Fórum Root.cz
Hlavní témata => Server => Téma založeno: Michaela 08. 05. 2016, 18:13:14
-
Zdravím,
řeším výběr OS serveru. Omezení nijak moc nejsou, potřebuju jen vybrat nějaký, který bude dávat smysl a určité výhody nebo zdůvodnění. Zatím jsem si vybrala Windows Server 2012 R2, ale nenašla jsem zatím nikde k ničemu pořádné zdůvodnění výběru. Má nějaké výhody oproti jiným? Dívala jsem se na požadavky a ty by síť měla splňovat.
- kabelový rozvod UTP kategorie 5e, konektory RJ-45
- oranžová kabeláž = technologie 100Base-TX
- zelená kabeláž = 1000Base-T
(http://nd06.jxs.cz/898/238/f00861de0f_102892441_o2.png)
-
Viz muj prispevek vedle. Rozmyslete si, co na te siti hodlate delat, podle toho vyberte platformu. Ne obracene.
BTW, otazka je, jestli Widle umi bonding, ktery navrhoval nobody a jestli si kvuli nemnu nemusite prikoupit dalsi kabelovou licenci. Ve Widlich se totiz licencuje vsechno, nekdy snad i pocet jader CPU. A take licence pro klienty. Jak na samotne Widle, tak na samotne aplikace na serveru - u vseho muzete narazit na to, ze kazdy klient vyzaduje extra licenci, ktera neni zadarmo. Tak abyste neskoncila s resenim za pul milionu kvuli tomu, ze tam lidi budou datlovat dopisy, maily a divat se na Youtube.
-
BTW, otazka je, jestli Widle umi bonding
Vedia, aj ked tam sa to vola NIC teaming
ktery navrhoval nobody a jestli si kvuli nemnu nemusite prikoupit dalsi kabelovou licenci.
Afaik samotny bonding nic nestoji.
Ve Widlich se totiz licencuje vsechno, nekdy snad i pocet jader CPU. A take licence pro klienty. Jak na samotne Widle, tak na samotne aplikace na serveru - u vseho muzete narazit na to, ze kazdy klient vyzaduje extra licenci, ktera neni zadarmo. Tak abyste neskoncila s resenim za pul milionu kvuli tomu, ze tam lidi budou datlovat dopisy, maily a divat se na Youtube.
Win Server je aj v osekanej verzii Foundation a Essentials, kde sa plati za fyzicky server. Ma to obmedzenia ako 32 / 64GB RAM, malo uzivatelov atd.
Na Standard / Datacenter verziu treba platit prislusny pocet CALov, kde CAL je na jeden server s parom CPU. Pri viac fyzickych CPU je treba primerane nasobit cenu.
CAL sa plati za klienta - uzivatela alebo zariadenie (je mozne si zvolit), ktory "priamo alebo nepriamo" pristupuje k tomu Windowsu, okrem uzivatelov webovych sluzieb a HPC. Su tam aj drobne ulavy ako 2 admini zdarma alebo ze sa neplati klientska licencia za server, na ktorom Win Server bezi.
Cena je cca 1200$ s 5 CALmi, dalsich 5 CALov viazanych na uzivatela je za 183$ a viazanych na HW je 154$. Extremne ciastky sa dosahuju az ked si chcete na serveri rozbehnut newebovu sluzbu - napriklad VoIP server pre zamestnancov. Potom je treba bud platit za uzivatela (teda pre 1000 zamestnancov treba 1000 CALov, aj ked inak so serverom nic nerobia) alebo za HW (teda za kazdy VoIP telefon).
-
Aha. Tak to se urcite kvuli wordovym dokumentum a ucetnictvi pro 20 lidi vyplati.
-
Vsechno spatne............
1) Kdo se vam stara o site, servery a pocitace?
2) Proc na tom nedela on?
3) Co se doted pouzivalo?
4) Kolik je zhruba rozpocet?
5) Jak dlouho tento pocet stanic vydrzi (kvuli rozsireni do budoucna, cenam za pripadne licence atd.)?
6) Je nekdo kdo to bude moct spravovat, kdyz to bude open source (xBSD, Linux atd.)?
7) Jake specificke pozadavky na SW nebo HW v te firme jsou (muze vyloucit nektery HW a OS z moznosti vyberu)?
8) Bude treba VPN?
9) Planuje se vzdaleny pristup?
10) Jaka DB pokud nejaka?
11) Ucetnictvi?
12) Proc to dostal na starost nekdo kdo o tom nic nevi (bez urazky)?
-
5) Jak dlouho tento pocet stanic vydrzi (kvuli rozsireni do budoucna, cenam za pripadne licence atd.)?
Tak asi 15 minut u maturitni zkousky. http://forum.root.cz/index.php?topic=13194.0
-
Ze by tema pro seminarku?
-
Vyber OS zalezi na velikosti penezenky predstavach co tam ma pripadne bezet kolik toho tam ma bezet. Kolik to ma mit klientu (zase jde o kacky) jake systemy tam budou mit pristup na kvalifikaci jeho administratoru. Mimochodem a co virtualizace bude? Precel jsem si to minule vlakno a je to gulas. Ale ani se moc nedivim pri stavu naseho skolstvi. Jake budou bezpecnostni pozadavky a td...
