Náhrada klasické žárovky za LED

Pavel Tisnovsky

Re:Náhrada klasické žárovky za LED
« Odpověď #60 kdy: 24. 04. 2015, 19:44:03 »
Rika se tomu bikeshedding (a setkas se s tim v prakticky vsech korporacich :)

Vždyť je to logické. Jaderná elektrárna je betonová krabice s válcovými reaktory, hyperbolickými chladícími věžemi a několika trubkami ke generátorům, nic zajímavého. Zato kůlna na bicykly musí mít vhodně umístěné stojany a úchyty, dostatek místa pro všechna ta kola, blízko vchodu, prostě není jednoduché to správně navrhnout :)

Tipuju, že tak se projektovaly i nové stanice metra, projektanti strávili většinu času nad hodinami na Veleslavíně a prosklení v Motole a zbytek prostě nějak načrtli :)

Moc to nesleduju (jine mesto), tak se mozna zeptam na blbost - to jsou ty stanice, kde ... prekvapive :-) ... tak fouka vitr, ze se zastavuji vytahy?


Pavouk106

  • *****
  • 2 395
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Náhrada klasické žárovky za LED
« Odpověď #61 kdy: 24. 04. 2015, 20:38:18 »
V EU se ovšem používá napětí 230V, takže LEDce na 220V se při provozu na 230V zkrátí životnost. Nedoporučuji!
V EU je 230V +-10% teda od 210V do 250V. A keby si vedel, ako funguju led ziarovky, tak by si taku blbost netresol. je tam elektronika, co je vlastne prudovy zdroj pre led.
Filament LED jsou běžně cca na 60V a jsou tam 4, takže je klidně možné, že se provozují bez elektroniky. Jestli máš ale nějaké konkrétní informace o tom, že by tam elektronika byla, tak sem s nimi.
Žárovka, kterou jsem měl v ruce, měla zapojený čtyři kusy paralelně-seriovym zapojení (dva za sebou a dvě tyhle dvojice vedle sebe). Mě právě zajímalo, kolik drátů je vidět a odkud kam vedou, chvíli jsem si to prohlížel :-) V základně (závitu) bylo zjevně něco zakrytý, nevedly dráty přímo od toho "špuntu" uprostřed závitu.

Sten

Re:Náhrada klasické žárovky za LED
« Odpověď #62 kdy: 25. 04. 2015, 00:04:46 »
Moc to nesleduju (jine mesto), tak se mozna zeptam na blbost - to jsou ty stanice, kde ... prekvapive :-) ... tak fouka vitr, ze se zastavuji vytahy?

Jedna z nich to je. Ty výtahy jsou ale uvnitř vestibulu, nevedou na povrch, tak nevím, jaký vítr tam kde fouká. Snad jedině od vlaků, úsek před tou stanicí je neobyčejně dlouhý.

Ale myslel jsem to, že vypadají jako tunel, kterému někdo natřel stěny na červeno, resp. v Nemocnici Motol je to obložené jednobarevnými kachličkami. Když to srovnám s metrem v Paříži nebo Stockholmu, tak až na pár detailů je to úplně bez nápadu, takže mi přišlo, že většinu času strávili na těch pár detailech a zbytek prostě načrtli jako ten tunel mezi nimi.