Fórum Root.cz
Ostatní => O serveru Root.cz => Téma založeno: Bla 25. 12. 2014, 13:16:33
-
Ahoj,
někdo v poslední době zavádí podivnou cenzuru na Rootu.
Včera jsem založil téma o slevách na Alza, kde jsem popisoval, jak základní deska stála před "slevou" 4199,- Kč, po slevě 4299,- a teď je za těch 4299,- Kč v tom jejich megavýprodeji.
Nemyslím si, že to bylo úrážlivé téma, nebo téma, jakkoliv porušující pravidla fóra. (Na rozdíl od některých mých jiných postů to byl tento zcela korektní.)
Takže na to kašlu, odcházím strašit jinam.
Cenzurou to začíná a "Sig Heil" nebo ještě hůř "Soudruhu" to končí.
-
Také mě to včera překvapilo. Obvykle po podobných akcích končím, protože tohle jsou opravdu podivné praktiky. Naneštěstí root je stále velmi otevřené fórum. Jinde to moc lepší nebude. Svoboda pro obyčejné lidi asi není :D
-
Právě naopak. Diskuse tu fungují podle transparentních a předem daných pravidel (http://www.root.cz/redakce/pravidla-pro-diskutujici/), zmiňované téma porušovalo pátý bod „Komerční nabídky a affiliate odkazy“. Takové věci sem nepatří, za chvíli by si sem podobné nabídky začaly vkládat samotné firmy a bylo by to tu plné slev, akcí, výhodných nabídek a podobných věcí.
-
Aspoň se tu o to někdo stará. Na Lupě už tři dny visí kolem deseti spamovacích topiců a nikdo si toho ani nevšiml.
-
Právě naopak. Diskuse tu fungují podle transparentních a předem daných pravidel (http://www.root.cz/redakce/pravidla-pro-diskutujici/), zmiňované téma porušovalo pátý bod „Komerční nabídky a affiliate odkazy“. Takové věci sem nepatří, za chvíli by si sem podobné nabídky začaly vkládat samotné firmy a bylo by to tu plné slev, akcí, výhodných nabídek a podobných věcí.
Nezdá se mi že by pan Bla založil zmiňované vlákno aby zrovna propagoval zboží alz... , ehm, jednoho internetového obchodu :)
-
Nechcete, Petře, občas zavítat i na Lupu a promazat to tam? :)
Jinak vlákno o Alze odkrývalo šokující praktiky zeleného mimozemšťana. U Alzy už nikdy nic nekoupím a ve firmě doporučím jako dvorního dodavatele CZC. A pokud i CZC funguje tímto způsobem, alespoň tyhle podvody na zákazníka nedělají tak okatě jako Alza.
-
Právě naopak. Diskuse tu fungují podle transparentních a předem daných pravidel (http://www.root.cz/redakce/pravidla-pro-diskutujici/), zmiňované téma porušovalo pátý bod „Komerční nabídky a affiliate odkazy“. Takové věci sem nepatří, za chvíli by si sem podobné nabídky začaly vkládat samotné firmy a bylo by to tu plné slev, akcí, výhodných nabídek a podobných věcí.
Zas na druhou stranu, jak jinak upozornit na podobné zhovadilosti (nejen) Alzy???
Snad to posuzuje někdo se zdravým rozumem, aby posoudil, zda je to tupá reklama, nebo varování před "šmejdy" ...
-
Právě naopak. Diskuse tu fungují podle transparentních a předem daných pravidel (http://www.root.cz/redakce/pravidla-pro-diskutujici/), zmiňované téma porušovalo pátý bod „Komerční nabídky a affiliate odkazy“. Takové věci sem nepatří, za chvíli by si sem podobné nabídky začaly vkládat samotné firmy a bylo by to tu plné slev, akcí, výhodných nabídek a podobných věcí.
