Fórum Root.cz
Hlavní témata => Server => Téma založeno: hknmtt 04. 12. 2024, 19:16:25
-
Da sa spravit emailovy ucet tak, ze mozem z neho odosielat emaily, ale nemozno nan nic posielat? Mail forward pouzivam uz dlhe roky, kedy mam jeden zberny ucet takze *@domena.com mi pride vzdy na tento zberny emailovy ucet, ak neexistuje dedikovana adresa. Ale vlastne potrebujem taky opak, ze viem odoslat z emailu, ale pre svet sa javi ako ze neexistuje - tym mam ale na mysli, ze realne odosielatel dostane chybu o nedoruceni. Pre info, email mam na seznam profi.
-
Udělá se to jednoduše tak, že se pro danou e-mailovou adresu nevytvoří žádná schránka (ani přesměrování, alias nebo něco takového). Ale jestli něco takového podporuje Seznam Profi, to netuším. (Tj. jestli při odesílání umožní nekontrolovat, zda odesíláte z adresy, ke které je přiřazena schránka.)
-
Posílat to nějakou aplikací přes smtp, pokud to Seznam dovoluje takhle udělat. Ale afaik to není dobrý nápad - slyšel jsem věci, jako že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele. Možná, že na tohle bude stačit reply-to hlavička, ale nevím, jestli to bude pak plnit zadání, když from: sice má neexistující adresu, ale příjemce stejně má nějakou adresu, co mu klient na odpověď předvyplní.
-
slyšel jsem věci, jako že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele
Jediný způsob, jak by příjemce mohl zjistit, že e-mail odesílatele „neexistuje“, je předstírat, že na něj posílá e-mail, a počkat, jestli dostane odpověď, že e-mailová adresa neexistuje. Přičemž tu odpověď nemusí dostat ještě před odesláním e-mailu, ale může ji dostat až po skutečném odeslání e-mailu jako e-mail s informací o nedoručení. Google má určitě lepší věci na práci, než takovéhle taškařice.
-
On ten Google ví, když někdo z jeho uživatelů pošle email a ten se vrátí jako undelivered. A pokud přitom z té adresy pořád dál chodí emaily, může to smrdět spamem. Co se reálně děje uvnitř, na co se koukají, to nám nikdo neřekne. A nebo tuhle zkušenost mají lidi z toho, že spousta příjemců, když dostane email z noreply a nemůžou prostě odepsat "přestaňte mi psát" to označí za spam, a pak z toho vznikne drb, že to je kvůli neexistující adrese - což je prakticky vzato pravda, jen to není ta přímá příčina.
Ale napadlo mě nejjednodušší řešení: prostě si vytvoři noreply uživatele a tomu nastavit automatickou odpověď a mazání. A prohrabat se nastavením u Seznamu, jestli tam nejde nějak něco nastavit, aby se to odmítlo. Ale vzhledem k tomu, jak zjednodušené mi možnosti Seznam profi přišly oproti Google a Microsoftu, když jsem se na to kdysi koukal, tak tam asi nic nebude.
-
A co je vlastně cílem? Pokud tam máš doménový koš, tak to vůbec nedává smysl. Jinak nastav Reply-To hlavičku na nějakou neexistující kravinu, např. neodpovídat@invalid, odpovídání to sice nezamezí, ale odesilatel dostane akorát bounce.
-
... že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele ...
Poslední dobou si všímám, že noreply maily často končí ve spamu i na seznamu. Jestli je to úmysl nevím, ale konečně. Dokud to bude chodit do inboxu, tak to spameři nepochopí. Email na který nelze odpovědět musí být z principu považován za nedůvěryhodný bez ohledu na další spam score.
-
Email na ktery nejde odpovedet je naprosty standard, ale nekteri tupci to ani za 100 let nepochopi.
To by me zajimalo, japa by nekteri soudruzi chteli treba diskutovat s tiskarnou, ktera jim do mailu posle scan.
...
