Proč tolik matematiky?

lkm

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #555 kdy: 30. 06. 2015, 16:05:20 »
Co je smutné, je to, že dnes se mladá generace naučila vyhýbat matematice a potom je ještě smutnější vidět jak vysokoškolák má problémy s čímkoliv složitějším jako je trojčlenka. Doma mám takový příklad. Syn měl problém určit úhel ze stran pravoúhleho trojúhelníka, musel jsem mu to ukázat. Děsím se toho, jaká bude další generace.

Protože ÚV ESSR na svém sjezdu rozhodla že maturitu bude mít každý befelem a matematika brání plnění závěru sjezdu jako první, tak byla utlumena. Je to i praktické, absolvent SŠ nezvládající spočítat ani náklady na půjčku na novou televizi nebo playstation je ideální ovce.


zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #556 kdy: 30. 06. 2015, 16:16:05 »
Co je smutné, je to, že dnes se mladá generace naučila vyhýbat matematice a potom je ještě smutnější vidět jak vysokoškolák má problémy s čímkoliv složitějším jako je trojčlenka. Doma mám takový příklad. Syn měl problém určit úhel ze stran pravoúhleho trojúhelníka, musel jsem mu to ukázat. Děsím se toho, jaká bude další generace.

Zvláštní, že matematika je tak neoblíbená. Kromě Asie, tam v ní naopak žáci v mezinárodním srovnání excelují.

Jann

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #557 kdy: 30. 06. 2015, 16:40:55 »
Co je smutné, je to, že dnes se mladá generace naučila vyhýbat matematice a potom je ještě smutnější vidět jak vysokoškolák má problémy s čímkoliv složitějším jako je trojčlenka. Doma mám takový příklad. Syn měl problém určit úhel ze stran pravoúhleho trojúhelníka, musel jsem mu to ukázat. Děsím se toho, jaká bude další generace.

Zvláštní, že matematika je tak neoblíbená. Kromě Asie, tam v ní naopak žáci v mezinárodním srovnání excelují.

Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #558 kdy: 30. 06. 2015, 16:50:52 »
Co je smutné, je to, že dnes se mladá generace naučila vyhýbat matematice a potom je ještě smutnější vidět jak vysokoškolák má problémy s čímkoliv složitějším jako je trojčlenka. Doma mám takový příklad. Syn měl problém určit úhel ze stran pravoúhleho trojúhelníka, musel jsem mu to ukázat. Děsím se toho, jaká bude další generace.

Zvláštní, že matematika je tak neoblíbená. Kromě Asie, tam v ní naopak žáci v mezinárodním srovnání excelují.

Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.

Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.

Herman Dusslebreh

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #559 kdy: 30. 06. 2015, 16:56:47 »
Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.

Vy dobra pocit mit, Herman skutecne zkoupit skrz mezinarodni firma tseska vodarna a bit kamarat s Bures. Mi pridavat vetsi do tseska fota, fy pit, vy mit horsi mosek rok od rok. Ja nepotrebofat konkurence v sudetenland, jaj konspiraccichien.


j

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #560 kdy: 30. 06. 2015, 17:41:28 »
Co je smutné, je to, že dnes se mladá generace naučila vyhýbat matematice a potom je ještě smutnější vidět jak vysokoškolák má problémy s čímkoliv složitějším jako je trojčlenka. Doma mám takový příklad. Syn měl problém určit úhel ze stran pravoúhleho trojúhelníka, musel jsem mu to ukázat. Děsím se toho, jaká bude další generace.

Zvláštní, že matematika je tak neoblíbená. Kromě Asie, tam v ní naopak žáci v mezinárodním srovnání excelují.

Zvlastni je predevsim to, ze predskolaci k matice zadny odpor nepocitujou, ale uz zaci prvnich trid v pololeti ji z 80% bud nenavidi nebo aspon nemaji radi. Kdo za to muze? Nj, ucitelky a zpusob vyuky.

cmyk

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #561 kdy: 30. 06. 2015, 23:15:59 »
Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.
Je tady korelace mezi totalitním zřízením a výsledky srovnání ;)

Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.
Tady pocity stranou. Bavíme se o technikách?  Pochybuju že tehdejší maturanti znali např. dijkstrův algoritmus, systémy hromadné obsluhy, nebo třeba simplexovou metodu.

Kiwi

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #562 kdy: 30. 06. 2015, 23:40:33 »
Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.
Je tady korelace mezi totalitním zřízením a výsledky srovnání ;)

Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.
Tady pocity stranou. Bavíme se o technikách?  Pochybuju že tehdejší maturanti znali např. dijkstrův algoritmus, systémy hromadné obsluhy, nebo třeba simplexovou metodu.