Nezdá se mi že by pan Bla založil zmiňované vlákno aby zrovna propagoval zboží alz... , ehm, jednoho internetového obchodu :)
Tak schválně, kolik minut dáš?
https://www.youtube.com/watch?v=TTUp6D9NzpU (https://www.youtube.com/watch?v=TTUp6D9NzpU)
-
Aha, už jsem to pochopil. V tom případě to byla zřejmě moje chyba, ale na první pohled to (i podle titulku) vypadalo jako nabídla slev na Alze. Jak teď chápu, tak to byla kritika jejich „slevových“ akcí. Příště prosím buďte explicitnější a nazvěte téma třeba „Falešné slevy na Alza.cz“ a ne „Na Alza jsou MEGASLEVY!!“ včetně obrázku s ufonem. Vypadá to pak velmi podobně jako komerční nabídky, které sem procpávají jiné společnosti.
Fórum na Lupě řešit nebudu, mají tam jiná pravidla, oni část těch komerčních věcí podporují. Zasahovat do toho nehodlám.
-
Díky za vyjádření a rozhodně dává smysl.
-
Škoda. Tohle asi tak úplně v pořádku nebude... ;)
(http://i.nahraj.to/f/Rzg.png)
-
Aha, už jsem to pochopil. V tom případě to byla zřejmě moje chyba, ale na první pohled to (i podle titulku) vypadalo jako nabídla slev na Alze. Jak teď chápu, tak to byla kritika jejich „slevových“ akcí. Příště prosím buďte explicitnější a nazvěte téma třeba „Falešné slevy na Alza.cz“ a ne „Na Alza jsou MEGASLEVY!!“ včetně obrázku s ufonem. Vypadá to pak velmi podobně jako komerční nabídky, které sem procpávají jiné společnosti.
Fórum na Lupě řešit nebudu, mají tam jiná pravidla, oni část těch komerčních věcí podporují. Zasahovat do toho nehodlám.
OK, dík.
-
Já se spíš divím, že už dávno někdo nezabanoval toho sprosťáka co se tady objevuje cca dva dny, jen uráží a evidentně nemá čím přispět.
-
Škoda. Tohle asi tak úplně v pořádku nebude... ;)
Tak mu osobně poděkuj, nechal tam na sebe i mobil. A kdyby to náhodou nebyl on, tak dej vědět, ať mu všichni nevoláme v 5 ráno. :o)
-
Právě naopak. Diskuse tu fungují podle transparentních a předem daných pravidel (http://www.root.cz/redakce/pravidla-pro-diskutujici/), zmiňované téma porušovalo pátý bod „Komerční nabídky a affiliate odkazy“. Takové věci sem nepatří, za chvíli by si sem podobné nabídky začaly vkládat samotné firmy a bylo by to tu plné slev, akcí, výhodných nabídek a podobných věcí.
Nezdá se mi že by pan Bla založil zmiňované vlákno aby zrovna propagoval zboží alz... , ehm, jednoho internetového obchodu :)
Tak schválně, kolik minut dáš?
https://www.youtube.com/watch?v=TTUp6D9NzpU (https://www.youtube.com/watch?v=TTUp6D9NzpU)
Jejejej, právě jsem si omylem v alze objednal sto tabletů... :-[
Myslíte, že to půjde ještě vrátit?
-
Jejejej, právě jsem si omylem v alze objednal sto tabletů... :-[
Myslíte, že to půjde ještě vrátit?
Půjde, ale na každém ti najdou mikroskopický škrábanec a vrátí jen 80%. :)
-
To je dobře, já bych to vracení zakázal úplně. Když neumím nakupovat, tak mám smůlu.
Doufám, že mají alespoň black list a pan Potato tam bude hned po akci :D
-
Ono je to stejně padlé na hlavu. Člověk chce nějaké informace o zboží. Informace nedostane, protože prodejce něco koupí, ale vůbec ho nezajímá, co vlastně prodává, jaké to vlastnosti. Nějaký popisek zkopíruje od dovozce, často s chybami apod. Tak si řekne, že to tedy vyzkouší a případně vrátí. Mají tam už nějaký vrácený kus, tak proč by rozbaloval další? Jen to už je použité zboží a na to možnost vrácení nevztahuje (dle zákona, ani nad rámec zákona). Takže musí koupit novou věc, rozbalit ji, aby zjistil, jaké má vlastnosti.
