Fórum Root.cz

Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: SonicX10 06. 01. 2014, 22:30:39

Název: Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: SonicX10 06. 01. 2014, 22:30:39
Dobrý den.
Chystám se reklamovat notebook (Asus K53SC), který se abnormálně přehřívá při čemž zlobí i ACPI (proces kworker vytěžuje procesor na 100%), zřejmě souvisí jedno s druhým, ale nevím jestli se notebook přehřívá kvůli ACPI a nebo se přehřívá kvůli úsadám prachu a ACPI zlobí proto, že se přehřívá.
Zde https://eu-rma.asus.com/pick_eu/cz/rma_confirm.aspx?country=cz&rma_form=nb_pick (https://eu-rma.asus.com/pick_eu/cz/rma_confirm.aspx?country=cz&rma_form=nb_pick) žádají o popsání toho, jak se závada projevuje pod MS Windows a zda jsem se ji pokoušel řešit. Jak jim mám tedy popsat závadu, když nevím jak se projevuje pod MS Windows? Záruka by se měla vztahovat pouze na HW a při tom se stále ohánějí okny, tak že se v tom úplně ztrácím. Díky za rady.
PS: Proces kworker se vyskytoval v Linux Mint 12, Mint 16 a dokonce i po nabootování Slaxe, tudíž si nemyslím, že je to bug jádra.
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: Lol Phirae 06. 01. 2014, 22:45:13
Co to je abnormálně přehřívá? Když budeš procesor permanentně vytěžovat na 100%, tak asi vyrobíš permanentně hučící turbínu z každého notebooku. Když vlezeš do BIOSu a necháš to běžet, tak se taky přehřívá?
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: noname 06. 01. 2014, 22:54:28
Obsah sdělení bych neřešil. Do formuláře bude asi nejlepší napsat, jaký operační systém využíváte, jak vypadá vše v průběhu závady a důvody, proč si myslíte, že se jedná o chybu hardware. Co vím, tak ASUS neříká nic o typu operačního systému, který by měl být na PC nainstalován, já od nich mám dokonce notebook s nálepkou "Ubuntu certified" a formulář bych musel využít také. Navíc si myslím, že každý počítač by měl být schopen dlouhodobě vydržet stoprocentní zátěž. Jen z Vašeho příspěvku nevím, jestli přehříváním myslíte "permanentně hučící turbínu" nebo jestli se Vám notebook vypne v průběhu práce z důvodu vysoké teploty procesoru.
Ale jestli můžu doporučit, tak po zkušenostech s mým notebookem a po zjištění, jakým způsobem společnost ASUS funguje od jednoho opraváře, co tam kdysi pracoval bych si koupil notebook jakékoliv jiné značky. (Vím o spokojených uživatelích HP). Je to rozhodně jednodušší, než řešit, proč se notebook vypíná a několikrát jej díky tomu reklamovat.
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: Atlantis 06. 01. 2014, 22:56:15
Ohledně těch windows - nedělej frajera a nahoď tam ty okna. Nebyl dokonce ten ntb dodanej s oknama? Stejně - když jim ho tam pošleš, tak ti ho nejspíš vrátí s prázdným diskem, takže tě to nezabije - zálohu budeš dělat tak jako tak a nějakej trial na 30dní woken seženeš taky
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: Komo 06. 01. 2014, 22:59:10
Nuz, je to ultrabook - nieje stavany na 100% CPU utilziation.
Cize povedzme ze sa ti prehrieva book koli vytazeniu a nie naopak. Tym padom to na reklamaciu nieje. Ak sa ti neaktivuje ochrana proti prehrievaniu, notebook nezamrza atd tak asi s reklamacio nepohnes.

Pozri tu, tento problem sa tyka v podstate kazdej linux distribucie s danym noteobookom: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1630347
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: SonicX10 06. 01. 2014, 23:02:11
V biosu ne, ale při normální práci se zahřívá více než dříve. Když vytížím CPU na 100% na jde teplota na 85°C pak se omezí takt procesoru. Nepamatuji si, že by někdy šla teplota nad 80°C. Připomínám, že teplota v místnosti byla 19°C. V dmesg výpisu to hází:
Kód: [Vybrat]
Jan 5 15:19:21 notebook kernel: [ 5102.728481] mce: [Hardware Error]: Machine check events logged
Což mě děsí.

Disk je vyzálohován a než jim to pošlu tak ho pro sichr přepíšu nulama.
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: Komo 06. 01. 2014, 23:05:03
Pre pocit bezpecia, paranoje atd ho mozes prepisat nulami, je to tvoj cas :)

Ak mas vsetko zalohovane tak tam natiahni win, pracuj na nom 2-3 dni. Ak problem zmizne treba pockat na opravene jadro.
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: Lol Phirae 06. 01. 2014, 23:06:54
Jestli chces pátrat, v čem konkrétně je domrvenej ten BIOS, tak stručný návod:

https://lkml.org/lkml/2011/3/30/836
https://lkml.org/lkml/2011/3/31/255

Jinak bych se toho krámu radši zbavil, pravděpodobnost tohle úspěšně bez soudu vyreklamovat se limitně blíží nule.
Název: Re:Reklamace notebooku, jak popsat projev závady
Přispěvatel: SonicX10 06. 01. 2014, 23:10:35
Ten proces kworker se projevil na třech různých jádrech, což mi přijde docela dost divný.. :-/ Co se týče zkoušení win, zkusím to, ale jen přes noc, protože mí reklamace 9. propadá.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: SonicX10 06. 01. 2014, 23:12:50
Osobně si myslím, teda spíš doufám, že je to jen zanesený prachem. A všechny ty problémy pocházejí z toho..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Jardaa 06. 01. 2014, 23:28:58
Osobně si myslím, teda spíš doufám, že je to jen zanesený prachem. A všechny ty problémy pocházejí z toho..

Může být ;). Jak dlouho je ten stroj vůbec v provozu? Nepadla o tom zatím žádná zmínka a ze zkušenosti pokud je to starší kousek pak může být prach problém. Pokud je to něco nového tak asi pokus o tu reklamaci... pokud neuspěješ, tak hledat problém jinde. Občas pomůže rozebrat a přepastovat nějakou lepší chladící pastou/ výměna headpipe/chladiče.

