tlaku.
A ta cena na 50 tisících tak začíná.
-
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.
Sada kol = Pneu + Disky + Sensory tlaku.
A ta cena na 50 tisících tak začíná.
To je blbost, typicky kupuješ druhý kola navíc na zimu, to normální soudnej člověk koupí plecháče, nový stojej tak 2k. Ovšem pokud chce machrovat s tuňákem tak ano, koupí na zimu hlíny za padesát...
-
Na moderní auto vyjde sada kol na 50 tisíc
To su nejake drahe gumy. Ja som pouzival na aute letne Michelin R17 a zimne Pirelli R16 a jedno kolo stalo tak do 100-120 Eur, nech 4 vysli max 500 Eur, t.j. zimne + letne max 1000 Eur t.j. cca polovica toho co pises.
Sada kol = Pneu + Disky + Sensory tlaku.
A ta cena na 50 tisících tak začíná.
To je blbost, typicky kupuješ druhý kola navíc na zimu, to normální soudnej člověk koupí plecháče, nový stojej tak 2k. Ovšem pokud chce machrovat s tuňákem tak ano, koupí na zimu hlíny za padesát...
Tiez by som uz nic nadstandardne a predrazene nekupoval. Teraz na aute na operak mi dal Volkswagen letne kola Bridgstone a na zimu mi obuli Matador. A nevidim v tom ziadny rozdiel ako ked som pouzival iba Michelin a Pirelli :-)
-
Tak to na plecháčích budete mít za 40 tisíc, no to si pomůžete. Rovnou si tam obujte gumy King Čong, sensory tlaku z aliexpresu, které když už vůbec půjdou k autu připojit, tak vydrží jednu sezónu, což vám bude stačit, protože si beztak někde nabijete držku.
Ono asi tak taky záleží jak a kde člověk jezdí. Víte, když budete jezdit jednou týdně do kauflandu v pepíkově, tak vám asi stačí i to nejlevnější. Já za rok najezdím přes 30000Km, převážně po venkovských cestách. Jezdím denně a za každého počasí, tak holt mám jiné požadavky na obutí i auto obecně. Kdybych jezdil jen v neděli do kostela, tak můžu mít taky nějaký střep.
-
ok, ja jazdim hlavne v meste, z domu do prace a z prace domu, viac jak 20.000 rocne asi nedam
-
Tak to na plecháčích budete mít za 40 tisíc, no to si pomůžete.
Za plechace 40.000 sa mi zda aj tak vela. Ja som na aute - kym bolo nove - moc nesetril a kupil som si to, co mi dohodili v znackovom servise. Letne aj zimne som mal na hlinikovych diskoch, lebo disky stali vtedy cca podobne ako znackove puklice na plechace. Mozno v CR mate tieto veci trochu drahsie pretoze este nemate Euro.
-
Ne nemáme, to se tu jen UA GPU snaží machrovat, jak je za vodou a má na to nejdražší, co zná. ;D
Pokud člověk neřeší "cool vzhled" a maximální zpětnou vazbu ze silnice zpět k řidiči (ála okruhový závodník) ale preferuje při jízdě pohodlí, tak stejně dá přednost menšímu ráfku a vyššímu profilu povolenému na jeho auto = levnější gumě.
Není přece potřeba projíždět všechny zatáčky na okresce na hranici přilnavosti, když jedu do práce - nejsou to závody. Stejně se tím žádný opravdu významný čas nezíská.
-
Tak to na plecháčích budete mít za 40 tisíc, no to si pomůžete.
Za plechace 40.000 sa mi zda aj tak vela. Ja som na aute - kym bolo nove - moc nesetril a kupil som si to, co mi dohodili v znackovom servise. Letne aj zimne som mal na hlinikovych diskoch, lebo disky stali vtedy cca podobne ako znackove puklice na plechace. Mozno v CR mate tieto veci trochu drahsie pretoze este nemate Euro.
Spíš se tu v téhle diskuzi o tom, kolik nová sada kol (pneu + disky + tpms) stojí zapomíná, že zatímco jedna pneu na malé Twingo 145/70 R13 stojí něco přes tisícovku (CZK) a i ten plecháč bude za pár šušňů, tak nějaké 225/50/R17 á la obyčejný kombík už bude kolem 5k za pneu a když se dostaneme k rozměrům jako 335/30 R21, tak jediná pneu může stát 20k. Krát 4.
A ne vždy si člověk může vybrat plecháč nebo hliník - někdy se u nás prodává jen jedno z toho. K tomu je rozdíl, jestli si to člověk koupí sám a přezuje u garážisty vedle, nebo si nechá u autorizáku naúčtovat přirážku za gumu...
Pokud člověk neřeší "cool vzhled" a maximální zpětnou vazbu ze silnice zpět k řidiči (ála okruhový závodník) ale preferuje při jízdě pohodlí, tak stejně dá přednost menšímu ráfku a vyššímu profilu povolenému na jeho auto = levnější gumě.
Tvrdší podvozek dává pocit vyšší rychlosti, takže pro stejný zážitek stačí jet pomaleji. A já třeba fakt nemám rád auta, co jsou pořád na hranici plavání. Má to jet, kam ukážu volantem, ne v každé zatáčce zatančit jak špeky Homera Simpsona na té hromadě vzduchu a gumy.
-
Jasně, mám to nejdražší...
Ve skutečnosti to nejlevnější Korejské SUV, sada kol od autorizované prodejce s korejskými pneu (asi nic moc). Kdybych si to skládal sám jinde, asi bych na pneu dokázal ušetřit, nebo za ty prachy pořídit něco o trochu lepšího.
Ne nemáme, to se tu jen UA GPU snaží machrovat, jak je za vodou a má na to nejdražší, co zná. ;D
Pokud člověk neřeší "cool vzhled" a maximální zpětnou vazbu ze silnice zpět k řidiči (ála okruhový závodník) ale preferuje při jízdě pohodlí, tak stejně dá přednost menšímu ráfku a vyššímu profilu povolenému na jeho auto = levnější gumě.
Není přece potřeba projíždět všechny zatáčky na okresce na hranici přilnavosti, když jedu do práce - nejsou to závody. Stejně se tím žádný opravdu významný čas nezíská.
-
Jasně, mám to nejdražší...
Ve skutečnosti to nejlevnější Korejské SUV, sada kol od autorizované prodejce s korejskými pneu (asi nic moc). Kdybych si to skládal sám jinde, asi bych na pneu dokázal ušetřit, nebo za ty prachy pořídit něco o trochu lepšího.
Nejlevnější korejské SUV? Třeba tohle? https://www.hyundai.com/cz/modely/bayon.html
To asi ne, že? ;D
I tak se mi zdá dát 50k za jednu sadu zimních kol trochu moc.
Já mám Citroen C5 - tedy velké pohodlné auto střední třídy, jedním tlačítkem z toho můžu udělat auto se zvýšeným podvozkem - a komplet zimní gumy (nečínské) s ráfky na něj dokážu pořídit za 16k. Když se rozšoupnu a půjdu třeba do Pirelli tak za 20k.
-
coz je pro nektere lidi porad jeste slusne cislo.
zatimco znamej si spocital, ze to je pro nej lepsi Uber.
ale to ja dlouho daval kazde dva mesice.
Takze operak je pouze teoreticky a neaplikovatelny koncept.
a co se tyka prispevku typu "normální soudnej člověk" - tak to je typicky ponekud omezenej rozhled, ze jo....
ok, ja jazdim hlavne v meste, z domu do prace a z prace domu, viac jak 20.000 rocne asi nedam