Fórum Root.cz
Práce => Studium a uplatnění => Téma založeno: Student 31. 12. 2017, 12:42:12
-
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak velký rozdíl v matematice je v informatických oborech na těchto dvou školách.
Pokud jde o konkrétní obor - tak na MFF Obecná informatika (studijní plán je zde
https://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/ib3a21.htm )
- do porovnání s MUNI mám namysli Matematickou informatiku (studijní plán je zde
https://www.fi.muni.cz/catalogue/study-fields-html/bc-mi.html.cs )
Už od pohledu mi přijde, že na MFF toho bude o hodně víc, jen v prvním semestru jsou 3 klasické kurzy z analýzy, lingebry a diskrétní matematiky, stejně to navazuje i v druhém semestru. Podle sylabů a požadavků ke zkoušce jde vidět, že se to jede skoro jako na typické matematice, všechny věty, důkazy atd.
Na MUNI každý semestr víceméně jeden čistě matematický předmět, možnost přibrat další matematiky v různých volitelných a povinně volitelných předmětech (ostatně se stačí podívat na link výše). Tady to ale v sylabech není tak jednoznačné, co se náplně a hloubky učiva týká.
Jde mi o porovnání čistě matematické stránky. Bude mezi bakalářem z MFF a FI MUNI hodně znatelný rozdíl? Zatím mi to tak připadá.
-
Matematika v informaticky oborech na MFF uz neni zdaleka tak tezka jako pred 10 lety, ale i tehdy byla jednodussi nez na matematickych oborech.
V tom programu na MUNI musis absolvovat tezsi variantu matematickych predmetu z povinneho zakladu (https://www.fi.muni.cz/catalogue/study-fields-html/bc-basics.html.cs) (podivej se na cast Povinne volitelne predmety, "alespon jeden z", je tam normalne diskretka a matalyza). Rozdil oproti MFF je ve vetsi flexibilite studijniho planu (na MFF jsi za mych casu pri nastupu dostal pevne prideleny kruh a s nim i rozvrh, dnes uz je to mozna trosicku jinak).
Urcite bych se podle toho nerozhodoval, vetsi roli ma celkova organizace studia.... a mesto samotne (bydlet v Praze a Brne je velky rozdil).
-
Matematika v informaticky oborech na MFF uz neni zdaleka tak tezka jako pred 10 lety, ale i tehdy byla jednodussi nez na matematickych oborech.
V tom programu na MUNI musis absolvovat tezsi variantu matematickych predmetu z povinneho zakladu (https://www.fi.muni.cz/catalogue/study-fields-html/bc-basics.html.cs) (podivej se na cast Povinne volitelne predmety, "alespon jeden z", je tam normalne diskretka a matalyza). Rozdil oproti MFF je ve vetsi flexibilite studijniho planu (na MFF jsi za mych casu pri nastupu dostal pevne prideleny kruh a s nim i rozvrh, dnes uz je to mozna trosicku jinak).
Urcite bych se podle toho nerozhodoval, vetsi roli ma celkova organizace studia.... a mesto samotne (bydlet v Praze a Brne je velky rozdil).
Vím, jak je to se společným základem a s těmi těžšími verzemi matematik. Jen při průchodu osnov a studijních materiálů těch předmětů to na mne působí jako mnohem aplikovanější podoba oproti matfyzáckým materiálům a osnovám. Už i ty názvy (Lineární modely, spojité modely a statistika ...) působí, že to bude trochu směs a nebude to úplně striktní jako třeba čistá Lineární algebra, Matematická analýza atd.
Už jen z toho důvodu, že v těch předmětech je to opravdu zhuštěné, kdežto na MFF má každá část matematiky čistě svůj předmět.
Právě, že Brno by pro mne bylo v mnoha ohledech o dost příjemnější a pohodlnější, ale právě to nechci upřednostňovat na úkor nějaké horší znalosti matematiky v porovnání s MFF.
-
Matematika v informaticky oborech na MFF uz neni zdaleka tak tezka jako pred 10 lety, ale i tehdy byla jednodussi nez na matematickych oborech.