Nedávno (ale ještě před vánoční špičkou) jsem takto sháněl jednu věc a věděl jsem, že se dělá více modelů s různými vlastnostmi, které ale prodejci jaksi nerozlišují (všichni, na které jsem narazil - zřejmě nakupují od stejného dodavatele). V popisu výrobku tam tam byla jedna vlastnost, o kterou mi šlo. Ptal jsem se explicitně prodejců a upozorněním na to, že existuje více modelů, na tu konkrétní vlastnost, všichni mi potvrdili, že ji to opravdu má. A jak to dopadlo? Ani v jednom případě ji to nemělo. Takže to šlo zase na vrácení. A to šlo o jednu konkrétní jasně měřitelnou a běžně udávanou vlastnost. Nedovedu si představit, jak bez vyzkoušení zjistit, zda má třeba nějaký tablet plynulý chod nebo je naopak skoro nepoužitelně trhaný. To nejde nějak snadno změřit a přitom to výrazně ovlivňuje použitelnost výrobku.
Když už to je na trhu déle a prodá se toho dost, tak se lecos dá zjistit z různých recenzí, YouTube videí apod. Ale ne vždy. A pak to vyzkoušení je prostě potřebné. Jistě jsou lidé, kteří to neužívají. Ale rozhodně to má racionální základ.
(mimochodem šlo i o největší prodejce výpočetní techniky jako A..a, C.C a další)
-
Nevím, podle mě je to blbost a jsem rád, že nic neprodávám. Bych ty lidi musel zabíjet :D Když nevíš, jestli to tu vlastnost má, tak to nekupuj. Určitě to není chyba prodejce.
-
Určitě to není chyba prodejce.
Aha, jasně. Že prodejce neví, co prodává, je chyba zákazníka. ::)
-
Samozřejmě. Chyba toho zákazníka, který to koupí. K čemu je prodejce, kde nikdo nenakupuje? 8)
-
Když nevíš, jestli to tu vlastnost má, tak to nekupuj. Určitě to není chyba prodejce.
Vždyť se na to prodejce explicitně ptal a dostalo se mu chybné odpovědi.
-
Nechápu, jak může někdo v dnešní době objednat elektroniku a být něčim kromě nízké kvality překvapem. Všude je hafo recenzí a hodnocení. Já osobně několikeát něco vracel, ale vždy to bylo protože předmět přišel s nějako vadou a než řešit reklamace tak lepší vrátit a koupit znovu.
Jinak ohledně slev neslev. Dělá to skřet, ale dělá to i czc, ok elektro ... všichni. Nicméně alza dosáhla nového vrcholu a dnes měli na titulce idnes.cz reklamu na slevy ve které "slevili" tablet z 2690 na 2790. Je to sice běžné, ale už se s tim i chlubit? Lidi co čekaji na povánoční slevi jsou hlupáci.
(http://s30.postimg.org/yxgwdee7x/40597.jpg) (http://postimg.org/image/yxgwdee7x/)
-
Lidi co čekaji na povánoční slevi jsou hlupáci.
Lidé, kteří čekají na povánoční slevy, zas takoví hlupáci nejsou. Cena spotřební elektroniky jde neustále dolů a v lednu-únoru se obvykle dá nakoupit docela levně.
-
Dle mého jsou hlupáci zase ti, co neumí napsat "slevy".
Nechápu, jak může někdo v dnešní době objednat elektroniku a být něčim kromě nízké kvality překvapem. Všude je hafo recenzí a hodnocení. Já osobně několikeát něco vracel, ale vždy to bylo protože předmět přišel s nějako vadou a než řešit reklamace tak lepší vrátit a koupit znovu.
