Proč tolik matematiky?

Intelektual

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #645 kdy: 01. 07. 2015, 19:47:27 »
Hele, uvodni kurz do vybraneho programovaciho jazyka, OOP, zakladni mnozinovy operace, zakladni maticove operace, zakladni vektory, letem svetem zakladnima algoritmama - grafove etp.   vo tom zadna. Timhle to smrsknes tak, ze z toho vyuzijou libovolnych 50% a nevyuzijou 50%. Imho lepsi, nez jim do hlav nasilne vnucovat dalsich milion blbin, protoze potom je pomer 5% vyuzije vs 95% nevyuzije.

At je jim pak predlozen seznam smeru, kteryma se odtam muzou ubirat / nebo vlastni smer / a at si podle sveho gusta poskladaji predmety na to, co je zajima, nebo dostatecne prokazou samostudium vlastniho smeru z internetu. Vest zaky k rozvijeni toho, co jim prirozene jde a v cem maji zalibu je lepsi, nez drceni hovadin jednim uchem tam druhym ven.


Intelektual

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #646 kdy: 01. 07. 2015, 19:53:44 »
Mysleno tak, ze kdyz si zak precte sylabus k formalnim jazykum a automatum, usoudi, ze je to snuska nesmyslu, na ktere nezbohatne, precte si sylabus k uvodu do databazi, usoudi, ze databaze je potreba u spousty ruznych projektu, her a appek, predmet si zada.

V dalsim rocniku usoudi, ze kdyz skola chce 100% studentu povinne naucit psat instrukce a strojovej kod, ze na tom asi nezbohatne, protoze to bude delat kazdej a tak misto toho zvoli predmet Uvod do podnikove ekonomie.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #647 kdy: 01. 07. 2015, 19:57:02 »
a teď mi ještě zkuste odpovědět na mou otázku (co učit na "IT" škole)
Hudbu, strategické hry (X-COM!!!!!), rétoriku a sochařství.

http://www.theguardian.com/careers/ten-signs-career-coding-software-development-right-for-you

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #648 kdy: 01. 07. 2015, 19:59:07 »
Hele, uvodni kurz do vybraneho programovaciho jazyka, OOP, zakladni mnozinovy operace, zakladni maticove operace, zakladni vektory, letem svetem zakladnima algoritmama - grafove etp.   vo tom zadna. Timhle to smrsknes tak, ze z toho vyuzijou libovolnych 50% a nevyuzijou 50%. Imho lepsi, nez jim do hlav nasilne vnucovat dalsich milion blbin, protoze potom je pomer 5% vyuzije vs 95% nevyuzije.

At je jim pak predlozen seznam smeru, kteryma se odtam muzou ubirat / nebo vlastni smer / a at si podle sveho gusta poskladaji predmety na to, co je zajima, nebo dostatecne prokazou samostudium vlastniho smeru z internetu. Vest zaky k rozvijeni toho, co jim prirozene jde a v cem maji zalibu je lepsi, nez drceni hovadin jednim uchem tam druhym ven.
+100!

A ještě bych k tomu přihodil praktický projekty a stáže. Tam nejlíp na vlastní oči uvidí, jakou teorii by bylo záhodno si dostudovat.

v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #649 kdy: 01. 07. 2015, 20:01:58 »
Hele, uvodni kurz do vybraneho programovaciho jazyka, OOP, zakladni mnozinovy operace, zakladni maticove operace, zakladni vektory, letem svetem zakladnima algoritmama - grafove etp.   vo tom zadna. Timhle to smrsknes tak, ze z toho vyuzijou libovolnych 50% a nevyuzijou 50%. Imho lepsi, nez jim do hlav nasilne vnucovat dalsich milion blbin, protoze potom je pomer 5% vyuzije vs 95% nevyuzije.

At je jim pak predlozen seznam smeru, kteryma se odtam muzou ubirat / nebo vlastni smer / a at si podle sveho gusta poskladaji predmety na to, co je zajima, nebo dostatecne prokazou samostudium vlastniho smeru z internetu. Vest zaky k rozvijeni toho, co jim prirozene jde a v cem maji zalibu je lepsi, nez drceni hovadin jednim uchem tam druhym ven.

na tohle ovšem stačí střední škola


hu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #650 kdy: 01. 07. 2015, 20:43:03 »
Hele, uvodni kurz do vybraneho programovaciho jazyka, OOP, zakladni mnozinovy operace, zakladni maticove operace, zakladni vektory, letem svetem zakladnima algoritmama - grafove etp.   vo tom zadna. Timhle to smrsknes tak, ze z toho vyuzijou libovolnych 50% a nevyuzijou 50%. Imho lepsi, nez jim do hlav nasilne vnucovat dalsich milion blbin, protoze potom je pomer 5% vyuzije vs 95% nevyuzije.

At je jim pak predlozen seznam smeru, kteryma se odtam muzou ubirat / nebo vlastni smer / a at si podle sveho gusta poskladaji predmety na to, co je zajima, nebo dostatecne prokazou samostudium vlastniho smeru z internetu. Vest zaky k rozvijeni toho, co jim prirozene jde a v cem maji zalibu je lepsi, nez drceni hovadin jednim uchem tam druhym ven.

na tohle ovšem stačí střední škola

Tohle u nás uměj už děti ve školce. Naučili je to v jeslích.