V tom programu na MUNI musis absolvovat tezsi variantu matematickych predmetu z povinneho zakladu (https://www.fi.muni.cz/catalogue/study-fields-html/bc-basics.html.cs) (podivej se na cast Povinne volitelne predmety, "alespon jeden z", je tam normalne diskretka a matalyza). Rozdil oproti MFF je ve vetsi flexibilite studijniho planu (na MFF jsi za mych casu pri nastupu dostal pevne prideleny kruh a s nim i rozvrh, dnes uz je to mozna trosicku jinak).
Urcite bych se podle toho nerozhodoval, vetsi roli ma celkova organizace studia.... a mesto samotne (bydlet v Praze a Brne je velky rozdil).
Přidělený kruh dostaneš na Matfyzu v prvním, možná i ve druhém semestru. Znamená to, že v přednostní fázi zápisu si můžeš zapsat jenom paralelku přednášky a cvičení, která je přidělena tvému kruhu. (aby se každému povedlo složit si použitelný rozvrh) Ale vím, že ve druhém semestru jsem si ve volné fázi zápisu normálně měnil, na jaká cvičení chci chodit. Možná by to šlo změnit už i v prvním semestru, když by to kapacita umožňovala. Nevím, nezkoušel jsem to....
-
Vím, jak je to se společným základem a s těmi těžšími verzemi matematik. Jen při průchodu osnov a studijních materiálů těch předmětů to na mne působí jako mnohem aplikovanější podoba oproti matfyzáckým materiálům a osnovám. Už i ty názvy (Lineární modely, spojité modely a statistika ...) působí, že to bude trochu směs a nebude to úplně striktní jako třeba čistá Lineární algebra, Matematická analýza atd.
Nehrotil bych to. Nakonec je to o tom, koho chytis na prednasky a cviceni a kolik usili tomu venujes mimo skolu.
I na MFF jsem to mel tak, ze jednou jsem mel seminar s doc. Henclem, ktery me naprosto nadchnul a z nejakych jeho poucek jsem tezil po zbytek studia, jindy jsem trefil naprosteho kokota napul v duchodu, ktery si liboval v ponizovani studentu. To vykoukas z ankety v IS nebo kdyz se budes bavit se starsimi studenty. To je hlavne o motivaci a nahledu na zivot.
Na sylabu moc nezalezi, pokud neni uplne hloupy (tragikomicka vlozka: na univerzite Pardubice ma zkouska z matalyzy podobu testu s otazkami jako "napiste symbol, kterym se znaci derivace"). Po letech si nevzpomenu na dukaz, co ja vim, Heineho vety a uprimne, je to fuk. Dulezite je, ze jsem si ji tehdy ve vlaku dukladne dokazal a zasadil do kontextu (podle knizek, na prednaskach jsem stejne nestihal), a tim se mi spravne "poskodil mozek". Takze kdyz jsem nedavno potreboval nastudovat docela slozity algoritmus, kde se pouzivalo dost matematiky, kterou jsem zcasti ve skole ani nepotkal, ty pojmy jsem velice rychle pochopil a algoritmus si rozebral a osvojil.
-
ale právě to nechci upřednostňovat na úkor nějaké horší znalosti matematiky v porovnání s MFF.
Myslel som, ze sa chces prave matematike vyhnut... Ked ti na nej tak zalezi, tak potom nechapem preco nejdes radsej studovat matematiku. Na informatike sa vzdy berie iba ciastocny a zhustenejsi obsah z toho co sa prebera na matematike. A na matematike sa tiez programuje.
Ja som studoval matematiku v 90 rokoch v Bratislave.
S informatikmi sme mali nejake predmety spolocne (linearna algebra, analyza, programovanie). Dalsie matematicke predmety, ktore mali informatici potom, boli uz iba nejake zhustene vybrane kapitoly, a vela veci nemali vobec. U nas na matematike to islo pomaly ale pekne do hlbky: algebra, obycajne a parcialne diferencialne rovnice, komplexna analyza, funkcionalna analyza, pravdepodobnost, statistika, numericke metody, linearne a nelinearne optimalizacne metody ... atd. Predmety na odbore matematika sa dali volit aj z informatiky. Aj ja som si vtedy zvolil ako maly okruh informatiku a potom som to trochu lutoval, pretoze prednasky - az na par vynimiek - ma moc nebavili. Zrejme to bolo tym, ze prednasajuci informatickych predmetov boli vtedy mladi, nevedeli prednasat a vysvetlovat a vytvarali zbytocny stress. Podla mna na matematike boli vtedy prednasky na ovela vyssej urovni - snad sa dnes situacia zlepsila aj na informatike, ale aj tak nelutujem ze som vystudoval matiku.