Jinak ohledně slev neslev. Dělá to skřet, ale dělá to i czc, ok elektro ... všichni. Nicméně alza dosáhla nového vrcholu a dnes měli na titulce idnes.cz reklamu na slevy ve které "slevili" tablet z 2690 na 2790. Je to sice běžné, ale už se s tim i chlubit? Lidi co čekaji na povánoční slevi jsou hlupáci.
(http://s30.postimg.org/yxgwdee7x/40597.jpg) (http://postimg.org/image/yxgwdee7x/)
-
Tak utíkej pro tablet ovečko.
Dle mého jsou hlupáci zase ti, co neumí napsat "slevy".
Nechápu, jak může někdo v dnešní době objednat elektroniku a být něčim kromě nízké kvality překvapem. Všude je hafo recenzí a hodnocení. Já osobně několikeát něco vracel, ale vždy to bylo protože předmět přišel s nějako vadou a než řešit reklamace tak lepší vrátit a koupit znovu.
Jinak ohledně slev neslev. Dělá to skřet, ale dělá to i czc, ok elektro ... všichni. Nicméně alza dosáhla nového vrcholu a dnes měli na titulce idnes.cz reklamu na slevy ve které "slevili" tablet z 2690 na 2790. Je to sice běžné, ale už se s tim i chlubit? Lidi co čekaji na povánoční slevi jsou hlupáci.
(http://s30.postimg.org/yxgwdee7x/40597.jpg) (http://postimg.org/image/yxgwdee7x/)
-
Já osobně několikeát něco vracel, ale vždy to bylo protože předmět přišel s nějako vadou a než řešit reklamace tak lepší vrátit a koupit znovu.
Az na jednu drobnou chybu v uvaze - pokud ma vyrobek nejakou vadu (napr. nefunguje reproduktor), tak se to vratit neda, ale je potreba to reklamovat. Vracene zbozi se bere jako bezvadne a pokud nebylo, tak jsi se fakticky dopustil podvodu a prodejce po tobe muze jeste par let muze vymahat skodu, ktera by mu tim vznikla. A vzniknout muze celkem snadno, protoze on pak rozbalene zbozi dal prodava jako plne funkcni a pokud neni, tak je celkem jasne, kdo to rozbil. Na tobe potom bude dokazovani, zes to nerozbil, ale rozbite to uz bylo - to ale vyargumentovat nejde, protoze vracenim zbozi se mlcky predpoklada, ze neni rozbite.
Protoze podobnejch "cechu" se najde asi dost, v podstate se nevyplaci kupovat rozbalene zbozi, protoze se dost casto stava, ze to nekdo vratil proto, ze to bylo rozbite a nechtelo se mu cekat na reklamaci. To je asi vyhodne pro par vycuranku, ale doplaci na to ostatni kupujici, protoze tim zase vrustaji obchodum vicenaklady a ty zacinaji cukat a vymyslet 1000 veci, jak zneprijemnit opravnene vraceni zbozi.
Diky moc, a at ti slouzi zdravi v novem roce :-\
-
Az na jednu drobnou chybu v uvaze - pokud ma vyrobek nejakou vadu (napr. nefunguje reproduktor), tak se to vratit neda, ale je potreba to reklamovat.
To je samozřejmě naprostá pitomost.
-
Já osobně několikeát něco vracel, ale vždy to bylo protože předmět přišel s nějako vadou a než řešit reklamace tak lepší vrátit a koupit znovu.
Tesat do kamene! A ten šutr pak rychle vrátit do krámu a za prachy koupit novej ;D
...tak je celkem jasne, kdo to rozbil.
Prodejce ;D
-
Všude je hafo recenzí a hodnocení.
Vážně? Já ten dojem nemám. Na některé druhy zboží se recenze najdou, ale na mnohé jiné moc ne (zkuste třeba RAID karty), případně se v nich nezohledňují parametry, které jsou pro uživatele důležité (to je zase dost typické u software, ale také třeba u čteček knih). Nemluvě o tom, že je mnohdy dost obtížné tu recenzi vůbec najít.
-
Všude je hafo recenzí a hodnocení.
