Na to jsi přišel jak, machýrku? Abys mohl **z ničeho** vydupat super kompilátor, to chce nějaký čas. Asi těžko si v assembleru uděláš z ničeho LLVM a CLang.
Nevím, jestli tě chápu správně, ale možná na něj útočiš dost zbytečně.
I dnes vznikají ÚPLNĚ nové HW architektury, pro které je potřeba napsat kompilátor úplně od píky a to i pro poměrně komplexní jazyky. Nemluvím tím o převedení GCC na jinou HW architekturu, ale o architekturách, které jsou zcela mimo obvyklý rámec ARM/x86.
Sám jsem podobný projekt viděl v akci a žádné MOV, CMP, JZ nebo AAD instrukce neměl, prostě vycházel z řady malých jednotek, kdy každá mohla pracovat pouze s množinovými operacemi, takže instrukce ToRightUP 10 otestovala okolní jednotky na pravé straně a pokud některá z nich měla větší hodnotu než ona samotná, zvýšila její hodnotu o 10. Jednotky mohly pracovat pouze v párech, přesněji řečeno se to asi kapku podobalo programování HW neuronové sítě.
Velmi zajímavé a velmi výkonné.
Takže neříkej, že bez ničeho ten vyšší překladač prostě stvořit nejde, protože naopak je potřeba právě pro nové architektury nový překladač z ničeho stvořit. Samozřejmě, první překladač obvykle běží na nějaké stávající architektuře nebo na papíře.