Také důležitá otázka :) Nemuže přehřívání být způsobeno nevhodnou manipulací se strojem? Např práce z postele, kdy nedochází k účinnému chlazení (předpokládám není tvůj případ...)? :D

Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: noname 06. 01. 2014, 23:34:10
Osobně si myslím, teda spíš doufám, že je to jen zanesený prachem. A všechny ty problémy pocházejí z toho..
Před chvilkou jsem si zjišťoval o Kworker procesu nějaké info, (měl jsem s ním taky potíže) a podle toho, co se zde píše, by Vás asi zaujala tato diskuse.
http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/372741
Popisuje se v ní, co je ten Kworker zač a jak "vyřešit" situaci (bohužel to bude asi bug).
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: noname 06. 01. 2014, 23:50:49
Ještě jsem teď našel nějaký text přímo od Towardse Linuse. Ještě ho nemám přečtený celý a zatím mu úplně nerozumím, ale úplně na konci je informace, jak zjistit, co se děje, když Kworker příliš vytíží CPU.
https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: SonicX10 06. 01. 2014, 23:58:19
Jardaa:
V provozu je dva roky, teď mu právě bude záruka končit. Snažím se notebook pokládat jen na pevný a hladký podklad aby se minimalizovalo množství nasávaného prachu. Nicméně když to rozeberu a vyčistím tak o záruku přijdu a když závada nezmizí tak budu mít hezkou podložku pod květináč.

noname:
Jo jo tu diskuzi mám pročtenou. Příkaz:
Kód: [Vybrat]
echo disable > /sys/firmware/acpi/interrupts/gpe06
kworker vypne. Jen když se to projevilo takhle na více jádrech tak jsem se začal domnívat, že bude problém opravdu někde na straně Asusu v ACPI. Možná by se to dalo uhrát i na sériovou vadu. Dokonce jsem do té diskuze psal dotaz na autora jak s tím pochodil.

Ještě jsem teď našel nějaký text přímo od Towardse Linuse. Ještě ho nemám přečtený celý a zatím mu úplně nerozumím, ale úplně na konci je informace, jak zjistit, co se děje, když Kworker příliš vytíží CPU.
https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt


Na ty příkazy se mrknu, jen co zaženu hlad..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 07. 01. 2014, 00:05:31
No neviem ako s tou zarukou.
Ja som mal Dell Inspiron E1505 a bol rozoberany mnou a potom v zaruke - vsetko OK.
Priatelka ma Samsung Ultrabook ktory sa tiez rozoberal a nasledne pol roka na to reklamoval - vsetko OK.

Teraz mam lenovo kde som uz menil pamat a musel ist cely zadny kryt dole a ani by ma nenapadlo ze by mohol niekedy byt eventualne problem so zarukou.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 00:26:18
No neviem ako s tou zarukou.
Ja som mal Dell Inspiron E1505 a bol rozoberany mnou a potom v zaruke - vsetko OK.
Priatelka ma Samsung Ultrabook ktory sa tiez rozoberal a nasledne pol roka na to reklamoval - vsetko OK.

Teraz mam lenovo kde som uz menil pamat a musel ist cely zadny kryt dole a ani by ma nenapadlo ze by mohol niekedy byt eventualne problem so zarukou.

Jenže u tohohle se po odstranění zadního krytu dostanu jen k pamětem a HDD k chladiči a větráku ani prd. Musel bych to rozebrat do posledního šroubku a tam už nějaký pečetě záruky budou... :-/
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: noname 07. 01. 2014, 00:50:53
Tak jsem přečetl ten popis od Towardse Linuse a vypadá, že Kworker nemá něco společného pouze s ACPI, ale jestli jsem to správně pochopil, tak se jedná o frontu úloh 1 pro každé jádro procesoru, plus nějaké další podle driveru, který si to vyžádá. Každopádně ať se děje cokoliv, reklamací se nic nezkazí (když už máte tak šibeniční termín). Buď projde nebo ne. Bylo by škoda se trápit se systémem v situaci, kdy by byla chyba na straně hardware.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 07. 01. 2014, 01:05:07
No ano, akurat ze to na chybu HW nevyzera.
Zariad sa podla toho ci ti zaruku uznaju alebo nie.

Inak, o ziadnych pecatiach na NB som nepocul - to size neznamena ze tam nemozu byt ale par HPciek, Acerov dokonca aj Asus a aj spominany dell som mal rozobraty do poslednej srobky a nic take sa tam nenachadzalo.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 07. 01. 2014, 01:06:34
http://www.youtube.com/watch?v=XOzhU-twhzo
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 07. 01. 2014, 01:11:33
Jenže u tohohle se po odstranění zadního krytu dostanu jen k pamětem a HDD k chladiči a větráku ani prd. Musel bych to rozebrat do posledního šroubku a tam už nějaký pečetě záruky budou... :-/

Na neketrych nb se k vetraku a chladici dostanete spise po vyndani klavesnice, coz nekdy muze vyzadovat sundani (kusu) deklu, ale vetsinou spise asi ne. Klavesnici a vetrak pak muzete vyfucet kompresorem.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 01:20:41
U tohohle je to na spodní straně základovky, tak že klávesnice, horní kryt a základovka ven..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 01:30:28
Nedávno jsem měl rozebraný Asus eee a tam přes pár šroubků pečeť byla. Přemýšlím zda to mám teda rozebrat a vyčistit. Protože pak přijdu o jeden z důvodů k uplatnění záruky.. ;D
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: TomasP 07. 01. 2014, 01:58:08
Jak už tu padlo, prvně bych na to hodil Widle, pokud to pod nima bude OK, máš jistotu, že ti záruku neuznají, protože taky nahodí Win, bude to OK a ani do šasi vrtat nebudou, pošlou ti ho domů...
A co mám zkušenost, nikdy mi teda NTB v servise nevyčistili... (aspon ne jak byhc si přál)
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 02:08:56
Jinač když jsem teď ještě trochu UTFG. Tak jsem nalezl, že stejnej problém jako kworker, děla v oknech proces apci.sys a často u tohoto ntb. Myslíte, že když se to v oknech projeví, že mi tedy reklamaci HW uznají? Protože to pak bude bordel ve vlastní tabulce ACPI a nebo se to ošetří softwarově a počítač mi pošlou zpátky..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 07. 01. 2014, 02:23:25
Tak ci onak, musis mat padny dovod na uznanie zaruky.
To ze sa NB prehrieva samo o sebe dovod nieje - pokial sa nevypina.

Nahod win, updatni BIOS ak si este nie a ak to pod nim nebude robit tak ho rozober a vycisti.
Usetris si kopu stresov a nervov.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Jardaa 07. 01. 2014, 11:59:10
Jardaa:
V provozu je dva roky, teď mu právě bude záruka končit. Snažím se notebook pokládat jen na pevný a hladký podklad aby se minimalizovalo množství nasávaného prachu. Nicméně když to rozeberu a vyčistím tak o záruku přijdu a když závada nezmizí tak budu mít hezkou podložku pod květináč.

No vidíš to. Jestli ti můžu doporučit ze své zkušenisti najdi si v okolí někoho, kdo má kompresor s vzduchovou pistolí (pokud sám nevlastníš, stlačený vzduch ve spreji je na nic...) a pořádně profoukni všechny otvory ze všech stran. Nemá smysl celý stroj rozdělávat. Jediné co má možná smysl je sundat klávesnici, pokud se ti chce a profouknout to i odsud...

Doporučuju to dělat někde venku protože je to masakr :D

Pokud by byl zájem můžu poslat i fotky jak vypadá průměrný chladič notebooku po cca 2 letech.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 07. 01. 2014, 12:17:18
Jediné co má možná smysl je sundat klávesnici, pokud se ti chce a profouknout to i odsud...

