Deník nasraného studenta

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #30 kdy: 01. 02. 2015, 20:12:54 »
Jsem v posledním ročníku mag. studia IT. zkouším googlit. Nemůžu se dopátrat praktického uplatnění Fourierovy transformace
Po téměř pěti letech studia IT stále používat jako vyhledávač Google? To tě v té škole opravdu nic praktického nenaučili.
A co mam pouzivat, seznam ?
Další takový? Že by taky budoucí magistr z IT a produkt veřejné české vysoké školy? A zná jen Google a Seznam? Ptá se jakou náhradu za Google. To mohl rovnou studovat vyšívání a při tom programovat, rozdíl by nebyl znát. Zametačů nikdy není dost.
Nevim co chceš vlastně říct, ale jestli máš něco lepšího než google tak se s tím.


Kolemjdoucí

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #31 kdy: 01. 02. 2015, 20:27:54 »
Existují také knihy. Odborné a vědecké články. Fóra. Stackoverflow.

Taky jsem v páťáku, taky si říkám, že by spousty věcí šlo jinak/víc/vůbec... Ale přinejmenším jsem se aspoň dozvěděl, kde a hlavně co hledat. Když jsem se zeptal, dostal jsem radu - no dobře, většinou.

Jen bláhový hlupák čeká, že ho někdo jiný všechno naučí.

PsychoIT

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #32 kdy: 01. 02. 2015, 20:44:45 »
Citace
Existují také knihy. Odborné a vědecké články. Fóra. Stackoverflow.

Také já zastávám názor, že to vše výše spadá do kategorie google, při dobře zadaném odkazu samozřejmě. Vědecké články už nejsou úplně ono, dříve jsem jakožto vyznavač Fravia Search Lores míval ukradené hesla k placeným databázím ale dneska už to tak snadné není získat. Pravdou taky je že v knihách a článcích to obvykle není předžvejkané k okamžité konzumaci (tj. copy-paste, compile, run), navíc člověk těch knih a článků musí postahovat hodně a nemá jistotu, že to co se tam dozví je dostatečně užitečné. Ano, zeptání se na fóru je cesta jak najít informaci, někdy to jde i trollením a děláním blbého, pak se najde nějaký magor co začne dokazovat opak a mimoděk ze sebe vymáčkne co je potřeba, je třeba správně vést plameny k cílí... 8)

Komo

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #33 kdy: 01. 02. 2015, 21:20:40 »
Taketo temy "o nicom" su tu uz asi tri.

A stale je to dookola o tom istom - niekto ti da za pravdu, niekto ti ukaze ze je to vlastne tvoja chyba a nakoniec ti niekto povie ze co sa vlastne stazujes a tak dalej dookola ...

Btw. je dobre, ze si to uvedomujes. Mne vyska dala do zivota viac ako tieto biflovacske vedomosti rozhlad, moznost vidiet ako to chodi a chvalabohu som si mal moznost vybrat zaujem popri skole, ktory sa mi zmenil v pracu.

comodoro

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #34 kdy: 01. 02. 2015, 22:19:28 »
Jsem v posledním ročníku mag. studia IT. zkouším googlit. Nemůžu se dopátrat praktického uplatnění Fourierovy transformace
Po téměř pěti letech studia IT stále používat jako vyhledávač Google? To tě v té škole opravdu nic praktického nenaučili.
A co mam pouzivat, seznam ?
Další takový? Že by taky budoucí magistr z IT a produkt veřejné české vysoké školy? A zná jen Google a Seznam? Ptá se jakou náhradu za Google. To mohl rovnou studovat vyšívání a při tom programovat, rozdíl by nebyl znát. Zametačů nikdy není dost.
Nevim co chceš vlastně říct, ale jestli máš něco lepšího než google tak se s tím.

K tématu jen tolik, že jsem za svého studia také měl většinu předmětů, které jsem buď nepoužil (matematika,fyzika,elektronika), nebo naopak už uměl nebo se naučil sám (programovací jazyky) a z těch ostatních stejně užitečných informací byla menšina, VŠ jsem bral spíš jako naučení se řešení problémů (i těch praktických aplikací). Ale tenhle příspěvek mě zaujal - existuje nějaký geniální alternativní vyhledávač? Nebo byly míněny placené informační zdroje, ke kterým má většina škol přístup (IEEE atd)? To jsou ale spíš aktuální teoretické články...