-
Nehrotil bych to. Nakonec je to o tom, koho chytis na prednasky a cviceni a kolik usili tomu venujes mimo skolu.
I na MFF jsem to mel tak, ze jednou jsem mel seminar s doc. Henclem, ktery me naprosto nadchnul a z nejakych jeho poucek jsem tezil po zbytek studia, jindy jsem trefil naprosteho kokota napul v duchodu, ktery si liboval v ponizovani studentu. To vykoukas z ankety v IS nebo kdyz se budes bavit se starsimi studenty. To je hlavne o motivaci a nahledu na zivot.
Na sylabu moc nezalezi, pokud neni uplne hloupy (tragikomicka vlozka: na univerzite Pardubice ma zkouska z matalyzy podobu testu s otazkami jako "napiste symbol, kterym se znaci derivace"). Po letech si nevzpomenu na dukaz, co ja vim, Heineho vety a uprimne, je to fuk. Dulezite je, ze jsem si ji tehdy ve vlaku dukladne dokazal a zasadil do kontextu (podle knizek, na prednaskach jsem stejne nestihal), a tim se mi spravne "poskodil mozek". Takze kdyz jsem nedavno potreboval nastudovat docela slozity algoritmus, kde se pouzivalo dost matematiky, kterou jsem zcasti ve skole ani nepotkal, ty pojmy jsem velice rychle pochopil a algoritmus si rozebral a osvojil.
Ok, díky za odpovědi. Docela jsi mne uklidnil a už snad nebudu mít pocit, že se v Brně o něco ochudím.
Myslel som, ze sa chces prave matematike vyhnut... Ked ti na nej tak zalezi, tak potom nechapem preco nejdes radsej studovat matematiku. Na informatike sa vzdy berie iba ciastocny a zhustenejsi obsah z toho co sa prebera na matematike. A na matematike sa tiez programuje.
Ja som studoval matematiku v 90 rokoch v Bratislave.
S informatikmi sme mali nejake predmety spolocne (linearna algebra, analyza, programovanie). Dalsie matematicke predmety, ktore mali informatici potom, boli uz iba nejake zhustene vybrane kapitoly, a vela veci nemali vobec. U nas na matematike to islo pomaly ale pekne do hlbky: algebra, obycajne a parcialne diferencialne rovnice, komplexna analyza, funkcionalna analyza, pravdepodobnost, statistika, numericke metody, linearne a nelinearne optimalizacne metody ... atd. Predmety na odbore matematika sa dali volit aj z informatiky. Aj ja som si vtedy zvolil ako maly okruh informatiku a potom som to trochu lutoval, pretoze prednasky - az na par vynimiek - ma moc nebavili. Zrejme to bolo tym, ze prednasajuci informatickych predmetov boli vtedy mladi, nevedeli prednasat a vysvetlovat a vytvarali zbytocny stress. Podla mna na matematike boli vtedy prednasky na ovela vyssej urovni - snad sa dnes situacia zlepsila aj na informatike, ale aj tak nelutujem ze som vystudoval matiku.
Já už matematiku jeden semestr studoval, ale ukončil (bavilo mne to, ale byly tam nějaké osobní důvody), takže nastupovat podruhé na stejný obor asi ne, ještě když u nás platí, že absolvované předměty (tj. celý první semestr - analýza I, lingebra I, diskrétní matematika a pár dalších) už si nemůžu podruhé zapsat, což bych ale určitě potřeboval, protože jsem rok byl mimo matematiku. (nebo bych musel řešit nějaké písemné výjimky)
-
Já už matematiku jeden semestr studoval, ale ukončil (bavilo mne to, ale byly tam nějaké osobní důvody), takže nastupovat podruhé na stejný obor asi ne, ještě když u nás platí, že absolvované předměty (tj. celý první semestr - analýza I, lingebra I, diskrétní matematika a pár dalších) už si nemůžu podruhé zapsat, což bych ale určitě potřeboval, protože jsem rok byl mimo matematiku. (nebo bych musel řešit nějaké písemné výjimky)
Predpokladam, ze ak pojdes na inu skolu (ak si bol v Prahe tak do Brna), tak mozes zacat odznova ...