Pokud pouzivas domenovy kos, tak ho zrus (tos mel udelat uz asi tak pred 20 lety) nebo si musis nastavit nejaky extra filtr na tema mail na tuto adresu zahod. Pochybuju ale, ze na seznamu pujde nastavit cokoli jinyho, nez ten mail mazat az po doruceni. Stejne tak pochybuju, ze ti seznam umozni odesilat z "neexistujici" adresy.
-
Pokud používáš domenovy kos, tak ho zrus (tos mel udelat uz asi tak pred 20 lety)
To musí bejt nekonečná lábuž, ten sběr spamu. ;D
-
Pokud používáš domenovy kos, tak ho zrus (tos mel udelat uz asi tak pred 20 lety)
To musí bejt nekonečná lábuž, ten sběr spamu. ;D
Nah, doménový koš mám taky už roky, a u Google spam nějak nepozoruji. Rozhodně ne na náhodné adresy. Momentálně mám ve spam složce 11 emailů a všechny jsou to emaily od skutečných služeb, co na mě dostaly reálný kontakt, a jen jsou moc aktivní s posíláním emailů. A ručně ten spam nemažu, čistí se to samo myslím po měsíci.
-
Nah, doménový koš mám taky už roky, a u Google spam nějak nepozoruji. Rozhodně ne na náhodné adresy.
Tak tady těch pokusů jsou mraky, a především vážně netuším, proč by měl procesor trávit o mnoho řádů víc času filtrováním spamu, když může email na neexistující adresu rovnou odmítnout. Nedává to smyslu půl.
-
Já vidím spoustu užitečného využití: obchod1@mojedomena.com, obchod2@mojedomena.com, podezrelasluzba@mojedomena.com, a tak dál. Na rozdíl od automatických aliasů typu mujucet+obchod2@mojedomena.com se na to nedá aplikovat automatický pokus o detekci reálné adresy (což by byla první věc, co bych jako spammer udělal), a vytvářet ručně alias pokaždé, když potřebuju někam zadat email, z toho se jeden zcvokne, i pokud tolik aliasů mít jde.
-
Na rozdíl od automatických aliasů typu mujucet+obchod2@mojedomena.com se na to nedá aplikovat automatický pokus o detekci reálné adresy (což by byla první věc, co bych jako spammer udělal)
Ano, spammerům to ušetří práci. Velmi užitečné. ;D ::)
-
...
Je jezke videt ze sem chodej lidi, ktery vubec netusej, jak spameri fungujou.
Vis proc (velmi dobre) funguje greylist? Protoze spamer ti kasle na jakykoli overovani toho jestli ten mail existuje nebo ne. Jemu je to uplne burt. Jemu jde o to aby odeslal miliardu mailu za minutu, a je mu sumak jestli se jich doruci milion a z toho milionu se najde jeden kterej na to klikne. To mu bohate staci (a ono se jich doruci i oklipe radove vic, specielne kdyz nekdo pouziva domenovej kos).
Ono se to totiz ... nevyplati vis? Presne na tom je ten greylist zalozenej.
-
...
Je jezke videt ze sem chodej lidi, ktery vubec netusej, jak spameri fungujou.
Vis proc (velmi dobre) funguje greylist? Protoze spamer ti kasle na jakykoli overovani toho jestli ten mail existuje nebo ne. Jemu je to uplne burt.
Takže databáze ověřených emailů se prodávají jen tak z frcu? :o A zajímá mě, jak bez unikátního emailu v každé službě rozlišíte, odkud ten váš email přišel a kdo buď nenahlásil únik dat, nebo porušuje GDPR a posílá nevyžádanou reklamu, aka spam, z jiného eshopu v rámci skupiny, přesto, že jste s jejím zasíláním nesouhlasil. Nějaký číňan prodávající kouzelné pilulky nebo nevím co, mě je ukradený, takové emaily prakticky nevidím. Mnohem víc mi vadí, když udělám objednávku z eshop1 a po nějaké době mi začnou chodit reklamy z eshop2. Vy máte smůlu, nevíte, odkud to vzali. Ale já vím, že mi to chodí na eshop1@mojedomena.com, takže jim to můžu pěkně hodit na hlavu.