Ono hlavne take ma smysl tu klavesnici tez profouknout. Co jsem videl, tak jsou v ni take nejake vetraci otvory, kterymi se do nb nasava vzduch. A prave klavesnice byva jak jetel, jak na ni furt pada prach a dale se nasava do vetracich otvoru. Nevim sice, jestli se jedna o obecne rozsirenou ficuru nb klabosnic, ale videl jsem to napriklad na Eee PC a jeste nekde.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavouk106 07. 01. 2014, 12:25:53
Do formuláře bych napsal: Notebook se nadměrně zahřívá až do chvíle, kdy dojde k omezení výkonu z důvodu vysoké teploty CPU.

Pokud by se chtěli hádat, tak bych upozornil na to, že výrobek by měl být funkčním celkem a tedy ani vytížení na 100% by nemělo být důvodem k takovému stavu. (Co třeba kdybych tam převáděl video z kamery? To je přece běžný používání...)

K problému (ničím nepodložný názor; kdysi/nedávno jsem o tom něco málo četl, ale ruku do ohně nedávám):
Podle mě bude chyba v ACPI. Je ohackovaný tak, aby jelo ve Windows úplně bez problémů, to ale dělá problémy v Linuxu, kterej očekává, že ACPI bude dodržovat standardy a nepracuje s těma hackama, který tam jsou kvůli Windows -> Linux si rozumí s ACPI a tím pádem vznikají anomálie (kworker 100% CPU).

Určitě by se dal dohledat zdroj týhle informace a tam ověřit, jestli nemelu zcela mimo mísu... Možná to bylo dokonce tady na Rootu v článcích?

Řešení? Jako první bych tam hodil upirátěný Windows (na co shánět legální, když tam budou pár hodin), pokud bude po problému, je to (skoro) jasný. Dál bych teda rozebíral a mrknul na prach. Jako poslední bych zkusil v Linuxu povypínat ACPI (nevím jak; možná bude potřeba ruční rekompilace jádra...). A úplně mimo je prodej na Aukru a koupě něčeho jinýho.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Sten 07. 01. 2014, 12:35:19
No neviem ako s tou zarukou.
Ja som mal Dell Inspiron E1505 a bol rozoberany mnou a potom v zaruke - vsetko OK.
Priatelka ma Samsung Ultrabook ktory sa tiez rozoberal a nasledne pol roka na to reklamoval - vsetko OK.

Teraz mam lenovo kde som uz menil pamat a musel ist cely zadny kryt dole a ani by ma nenapadlo ze by mohol niekedy byt eventualne problem so zarukou.

Jenže u tohohle se po odstranění zadního krytu dostanu jen k pamětem a HDD k chladiči a větráku ani prd. Musel bych to rozebrat do posledního šroubku a tam už nějaký pečetě záruky budou... :-/

Pečeti v EU nemohou zrušit zákonnou záruku (ona totiž na rozdíl od např. USA zrušit nejde :) ), je to pouze informace pro servis, že to někdo otevřel a aby neuznávali reklamaci hned. Nicméně porušené mohou reklamační řízení dost zkomplikovat, takže je lepší to napřed zkusit bez jejich porušení.

U Asusů mám zkušenosti, že mají příliš jemné žebrování chladičů, a tak se snadno zanáší, ale celkem snadno to jde vyčistit kompresorem.

Ono hlavne take ma smysl tu klavesnici tez profouknout. Co jsem videl, tak jsou v ni take nejake vetraci otvory, kterymi se do nb nasava vzduch. A prave klavesnice byva jak jetel, jak na ni furt pada prach a dale se nasava do vetracich otvoru. Nevim sice, jestli se jedna o obecne rozsirenou ficuru nb klabosnic, ale videl jsem to napriklad na Eee PC a jeste nekde.

Nevím, jak je to u Eeečka, ale díry pro chlazení jsem v klávesnici zatím neviděl, chlazení klávesnicí se dělá tak, že tělo klávesnice je hliníkové a funguje jako pasivní chladič.

Podle mě bude chyba v ACPI. Je ohackovaný tak, aby jelo ve Windows úplně bez problémů, to ale dělá problémy v Linuxu, kterej očekává, že ACPI bude dodržovat standardy a nepracuje s těma hackama, který tam jsou kvůli Windows -> Linux si rozumí s ACPI a tím pádem vznikají anomálie (kworker 100% CPU).

Určitě by se dal dohledat zdroj týhle informace a tam ověřit, jestli nemelu zcela mimo mísu... Možná to bylo dokonce tady na Rootu v článcích?

Měl jsem Asus A6T a tam to přesně tak bylo, vadné ACPI DSDT (místo binárních čísel tam bylo BCD) a teploty byly okolo 10 ℃ vyšší než ve Windows. Psal jsem o tom i článek na Gentoo Wiki (http://www.gentoo-wiki.info/Asus_A6T).

Řešení? Jako první bych tam hodil upirátěný Windows (na co shánět legální, když tam budou pár hodin), pokud bude po problému, je to (skoro) jasný. Dál bych teda rozebíral a mrknul na prach. Jako poslední bych zkusil v Linuxu povypínat ACPI (nevím jak; možná bude potřeba ruční rekompilace jádra...). A úplně mimo je prodej na Aukru a koupě něčeho jinýho.

Vypnout ACPI jde parametrem jádra noacpi, i když zde by mohlo stačit acpi=noirq
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavouk106 07. 01. 2014, 12:43:09
Podle mě bude chyba v ACPI. Je ohackovaný tak, aby jelo ve Windows úplně bez problémů, to ale dělá problémy v Linuxu, kterej očekává, že ACPI bude dodržovat standardy a nepracuje s těma hackama, který tam jsou kvůli Windows -> Linux si rozumí s ACPI a tím pádem vznikají anomálie (kworker 100% CPU).

Určitě by se dal dohledat zdroj týhle informace a tam ověřit, jestli nemelu zcela mimo mísu... Možná to bylo dokonce tady na Rootu v článcích?

Měl jsem Asus A6T a tam to přesně tak bylo, vadné ACPI DSDT (místo binárních čísel tam bylo BCD) a teploty byly okolo 10 ℃ vyšší než ve Windows. Psal jsem o tom i článek na Gentoo Wiki (http://www.gentoo-wiki.info/Asus_A6T).

Řešení? Jako první bych tam hodil upirátěný Windows (na co shánět legální, když tam budou pár hodin), pokud bude po problému, je to (skoro) jasný. Dál bych teda rozebíral a mrknul na prach. Jako poslední bych zkusil v Linuxu povypínat ACPI (nevím jak; možná bude potřeba ruční rekompilace jádra...). A úplně mimo je prodej na Aukru a koupě něčeho jinýho.

Vypnout ACPI jde parametrem jádra noacpi, i když zde by mohlo stačit acpi=noirq

Díky za potvrzení informace a za tip (hlavně pro původního tazatele), jak zkusit Linux bez ACPI.