Vážně? Já ten dojem nemám. Na některé druhy zboží se recenze najdou, ale na mnohé jiné moc ne (zkuste třeba RAID karty), případně se v nich nezohledňují parametry, které jsou pro uživatele důležité (to je zase dost typické u software, ale také třeba u čteček knih). Nemluvě o tom, že je mnohdy dost obtížné tu recenzi vůbec najít.
co treba google? treba ty RAID jsou recenzovany na http://www.storagereview.com , treba konkretne http://www.storagereview.com/lsi_megaraid_sas3_93618i_review . Co tam chybi? Recenze nenajdete na zbozi ktere si koupi 2 lidi, nebo u komplexniho zbozi typu atomova ponorka...
-
co treba google?
Nic relevantního.
treba ty RAID jsou recenzovany na http://www.storagereview.com , treba konkretne http://www.storagereview.com/lsi_megaraid_sas3_93618i_review . Co tam chybi?
Linkovaná recenze poměrně přesně ukazuje, co myslím tím, že recenze naprosto nepokrývají potřeby uživatelů. Víceméně jde jen o kombinaci letáku výrobce (úvodní povídání, specifikace, design and build) a několik jednoduchých automatizovatelných benchmarků (zbytek).
Asi jsem divný, ale já bych třeba očekával nějaký test, jak se karta vyrovná s chybou některého disku v jednotlivých RAID režimech - jestli data skutečně přežijí (známe on-board řadiče), jak na to karta upozorní obsluhu (!!!), jak se změní výkon pole ve stavu "degraded", jak dlouho potrvá rebuild, jak pole přežije v případě, že umřela i karta a pole se musí přesunout jinam atd. Uvítal bych, kdyby "Wide driver support" bylo skutečně ověřeno na "wide range of systems", protože to, že výrobce má ovladač pro systém X, ještě neznamená, že to se systémem X skutečně spolehlivě funguje. Nezlobil bych se, kdyby autor recenze změřil spotřebu, teplotu nebo (u řadičů s aktivním chlazením) hlučnost. Atd. atd.
-
co treba google?
Nic relevantního.
treba ty RAID jsou recenzovany na http://www.storagereview.com , treba konkretne http://www.storagereview.com/lsi_megaraid_sas3_93618i_review . Co tam chybi?
Linkovaná recenze poměrně přesně ukazuje, co myslím tím, že recenze naprosto nepokrývají potřeby uživatelů. Víceméně jde jen o kombinaci letáku výrobce (úvodní povídání, specifikace, design and build) a několik jednoduchých automatizovatelných benchmarků (zbytek).
Asi jsem divný, ale já bych třeba očekával nějaký test, jak se karta vyrovná s chybou některého disku v jednotlivých RAID režimech - jestli data skutečně přežijí (známe on-board řadiče), jak na to karta upozorní obsluhu (!!!), jak se změní výkon pole ve stavu "degraded", jak dlouho potrvá rebuild, jak pole přežije v případě, že umřela i karta a pole se musí přesunout jinam atd. Uvítal bych, kdyby "Wide driver support" bylo skutečně ověřeno na "wide range of systems", protože to, že výrobce má ovladač pro systém X, ještě neznamená, že to se systémem X skutečně spolehlivě funguje. Nezlobil bych se, kdyby autor recenze změřil spotřebu, teplotu nebo (u řadičů s aktivním chlazením) hlučnost. Atd. atd.
porovnavat onboard radic s RAID kartou je nesmysl. Kazda seriozni RAID karta ma softver, ktery upozorni obsluhu - e-mail, snmp, ...
Teplotu? Proc? V datacentru ti budto chlazeni funguje, nebo nefunguje. Uvedeny vykon ve Wattech je dostatecny pro vypocet toho jestli to uchladis nebo ne.
Hlucnost? Tebe zajima v datacentru hlucnost chlazeni RAID karty? Promin, ale pokud se bavime o RAID kartach v cene 1000+ EUR, pak tohle nikdo neresi a tve pozadavky co ti chybi v recenzi jsou jaksi mimo mainstream.