-
slyšel jsem věci, jako že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele
Jediný způsob, jak by příjemce mohl zjistit, že e-mail odesílatele „neexistuje“, je předstírat, že na něj posílá e-mail, a počkat, jestli dostane odpověď, že e-mailová adresa neexistuje. Přičemž tu odpověď nemusí dostat ještě před odesláním e-mailu, ale může ji dostat až po skutečném odeslání e-mailu jako e-mail s informací o nedoručení. Google má určitě lepší věci na práci, než takovéhle taškařice.
Tohle se běžně dělá a dá se to stihnout v průběhu přijímání mailu. Říká se tomu callback nebo callout. Prostě se rozjede smtp komunikace: helo, mail from, rcpt to, ale misto data rovnou quit. Výsledky se ukládají do cache.
(Nedělá to každý ale není to žádná vzácnost.)
-
Email na ktery nejde odpovedet je naprosty standard, ale nekteri tupci to ani za 100 let nepochopi.
To by me zajimalo, japa by nekteri soudruzi chteli treba diskutovat s tiskarnou, ktera jim do mailu posle scan.
Ja nastavuju skenery tak aby na maily šlo odpovedet. Scan jako alias na admina tiskárny. Minimálně aby mu mohly dojít nedorucenky, a věděl že je v tiskárně blbě nastavená adresa příjemce. A občas se najdou lidi, kteří na takový mail ze scanneru odpoví.
-
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".
Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )
-
V práci nám takových mailů chodí mraky - říká se jim notifikace. A ne, nejde člověka poslat rovnou do appky, kde bude ten problém řešit, protože kvůli bezpečnosti než se tam dostane, tak musí kliknout tuhle, támhle, pustit tuhle vpnku, vložit tamtu kartu, zadat tohle heslo a ještě něco potvrdit v mobilu. Bych b**l, kdyby bylo ještě co.
-
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".
Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )
Bezne systemove emaily. Neviem co je na tom take tazke pochopit, ze ked tam clovek odpise, tak to nikto nebude citat lebo to odosiela system.
-
slyšel jsem věci, jako že Google a další podobní penalizují spamovým skóre emaily, které nemají funkčního odesílatele
Jediný způsob, jak by příjemce mohl zjistit, že e-mail odesílatele „neexistuje“, je předstírat, že na něj posílá e-mail, a počkat, jestli dostane odpověď, že e-mailová adresa neexistuje. Přičemž tu odpověď nemusí dostat ještě před odesláním e-mailu, ale může ji dostat až po skutečném odeslání e-mailu jako e-mail s informací o nedoručení. Google má určitě lepší věci na práci, než takovéhle taškařice.
Tohle se běžně dělá a dá se to stihnout v průběhu přijímání mailu. Říká se tomu callback nebo callout. Prostě se rozjede smtp komunikace: helo, mail from, rcpt to, ale misto data rovnou quit. Výsledky se ukládají do cache.
(Nedělá to každý ale není to žádná vzácnost.)
Ale ani tohle vám nezaručuje, že ta schránka existuje. Občas, když pošlu e-mail na špatnou adresu, dostanu za nějakou dobu e-mailem odpověď, že cílová e-mailová adresa neexistuje.
-
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".
Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )
Use-case je jednoduchý – jsou to e-maily, na které standardně není třeba odpovídat. A tomu, kdo je odesílá, se nechce řešit, kdo by na ně měl odpovídat. Navíc se množství odpovědí sníží – když stačí dát v-emailu odpověď, pošle e-mail víc lidí, než když musí shánět nějaký jiný kontakt – to si to někteří rozmyslí, že ta odpověď zase není tak důležitá.
(Praxi no-reply e-mailů neobhajuju, jenom vysvětluju, proč se to používá.)
-
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".
Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )
Bezne systemove emaily. Neviem co je na tom take tazke pochopit, ze ked tam clovek odpise, tak to nikto nebude citat lebo to odosiela system.
Kazdy system ma spravce. Asi jsem mimozenstan, ze i pro automaticky generovane maily, ktere maji From z virtualniho mailu (neco jako stroj@domena), vytvarim alias s dorucenim na to spravne misto - k zivemu cloveku/teamu.