Cajova_Houba_2

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #651 kdy: 01. 07. 2015, 20:49:50 »
...Vest zaky k rozvijeni toho, co jim prirozene jde a v cem maji zalibu je lepsi, nez drceni hovadin jednim uchem tam druhym ven.

Jo, v tomhle je ten hlavní problém. Na základce tě učí tak nějak od všeho něco - to je pochopitelný, na střední s nějakym zaměřením, tě učí pořád něco, co už je relativně blízko tomu co chceš dělat, ale pořád to neni ono a na vejšce bys už měl rozvíjet jenom to co chceš dělat..což se bohužel neděje. Mně nevadí, když se dozvim něco zajímavýho co úplně nesouvisí s tim co mě baví, ale přijde mi zbytečný mít povinný předměty, který mě nezajímaj, nebo jsou uplně mimo můj obor.

Mluvil jsem s jednim doktorandem a ten řikal, že pár let zpátky měli zajímavej systém. Povinně volitelný a dobrovolný předměty se po zapsání nemuseli plnit, jen stačilo za semestr/rok dosáhnout určitej počet kreditů. Takže on sám to dělal tak, že si prošel sylaby jednotlivejch předmětů, když tam bylo něco co ho zajímalo tak si ho zapsal a pak chodil jen na tu část látky, která ho zajímala. Chápu, že tohle je docela lehko zneužitelný a špatně se pak vykazuje nějaká úspěšnost, ale myslim si, že to neni uplně špatný.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #652 kdy: 01. 07. 2015, 21:07:13 »
na tohle ovšem stačí střední škola
Zkoušel's někdy 14ti-letý děcka něco naučit? Zkus to a myslím, že tě ten optimismus rychle přejde.

v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #653 kdy: 01. 07. 2015, 21:11:15 »
na tohle ovšem stačí střední škola
Zkoušel's někdy 14ti-letý děcka něco naučit? Zkus to a myslím, že tě ten optimismus rychle přejde.

"14ti-letý" děcka na střední škole?

Intelektual

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #654 kdy: 01. 07. 2015, 21:15:23 »
"14ti-letý" děcka na střední škole?

je mozny jit uz z 5. tridy nebo 7.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #655 kdy: 01. 07. 2015, 21:16:31 »
"14ti-letý" děcka na střední škole?
Jistě, na víceletým i dvanáctiletý.

Ovšem jestli trváš na normální střední, tak si tam dej klidně šestnáct, ono se tím nic nezmění.

v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #656 kdy: 01. 07. 2015, 21:24:59 »
"14ti-letý" děcka na střední škole?
Jistě, na víceletým i dvanáctiletý.

Ovšem jestli trváš na normální střední, tak si tam dej klidně šestnáct, ono se tím nic nezmění.
měl jsem na mysli čtyři roky střední školy po ukončení základky

proč by to měl být problém?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #657 kdy: 01. 07. 2015, 21:25:59 »
Mimochodem, pánové, korektní a plodnou debatu o CS/IT a matematice si představuju nějak takhle: http://deanchen.com/computer-science-education-and-math Všimněte si, že tam nejsou žádný křečovitý argumenty a vzdušný zámky a poctivě se přemýšlí i o protiargumentech...

Celý vlákno: http://listserv.acm.org/SCRIPTS/WA-ACMLPX.EXE?A2=ind1101E&L=SIGCSE-members&D=0&P=11747

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #658 kdy: 01. 07. 2015, 21:29:37 »
proč by to měl být problém?
No třeba proto, že tě ty děcka pošlou někam s věcma, který nebudou mít bezprostřední efekt a nebudou okamžitě vědět, jak je použít na něco, co je zajímá. Na střední je problém naučit i základy booleovy algebry (tj. jenom ty pravidla, jak to funguje, nic víc).

Jo, kdybys to pojal tak, že bude nějakej projekt a když v něm narazí na něco, co neumí, tak se to doučí, to by byla jiná, to by fungovat mohlo. Jenže jak víme, naše střední školy takhle nefungují a dost dobře ani fungovat nemůžou.

v

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #659 kdy: 01. 07. 2015, 21:33:03 »
proč by to měl být problém?
No třeba proto, že tě ty děcka pošlou někam s věcma, který nebudou mít bezprostřední efekt a nebudou okamžitě vědět, jak je použít na něco, co je zajímá. Na střední je problém naučit i základy booleovy algebry (tj. jenom ty pravidla, jak to funguje, nic víc).

Jo, kdybys to pojal tak, že bude nějakej projekt a když v něm narazí na něco, co neumí, tak se to doučí, to by byla jiná, to by fungovat mohlo. Jenže jak víme, naše střední školy takhle nefungují a dost dobře ani fungovat nemůžou.

moje středoškolská matematika zahrnovala, jen tak z hlavy, tohle: výroková logika, vektory, matice, kombinatorika, posloupnosti, analytická geometrie,  derivace, integrály

proč by nemělo jít vypustit třeba derivace a integrály a místo toho dát grafy?