Tím pádem bych pořadí mnou navrhovaného řešení trochu přehodnotil a jako první bych zkusil Linux s parametrem noacpi nebo acpi=noirq, přesně jak navrhnul Sten.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 07. 01. 2014, 13:18:11
Na reklamaci bych se v tomto směru asi vyprdl, protože pravděpodobnost jejího kladného vyřízení je tak 10%. Co se pečetí týče, můžete tvrdit do alelůja, že nikdo do notebooku nelezl a nikdo Vám nemůže prokázat opak. Ať Vám někdo dokáže, že při koupi tam ta pečeť byla. Prostě na to se nehraje. To však neznamená, že si notebook může rozebrat úplně každý. Jsou lidé, co by jim z jednoho notesu zbyly náhradní díly na další dva ...

noacpi je poměrně starý parametr jádra, ale nejsem si zcela jist, jestli v tomto konkrétním případě pomůže.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 13:26:15
No nic, zkusím zablbnout s těma parametrama jádra a pak tam hodím ty okna ať s tím pohnu. Osobně jsem si myslel, že to s tím ACPI bude nějakej hack aby zajišťoval kompatibilitu pouze s win..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 14:57:24
Tak mi jeden dotyčný na abclinuxu poslal toto http://superuser.com/questions/585578/disabling-system-interrupts-in-windows-7-high-cpu-usage-semi-solved (http://superuser.com/questions/585578/disabling-system-interrupts-in-windows-7-high-cpu-usage-semi-solved) no a to je docela suchý..

S parametrem noacpi se zdá, že to chodí, ale zeptám se. Až se budu snažit rozchodit dedikovanou grafiku, nebude parametr noacpi dělat potíže?
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 14:59:11
Edit: Zkusím ještě okna a pokud to nebude řešitelné jako v odkazu výše tak pak by mi měli reklamaci uznat nebo se mýlím?
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavouk106 07. 01. 2014, 15:16:11
Dedikovanou grafiku jsi měl řešit mez prvníma věcma (moje blbost, že jsem nekouknul co je ten notebook zač a že jí má). Taková grafika bez pořádných ovladačů (většinou proprietárních) dokáže velmi, velmi, velmi slušně přitopit. Pochybuju, že má grafika vlastní heatpipe, takže všechno teplo se přesouvá i na CPU.

To ale rozhodně neznamená, že s ovladačema to bude v pohodě. Zvlášť, když noacpi pomohlo.

Na odkazu, kterej jsi poslal, jedna z odpovědí zmiňuje prach a že po jeho vyčištění byl klid... Spíš bych na tom odkazu výše šel po tom, jak ten tazatel dokázal v Ubuntu/Linuxu odfiltrovat ten interrupt, kterej za tím vším stojí (odkaz přímo z toho Tvýho (http://askubuntu.com/questions/176565/why-does-kworker-cpu-usage-get-so-high)).

Na uznání reklamace by to podle mě být mohlo, zvlášť pokud se to projeví i na Woknech a pokud ten NTB jel skoro celou dobu od koupě bez jakýchkoliv problémů (= pokud se to projevilo až v poslední době).
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Neviditelný 07. 01. 2014, 15:32:14
Vypadá to, že je zmršené ACPI pro řízení throttlingu CPU. ACPI na Intelích čipsetech obsahuje pár metod, kterými se ten throttling dá řídit. Tipnul bych si, že ve vašem případě hlídá embedded controller teplotu CPU a když přesáhne stanovenou hodnotu, pošle na GPE06 event, že se má zpomalit CPU. EC tento event bohužel nevyšle jen jednou, jak by měl, ale pálí ho tam pořád, což má za následek plnou zátěž CPU, vysokou teplotu CPU a snahu EC zpomalit CPU, aby teplota klesla:) Není skvělé vědět, že naše notebooky navrhují takto kompetentní lidé?

Co s tím?
1) Pořádně vyčistit chlazení, aby teplota při provozu nepřesáhla tu kritickou. Ze zkušenosti bych vám spíš radil ten stroj úplně rozebrat a nanést i novou teplovodivou pastu pod chladič. Výrobci tam občas patlají kdejaké bláto.
2) Vykuchat DSDT tabulku a někam jí poslat, možná by to někdo dokázal opravit.
3) Aktualizovat BIOS, možná si takto očividné chyby někdo u ASUSu všiml.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 15:46:10
Vypadá to, že je zmršené ACPI pro řízení throttlingu CPU. ACPI na Intelích čipsetech obsahuje pár metod, kterými se ten throttling dá řídit. Tipnul bych si, že ve vašem případě hlídá embedded controller teplotu CPU a když přesáhne stanovenou hodnotu, pošle na GPE06 event, že se má zpomalit CPU. EC tento event bohužel nevyšle jen jednou, jak by měl, ale pálí ho tam pořád, což má za následek plnou zátěž CPU, vysokou teplotu CPU a snahu EC zpomalit CPU, aby teplota klesla:) Není skvělé vědět, že naše notebooky navrhují takto kompetentní lidé?

Co s tím?
1) Pořádně vyčistit chlazení, aby teplota při provozu nepřesáhla tu kritickou. Ze zkušenosti bych vám spíš radil ten stroj úplně rozebrat a nanést i novou teplovodivou pastu pod chladič. Výrobci tam občas patlají kdejaké bláto.
2) Vykuchat DSDT tabulku a někam jí poslat, možná by to někdo dokázal opravit.
3) Aktualizovat BIOS, možná si takto očividné chyby někdo u ASUSu všiml.

Nejhorší je, že se ten kworker spouští nepředvídatelně a ikdyž většinou po nějaký zátěži. Začal jsem to pozorovat při hraní her když jsem spustil dedikovanou GPU pomocí bumblebee. A teď to je většinou když se zatíží více CPU a pozoroval jsem, že se to spustilo i když jsem na ntb nic nedělal. Zřejmě opravdu souvisí všechno se vším a vyčištění by teoreticky mohlo napomoci snížení četnosti spouštění toho procesu...
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: technik 07. 01. 2014, 15:51:57
JAk popsat závadu?
nejlépe nakreslit obrázek protože nějkteří technicj jsou těžkochápaví...
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 16:00:54
Dedikovanou grafiku jsi měl řešit mez prvníma věcma (moje blbost, že jsem nekouknul co je ten notebook zač a že jí má). Taková grafika bez pořádných ovladačů (většinou proprietárních) dokáže velmi, velmi, velmi slušně přitopit. Pochybuju, že má grafika vlastní heatpipe, takže všechno teplo se přesouvá i na CPU.

To ale rozhodně neznamená, že s ovladačema to bude v pohodě. Zvlášť, když noacpi pomohlo.

Na odkazu, kterej jsi poslal, jedna z odpovědí zmiňuje prach a že po jeho vyčištění byl klid... Spíš bych na tom odkazu výše šel po tom, jak ten tazatel dokázal v Ubuntu/Linuxu odfiltrovat ten interrupt, kterej za tím vším stojí (odkaz přímo z toho Tvýho (http://askubuntu.com/questions/176565/why-does-kworker-cpu-usage-get-so-high)).

Na uznání reklamace by to podle mě být mohlo, zvlášť pokud se to projeví i na Woknech a pokud ten NTB jel skoro celou dobu od koupě bez jakýchkoliv problémů (= pokud se to projevilo až v poslední době).