Jirka1

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #35 kdy: 01. 02. 2015, 22:48:38 »
Já jen nechápu, jak někdo v posledním ročníku studia může bádat nad tím, co je fourierovka. Na ČVUT jsme to měli v matice někde v prváku nebo druháku, tam taky bylo řečeno, o co jde a jak to funguje. Takže v páťáku opravdu nebyl důvod vysvětlovat principy, ty už všichni znali/měli znát.

karel

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #36 kdy: 01. 02. 2015, 22:55:06 »
Jsem v posledním ročníku mag. studia IT. zkouším googlit. Nemůžu se dopátrat praktického uplatnění Fourierovy transformace
Po téměř pěti letech studia IT stále používat jako vyhledávač Google? To tě v té škole opravdu nic praktického nenaučili.
A co mam pouzivat, seznam ?
Další takový? Že by taky budoucí magistr z IT a produkt veřejné české vysoké školy? A zná jen Google a Seznam? Ptá se jakou náhradu za Google. To mohl rovnou studovat vyšívání a při tom programovat, rozdíl by nebyl znát. Zametačů nikdy není dost.

No dodneska mi to stačilo a ne nezametám ani nejsem radovej programator.

aaaa

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #37 kdy: 01. 02. 2015, 23:43:18 »
Nebo jste si ani neukazovali co se stane v pripade, ze si vezmes obrazek po DFT (pravdepodobne bude mit uprostred svetlejsi oblast) a napriklad obarvis na cerno cely okraj toho obrazku? To je skoda, protoze tyto veci jsou (IMHO) docela krasne ukazovatelne na cvikach.
+1: ukazat, co sa stane s obrazkom, ked ho prezeniem cez FFT a:
-spravim v strede cierny kruh
-vsetko okrem stredneho kruhu zafarbim na cierno
-podobne ako predchadzajuce s rozmazanym kruhom
-podobne ako predchadzajuce s bielym a ciernym kruhom (cele nahradene)
-podobne ako predchadzajuce s inymi tvarmi (rozne podlhovastymi na style elips a obdlznikov)
-ako su vidiet opakujuce sa vzory na fotke (daju sa "premazat" a tak odstranit) - odporucam napr. nascanovat staru fotku s hrubou "mriezkou" a 4 miniupravami obrazku po Fourierovej transformacii ju lahko vymazat

PS: odborne to nepoznam

VIM editor master

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #38 kdy: 02. 02. 2015, 00:29:08 »
Ja jsem na MFF VS sel a uz jsem to tak nejak vsechno znal. Fyzika, matematika, programovani, algoritmy, tvorba IS, protokoly atd uz pro me bylo opakovani z materske skoly. Naucil jsem se dodatecne jen COBOL abych nebyl radovy java lepic a mel lepsi uplatneni. Jsem takovy ten uzasny clovek, jsem tajemny a vse umim, vsechno jsem naprogramoval 2x a to, co neznam, jsou postradatelne hlouposti. Beru xx xxxkc mesicne, bydlim ve vetsim meste, mam stul s nastavitelnou vyskou prez display s Gentoo a Archem a ceske skolstvi povazuju za neefektivni a profesory za hlupaky. Mel bych byt panem vesmiru, manageri a podnikatele mi nesahaji ani po kotniky a jsou vymasteni.

ferren

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #39 kdy: 02. 02. 2015, 00:42:40 »


no ja zrovna fft/ifft plugin do photoshopu pouzivam docela casto, konkretne  na odstranovani interferencniho rastru co mi dela starsi uz jednou utopeny fotak. pocita se to jako realny priklad?

viz neco jako http://pswishes.rognemedia.no/?p=14
http://www.3d4x.ch/Swift%27s-Reality/FFT-Photoshop-plugin-by-Alex-Chirokov/16,35

Jenda

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #40 kdy: 02. 02. 2015, 04:35:40 »
V obou návodech zabarvují ručně obě strany obrázku, jenže ta DFT nad reálným signálem vyrobí dvě půlky jenom převrácený. Můžou si tak ušetřit půlku práce :)

(a možná bych použil kolečka s trochu rozmázlýma hranama, takhle bych se bál artefaktů)

karel

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #41 kdy: 02. 02. 2015, 07:07:37 »
No vratil bych se k tematu, vis vysoka skola ma byt o vyuce principu a teorie cili ty vzorecky a matematika aby si s temi vzorecky taky neco udelal, pochopeni logigy a algoritmizace atd ...
Uceni pomoci prikladu je skola stredni.