Tak zrovna Dijkstrův algoritmus se na středních učil. Ono se toho učilo poměrně dost, stačí vytáhnout nějakou učebnici z 80. nebo z 90. let.
Na druhou stranu, řada současných Bc. nenapíše ani hello, world.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #563 kdy: 01. 07. 2015, 00:43:52 »
a potom je ještě smutnější vidět jak vysokoškolák má problémy s čímkoliv složitějším jako je trojčlenka.
Hm. A ty máš zas problém s češtinou, no. A co jako máme dělat? No asi se s tím nějak naučíme žít :)

PH

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #564 kdy: 01. 07. 2015, 00:51:31 »
Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.
Je tady korelace mezi totalitním zřízením a výsledky srovnání ;)

Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.
Tady pocity stranou. Bavíme se o technikách?  Pochybuju že tehdejší maturanti znali např. dijkstrův algoritmus, systémy hromadné obsluhy, nebo třeba simplexovou metodu.

Tak zrovna Dijkstrův algoritmus se na středních učil. Ono se toho učilo poměrně dost, stačí vytáhnout nějakou učebnici z 80. nebo z 90. let.
Na druhou stranu, řada současných Bc. nenapíše ani hello, world.

Dnes holt není ani phd zárukou "kvality".

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #565 kdy: 01. 07. 2015, 00:57:24 »
Tak zrovna Dijkstrův algoritmus se na středních učil. Ono se toho učilo poměrně dost, stačí vytáhnout nějakou učebnici z 80. nebo z 90. let.
Nebo z první republiky, kdy každý maturant uměl řecky. No co naděláme, že.

Jak říká klasik:
Citace
Hacker: That's not the point. Look at Latin. Hardly anybody knows that now.
Humphrey: Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.
Hacker: What?
Humphrey: Times change and we change with the times.
Hacker: Precisely.
Humphrey: Si tacuisses, philosophus manisses.
Hacker: What does that mean?
Humphrey: If you'd kept your mouth shut, we might have thought you were clever.
Hacker: I beg your pardon?
Humphrey: Not you, Prime Minister. That's the translation.
Bernard: No one would have thought Sir Humphrey was saying that about you.
Humphrey: Go away, Bernard, please.
Hacker: I can't believe it. You had a strict academic upbringing. Are you denying the value of it?
Humphrey: What's the use of it? I can't even call upon it in conversation with the Prime Minister of Great Britain!

Herman Dusslebreh

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #566 kdy: 01. 07. 2015, 07:02:23 »
Cinani nikdy o latine neslyseli, ani nevi, kde je Evropa a posilaji sondy na Mesic.

V cesku se hadate kvuli ceske gramaticke chybe a hrajete si na dulezity lidi s latinou a kantovou teorii sracek. Jste mala bezvyznamna hovna. Skutecnej inteligent by totiz poznal, ze na tech blbostech nezalezi.

Jann

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #567 kdy: 01. 07. 2015, 09:33:54 »
Cinani nikdy o latine neslyseli, ani nevi, kde je Evropa a posilaji sondy na Mesic.

V cesku se hadate kvuli ceske gramaticke chybe a hrajete si na dulezity lidi s latinou a kantovou teorii sracek. Jste mala bezvyznamna hovna. Skutecnej inteligent by totiz poznal, ze na tech blbostech nezalezi.

Tak zrovna tebe se inteligence příliš netýká, takže nevím, proč se k tomu vyjadřuješ.

cmyk

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #568 kdy: 01. 07. 2015, 10:12:45 »
Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.
Je tady korelace mezi totalitním zřízením a výsledky srovnání ;)

Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.
Tady pocity stranou. Bavíme se o technikách?  Pochybuju že tehdejší maturanti znali např. dijkstrův algoritmus, systémy hromadné obsluhy, nebo třeba simplexovou metodu.

Tak zrovna Dijkstrův algoritmus se na středních učil. Ono se toho učilo poměrně dost, stačí vytáhnout nějakou učebnici z 80. nebo z 90. let.
Na druhou stranu, řada současných Bc. nenapíše ani hello, world.
Ve které učebnici to bylo? Bych se docela divil, kdyby to bylo třeba v osnovách elektro, či strojních oborů. Podle učebnic z 80. do nás hustily např. elektrická měření, z 90. elektroniku a automatizaci.

4004

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #569 kdy: 01. 07. 2015, 10:13:16 »
Před pár dny se mi po třech letech podařilo úspěšně odstátnicovat na oboru Obecná matematika. Studium bylo vcelku příjemné, komorní, naučil jsem se nepřeberné množství úžasných a mimo matematiku naprosto nepotřebných abstraktních struktur a mentálních konstruktů. Může se zdát, že jsem se tímto odsoudil k výzkumu a práci v akademické svéře. Avšak já se na dráhu profesionálního matematika v žádném případě nechystám :-) V průběhu studia jsem si vedle matematiky dával také vybrané předměty na informatice, od prváku makám jako živnostník v IT a studia matematiky jsem zatím nikdy nelitoval. Proč? Troufale tvrdím, že mě matematika naučila myslet. Logika, správná argumentace, vysoká míra abstrakce... Díky tomu je pro mě práce v informatice velmi příjemná záležitost. Přítelkyně si ze mě často utahuje, že do práce chodím relaxovat a bavit se. A má pravdu. :-))

Na základě výše uvedeného příkladu bych řekl, že není radno matematiku úplně zatracovat a její studium má smysl. I kdyby to měl člověk brát jako pouhé mentální cvičení. A sem tam je skutečně třeba něco spočítat!