Projevilo se to až posledních půlrok a já tomu nevěnoval pozornost, bral jsem to tak, že je to chyba pouze na straně systému. Dedikovanou grafiku teď nemám instalovanou a podle spotřeby ntb ani neběží. Nicméně bordel dělat může stejně, měl jsem se zmínit hned že ji tu mám.. :-/ Co se týče toho interruptu tak dle tohohle odkazu https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt (https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt) úplně na konci, jsem vyzjistil toto:

Kód: [Vybrat]
<idle>-0     [000] d.h.  3769.513568: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513596: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513608: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513634: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513646: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513675: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513687: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513714: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513725: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513753: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513764: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513790: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513802: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513829: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513841: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0

Ale jak to mám využít to už nevím.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Neviditelný 07. 01. 2014, 16:11:01
Vypadá to, že je zmršené ACPI pro řízení throttlingu CPU. ACPI na Intelích čipsetech obsahuje pár metod, kterými se ten throttling dá řídit. Tipnul bych si, že ve vašem případě hlídá embedded controller teplotu CPU a když přesáhne stanovenou hodnotu, pošle na GPE06 event, že se má zpomalit CPU. EC tento event bohužel nevyšle jen jednou, jak by měl, ale pálí ho tam pořád, což má za následek plnou zátěž CPU, vysokou teplotu CPU a snahu EC zpomalit CPU, aby teplota klesla:) Není skvělé vědět, že naše notebooky navrhují takto kompetentní lidé?

Co s tím?
1) Pořádně vyčistit chlazení, aby teplota při provozu nepřesáhla tu kritickou. Ze zkušenosti bych vám spíš radil ten stroj úplně rozebrat a nanést i novou teplovodivou pastu pod chladič. Výrobci tam občas patlají kdejaké bláto.
2) Vykuchat DSDT tabulku a někam jí poslat, možná by to někdo dokázal opravit.
3) Aktualizovat BIOS, možná si takto očividné chyby někdo u ASUSu všiml.

Nejhorší je, že se ten kworker spouští nepředvídatelně a ikdyž většinou po nějaký zátěži. Začal jsem to pozorovat při hraní her když jsem spustil dedikovanou GPU pomocí bumblebee. A teď to je většinou když se zatíží více CPU a pozoroval jsem, že se to spustilo i když jsem na ntb nic nedělal. Zřejmě opravdu souvisí všechno se vším a vyčištění by teoreticky mohlo napomoci snížení četnosti spouštění toho procesu...
Na webu ASUSu je k dispozici update BIOSu, v jehož popisu je uvedeno "Updated EC firmware". Pokud je váš BIOS starší než tato verze, začal bych odtud.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 17:30:20
No noacpi zdá se, že funguje, jdu na ty okna..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: noname 07. 01. 2014, 17:43:48
Projevilo se to až posledních půlrok a já tomu nevěnoval pozornost, bral jsem to tak, že je to chyba pouze na straně systému. Dedikovanou grafiku teď nemám instalovanou a podle spotřeby ntb ani neběží. Nicméně bordel dělat může stejně, měl jsem se zmínit hned že ji tu mám.. :-/ Co se týče toho interruptu tak dle tohohle odkazu https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt (https://raw.github.com/torvalds/linux/master/Documentation/workqueue.txt) úplně na konci, jsem vyzjistil toto:

Kód: [Vybrat]
<idle>-0     [000] d.h.  3769.513568: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513596: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513608: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513634: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513646: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513675: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513687: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513714: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513725: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513753: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513764: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513790: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513802: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e3c50 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0
     kworker/0:0-4     [000] d...  3769.513829: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545200 req_cpu=0 cpu=0
          <idle>-0     [000] d.h.  3769.513841: workqueue_queue_work: work struct=ffff8801c36e31d0 function=acpi_os_execute_deferred workqueue=ffff8801c6545000 req_cpu=0 cpu=0

Ale jak to mám využít to už nevím.
Podle toho, co jsem se díval na Google to ve své podstatě potvrzuje, že je problém s ACPI nebo jeho ovladačem. Ale tohle už jsou věci, kterým bohužel už nerozumím. Jediné, co se z toho dá vyvodit je vypnutí ACPI, což už zde někdo doporučil, ale jak najít, v čem je přesně chyba a jak ji opravit, to opravdu nevím.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavels 07. 01. 2014, 17:49:04
V NTB servisu Asusu v Ostravě Hrabové jsem pracoval 3 roky. Takže ti k tomu napíšu toto:

- pokud se TNB přehřívá a je v záruce, tak jej na reklamaci pošli. NTB bude rozebrán, bude vyčištěn, i ta teplovodní pasta bude nová. BIOS bude přehrán na nejnovější verzi. To je minimum, co se s tvým ntb udělá
- pokud jsi paranoidní, tak to pošli bez HDD, každý noťas je testován na servisních hdd aby se vyloučily chyby v systému, na druhou stranu je dobré to poslat s tím OS, na kterém to provozuješ. Jeden by nevěřil kolik závad se vyřeší reinstalaci OS i když uznávám, že to se z více než 95% týká oken
- s formulářem bych se opravdu netrápil, důležité je že se ti ntb přehřívá a ne to jestli jede na oknech nebo něčem jiném

P.

Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 18:19:19
V NTB servisu Asusu v Ostravě Hrabové jsem pracoval 3 roky. Takže ti k tomu napíšu toto:

- pokud se TNB přehřívá a je v záruce, tak jej na reklamaci pošli. NTB bude rozebrán, bude vyčištěn, i ta teplovodní pasta bude nová. BIOS bude přehrán na nejnovější verzi. To je minimum, co se s tvým ntb udělá
- pokud jsi paranoidní, tak to pošli bez HDD, každý noťas je testován na servisních hdd aby se vyloučily chyby v systému, na druhou stranu je dobré to poslat s tím OS, na kterém to provozuješ. Jeden by nevěřil kolik závad se vyřeší reinstalaci OS i když uznávám, že to se z více než 95% týká oken
- s formulářem bych se opravdu netrápil, důležité je že se ti ntb přehřívá a ne to jestli jede na oknech nebo něčem jiném

P.




No dobře pokud nepomůže update biosu tak to tam asi pošlu. Ještě dotaz, přijde jim to tam 9.1. což je den kdy končí záruka, bude to v cajku?
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 07. 01. 2014, 19:04:43
Uz si im napisal?
Ak nie tak napis ... oboznam ich so situaciou a oni ti odpisu ze "ok, dnes si to zacal riesit od dnes to evidujeme ako poruchu"
Hotovo.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 19:12:19
Tak že okna nezkusím, nejde mi žádným způsobem hodit okení .iso na USB.. :-/
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 07. 01. 2014, 19:14:20
Ja som pouzival toto vzdy bez problemov.
Samozrejme ide o soft ktory pojde len pod Win, takze dufam ze mas doma druhy masinu.
http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe

Pod linuxom som vzdy robil boot image len na dalsi linux ale je dost mozne ze to tiez moze ist. Skusaj.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 07. 01. 2014, 19:41:45
Mne funguje i obyčejné dd.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 20:01:12
Ja som pouzival toto vzdy bez problemov.
Samozrejme ide o soft ktory pojde len pod Win, takze dufam ze mas doma druhy masinu.
http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe

Pod linuxom som vzdy robil boot image len na dalsi linux ale je dost mozne ze to tiez moze ist. Skusaj.

Bohužel už asi 7 let frčím pouze na linuxu, tak že toto řešení není pro mě.