A k tom ceskym vysokym skola, bohuzel smer vyuky smeruje cim dal vice k te stredni skole, coz kdyz chcete predhazovat zahranici je na urovni valne vetsiny americkych vysokych skol. Pak sou tu americke soukrome vysoke skoly tam i neco nauci, protoze na to maj prachy.

Dalsim velkym problemem ceskych skol je to ze to studuji lidi co by se jeste pred 10 lety na ty skoly ani nedostaly. Ale prachy jsou prachy a stat plati za skalp.

Jinak velky souhlas s tim ze se casto uci veci s praveku, bohuzel v it ten pravek muze byt uz i dva roky do zadu, coz je skoro doba co trva vytvorit a akreditovat predmet.

A ted k hledani informaci pres google/seznam ten seznam bylo samozrejme postouchnuti, stackoverflow a podobni jsou skvele databaze ale v nich google celkem dobre hleda, dokonce umi hledat i vevedeckych clankach, jenze zdroju informaci je dnes tolik ze najit neco relevantniho neni nejlehci a opravdu se musi umet hledat pak je silny nastroj i google, take je nutne trochu myslet a mi prave z vs ty zakladni znalosti jak to v to pc vlastne cele maka, aby clovek posoudil hodnotu nalezenych textu a pouzil jen ty releventni a co je take dulezite aktualni.

JardaA

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #42 kdy: 02. 02. 2015, 08:54:33 »

příklad, jak to např. použít k vyfiltrování frekvencí. Nikdo to pořádně nevysvětlí, abych si to alespoň sám mohl odvodit. Jsem

Pročítám teda skripta. Autor je zřejmě matematik. Takovej ten, co tomu nerozumí přímo, ale rozumí tomu přes nabiflovanou matiku. To je největší zlo. Takovej člověk to pak neumí polopaticky NORMÁLNĚ vysvětlt, místo toho sází jeden vzorec za druhým a upravuje. Čtu


Víte, skutečná vysoká škola není pro každého. Nemůžete od ní čekat, že Vám vše vysvětlí v takové formě, abyste to pokud možno bez námahy pochopil, od toho je škola střední. Ono to totiž u složitých problémů ani nejde. Musíte se prostě sám učit, a to bolí, stejně jako sportovní tréning - bez něj ale výsledků nedosáhnete.  Dále máte určitě možnost využít konsultací. No a pokud by to nestačilo, běžte ze školy pryč. Nebo zkuste něco jako je sociologie, politologie, religionistika apod.

Kolega působil nějaký rok na universitě v Cambridge. Říkal, že ač se to moc nepublikuje, dochází tam k množství sebevražd studentů, kteří nezvládli studium, přesněji pochopili, že na to nemají.


stud

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #43 kdy: 02. 02. 2015, 09:16:49 »
Dalsim velkym problemem ceskych skol je to ze to studuji lidi co by se jeste pred 10 lety na ty skoly ani nedostaly. Ale prachy jsou prachy a stat plati za skalp.


Není problém v tom, že se dostanou, ale že ji dodělají.

j

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #44 kdy: 02. 02. 2015, 09:29:58 »
Tohle je problem vsech VS v CR minimalne - tuny teoretickych nesmyslu, duchodci, zijici technologicky pred 30+lety a vysledek tomu presne odpovida - neschopnej sebevedomej zmrd (cest vyjimkam).

VS by mela byt o tom, ze problem, ktery stredoskolak vyresi jako "lopata" a proste veme a pouzije, by mela vysvetlit. Jenze to by tam musel byt nekdo, kdo ma aspon tuseni, co se v praxi resi. A ono kdyz pudu do dusledku ... v praxi si vystacim se ZS. Respektive nemam v pamenti ze bych nekdy pouzil neco, co do me hustili vejs.

Totiz to co se tam uci, vyuzije tak 100 lidi na planete, ten zbytek to proste pouziva. Zato kdyz se pak clovek podiva, jak pani inzenyri navrhnou (rekneme) auto, ze tam zbyva centimetr prostoru na vymenu zarovky, ma chut jim vsem rozkopat rit. Proste klasickej vysledek vysokoskolkeho vzdelavani - promovanej blb. A samo, uz sem videl i (na vlasni oci) jak pan architekt, navrh dvere (a realizator je presne v souladu s dokumentaci realizoval), ktery neslo otevrit.