Kdyz se rozhodujes pro raid kartu pro domaci pouziti, tve pozadavky jsou jine nez u raid karty pro datacentrum. Nekdo treba miluje u recenze hodnoceni baleni karty, nekdo to nepotrebuje vedet.
-
Kazda seriozni RAID karta ma softver, ktery upozorni obsluhu - e-mail, snmp, ...
Naprosto správně. Ty ses z recenze dozvěděl, jestli ho tato karta má a v jaké podobě? Ono je to dost podstatné, jestli dokážu kartu monitorovat ze svého IS nebo jestli mám smůlu, protože je to řešené samostatnou aplikací, na kterou se nic připojit nedá. A zrovna tak je podstatné, jestli je vůbec něco k dispozici - ty se možná orientuješ podle toho, že "když je karta za 1000 EUR, tak to určitě umí", ale podle mě je jedním ze stěžejních bodů recenze, aby ověřila, co vlastně produkt umí nebo neumí. No ale chápu, že pro člověka, kterému stačí znát cenu karty a potom se orientuje jenom podle výkonu, asi ta recenze bude připadat OK. Mě ne.
Promin, ale pokud se bavime o RAID kartach v cene 1000+ EUR, pak tohle nikdo neresi a tve pozadavky co ti chybi v recenzi jsou jaksi mimo mainstream.
Souhlasím. Pro mě je informace o tom, jestli RAID karta skutečně zajistí přežití mých dat, důležité, ale chápu, že to je zcela okrajový požadavek.
Každopádně RAID karty byly jen příklad, takových otázek dokážu najít spoustu pro spoustu dalšího zboží. Čímž jsem chtěl demonstrovat, že recenzí je sice možná na netu hodně, ale zdaleka ne vždy jsou použitelné a jsou tudíž důvody, proč by měl člověk chtít vrátit koupenou věc, protože jeho potřebám nevyhovuje.
-
...ale zdaleka ne vždy jsou použitelné a jsou tudíž důvody, proč by měl člověk chtít vrátit koupenou věc, protože jeho potřebám nevyhovuje.
naprosty souhlas.
-
Az na jednu drobnou chybu v uvaze - pokud ma vyrobek nejakou vadu (napr. nefunguje reproduktor), tak se to vratit neda, ale je potreba to reklamovat.
To je samozřejmě naprostá pitomost.
A tuhle svoji domnenku mas necim podlozenou, nebo si to jenom myslis? Jestli to druhe, pak by bylo lepsi to zminit - nekdo by to treba mohl brat jako dobrou radu od Lol Phirae a pak te za odmenu inzultovat, az zjisti jak to skutecne je ;D
Ja jsem to uz v praxi bohuzel resil a v tomhle mam myslim docela prehled, proto to sem taky pisu. Zase komu neni rady, tomu neni pomoci a uz se ani moc nedivim, ze na kazdyho obcana v CR pripadaji snad dve exekuce, tak dobre jim tak. Komu neni rady, tomu neni pomoci.
OZ mluvi celkem jasne - teda rozbite zbozi sice muzes vratit do 14 dnu, akorat pripadnou opravu a dalsi naklady po tobe pak bude vymahat prodejce.
Reklamace a odstoupeni od smlouvy jsou dva ruzne pojmy, ktere se uplatnuji v rozdilnych situacich a rozhodne nejsou zamenne.
Spekulace, ze zbozi robil sam prodejce a pak se ho rozbite pokusil prodat nekomu jinemu - good luck, s tim u soudu asi dost obstojite, protoze logika veci je primo neotresitelna. Stejne jako situace, kdy vam nekdo 7x spadne hrudnikem na kudlu.
-
OZ mluvi celkem jasne - teda rozbite zbozi sice muzes vratit do 14 dnu, akorat pripadnou opravu a dalsi naklady po tobe pak bude vymahat prodejce.