-
Nikdy jsem nepochopil princip noreply@ - pokud me nekdo neco posila, tak MUSI byt moznost reagovat, i kdyby to bylo z duvodu "mate tam preklep".
Vysvetli me nekdo realny use case emailu, ktery ma byt jednosmerny? (v podsate ekvivalent notifikace na mobilu - ale i ta otevre alespon appku :D )
To ti moze fungovat mozno ak mas 10 uzivatelov ale ked ich mas tisice tak mas urcite dedikovany system pre support a nemozes riesit kazdy "blby" email. Duplom nie ak ide o systemove oznamenia.
Bezne systemove emaily. Neviem co je na tom take tazke pochopit, ze ked tam clovek odpise, tak to nikto nebude citat lebo to odosiela system.
Kazdy system ma spravce. Asi jsem mimozenstan, ze i pro automaticky generovane maily, ktere maji From z virtualniho mailu (neco jako stroj@domena), vytvarim alias s dorucenim na to spravne misto - k zivemu cloveku/teamu.
-
To ti moze fungovat mozno ak mas 10 uzivatelov ale ked ich mas tisice tak mas urcite dedikovany system pre support a nemozes riesit kazdy "blby" email. Duplom nie ak ide o systemove oznamenia.
Jak máš tisíce uživatelů, tak plýtvat časem každého z nich, aby si dohledával kdo ví kde nějaký kontakt, kam něco nahlásit, je skoro trestuhodné. A řeší se to tak, že emaily chodí do ticketovacího systému, který to přefiltruje a vytvoří tickety. Ale to zase znamená, že je nějaká adresa ticketovacího systému, a ta může být jako odpovědní pro ten servisní email.
-
To ti moze fungovat mozno ak mas 10 uzivatelov ale ked ich mas tisice tak mas urcite dedikovany system pre support a nemozes riesit kazdy "blby" email. Duplom nie ak ide o systemove oznamenia.
Jak máš tisíce uživatelů, tak plýtvat časem každého z nich, aby si dohledával kdo ví kde nějaký kontakt, kam něco nahlásit, je skoro trestuhodné. A řeší se to tak, že emaily chodí do ticketovacího systému, který to přefiltruje a vytvoří tickety. Ale to zase znamená, že je nějaká adresa ticketovacího systému, a ta může být jako odpovědní pro ten servisní email.
To uz je ale vlastyna implementacia, ktora nema s povodnou otazkou nic spolocne. Nech si ludia riesia tikety ako chcu, ale povodna otazka bola uplne o inom.
-
Ptáš se jak to technicky udělat a nebo , aby to v odeslaném mailu bylo v odeslaném mailu podle best practice a dobře pochopitelné,správně)?
Ano, jde to. Buď pro danou doménu neuvedeš MX záznam, ,. POkud jen jeden user@zdomény nemá přijímat e-mail, nastavit inbound smtp, aby hlásil nonexisting user pro danou adresu - postačí nevytvořit uživatele pro tuto poštu. A nemít doménový koš (to je důležitá poznámka, a filozofická otázka pro Filipa Jirsáka, a toho kdo se ptal: schránka nemusí existovat, spadne do doménového koše, kdo ji uvidí a třeba zareaguje)
Pro Směr odesílání: nastavit na serveru něco jako "Vypnout kontrolu existence usera" nebo "Allow Any From". A dále vytvořit novou identitu v Thudnerbirde
Důležité je vědět, že v e-mailu jsou příchozí a odchozí směry, servery a konfigurace úplně odděleny.
-
Ano, jde to. Buď pro danou doménu neuvedeš MX záznam, ,.
To nestačí – pokud není uveden MX záznam, doručuje se na IP adresu názvu (tedy A/AAAA záznam). Navíc e-mail z domény, pro kterou není kam poslat odpověď, je často negativně hodnocen antispamem.
-
Proc tak slozite, staci jeden dotaz do googlu a jsme doma:
https://serverfault.com/questions/919458/postfix-reject-incoming-mail-for-certain-recipients
Kdyz uz fakt nechci prijimat maily na neco@domena, tak je proste budu aktivne odmitat.