Mne funguje i obyčejné dd.

Právě, že s dd to dělám, ale nebootuje to. Jakýkoliv linux jo, ale tohle se mi nějak nedaří. Porovnávám i md5sum součty a ty taktež nesedí..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 07. 01. 2014, 20:05:31
No a které okna zkoušíš?
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 07. 01. 2014, 20:09:57
http://www.addictivetips.com/ubuntu-linux-tips/winusb-create-bootable-windows-installer-usb-in-ubuntu-linux/
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Sten 07. 01. 2014, 20:32:23
No dobře pokud nepomůže update biosu tak to tam asi pošlu. Ještě dotaz, přijde jim to tam 9.1. což je den kdy končí záruka, bude to v cajku?

To záleží, jestli je to poslední den záruky nebo první den po záruce. Poslední den záruky je stále ještě v záruce a doba reklamačního řízení i opravy se do záruční doby nezapočítává, tj. po záruce bude až den po vrácení z reklamace/opravy.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 20:47:15
No zkouším nějaký W7 64b ultimate a je to warez.. Tak veškerý pokusy s dd vzdávám, ten WinUSB vypadá slibně, ale zkouška instalace na debian dopadla špatně. V závislostech mi to chtělo vyházet půlku systému (já říkal, že bych ten systém měl dát dohromady), tak že to zkusím do toho mintu.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 07. 01. 2014, 21:05:50
Jelikož jsem to dlouho nepotřeboval, tak jsem si to špatně zapamatoval. Nestačí pouhé dd, ale: sudo dd if=/path/to/iso/windows.iso of=/dev/sdg bs=4M; sync Jinak doporučuji nejdříve vytvořit novou tabulku oddílů na USB, třeba v gparted.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 21:16:57
Jelikož jsem to dlouho nepotřeboval, tak jsem si to špatně zapamatoval. Nestačí pouhé dd, ale: sudo dd if=/path/to/iso/windows.iso of=/dev/sdg bs=4M; sync Jinak doporučuji nejdříve vytvořit novou tabulku oddílů na USB, třeba v gparted.

Já použil dd bs=4M if=/home/sonic/win.iso of=/dev/sdc && sync pod právy roota. S tabulkou oddílů jsem si zrovna nelámal hlavu, protože dd na to naláme to .iso.

Stav ntb: Po dalším zapnutí se kworker zase spustil i s parametrem acpi.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 07. 01. 2014, 22:56:24
To je logicke, muselo by se to upravit na stalo v grubu
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 07. 01. 2014, 23:14:20
To je logicke, muselo by se to upravit na stalo v grubu

No jelikož se mi nepodařilo žádným způsobem grub zobrazit tak jsem musel zasáhnout do /etc/default/grub a když už jsem tam byl, tak jsem to tam rovnou napsal.. ;) Ještě přemýšlím, že zkusím "acpi=noirq", ale asi se vrhnu rovnou na ty okna. Zdá se, že ten prográmek winusb funguje. :-)
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 08. 01. 2014, 02:16:53
Tak jsem tam ty okna konečně hodil včetně driverů z CD, které bylo přiloženo k ntb.
Teplota je stejná jako v linuxu, drží se kolem 70°C. Ačkoliv se mi zdá, že je to méně hlučný. Při zatížení to jde zase k 85°C tak přehřívání je tam furt. To ACPI se zatím neprojevilo a ani nevím jak to přimět aby se to projevilo. Ale všiml jsem si, že když s PC nic nedělám tak je aktivita CPU minimální, narozdíl od linuxu kde nějaká aktivita byla pořád (i když kdo ví, zda se těm win grafům dá věřit), ale když něco chci tak jdou všechny jádra skoro naplno.. :-D Což jsem teda u tučňáka nežral. Pochlubím se s dojmy z win, dělat bych v tom asi nedokázal, protože by asi už nebylo co reklamovat :-D a to je to teprve čerstvá instalace..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 08. 01. 2014, 03:00:16
A co novy BIOS?
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 08. 01. 2014, 12:41:39
BIOS jsem ještě neupdatoval a už ani nebudu. Každopádně jsem si sosnul nějakej benchmarking CPU a GPU. Při testu CPU to sice topí a snižuje se frekvence CPU, ale při testu GPU (dedikovaná) se to cca za dvě minuty vypne.. Tak že tam bude asi docela teplo. Škoda, že se neprojevilo to ACPI, ale co napíšu jim to tam taky, protože by se to časem nespíš taky projevilo :-D, bohužel na další testování není čas.. :-/

Tak že všem zúčastněným děkuji za cenné rady a postřehy. Admina bych chtěl zároveň požádat, zda nechce zvážit změnu názvu diskuze, protože se zde nachází i jiné a IMHO daleko cennější informace, než popis závady a důvodu k reklamaci. Díky moc.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 08. 01. 2014, 12:46:27
Tak že update:
Přijdu k ntb a jedno jádro vytíženo na 100%  8) jen bohužel v procesech těch 100% zabírají nečinné procesy, ale to zřejmě interrupty budou. Ale zda je to acpi.sys to netuším, bohužel pod okny netuším jak to zjistit.. :-\
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Komo 08. 01. 2014, 13:40:48
Problem ti pravdepodbne sposobuje BIOS a najdolezitejsiu vec - update BIOSu si neurobil   ???
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavouk106 08. 01. 2014, 16:19:02
Pokud to začalo "jen tak", tak bych update BIOSu nepovažoval za opodstatněnej (i kdyby to fakt nakonec vyřešil). Když ve Win dáš plnej kotel CPU a/nebo grafice zároveň, spadne to. To je důvod k reklamaci. NTB nelze používat. Předpokládejme, že výrobek jsi koupil za účelem zpracování 3D grafiky, která vytěžuje jak CPU, tak GPU. Tím pádem je pro Tebe momentálně nepoužitelný, takže reklamace bude oprávněná.

Ještě k tomu BIOSu: Výrobce chce popis závady ve Windows, tak mu ho dej. BIOS podle mě nemusí dokázat updatovat každej (i když návody existujou (i oficiální) a dneska to už jde i přímo z Windows přes všelijaký utility... Ale jsi uživatel a myslím si, že na neaktuální verzi BIOSu se točit nemůžou. Zvlášť za předpokladu, že NTB 1,5 roku fungoval bez problémů a NAJEDNOU se začal chovat divně = aktuálně BIOS za to "nemůže" (víme všichni, že nejspíš může, ale zároveň asi chápeme, jak to myslím, ne?)
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Lol Phirae 08. 01. 2014, 16:34:17
Pokud to začalo "jen tak", tak bych update BIOSu nepovažoval za opodstatněnej

Ale houno začalo "jen tak". Ta chyba v BIOSu je tam furt, jen příznaky se zhoršujou s tím, jak se průběžně zasírá NB prachem a zhoršuje se chlazení.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 08. 01. 2014, 17:22:28
Tak že update:
Přijdu k ntb a jedno jádro vytíženo na 100%  8) jen bohužel v procesech těch 100% zabírají nečinné procesy, ale to zřejmě interrupty budou. Ale zda je to acpi.sys to netuším, bohužel pod okny netuším jak to zjistit.. :-\

Zkuste si ze sysinternals.com (dnes tedy vlastne MS, kam vas to hodi) stahnout Process Explorer. Treba by se dalo vice vycist z nej. Widli Taskmanager je dost blbej.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 08. 01. 2014, 19:07:09
Problem ti pravdepodbne sposobuje BIOS a najdolezitejsiu vec - update BIOSu si neurobil   ???