Prosímtě, a přesně kde ten OZ říká, že důvodem k odstoupení od distanční smlouvy v oné 14denní lhůtě nemůže být to, že zboží je vadné? On říká, že uvedení důvodu se nevyžaduje, nikoliv, že ho uvést nemůžeš nebo nesmíš nebo že nějaký důvod je vyloučen. A co na to Máňa? ::)
-
OZ mluvi celkem jasne - teda rozbite zbozi sice muzes vratit do 14 dnu, akorat pripadnou opravu a dalsi naklady po tobe pak bude vymahat prodejce.
Prosímtě, a přesně kde ten OZ říká, že důvodem k odstoupení od distanční smlouvy v oné 14denní lhůtě nemůže být to, že zboží je vadné? On říká, že uvedení důvodu se nevyžaduje, nikoliv, že ho uvést nemůžeš nebo nesmíš nebo že nějaký důvod je vyloučen. A co na to Máňa? ::)
Protoze mas vratit nepouzite neznehodnocene zbozi (coz zbozi s nejakou vadou neni). Tady se nicmene da uplatnit 6 mesicni lhuta u reklamace, kdy lze trvat na vraceni penez.
-
Tak za prvé. Je rozdíl jestli se pokusím vrátit telefon který jsem utopil já a nebo telefon který se občas zasekne protože je tam asi nějaká výrobní vada. Jen blázen by si takový kousek nechal protože třeba u telefonů je reklamace náhodného zaseknutí téměř nemožná. Ono na jednu stranu je to trochu přenesení problému na někoho jiného, ale na druhou stranu ten někdo dobrovolně kupuje bazarovku. A řekl bych, že zákazník který je ochotný koupit trošku levnější použité zboží prostě musí s možným problémem počítat. Další věc je, že vracení do 14 dní je špatnej zákon a na druhou stranu se servisy chovají jako prasata - viz nedávné téma reklamací lenova. Jen blázen by šel dobrovolně do nejisté reklamace.
A za druhé ten raid. Člověk terý kupuje pseudohardwarové raid a pak čeká nějakou kvalitu sw je trošku mimo. Co asi bude mít nějaké axago za 400 za sw? Je třeba začít u nějakého adapteca od 5000kčs výš . Tam začíná hardwarový raid s možností kompletního monitorování a zaručenou spolehlivostí. Pokud tohle někdo neví tak by asi neměl stavět raid pole a měl by si zajít do místního krámku s počítači pro radu odborníka.
-
Protoze mas vratit nepouzite neznehodnocene zbozi (coz zbozi s nejakou vadou neni). Tady se nicmene da uplatnit 6 mesicni lhuta u reklamace, kdy lze trvat na vraceni penez.
Ne, o nepoužitém zboží není nikde řeč. Tak co, stále nikdo nic? Aha, no tak tady příště nežvaňte nesmysly.
-
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.
Ono je to totiz typicke pro vycurane cechacky - zbozi proste do 14 dnu vratit, zavadu zatajit, at si ji resi nekdo jiny. Pak se straslive divi, kdyz jim prijde zpet cast castky a protokol o servisni oprave. Tohle by si American nebo Nemec nedovolil, na to jsou prilis slusni.
Stejne se strasne divi, kdyz si "pujci" na dovolenou zrcadlovku a po vraceni dostanou preotokol ze servisniho software jak nafotili 6500 fotek :-)
-
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.
Aha. A kde je to prosím pěkně TAM? Už dva dny čekám na to, kde je to v tom OZ napsané, a stále nic. ::) ::) ::)
-
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.
Ono je to totiz typicke pro vycurane cechacky - zbozi proste do 14 dnu vratit, zavadu zatajit, at si ji resi nekdo jiny. Pak se straslive divi, kdyz jim prijde zpet cast castky a protokol o servisni oprave. Tohle by si American nebo Nemec nedovolil, na to jsou prilis slusni.