-
Predpokladam, ze ak pojdes na inu skolu (ak si bol v Prahe tak do Brna), tak mozes zacat odznova ...
Ano to je pravda, ale když jsem se rozhodoval jaký obor teda zkusím podruhé, načetl jsem, že v Computer science je matematika klíčová a zaujalo mne odvětví umělé inteligence a motivací je taky uplatnění na trhu práce a finanční ohodnocení. (Ne, že bych si myslel, že matematici na tom jsou špatně, ale vím 100% že nechci dělat nic ohledně financí, bankovnictví atd., takže pokud bych nezůstal v akademické sféře, tak bych se k tomu programování a informatice stejně asi dostal)
-
@Student
Tak teda vsetko dobre v Novom roku a prajem vela uspechov !
:D
-
@Student
Tak teda vsetko dobre v Novom roku a prajem vela uspechov !
:D
Diky !! :D preju to stejne ! snad to bude v pohode :D
-
ale právě to nechci upřednostňovat na úkor nějaké horší znalosti matematiky v porovnání s MFF.
Myslel som, ze sa chces prave matematike vyhnut... Ked ti na nej tak zalezi, tak potom nechapem preco nejdes radsej studovat matematiku. Na informatike sa vzdy berie iba ciastocny a zhustenejsi obsah z toho co sa prebera na matematike. A na matematike sa tiez programuje.
Ja som studoval matematiku v 90 rokoch v Bratislave.
S informatikmi sme mali nejake predmety spolocne (linearna algebra, analyza, programovanie). Dalsie matematicke predmety, ktore mali informatici potom, boli uz iba nejake zhustene vybrane kapitoly, a vela veci nemali vobec. U nas na matematike to islo pomaly ale pekne do hlbky: algebra, obycajne a parcialne diferencialne rovnice, komplexna analyza, funkcionalna analyza, pravdepodobnost, statistika, numericke metody, linearne a nelinearne optimalizacne metody ... atd. Predmety na odbore matematika sa dali volit aj z informatiky. Aj ja som si vtedy zvolil ako maly okruh informatiku a potom som to trochu lutoval, pretoze prednasky - az na par vynimiek - ma moc nebavili. Zrejme to bolo tym, ze prednasajuci informatickych predmetov boli vtedy mladi, nevedeli prednasat a vysvetlovat a vytvarali zbytocny stress. Podla mna na matematike boli vtedy prednasky na ovela vyssej urovni - snad sa dnes situacia zlepsila aj na informatike, ale aj tak nelutujem ze som vystudoval matiku.
To zhusteni neni pravda. Ja jako student informatiky mel vsechny matematicke predmety se studenty matematiky a fyziky. U zkousky se zadne rozdily mezi obory nedelaly - pokud jsem chtel uspet musel jsem predmety umet tak jako matematik vcetne vsech dukazu ktere se probiraly u zkousky.
-
Na informatike sa vzdy berie iba ciastocny a zhustenejsi obsah z toho co sa prebera na matematike.
Uciva su disjunktne mnoziny. Informatici sa v zaklade viac venuju celym cislam (faktorgrupy, Cinska veta o zvyskoch, Eulerova funkcia), teorii grafov, generujucim funkciam, maju trochu topologie a logike (Godelove vety)
Fyzici maju tenzory, Lieove algebry a variety.
Matematici maju v zaklade naviac hlavne komplexnu analyzu.
-
Uciva su disjunktne mnoziny.
Oprava: nie su usporiadane ako podmnoziny.
-
Matematici maju v zaklade naviac hlavne komplexnu analyzu.
Pokud je řeč o MFF, tak komplexní analysu mají (přirozeně) i fysici.
-
Nešlo mi o porovnání matematiky na matematice vs informatice/fyzice, ale jak jsem psal o porovnání matematik na dvou různých informatikách :-)