To záleží na tom, jak je pro vás pošta důležitá. Pokud dojde k výpadku primárního, bude veškerá příchozí pošta nedoručena (pokud to bude výpadek v řádu hodin). Záložní MX ji přijme a doručí ji až se primární vzpamatuje.
Sirite bludy - kazdy slusne vychovany mailserver se snazi na cilovy mailserver co nefunguje pravidelne dorucovat postu a mel by to delat minimalne 24 hodin, nez mail vrati odesilateli jako nedorucitelny. Kdyz by to tak nebylo, nefungoval by treba greylisting ;-)
V případě greylistingu totiž server pošle při kontaktu druhé straně odpověď, že je dočasně nedostupný, což je trochu jiná situace, než když je nedostupný fyzicky.1. presne, velky servery (nas taky) kdyz dostane timeout na vsechny MX zaznamy tak to hned vrati
Já osobně bych záložní mailserver doporučil, nepředstavuje žádné další náklady
Zalozni mail server ma sve opodstatneni pokud by vase firma byla vypadkem emailu na par hodin znatelne poskozena.
Lepsi je investovat prostredky radeji do dokonale fungujiciho reseni - byt jeden mail server, ale s adminem ktery ho je schopen pri rozbiti dat do poradku ihned.
Záložní MX akorát přitahuje spam. Pokud upadne primární MX, tak příjdete jen o maily, které má ve frontě (které přijal, ale ještě neodeslal). Po obnovení primárního MX pošta ze SMTP peerů příjde (i když třeba se zpožděním): TTL pošty ve frontě bývá minimálně 5 dní, což je dost času pro obnovení primárního MX.
V případě greylistingu totiž server pošle při kontaktu druhé straně odpověď, že je dočasně nedostupný, což je trochu jiná situace, než když je nedostupný fyzicky.1. presne, velky servery (nas taky) kdyz dostane timeout na vsechny MX zaznamy tak to hned vrati
Já osobně bych záložní mailserver doporučil, nepředstavuje žádné další náklady
V tom případě doporučuju přečíst RFC 2821, část 4.5.4.1:Ja doporucuji se namisto modleni k RFC nasmerovat na Jezise Krista.