Ja prevazne delam na MS technologiich ale rozhodne to neni vzdy vhodna vec uz treba z hlediska penez. A neco maleho uz jsem delal i na nixech ktere jsou pro mnoho veci vhodnejsi. Ale treba na aplikacnim serveru nedam jako programator dopustit na Windows communication foundation. :-) toz asi tak... Obecne se to dela naopak nez to dela slecna. Ale predpokladam ze ani zadavatel netusi co vlastne chce protoze by se tak pitomne neptal.
-
A tady mate vzor vysledku naseho skolstvi ... ;D. Fakt by me zajimal nazev toho ustavu. A to ani ne tak kvuli tazatelce, ktera v tom muze byt svym zpusobem nevinne. Ale ti vyucujici by zaslouzili pohube.
-
Ale ti vyucujici by zaslouzili pohube.
Vyucujici mozna nejsou dobri, mozna se v ramci moznosti snazi delat, co se da. Nejvetsi problem je v tom, ze ti vyucujici musi vyucovat to, co jim nekdo napsal do osnov.
-
Ja spis casto zasnu ze to ty studenty ani nezajima... ok tak mam blbe osnovy ucitele trupetu... ale net plny navodu maualu ktomu ebay,aukro kde se da sehnat levne hw... kdybych mel v zivote spolehat jen na ostatni tak bych byl v knedli.
-
Nejvetsi problem je v tom, ze ti vyucujici musi vyucovat to, co jim nekdo napsal do osnov.
Žádné osnovy už hodně dlouho neexistují. Existuje jenom "rámcový vzdělávací program". Školy můžou učit skoro cokoli - podle svého školního vzdělávacího programu.
-
Školy můžou učit skoro cokoli - podle svého školního vzdělávacího programu.
A ten sestavuje ucitel?
-
A ten sestavuje ucitel?
Škola.
-
A ten sestavuje ucitel?
Škola.
A tu školu tvoří KDO? Já bych řekl že učitelský sbor, protože zdi, katedra, tabule, ani lavice ba ani školník nic nevyučujou. A taky žáci, protože když ti lepší jsou jinam (na jiný obor), tak se na to musí brát zřetel. A každý předmět na škole má svého garanta - to není žádný marťan, ale normální učitel.
Ale hlavně... JAK TO SOUVISÍ S DOTAZEM??
-
A tu školu tvoří KDO? Já bych řekl že učitelský sbor, protože zdi, katedra, tabule, ani lavice ba ani školník nic nevyučujou. A taky žáci, protože když ti lepší jsou jinam (na jiný obor), tak se na to musí brát zřetel. A každý předmět na škole má svého garanta - to není žádný marťan, ale normální učitel.
OMG! Jarda napsal, že chudáci učitelé se musí řídit osnovami a já říkám, že učitelé osnovy vytváří. Cvak?
-
Znovu...jak to všechno souvisí s tématem cvaky-cvak?? :o
-
OMG! Jarda napsal, že chudáci učitelé se musí řídit osnovami a já říkám, že učitelé osnovy vytváří. Cvak?
Coz bude asi trochu problem. Osnovy pak zalezi ciste na kvalite ucitele a nejaky standard neni ani castecne zarucen. Coz je zase druhy extrem ve srovnani s osnovami, ktere obsahuji opravdove nesmysly.
-
Znovu...jak to všechno souvisí s tématem cvaky-cvak?? :o
Je uplne jedno, jak. Tema uz je mrtve, Michaela se uci na bakalarske zkousky, tak nam tady do toho nekecej. Jeste potrebujeme probrat par GB veci.
-
Znovu...jak to všechno souvisí s tématem cvaky-cvak?? :o
Ty ses chovanec podobnyho ustavu ze? Kdyz se nekdo pta a vubec netusi o cem se vlastne mluvi, pricemz z toho ma delat nejaky zkousky ...
Coz bude asi trochu problem. Osnovy pak zalezi ciste na kvalite ucitele a nejaky standard neni ani castecne zarucen. Coz je zase druhy extrem ve srovnani s osnovami, ktere obsahuji opravdove nesmysly.
Mno ... popisu ti jak to pak vypada. Ucitel(ka), ktery "vyfasoval" vyuku nejakyho predmetu nafasuje nejaky knizky (na tema zaciname s pocitacem na ZS ...) a tohle predcita a zkousi. Recitaci basnicek si prece kazdej pamatuje ze ... pripadne se z toho da udelat vetnej rozbor ...
Na vysoky se to pak dela tak, ze se obor nazve ... trebas "Pocitacove hry" (to aby se chytlo co nejvic hejlu v naivni predstave, ze se naucej delat hry) ... mno a pak se pri tom pribiraj ... trebas Maxwelky, protoze co kdyby nekdo vazne chtel simulovat chovani elmag pole ... zejo, to by byla urcite zabavna hra.