Já vím, odkládal jsem to, protože jsem byl zvědavý, zda se to projeví i pod win a to se projevilo. Kdyby se nepřehříval a neposílal jsem ho tam už kvůli tomu aby ho vypucovali, tak to zkusím. Mohl bych to zkusit i teď, koneckonců ntb si zvládnu vyčistit sám, pár už mi jich rukama taky prošlo. Nicméně nechci riskovat situaci, že update biosu nepomůže a já už budu mít po záruce. Takhle mi to flashnou oni a záruku o nějakej ten měsíc prodlouží..



Pokud to začalo "jen tak", tak bych update BIOSu nepovažoval za opodstatněnej (i kdyby to fakt nakonec vyřešil). Když ve Win dáš plnej kotel CPU a/nebo grafice zároveň, spadne to. To je důvod k reklamaci. NTB nelze používat. Předpokládejme, že výrobek jsi koupil za účelem zpracování 3D grafiky, která vytěžuje jak CPU, tak GPU. Tím pádem je pro Tebe momentálně nepoužitelný, takže reklamace bude oprávněná.

Ještě k tomu BIOSu: Výrobce chce popis závady ve Windows, tak mu ho dej. BIOS podle mě nemusí dokázat updatovat každej (i když návody existujou (i oficiální) a dneska to už jde i přímo z Windows přes všelijaký utility... Ale jsi uživatel a myslím si, že na neaktuální verzi BIOSu se točit nemůžou. Zvlášť za předpokladu, že NTB 1,5 roku fungoval bez problémů a NAJEDNOU se začal chovat divně = aktuálně BIOS za to "nemůže" (víme všichni, že nejspíš může, ale zároveň asi chápeme, jak to myslím, ne?)

Ono to zlobilo poslední půlrok a možná dokonce rok a teď se to začalo zhoršovat zřejmě díky tomu, že je to ucpaný a topí to.. Jenže problém byl v tom, že když jsem o tom (proces kworker vytěžoval jedno jádro CPU) něco v tý době hledal, tak jsem narazil akorát na to, že se jedná o bug jádra linuxu. Tudíž jsem tomu nevěnoval další pozornost a to že se to teď zhoršovalo jsem dával znovu na vinu systému, protože mými pokusy za svou existenci značně utrpěl.  ;D Tak že to, že jsem si v pátek večer sedl a začal s instalací nové verze systému a vlastně přišel na to, že ten problém je i v jiným systému (Mint 16, Slax) s jiným jádrem, je docela velká náhoda. V novým systému byli i nečekaně mce logy kvůli přehřívání a já se začal pídit po tom, zda to není nějaká hlubší závada HW.

Ad. update BIOSu: Ačkoliv jsou proto různé aplikace pod Win, tak bych to neriskoval. Přímo z BIOSu je to dnes jednoduchý a hlavně je to jistější..

Co se týče popisu té závady, jelikož nejsem uživatel Win, tak jsem netušil jak se to může ve Win projevit a zda se to vůbec projeví. Z toho vyplýval problém jak jim to tedy popsat.

Tak že update:
Přijdu k ntb a jedno jádro vytíženo na 100%  8) jen bohužel v procesech těch 100% zabírají nečinné procesy, ale to zřejmě interrupty budou. Ale zda je to acpi.sys to netuším, bohužel pod okny netuším jak to zjistit.. :-\

Zkuste si ze sysinternals.com (dnes tedy vlastne MS, kam vas to hodi) stahnout Process Explorer. Treba by se dalo vice vycist z nej. Widli Taskmanager je dost blbej.

No až budu doma tak se na to mrknu, pokud se to znovu projeví.. :-)

For All: Už jsem jim to nahlásil, dali mi nějaký registrační kód a mám jim to poslat, resp. oni si proto pošlou DPD.. Tak že téma reklamace bych tím uzavřel a s tím ACPI uvidíme až se to vrátí i když se asi nedovím zda pouze provedou update biosu. Každopádně když to vyčistí tak se to asi pak nebude už tak často opakovat a budu vlastně zase defakto na začátku..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 08. 01. 2014, 19:17:03
Vlastně když teď updatnu BIOS tak se to buď vyřeší, no a když nevyřeší tak bude jistota, že je problém jinde. Škoda, že píšu rychleji, než přemýšlím.. :-D
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavels 08. 01. 2014, 19:44:20
V NTB servisu Asusu v Ostravě Hrabové jsem pracoval 3 roky. Takže ti k tomu napíšu toto:

- pokud se TNB přehřívá a je v záruce, tak jej na reklamaci pošli. NTB bude rozebrán, bude vyčištěn, i ta teplovodní pasta bude nová. BIOS bude přehrán na nejnovější verzi. To je minimum, co se s tvým ntb udělá
- pokud jsi paranoidní, tak to pošli bez HDD, každý noťas je testován na servisních hdd aby se vyloučily chyby v systému, na druhou stranu je dobré to poslat s tím OS, na kterém to provozuješ. Jeden by nevěřil kolik závad se vyřeší reinstalaci OS i když uznávám, že to se z více než 95% týká oken
- s formulářem bych se opravdu netrápil, důležité je že se ti ntb přehřívá a ne to jestli jede na oknech nebo něčem jiném

P.




No dobře pokud nepomůže update biosu tak to tam asi pošlu. Ještě dotaz, přijde jim to tam 9.1. což je den kdy končí záruka, bude to v cajku?

Pokud vím, tak pro reklamaci je důležite kdy jsi s Asusem začal komunikovat. Pokud ntb dorazí v den, kdy končí záruka, tak v tom určitě žádný problem nebude.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 08. 01. 2014, 22:07:11
For All: Už jsem jim to nahlásil, dali mi nějaký registrační kód a mám jim to poslat, resp. oni si proto pošlou DPD.. Tak že téma reklamace bych tím uzavřel a s tím ACPI uvidíme až se to vrátí i když se asi nedovím zda pouze provedou update biosu. Každopádně když to vyčistí tak se to asi pak nebude už tak často opakovat a budu vlastně zase defakto na začátku..

Tak az to dostanete zpatky, tak nezapomente napsat, cim to bylo. Bylo to napinave a cloveka nastve, kdyz se pak ani nedozvi, kdo byl vrahem. ;-)
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 08. 01. 2014, 22:40:11
For All: Už jsem jim to nahlásil, dali mi nějaký registrační kód a mám jim to poslat, resp. oni si proto pošlou DPD.. Tak že téma reklamace bych tím uzavřel a s tím ACPI uvidíme až se to vrátí i když se asi nedovím zda pouze provedou update biosu. Každopádně když to vyčistí tak se to asi pak nebude už tak často opakovat a budu vlastně zase defakto na začátku..