Stejne se strasne divi, kdyz si "pujci" na dovolenou zrcadlovku a po vraceni dostanou preotokol ze servisniho software jak nafotili 6500 fotek :-)
Mas pravdu v tom, ze American nebo Nemec by ti neposlal zpatky protokol o servisni oprave a castku by jsi dostal okamzite pri vraceni zbozi... ;) Ale jelikoz jsou cechacci vycurani, tak vymysleli vraceni penez za nekolik tydnu, nebo protokol o servisni oprave klidne i u funkcniho zbozi... Treba jinde jiz pochopili ze ty naklady zpusobene vracenim zbozi se jim vrati v podobe spokojenych stalych zakazniku.
-
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.
Aha. A kde je to prosím pěkně TAM? Už dva dny čekám na to, kde je to v tom OZ napsané, a stále nic. ::) ::) ::)
to si asi budes muset pockat az to tam soudruzi doplni... ;) Jako zakaznik vubec neresim jestli je neco vadnyho nebo je to proste feature... Nefunguje neco co je slibovane v popisu produktu, nebo co ocekavam - zbozi jede zpatky... Nastesti ne v CR...
-
Mas pravdu v tom, ze American nebo Nemec by ti neposlal zpatky protokol o servisni oprave a castku by jsi dostal okamzite pri vraceni zbozi...
Přesně tak. Pokud mi obchodník bez řečí na počkání vrátí peníze nebo vymění zboží za bezvadné jako v civilizovaných státech, tak nebudu řešit to, že zřejmě bude lepší od té smlouvy odstoupit podle jiného paragrafu a nehandrkovat se s dotyčným týdny o to, jestli je vada opravitelná nebo ne a kdo ji způsobil.
-
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.
Aha. A kde je to prosím pěkně TAM? Už dva dny čekám na to, kde je to v tom OZ napsané, a stále nic. ::) ::) ::)
to si asi budes muset pockat az to tam soudruzi doplni... ;) Jako zakaznik vubec neresim jestli je neco vadnyho nebo je to proste feature... Nefunguje neco co je slibovane v popisu produktu, nebo co ocekavam - zbozi jede zpatky... Nastesti ne v CR...
Proto mate tu lhutu 14 dni na vraceni zbozi (nevim jestli se to s novym obcanem neprodlouzilo na 1 mesic) bez udani duvodu. neni ani pravdou, ze zbozi nesmi byt rozbalene. Je nutne zbozi vratit s kompletnim prislusenstvim vcetne originalniho obalu.
Pokud ma zarizeni vadu, ktera je pritomna od "vybaleni" produktu a kupujicimu by se tezko prokazovala jeji pritomnost uz v dobe zakoupeni zbozi, prenase si dukazni bremeno na prodavajiciho a to pro reklamaci do 6 mesicu od zakoupeni zbozi.
tedy:
mate par tydnu na vraceni bez udani duvodu
pro reklamaci do pul roku od zakoupeni je dukazni bremeno na prodejci - tedy vy mu nemusite dokazovat (posudek atp.), ze ste tu vadu vy nezpusobil
Neznalost neomlouva ... ;)
-
Proto mate tu lhutu 14 dni na vraceni zbozi (nevim jestli se to s novym obcanem neprodlouzilo na 1 mesic) bez udani duvodu. neni ani pravdou, ze zbozi nesmi byt rozbalene. Je nutne zbozi vratit s kompletnim prislusenstvim vcetne originalniho obalu.
Pořád je to 14 dní (nebo rok + 14 dní a bez možnosti snížit vrácenou částku, pokud vás na těch 14 dní prodejce neupozorní); novinkou je, že stačí do 14 dní doručit* (pozor, nestačí jen odeslat) žádost o odstoupení, na vrácení pak máte dalších 14 dní. Obal se vracet nemusí, ale zaplatíte ho. Na druhou stranu pokud bude zboží užité víc než jen na vyzkoušení („pořídím si foťák na týdenní dovolenou a pak ho vrátím“), tak za to taky zaplatíte.
* Přesněji mu umožnit se seznámit s vaším projevem vůle, ne nutně fyzicky doručit. Pokud tedy pošta podnikne doručovací pokus v těchto 14 dnech a on ten dopis z libovolného důvodu odmítne, je to pro tyto účely dostačující.