Souhlasím s tebou, narážím tu a tam na stejný problém (mám více firem a fakturuji).
Nicméně, za tu dobu jsem se naučil jedno, a to "propagovat svoji práci". Třeba ty nedodělky ... nevysvětlíš, že nějaký script jsi musel ladit, aby vše fungovalo. Ale zkus si malinko vymýšlet. A hlavně to nenápadně, ale soustavně sděluji vedoucím pracovníkům. Občas je nutné být velice zachmuřelý a tak jakoby "mimo" . ... strašně důležitá činnost pro správný chod firmy ... doplňuj disky do NASu, kam se zálohují data ... žádej vedoucího, dělej pořádek na síťových discích (ty MP3ky opravdu nemaji na firemních PC co dělat, měli by jste si je vzít domů, nebo si je dejte na Flešku .... a td., mluv často o licencích a nutnosti je dodržovat, kupovat...
Já třeba nainstaloval OSC a GLPI - a pravidelně sbírám informace a ... hodně o tom mluvím, jakou máme techniku, co všechno je třeba s ní udělat, neustále sleduju licence (přes SQL si vyjedu seznamy třeba Total Commnaderu a pak s tím operuju, jak se to musí koupit, nebo nahradit opensource) ... a tak.
Prostě, nauč se kromě té stability (kterou opravdu firmy neocení, protože co jede je OK a práce za tím vidět není) i prodávat jiné, viditelné ... komunikuj o "blbostech" (nutně potřebuju teploměr do serverovny a rozpovídej se o tom, jak se to tam přehřívá a ty to musíš pravidelně kontrolovat ... a vysvětli jim, že fakt s tím je dost práce to udržet v provozu).
Nenásilně, obvykle jdu o něco požádat (disky, novou kartu Wifi do Mikrotiku, teploměr, upozornit na nutnost nového notebooku) a při té příležitosti se zmíním o stavu sítě (musím dotáhnout nové kabely, protože máme nové lidi, ten poštovní server už skoro nestíhá ... nebo ten starý by jsme nechali jako záložní a nový ... domysli).
Jo a propaguj aktualizace (mailem to all@ - v době od do bude probíhat údržba/aktualizace ... za případné komplikace se omlouvám ... - to dělej třeba přes oběd, aby se firma nezdržovala, ale hlavně to všem řekni, napiš ...
Tak asi tak nějak.