Tak az to dostanete zpatky, tak nezapomente napsat, cim to bylo. Bylo to napinave a cloveka nastve, kdyz se pak ani nedozvi, kdo byl vrahem. ;-)

No hele nedalo mi to a updatnul jsem ten BIOS.. ;) Teď mám nabootovaný Slax a zdá se, že je klid.. :-) Ale nechci říkat hop..
A ještě jedna věc, ta zkušenost s Win mi přeci jen přinesla něco dobrého. Všiml jsem si, že když s tím ntb nic nedělám, tak je na jádrech nějakých 56°C (jedno je studenější, protože na druhém bude asi integrovaná GPU), kdežto v linuxu mám stále 70-73°C když u toho nejsem a nic CPU nebudí. Tak že jak tu někdo psal, je ve win ta teplota nižší a tady o 15°C. Když jsem dělal ten benchmark CPU a GPU tak ten program ukazoval aktuální frekvenci CPU a když byl notebook v klidu tak frekvence šla z maxima (2100MHz) na nějakých 800MHz. Zdá se, že to linux neumí a proto víc topí. Zkoušel jsem si hrát s cpufreq, ale procesor si nenechá do toho kecat a zdá se, že furt valí naplno..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 08. 01. 2014, 23:42:51
A mate spusteny ondemand? Ja se onehdy divil, proc mi neskaluje procak, kdyz to driv fungovalo a furt huli ma plne koule a pak jsem zjistil, ze po updatu/upgradu Lubuntu se z rc.d nejak vytratilo spusteni ondemand.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 09. 01. 2014, 16:44:54
No nechodí to, ale to nemá cenu stejně řešit, když nejsou pořešený ovladače..
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: MalyTomi 09. 01. 2014, 18:53:59
ja na frekvenciu pouzivam cpu-freq bezim este na starom jadre 2.6.32 - ubuntu 10.04 :D v gnome mam applet CPU Frequency Scaling Monitor kde si pre kazde jadro mozem nastavit bud manualne frekvenciu, alebo z tych predvolenych rezimov.
Jediny problem mam, ze po hibernacii mi procak ide na 2.2GHz (max) a musim mu to zmenit na ondenand.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 09. 01. 2014, 19:42:56
No jak se říká, "neříkej hop dokud neskočíš" kworker znovu prudí. Uvidíme co se bude dít až to přijde ze záruky zpátky...
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 27. 01. 2014, 18:12:00
Tak jsem zpátky i s počítačem, jdu se pochlubit jak to všechno dopadlo.
Nejdřív se pochlubím se samotným procesem reklamace, respektive dopravou pomocí DPD. Poslali si pro to ono DPD. Řádně zabalené ntb předala dopravci máti a víc jsem se o to nestaral. Čekal jsem nějakej email, že bylo ntb přijato k reklamaci, nic jsem neobdržel. Tak tam po týdnu volám s otázkou co se děje, bylo mi řečeno, že nic k reklamaci nepřijali. Docela mě polil pot, řešili to s dopravcem a já byl informován o tom, že v případě nenalezení dostanu zpět peníze. Nicméně se počítač našel a pak začalo něco co jsem ve světě raklamací ještě neviděl. Nejdříve přišel email, že ntb přijali. Ok našel se. Druhý den ráno koukám do emailové schránky a tam email, že reklamace proběhla a ať ten den očekávám balík a ten skutečně přišel. Takovej fofr jsem opravdu nečekal.. :-D
K samotné reklamaci. V reklamačním protokolu uvedli, že vyměnili motherboard a termální modul. CPU má v benchmarku stabilně 70°C, při normální práci 55°C a to zřejmě ještě neběží škálování CPU a kworker se zatím tež neozval. Pokud se ani neozve tak by možná bylo záhodno vykřičet do světa jak jsem problém vyřešil, protože si myslím že u ostatních to bude podobný.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 27. 01. 2014, 21:33:35
Tak konec dobrý a všechno dobré a to je dobré!  ;)
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: mca 27. 01. 2014, 21:43:20
Konec dobry, vsechno dobre, ale on-site je stale k nezaplaceni.

Vybavila se mi 7 let stara prihoda s objednanou polici do bytu (ze Smichova na Motol), ktera se nasla po trech tydnech hledani v Portugalsku ;)
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: sonicx10 01. 02. 2014, 16:42:14
Konec dobry, vsechno dobre, ale on-site je stale k nezaplaceni.

Vybavila se mi 7 let stara prihoda s objednanou polici do bytu (ze Smichova na Motol), ktera se nasla po trech tydnech hledani v Portugalsku ;)

To jde? ;D
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: Pavel 'TIGER' Růžička 02. 02. 2014, 11:27:35
Mne jednou cestovali Mončičáci z Budějovic až ke mně přes měsíc. Nejdříve dojeli do Říčan, odtud je poslali do Štěchovic u Strakonic, tam odsud zpět do Říčan, zpět Budějovice, zpět Říčany a konečně ty správné Štěchovice. Když jsem viděl ty samolepky a šipky na tom balíku, tak jsem jen kroutil hlavou a napadla mne otázka, k čemu vlastně je to PSČ? To původní od odesílatele bylo správné a velmi dobře čitelné.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: PetrTv. 26. 02. 2014, 23:45:07
Mne jednou cestovali Mončičáci z Budějovic až ke mně přes měsíc. Nejdříve dojeli do Říčan, odtud je poslali do Štěchovic u Strakonic, tam odsud zpět do Říčan, zpět Budějovice, zpět Říčany a konečně ty správné Štěchovice. Když jsem viděl ty samolepky a šipky na tom balíku, tak jsem jen kroutil hlavou a napadla mne otázka, k čemu vlastně je to PSČ? To původní od odesílatele bylo správné a velmi dobře čitelné.

Hmm to bylo dobré když jen měsíc. V roce 1993 doručovala pošta v jednom nejmenovaném městě peníze za uhrazenou složenku z jednoho okýnka té samé pobočky pošty na druhé okýnko 3 měsíce.
Tehdy prohlásila ředitelka této pošty, že peníze šly lodí přes Austrálii. Proto tak dlouho.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: JardaP . 27. 02. 2014, 23:03:08
Jo, me jednou posta posilala doporuceny dopis z Prahy do Londyna presne mesic. Expresni zasilky byly zruseny a podle zamestnance posty to tam melo do tydne byt. Asi to tam nesli pesky, protoze nechapu, jak to jinak dokazali, kdyz pohlednice z Francie do zapadakova kus od Dublinu dojde za nekolik dni.
Název: Re:Reklamace ntb: jak popsat závadu?
Přispěvatel: PetrTv. 27. 02. 2014, 23:52:11
Jo, me jednou posta posilala doporuceny dopis z Prahy do Londyna presne mesic. Expresni zasilky byly zruseny a podle zamestnance posty to tam melo do tydne byt. Asi to tam nesli pesky, protoze nechapu, jak to jinak dokazali, kdyz pohlednice z Francie do zapadakova kus od Dublinu dojde za nekolik dni.
Otázka co bylo v dopise, a byl-li česky, jestli měl/neměl pracovník MI5, co umí česky zrovna volno, nebo byl nemocný.
Než to přelousklali...