-
Mno ... popisu ti jak to pak vypada. Ucitel(ka), ktery "vyfasoval" vyuku nejakyho predmetu nafasuje nejaky knizky (na tema zaciname s pocitacem na ZS ...) a tohle predcita a zkousi. Recitaci basnicek si prece kazdej pamatuje ze ... pripadne se z toho da udelat vetnej rozbor ...
Takle nejak to vypadalo, kdyz z rustinarek, ktere poradne neumely rusky, nadelali ucitelky anglictiny nabo nedej boze francouzstiny.
Na vysoky se to pak dela tak, ze se obor nazve ... trebas "Pocitacove hry" (to aby se chytlo co nejvic hejlu v naivni predstave, ze se naucej delat hry) ... mno a pak se pri tom pribiraj ... trebas Maxwelky, protoze co kdyby nekdo vazne chtel simulovat chovani elmag pole ... zejo, to by byla urcite zabavna hra.
Tak jestli tohle je pravda, tak to je totalni upadek a ta skola pak ma cenu jen toho srolovaneho papiru. Ja na CVUT pamatuji lidi, kteri vedeli o cem mluvi.
-
Tech co vedeli o cem mluvi ale bylo min, nez tech ostatnich ...
https://www.fel.cvut.cz/cz/education/bk/pruchody/pr701244330405.html
A mrkni na garanta oboru a jeho prakticke zkusenosti ... presne 0. Za 3 roky se o tom, jak se ve skutecnosti delaji hry, nedozvis prakticky vubec nic. A sem si prakticky jistej i tim, ze absolvent, kterej uz pri nastupu do tohodle ustavu nemel za sebou par her, po absolvovani nebude schopnej napsat piskvorky (sak sem taci chodej a chtej, aby jim to nekdo k ty bakalarce napsal ... ).
-
Znovu...jak to všechno souvisí s tématem cvaky-cvak?? :o
Je uplne jedno, jak. Tema uz je mrtve, Michaela se uci na bakalarske zkousky, tak nam tady do toho nekecej. Jeste potrebujeme probrat par GB veci.
Jaký zkoušky?? O tom její strany nepadlo ani slovo.
PS: Nicméně můžete v této debatě asociálních IT fachidiotů dál vesele pokračovat.
-
Coz bude asi trochu problem. Osnovy pak zalezi ciste na kvalite ucitele a nejaky standard neni ani castecne zarucen. Coz je zase druhy extrem ve srovnani s osnovami, ktere obsahuji opravdove nesmysly.
Právě že ne - na teoretické rovině je to nastavené správně: existuje (už nějakých 10 let afaik) obecný národní vzdělávací program, pod ním konkrétnější rámcový vzdělávací program a ten každá škola naplňuje způsobem, který považuje za nejlepší - svými vlastními "osnovami". Tohle schema je určitě správně. Trochu jiná otázka je obsah těch programů, požadavky vysokých škol a úplně jiná pak praktická realizace :) Ale rozhodně to není tak, že by chudáci učitelé byli svázaní. Svobody mají docela dost. Viz různé "alternativní" (to slovo mi přijde zbytečné, proto uvozovky) přístupy od Hejného matematiky až po ScioŠkolu (pokud jsi o ní neslyšel, dost doporučuju si o ní něo přečíst - budeš se divit, kolik volnosti učitelé mají, když chtějí ;) ).
-
Tech co vedeli o cem mluvi ale bylo min, nez tech ostatnich ...
https://www.fel.cvut.cz/cz/education/bk/pruchody/pr701244330405.html
A mrkni na garanta oboru a jeho prakticke zkusenosti ... presne 0. Za 3 roky se o tom, jak se ve skutecnosti delaji hry, nedozvis prakticky vubec nic. A sem si prakticky jistej i tim, ze absolvent, kterej uz pri nastupu do tohodle ustavu nemel za sebou par her, po absolvovani nebude schopnej napsat piskvorky (sak sem taci chodej a chtej, aby jim to nekdo k ty bakalarce napsal ... ).
Tvl koho napadlo dát do jednoho předmětu logiku a grafy? :-o
-
Jaký zkoušky?? O tom její strany nepadlo ani slovo.
No bakalarsky, ne? Vzdyt to rikam. Kdybys sledoval obe jeji vlakna, tak bys to vedel. http://forum.root.cz/index.php?topic=13194.45
Právě že ne - na teoretické rovině je to nastavené správně: ..... <snip> ...... Trochu jiná otázka je obsah těch programů, požadavky vysokých škol a úplně jiná pak praktická realizace :)
Hm, tak kde je tedy problem? Je to podle tebe nastavene spravne, ale vysledek, jak se zda, je ponekud subuzasny.
Tvl koho napadlo dát do jednoho předmětu logiku a grafy? :-o
Tak furt lepsi, nez logika a moderni balet, ne?
-
Tvl koho napadlo dát do jednoho předmětu logiku a grafy? :-o
Tak furt lepsi, nez logika a moderni balet, ne?
To asi jo. Jsem ani netušil, co na ČVUT maj ;)