Jo, Minecraft je napsaný v Javě a taky to podle toho vypadá.
Jestli narazite na vykonost, tak vanilla Minecraft je hratelny na beznem kancelarskem orezavatku. Nebo podle ceho "to vypada"? Pokud se vam nelibi estetika, tak to je ciste subjektivni a IMO bez toho unikatniho vzhledu by MC nikdy neprorazil.
A prodávanost opravdu není dobrým indikátorem výběru vhodného jazyka. To by jste rovnou mohl tvrdit že Windows je skvěle navržený operační systém...
A co je tedy "poradna" hra? Uspesna, dobre hodnocena, prodavana, ziskova, s hodne radky kodu, originalni v nejakem aspektu, s odehranymi miliardami hodin, nebo s vyhozenymi miliony v grafice jako vetstina nynejsich 3A? Jen jsem reagoval na to, ze na "poradnou" hru si nevyberu Javu. Pritom ale tu nepopiratelne je Minecraft... (A dokonce, jak tu nekdo poznamenal, jeho porty nejedou nad JVM.)
Mel jsem pocit, ze zrovna Winy jsou v C++, takze ani volba jazyka je nezachranila
.
(Po dopsani textu dosla dalsi odpoved, rovnou tedy zareaguji.)
Nevsim jsem si, ze by se poradne hry delaly treba v Jave.
Prosim o definici "poradne hry". ....
Poradne hry myslim Ackove hry. To ze je jedna uspesna hra, minecraft, psana v Jave jeste neznamena, ze v tom muzes udelat 99% i vsech ostatnich Ackovych her.
Uznavam, ze u her, kde technicke zpracovani jde stranou mozna se Java pouzit da. Tam kde je treba ale z HW vymacknout maximum, tak tam fakt ne.
Jak jsem psal vyse, myslim ze ten trend uvidime vice a vice. Tezkou praci odedrou enginy napsane v C++, ale na herni logiku (tj. to, v cem jsou hry psane) bude "stacit" i Java/C#. Uz nyni jsou cim dal vetsi casti her psany v nejakem skriptovacim jazyce ala Lua nebo JS. Navic i s tim vykonem je to znacne diskutabilni, videl jsem hodne benchmarku, kde Java (po nekolika stovkach iteraci) porazela C++.